Jump to content

Модификации по нашите А3


Moonland

Recommended Posts

Вдъхнових се от колегата plamenbv и днес поправих жабката. Стана по познатата схема 4 дупки и медна тел. Направих профилактика на амортисьора, като го смазах с графитна грес.

Кабела за xcarlink-a минаваше през дупката за плафон, което налагаше преправяне. Пробих една широка дупка и прокарах кабела от там. Залрпих самото устройство с едни лепенки ( с тях лепят комарниците по вратите) и работата заспа. Най-после всичко изглежда подредено.

Остана само да си изпрося една лед крушка от колегата bsdnikolov и всичко ще е перфектно

post-86443-0-46282600-1442836169_thumb.j

post-86443-0-07511200-1442836182_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се позамислих как да стане това с фаровете за мъгла да се използват като CH/LH в кутията за бушоните имаше бушон за вътрешното осветление, ако от там му издърпам кабел към ключа на фаровете какво ще се получи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В най-лошия случай ще си изгориш модула Central electric. В най-добрия, абсолютно нищо. Фаровете за мъгла се управляват чрез транзистор. Докато не дадеш контакт (тоест, докато терминал 15 не е активен), на колектора на транзистора няма напрежение.

Също така, не е добра идея да подаваш на изхода на ключа за халогените плюс. Ключа за фаровете управлява изходите си по минус, а не по плюс (както и плафона се управлява по минус, но пак няма това да ти помогне).

С две думи, не пипай, особено ако не разбираш!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям горното. Освен това, на съвсем елементрарно ниво, замисли ли се, че като заключиш колата осветлението вътре изгасва моментално? ;)) and there goes the CH...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За глупости, винаги ги измислям. Никак не е толкова сложно, това което се опитваш да направиш. 

Първо трябва да активираш функцията CH/LH по описания начин. После може да сложиш едно реле на късите и фаровете за мъгла. На входа на контактите закачаш кабела за късите, излизащ от модула Central electric. На нормално-затворения контакт, връзваш фаровете за мъгла, а на нормално-отворения контакт късите. На бубината на релето - единия край на GND, а другия на Termnal 15 (плюс при контакт). Така, когато колата не е на контакт, токът за късите ще се прехвърля към фаровете за мъгла, а когато дадеш контакт, фабричната схема ще се възстановява.


Като сме заговорили за фарове за мъгла. Да се похваля със снимка с новите си retrofit-нати предни фарове за мъгла:

 

IMG_20150920_135510.jpg

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май греста не свърши работа. Вратата на жабката пада доста бавно. От студа май греста се стегна. 

Дайте съвет. Да го оставя така или да  пръсна WD40?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moonland е описал доста подробно с какво и как да се смаже. Ако не махнеш грезта, рискуваш пак да го счупиш.

Moon, преди седмица или две бе постнал линк към твойта профилактика. Дай го пак, че Wolfgar ще си счупи прясно оправения амортесьор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по неговия линк гледах. Нямам нищо по-добро от графитна грес.

Редактирано от Wolfgar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грес!? [emoji15] доста неподходящо! Вече си разбрал защо!

Трябва ти смазка на силиконова основа! WD-40 е по-добре от грес, но също не съвсем подходящо за пластмаса като цяло!

П.с. Преди да слагаш каквото и да било друго трябва да изчистиш греста!

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвах ей такава смазка, че само това имах под ръка:

https://eshop.wuerth.de/Multifunctional-lubricant-MULTI-BIO-ADHGRSE-MULTI-BIO-400ML/08930551.sku/en/US/EUR/

Не е най-подходящото нещо за пластмаса, но се получи добре. Пък и е доста трайна и издръжлива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих една плюнка грес само на гумата на буталото. Ще пробвам с WD40 и ако не съм доволен, направо ще купя един нов амортисьор. 

С какво най-лесно да извадя щифта? Дори когато беше свален амортисьора не успях да го махна (дори и с пинсета не стана). Някакъв трик има ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой подкарвал ли е CH/LH , защото при мен не се получи, не знам възможно ли е да е от ксенона или не знам, но на мен не ми се връзва логически, Гася колата, вартя ключа (превключвателя) на светлините на изгасена позиция, те изгасват, после вадя ключа на колата и те пак да светват, сложих пина на маса, и направих кодинга, но не се получи нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ...... после вадя ключа на колата и те пак да светват, ....

На мен това ми звучи като активирани.

Има и лесен начин, да разбереш дали са активни. Съдейки по моя ключ за фарове, за да се активират дневните, не е нужно да стои постоянно свързан кабела на GND. При мен се активират с единичен "клик" исъщо така се изключват (деактивират). Но, както бях написал преди година, не съм го тествал, тъй като имам фабричен светлинен сензор. И за да днае водача дали са активни или не, когато са активни постоянно свети светодиод (дори и при заключена кола). Ще видя светодиода към кой пинда свържеш и така ще знаеш дали си ги агтивирал или не. Даже, ако вместо да свързваш кабела на маса си сложиш незадържащ бутон и светодиод, ще можеш да си ги активираш когато поискаш, а светодиода ще те информира за състоянието на функцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един пост, с който се надявам да улесня колегата LTPetrov.

 

При мен, активирането и деактивирането на функцията CH/LH се извършва чрез бутон на ключа за фаровете:

 

000015.png

 

Символът за CH/LH на ключа, абсолютно винаги свети (независимо дали колата е заключена или не).

 

000017.png

 

А, когато натисна бутона за активиране на функцията, светва и светодиода с който колата ми казва е активирана функцията.

 

000016.png

 

Целта на представената по-надолу схема е как да си изведеш сигнал за този светодиод, така че да знаеш дали и кога си активирал функцията.

 

000014.png

 

 

Първия светодиод, изобщо не те интересува, тъй като той е само за осветяване на символа в бутона.

Виж, втория вече е този, който ще ти казва дали си на верен път. Положителен сигнал за него може да вземеш от пин 4 на букса С в Central electric модула. А катода на светодиода, ще свържеш на маса (Ground).

 

electronics_led_diagram1.png

 

Не забравяй да свържеш един резистор (примерно 1,5 килоОма) на едното краче, тъй като ако модула поддава направо 12 волта, ще опукаш светодиода.

 

Ключът за активиране на функцията CH/LH е тип "momentary (незадържащ) OFF-ON-OFF". Това ще рече, че когато бутона не е натиснат, веригата между Ground и пин 12 от букса E в модула Central electric е винаги отворена. Когато натисна бутона еднократно, веригата се затваря само до момента, до който не пусна бутона. По този начин, аз подавам импулс с логическа нула към контролера (Central electric) и той активира функцията. И накрая, модула за да ме информира за успешното активиране на функцията, поддава напрежение към светодиода.

 

Предполагам, че заради постоянното свързване на пин 12 от букса E в модула Central electric към маса, колегите от vagoc.co.uk имат 6 страници изписани. Според мен, правилният подход е с импулс за активиране. Но, както бях споменал още в началото на поста Функция Comming/Leaving Home, без светлинен сензор, "Модът не е тестван лично от мен. Няма как да го тествам, освен ако не си изключа сумати неща. За това ще се опитам да предоставя максималната информация, която съм намерил."

 

Пожелавам успех на колегата LTPetrov и се надявам скоро да се похвали с изрядно и безотказно функциониращи "Comming Home/Leaving Home". 

:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се отчетох с профилактиката на амортисьорчето на жабката, както и ремонта с медната жица, на счупения елемент. Лошото при мен беше, че счупването беше в основата и хващането с жицата беше по- трудно и не знам до колко издръжливо, но за това набухах и лепило.

 

Амортисьорчето можеше да мине и с едно пръскане по гумичката на буталото, но аз му направих 5.  :hilezh:  Не е в маслена баня, но мисля че е достатъчно:

 

8371722o.jpg

 

8371723t.jpg

 

Ето и счупената част при жабката:

 

8371724R.jpg

 

както и финалния вариант на ремонта:

 

8371739T.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се видиме ще ти направя и лека "заливка" с полиеретанов силикон, за максимална якост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателната информация, не мисля да изкарвам бутони и диоди, според моята логика ако сега откача маста би трябвало да се активира? А другото което произлиа като въпрос от схемата за мен, е не трябва ли К/10 и С/4 също да стигнат до маса ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както ти казах, К/10 изобщо не те интересува (защо ли не го изтрих от схемата). А на С/4 се свързва положителния крак на светодиода (а отрицателния се свързва към маса). Не разбирам, защо имаш желание да свържеш тези пинове към маса?!?

Благодаря за изчерпателната информация, не мисля да изкарвам бутони и диоди, според моята логика ако сега откача маста би трябвало да се активира? А другото което произлиа като въпрос от схемата за мен, е не трябва ли К/10 и С/4 също да стигнат до маса ?

Не ми допада логиката ти.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко, докато колата е на контакт, откачих кабела за масата, и се случи точно каквото очаквах, явно в този момент получи еденичния сигнал, функцията Coming home заработи, прав си ключето е само кнтактно и няма нужда да седи постоянно на маса а само за секунда да се допре до масата кабела от Е/12. Този сигнал активира модула. Сега остава да измисля защо Leaving home не заработи. А логиката ми беше понеже от двете крачета минават диоди, тяхната консумация е минимална а и на двата се завършва с маса. Този на С4 какво го кара да не свети постоянно ? Дай идея как да активирам и Leaving home. Този транзистор отгоре каква му е ролята ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този "транзистор" от горе изобщо не го следай. С този символ се отбелязва в ELSA модул.

Светодиода на С/4, модула го кара да не свети постоянно, а само когато функцията е активна. Сега няма да обяснявам за In/Out портовете на микроконтролерите. Довери ми се.

За проблема с включилия се само CH. Някъде в кодинга на контролера имаш грешка. Не ми е пред очите, за да ти кажа къде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще му сложа едно бутонче временно за тестове и ще прегледам наново кодинга. Дай малко информация за последователността на действия при LH

Първо спираш, после гасиш двигателя, гасиш фаровете, дърпаш ключа - дотук е както аз го правя, предполагам, че в момента в който отворя вратата трябва да светнат или когато заключа колата , кога и как да го чакам повреме на тестовете. Каква е последователността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Leaving Home си провери дали имаш отметка на Byte 0 - Bit 5 

 

image.png

 

А за това как работят, евентуално довечера ще пробвам на моета кола (един единствен път съм пускал функцията и изобщо не обърнах внимание). Върти ми се нещо с отварянето на шофьорската врата, но нека първо погледна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...