Jump to content

Ремонт и диагностика на приводните механизми на климатроника на 100/А6 С4


VBI

Recommended Posts

Новините са добри,колеги.Днес се заех с процедурата и в момента се качвам-не мога да си намеря място от кеф.Всичко работи-на стъклото,в средата,в краката,в устата :hilezh:  Значи относно тая въпросната клапа за свежия въздух добре огледах навсякъде и не видях свободни кабели(ако е срязана буксата) камо ли цяла букса :lupe:  Махнах кръглата тапа която е в гнездото на въпросния приводен механизъм и отдолу си е празна тръба.Оттам махнах едно като таралеж,което е пак на тази тръба и се пада преди мястото на механизма-просто отвора там е по-голям и затова го свалих.Оттам също се видя,че вътре няма нищо :gruebel: Така че и да е имало такава клапа с механизъм,то вече я няма и поне за сега не виждам смисъл да се занимавам да я правя.Хубавото е че докато оглеждах за тази клапа намерих и един нацепен маркуч за вакум който според мен е точно за клапата в жабката.Оправих го.Последва старателно откачане,почистване и закачане на всеки един датчик и букса до които имах достъп.После сглобих всичко и след проверка-о чудо-клапата в жабката заработи.Топло и студено си имах и преди това затова не го броя като постижение :grinsevil: Мислех да оставя другото за другия уикенд,но интереса надделя и се хванах и с другите два механизма.За мой най-голям късмет след махането на жабката веднага се видя,че някой като е човъркал по приводните механизми преди не е сложил винтчето на лостчето на приводния механзим и той се е откачил от самата клапа.Проверих клапата-работи си мазно и без задирания.Последва закачане на лостчето,завиване на нов винт който имах в куфара с интрументите(доста е кофти като разновидност винта) и проба :dance: Радвах се като малко дете на близалка.Само с докосване на бутона за стъклото и механизма завъртя клапата и духалките на стъклото започнаха да духат.Поставих обратно ъгловата свръзка на въздуховодите,жабката и между другото си оправих и лампичката на жабката-пак като са бутали не са наместили хубаво самата крушка-само я бутнах и завъртях за да се застопори и заспа.Викам си:Тука някой не много запознат е ровил.Дано и от другата страна се е изложил така.След демонтажа на кората под волана,свалянето на ъгловия тръбопровод обаче се оказа,че тук пак го няма винтчето,но механизма не е откачен.Радостта ми леко посърна,но закратко,тъй като лед като откачих механизма от клапата(там където липсва винтчето)се оказа,че лосчето е откачено от пъпката на механизма и ми остана в ръцете.Какво да ви кажа-просто си имам и аз силни откъм късмет дни.(Между другото днес и двамата с приятелката ми спечелихме по 6 лв от държавната лотария-най-голямата ни печалба до сега,а теглим всяка седмица-не е много,но сме дали само 4 лв та според мен е добре)Но да си дойдем на темата.Завих пак аз винтче,натиснах хубаво лостчето да изщрака в пъпката и викам пробвам пък квото е.Познайте от първич път.Въздуха дойде и в краката :multi: Идеше ми да изиграя танца на радостта,но се осъзнах бързо и се спрях(все пак съм 140 кила сом,а точно срещу гаража е детската площадка и не се знае какви трайни и нетрайни психични увреждания мога да причиня на някое детенце).Та така завършва тази процедура по моята кола.Искам да изкажа за пореден път искрените си благодарности и възхищение на хора като колегата VBI за труда да се направи тази страхотна тема,за оказаното съдействие спрямо моите въпроси.Да си жив и здрав още сто години,колега,от сърце ти го желая.Много бих се радвал и да се видим някой ден,не знам и аз как,но ще се ослушвам за някое съборче,само време да има.Благодаря на всички останали които също дадоха мнение по темата.Просто никоя друга марка не може да се похвали с форум като нашия и хора като вас.Спирам се,че се унесох.Извинявам се ако съм затлачил темата с тъпите ми въпроси и дългите ми постове.Лека вечер и до нови срещи тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Радвам се, че си се справил с проблемите по климатроника :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля за малко помощ.

 

Имам странен проблем с Ауди 100. Климатроника на тази кола има 3 температурни клапи(също като на А6-цата ми). Две от тях са с дунапрен една(средната) е гола. Това така ли трябва да си бъде? Другия ми проблем е че клапата за централните духалки пак е гола...Защо си мисля че и двете трябва да са тапицирани с дунапрен като всички останали?

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,както казах по-горе климатроника го оправих.Останаха само грешките които доста ме дразнят(просто съм такъв и като знам,че ако се потърси ще излязат и полудявам).Та молбата ми е ако знаете към кой във Варна да се обърна(някой сервиз или точно определен човек)или някой колега от Варна,който може да закачи моята кола,да ги изтрием тези грешки да драсне на лично,естествено няма да е без пари.Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапите са гумирани при 100-цата и няма дунапрен - не се налага претапициране или друго. Единствения дунапрен (и той е много важен) е този който е покрай радиаторчето на парното и го уплътнява да не минава въздух покрай него. Ако минава въздух там доста се влошава температурата на въздушната струя и съответно парното топли по-слабо.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Вальо! Ще приложа снимка да го видиш.

 

Колата няма проблем освен един. Пускаш Ауто режим различен от ЛО и Хай...Когато е на отопление всичко започва нормално:

-степени на вентилатора според темп. на околната среда и антифриза и тн.

-духа си само в краката и на стъклото. 

В един момент рано или късно достига зададената темп. И тук идва проблема! 

-При нормални обстоятелства при достигане на зададена темп. (при отопление) се отваря централната духалка. Краката и стъклата остават също.

-После си се поддържа температурата автоматично.

Самия проблем е че когато се отвори въпросната централна клапа, само в този режим на работа, започва да духа почти с външна температура през централната клапа. ! Демек влиза студено, и то яко. 

 

При никакви други режими не се получава. Единственото което виждам е че 2 клапи са голи, и евентуално тази за стъклата е обърната :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,това ми го каза и колегата LUDsAUDI,каза също и да откача акумулатора за около 5-10 мин,но и това не помогна.И съм сигурен в това,защото в процеса на работа добавих още една грешка-запалих колата да я преместя без закачен приводен мехазнизъм за топло/студено и след като си върнах механизма грешката остана,а преди това нямаше такава грешка.А пък и автора на темата е писал че самите клапи трябва да се адаптират след подобен ремонт,а моите кажи речи са все едно ремонтирани-дълго време са били откачени.Та оттам стигам до заключението,че клапите ми са за адаптация и чак тогава да се изтрият грешките.Ако греша,автора да ме поправи,пък и може за пореден път да удари едно рамо за решаване на проблема.Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатроника ти адаптира клапите и сам! Прави адаптация за хода на клапата, и после само работи. Ако възникне някакъв проблем примерно затягане/прекъсване, записва грешка! След като запише грешка(в работен режим) до следващо гасене на колата климатроника НЕ управлява проблемната клапа. След това при всяко даване на контакт(и евентуално палене) се опитва отново да адаптира клапата. Ако успее клапата започва да работи нормално. Ако не успее грешката продължава да седи в паметта за повреди. След колко време изчезва не знам, но при положение че на климатроника ти работи:

-топло/студено

-крака

-централни клапи

-стъкла

-колата не се поти

 

Не знам какво си се толкова напрегнал че има грешка! Ако има грешка значи има нещо, най-нормалното е 2 седмици да я наблюдаваш дали ще изчезне. И чак след това да търсиш причината за нея, понеже чак тогава поне Аз ще съм сигурен че реално има някакъв проблем :) ....

 

Не съм автора, но мисля че това инфо трябва да те успокоява.

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да имаш обърната клапа, огледай дали е закачена бялата щангичката отвън на 2-та клапа за топло/студено - вижда се от страна на пасажера. По принцип от централните клапи духа малко по-студено по сравнение с другите въздуховоди, но чак ледено не трябва да е. Виж и т-датчика в плафона каква температура показва като мине на централните въздуховоди - може да дава грешна стойност (висока температура) и затова да е студена струята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е проверено и е наред. Обаче от самото начало ми прави впечатление че подредбата на тоя механизъм няма нищо общо с тая снимка.

 

HeaterTemperatureFlapLinkage.jpg

 

Не съм гледал как е на моята кола, но на 100-цата нещо тука стърчи много поне 3-4 см. над парното. Ще пусна снимка да го има за колегите. Това на това изображение според мен е правилния вариант. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатроника ти адаптира клапите и сам! Прави адаптация за хода на клапата, и после само работи. Ако възникне някакъв проблем примерно затягане/прекъсване, записва грешка! След като запише грешка(в работен режим) до следващо гасене на колата климатроника НЕ управлява проблемната клапа. След това при всяко даване на контакт(и евентуално палене) се опитва отново да адаптира клапата. Ако успее клапата започва да работи нормално. Ако не успее грешката продължава да седи в паметта за повреди. След колко време изчезва не знам, но при положение че на климатроника ти работи:

-топло/студено

-крака

-централни клапи

-стъкла

-колата не се поти

 

Не знам какво си се толкова напрегнал че има грешка! Ако има грешка значи има нещо, най-нормалното е 2 седмици да я наблюдаваш дали ще изчезне. И чак след това да търсиш причината за нея, понеже чак тогава поне Аз ще съм сигурен че реално има някакъв проблем :) ....

 

Не съм автора, но мисля че това инфо трябва да те успокоява.

Прав си,колега,че щом всичко ми работи не би трябвало много много да ме трогва,че ми дава грешки,просто ми се искаше да ги няма.Но така или иначе на няколко места питам и всички ми казват неща от сорта:"Тя твоята кола няма компютър" или "Не е толкова умен компютъра-откачи акумулатора и ще се изчистят" така че се отказвам.Ще си ползвам климатроника,всичко си работи,тя колата и преди това не се потеше,а сега вече имам избор и между крака,стъкло,централни клапи,та дори и комбинация между тях :)   Благодаря за съвета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напиши след месец какво е останало от грешките :) Може пък и да останеш изненадан, ако ги няма. При мен преди бяха толкова че не можеше да ги запомня. Сега има 2 и знам защо са :) Не съм ги чистил с диагностика! Имам кабел,но не ми било необходимо да го ползвам за това. 

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е същото като при твоята А6-ца - сравни ги за да видиш дали не е объркано.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лостовете не са объркани. От клапите само и единствено ме съмнява средната температурна да и е махнат дунапрена. Въпреки че е черна а тези с дунапрен бели...

 

Купихме ново парно понеже това на 100-цата беше в лошо състояние около мястото дето ляга на купето. Също беше счупено там дето се закрепват ст.мототри. Оказва се че между парното на А6 и 100 има разлика. Тя се изразява в един дифузьор който е повече при 100-цовото парно. Въпросния дифузьор според позицията си е направен едва ли не да духа перманентно през средната духалка на стъклата. Докато при А6 дифузьора отсъства, но пък средната температурна клапа е друга. направена е да е рестриктор и отново да има перманентен поток към предното стъкло. Само че са направени 3 изрязъка така че да духа не само през централната, а и през страничните отвори на страничните стъкла. 

 

Колкото и странно да ми бъде проблема на 100-цата е такъв че реално не може да бъде отстранен. При определени положения на клапите винаги през централната духалка ще духа "директен" студен въздух. Това се получава при приблизителни средни позиции на темп.клапи и средно отворена централна клапа. Като изключим температурна клапа всички останали работят в три позиции:

-затворено

-отворено

-средно положение

 

Не виждам как това може да се оправи? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не работят само в средно положение - затова е с потенциометри всеки приводен механизъм. Спират на различни места в зависимост от нагласената температура и външната температура. В един момент трябва да може да вкарва и само студен въздух отвън. Все пак трябва да може да духа еднакво топло както от средните така и от другите въздуховоди. Честно казано досега не съм виждал клапа на 100/А6 С4, която да е с дунапрен - винаги са плътни. Може нещо да е сменяно с неоригинално (цяла клапа примерно) по старото тяло на парното и от това да прави проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Малко инфо от мен както се бяхме разбрали-грешките не се изтриват сами.Не ги мисля,важното е климатроника да работи,да духа навсякъде и така.Но все пак някакви идеи от къде идва проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колегата по-горе беше споменал,че грешките се триели сами,ти колега каза,че трябва адаптация на клапите с вагком,но колегата каза,че климатроника си ги адаптирал сам на всяко палене на колата.Въпроса ми е защо като грешките трябва да се изтрият сами след известно време и щом климатроника адаптира сам клапите грешките които ги имаше и преди ги има и сега,след като всичко по климатроника работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото грешките НЕ се трият сами, или поне не всички. Моя съвет е да се изтрият с ВагКом и после да се гледа дали не се появяват пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,колега,съгласен съм с теб,но не мога да намеря накой който да извърши тази процедура на моята кола.Всеки казва,че не била толкова умна и щяла след време да ги изтрие сама или да махна акумулатора за една нощ-но уви и двете процедури не вършат работа,поне при мен.Ако някой колега от Варна може да помогне да казва кога и къде е удобно и така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешките се трият сами при условие че няма проблем с подвижност на клапи, и ел.вериги. 

 

Ако грешки се повтарят значи има проблем. Кой грешки ти дава сега колега? 

 

При мен от време на време повтаря 13,7, но се изтрива сама...Коя е тая клапа на размразител? 

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е вярно - просто се променят на "intermittent". Само някои от грешките се изтриват при липса на проблем. Трябва да се изтрият с ВагКом и да се види дали някои от тях няма да се появят в случай на проблем с някоя клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен от известно време постоянно се менкат 8.7 и 11.7, Трия ги и пак се набиват.Даже един ден си играх 1 час да раздвижвам клапите с ВАГ Ком, без ефект..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дава ми същите грешки като преди да го оправя:

06.1-Температурен датчик на охлаждащата течност на двигателя – постоянно отворен

11.6-Грешка на потенциометъра на мотора на централната клапа

11.7-Централна клапа – постоянно блокирала

13.7-Клапата на /размразителя/ - непостоянно блокирала

15.1-Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – постоянно отворен

Както споменах в предишен мой пост по време на ремонта се наложи да запаля и преместя колата без един от приводните механизми и ми записа тогава и дуга грешка:8.3.Въпросната грешка все още я показва,което ме навежда на мисълта,че колегата VBI е прав,тъй като тази грешка я нямаше и би трябвало след поставянето на приводния механизъм да си изчезне,но не е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...