Jump to content

Не запалва сутрин АВК двигател


niky_ecc

Recommended Posts

Здравейте колеги!Потърсих във Форума нещо за моя проблем но не открих нищо затова задавам въпроса си тук.В общи линии проблема е следния.Сутрин се опитвам да запаля колата но без резултатно.Върти кото луда и ако реши след като отпусна ключа може и да запали.Но ако я бутна пали от половин метър.След това цял ден си пали без проблеми от стартер.Извадих централния кабел и забелязах че при първоначалния опит за палене искра се появява в момент на изключване на стартера.Понякога много рядко при завъртане на стартера същия само изчатква и не завърта. Мисля си дали стартера не е повишил консумацията на ток и за комутатора да не е достатъчен.А след това през деня да пали защото е загряла. Акомулатора е нов и съм го тествал на дизел2.9 пали без забележки. Ще съм благодарен на всякакви идеи и съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Вече не съм с АБК,но при мен проблема с запалването на студено преди време се оказа палец на делкото и/или дистрибуторна капачка ;)

Други подобни създаващи ядове със запалването са свещи,кабели за свещи,но проблема ти е в палеца.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При АБК има пета дюза, която е много важна за студеното палене. Извади я и провери дали пуска гориво.

Друг проблем може да е много високо налягане на маслото - от гъсто масло, проблемен филтър или помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде тичкай сега да си провериш клемореда, и кажи какво става !

Както е писал робо - имаш дюза за студен старт, която има навика да не работи ... Тя си работи де, но окабеляването и се прекъсва и дотам !

Отделно че може и самият син датчик да дава погрешно инфо, и да дави мотора .. Тогава обаче отчетливо си мирише на неизгорял бензин ! Ме е зле да свалиш и стартера - около 20 лева ми излезе рециклирането му с Бош части (втулки и четкодържач с четките на него) !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз си мисля че може да е от клемореда на ключа. докато въртиш на стартер да изчезва някой контакт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите колеги!Аз залагам на стартер и ще проверя първо него. За резултата ще ви уведомявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо имаш желание да ровиш не където е проблема ?!

Няма лошо да се направи една профилактика на самият стартер - ако като направих моя и с кеф съм палел ...

Според мен самият ти клеморед не е наред, но както и да е !

Насоките ги имаш, търси сега кое и къде !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Смених контактите-клемореда на запалването/стария се беше пукнал/но проблема си остана!Меря напрежението върху комутатора при задействан стартер -около 10 волта- мисля че е нормално. Но искра от централния кабел така и няма. По точно получава се след отпускане на ключа.

Редактирано от niky_ecc
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бутане запалва ли? Като дадеш на контакт чуваш ли да подкачва бензиновата помпа?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери първо датчика на ХОЛ като изкараш буксата от делкото  и средното краче на буксата. Даваш на маса,  но това го направи с пробна лампа и гледаш на централния кабел дава ли искра. Ако не дава искра си за бобина или ако запали - напръскай си бобината с вода, но с пулверизатор. Почне ли да работи нестабилно проблема е в бобината (пукната е).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!Потърсих във Форума нещо за моя проблем но не открих нищо затова задавам въпроса си тук.В общи линии проблема е следния.Сутрин се опитвам да запаля колата но без резултатно.Върти кото луда и ако реши след като отпусна ключа може и да запали.Но ако я бутна пали от половин метър.След това цял ден си пали без проблеми от стартер.Извадих централния кабел и забелязах че при първоначалния опит за палене искра се появява в момент на изключване на стартера.Понякога много рядко при завъртане на стартера същия само изчатква и не завърта. Мисля си дали стартера не е повишил консумацията на ток и за комутатора да не е достатъчен.А след това през деня да пали защото е загряла. Акомулатора е нов и съм го тествал на дизел2.9 пали без забележки. Ще съм благодарен на всякакви идеи и съвети.

Колега оправи ли се проблема с паленето,понеже при и при мен се появи същия проблем.Значи сменил съм всичко и неще да пали,в смисъл няма искра на централния кабел като тръгне да върти стартера.Чак като спре да върти се появяват за момент някви искри.Стартера е рециклиран от до.нов датчик за обороти,нови свещи и кабели,почти нов клеморед и никъв резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Значи станахме двама с едно и също оплакване! Както казах по горе на бутане пали без проблеми.Помпата се чува как нагнетява и спира.Смених клемореда с нов но проблема си остана.Не знам вече към какво да се насоча. 

Редактирано от niky_ecc
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замери какво налягане дава помпата с манометър свързан на мястото на старт-дюзата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи станахме двама с едно и също оплакване! Както казах по горе на бутане пали без проблеми.Помпата се чува как нагнетява и спира.Смених клемореда с нов но проблема си остана.Не знам вече към какво да се насоча. 

Колега,оазва се че проблема е в компютъра на колата.За сега съм го заобиколил проблема но смятам да го реша с един нов комп.Заобикалката е следната.

Измъкваш си компютъра,откачаш го от буксата,виждаш кой пин е номер 45 (мисля че кабелът към него е лилав)и му прикачваш един по дълъг кабел(горе-долу 0,75 квадрата) и си връщаш буксата на компютъра който го прибираш обратно на място.После от плюса на акумулатора си пускаш друг кабел вътре в купето.Двата кабела си ги закарваш на удобно за теб място до ключа за палене или някъде под волана.

На единия кабел (без значение)си запояваш или прикачаш както ти е удобно една крушка12 волта(аз си сложих от габарит)и след крушката копче.По възможност да е над 20 ампера.Свързваш си двата кабела така че като щракнеш ключето крушката да светне и палиш.След като запалиш може да си изгасиш ключето.Това заобикаля проблема,решението е друг компютър но не се знае другия комп колко ще изкара.Проблема е че не отива нужно (минимум 9 волта)напрежение от датчика за обороти към компа,и от там той не дава напрежение на комутатора който да даде искра на кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблемът при него в реле30/то захранва пин 23 на ЕКУ-то/.По 45-ти пин  ЕКУ-то захранва с +12V датчика на Хол и това си е типова неизправност в самото ЕКУ/опукват или си променят параметрите два драйверни транзистора/.Само дето не е нужно да се подменя цялото ЕКУ,а просто трябва да се отвори и да се сменят двата транзистора в него/струват около 10 лева/ .Моят майстор ми ги смени/при мен бяха опукали/ и повече не съм имал проблеми.Освен това не е нужно да се прави чак такова сложно окабеляване,както го е описал колегата,а просто при такъв проблем на път трябва само да закачиш допълнителен кабел към лилавия кабел на буксата на датчика на Хол и да го свържеш към клема 15 на бобината/между другото така става захранването на датчика на Хол при по-старите Аудита,докато при нас са го прекарали през ЕКУ-то/.

 Друг е въпроса,че този проблем не е проблема на колегата  niky_еcc  пуснал темата.Ако това захранване от ЕКУ-то се загуби,няма да запалиш повече нито на бутане,нито на дърпане.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Санахме 3-ма с "АБК пали трудно сутрин", а даже и през деня. Аз обаче не съм проверявал за искра на центр. кабел дали има по време на въртене на стартера или няма. Не съм проверил и дюзата за студено. Синият датчик на ВАГ-КОМа показва верни стойности. Мирише на прясно гориво и други работи щом припука и запали. Един майстор ми показа дебитомера - имаше бая даруги по контактната повърхност, та като го отремотирам ще пиша пак тук. Освен това ще следя темата с интерес. От вчера съм с "новото" АБК. Това инжекциона е сложна работа май...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар и не точно по темата с електрическият проблем на колегите...

Поне да споделя моят проблем и решението му. Премерих съпротивлението и напрежението на дебитомера, в който се съмнявах (има тема за DIGIFANT) и всичко е наред с показнията. Чудех се защо след като паля на газ мирише на бензин :Eyecrazy: ... Та реших да проверя регулатора на налягане на горивото на края на рейката (бенз. помпа при мен не се спира докато работи на газ). Вадя малкото вакуумно маркучле и река от бензин! Мембраната и дошло времето и се скъсала, а през колектора смуче ли смуче... И дави, и на богато, и трудно пали... Два чука и запояване на тънката тръбичка да не тече и поръчка на регулатор. Сега работи "на бургия".

 

Още веднъж се извинявам за лиричното отклонение :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблемът при него в реле30/то захранва пин 23 на ЕКУ-то/.По 45-ти пин  ЕКУ-то захранва с +12V датчика на Хол и това си е типова неизправност в самото ЕКУ/опукват или си променят параметрите два драйверни транзистора/.Само дето не е нужно да се подменя цялото ЕКУ,а просто трябва да се отвори и да се сменят двата транзистора в него/струват около 10 лева/ .Моят майстор ми ги смени/при мен бяха опукали/ и повече не съм имал проблеми.Освен това не е нужно да се прави чак такова сложно окабеляване,както го е описал колегата,а просто при такъв проблем на път трябва само да закачиш допълнителен кабел към лилавия кабел на буксата на датчика на Хол и да го свържеш към клема 15 на бобината/между другото така става захранването на датчика на Хол при по-старите Аудита,докато при нас са го прекарали през ЕКУ-то/.

 Друг е въпроса,че този проблем не е проблема на колегата  niky_еcc  пуснал темата.Ако това захранване от ЕКУ-то се загуби,няма да запалиш повече нито на бутане,нито на дърпане.

Одеве както си запали и си вървеше моето АБК, спрях за 15 сек. и тръгнах да запаля...но:( няма никой- нито на газ, нито на бензин. Ужас:( направи ми впечатление, че при едно от въртенетата като върнах ключа и все едно захапа да запали. След това пак въртене- никой. Извиках един приятел да ме дръпне, пробвах, но уви...та въпроса е- откъде да се почне да се търси проблема?! Няма никакъв ток при въртене на централния кабел. Откъде да почна да търся проблема- релета, бушони, клеморед, ЕКУ, бобина, комутатор, датчик на Хол?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При такова внезапно отказване да запали причината най-вероятно е  бобина, на 99 % е изгорял комутатора и, другия вариант е ако е отказала помпата, стига ли налягане до дюзите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се беше случило така и се оказа комутатора!Смених го и нямах проблеми.Не след дълго отново се наложи смяна.Отказа отново и е добре че не бях на вън от града така че колегата Vitcig е прав-резерва в багажника

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина беше бобина. Сложих някаква Хофер, въпреки че ме убеждавах да взема Беру. Но преди това говорих с ддин приятел с Пасат 2 и същия мотор- 2000, 115 кс, той ми каза че е сменил 2 докато не сменил свещите и се закрепила третата. Ще си сменям свещите, че сегашните ми са на 25000 км. Какви бяха по каталог?! Мисля NJK BUR6ET или бъркам? А иначе и аз се убедих, че бобината е като резервната гума :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

здравейте и аз имам един проблем от няколко месеца когато карам известно време колата изгасва и след това пали когато си иска може веднага или чакам 15-20 мин и тогава пали.В смисъл бобина ли е или дачика на хол.Та какъв може да е точно проблема 2.0 115к

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...