Jump to content

Чип тунинг


Viliyan94

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Имам желанието да добавя малко кончета към колицата ми :D A3 1.9TDI 1998г. 90 коня и ме посъветваха това да стане с чип тунинг..,но също така ми казаха ,че трябвало съм да сменям и турбина ,защото много бързо щяла да си замине. Предложиха ми една турбина от А6 2.5TDI ,което доста ме зачуди ?? затова се обръщам към вас за мнение..Благодаря :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

При хубаво направен чип-тунинг няма какво, толкова бързо, да ти се скапе. Нямаш нужда от друга турбина... слагаш чипа и заспиваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще намериш много мнения по въпроса, но е факт, че има доста опарили се.

Имай предвид, че качествен чип тунинг (индивидуален, вклюващ дино и т.н.) струва много пари. Евтините пък носят само плацебо ефект и сериозни рискове за двигателя.

Незвисимо какъв е обаче, чиптунинга ВИНАГИ значи повишена амортизация на автмобила и най-вече на някой ключови (и не съвсем евтини) компонента.

Т.е. бъди наясно, че плъзнеш ли се по тая пътека, поемаш риск, който само ти можеш да прецениш дали си заслужава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има поне две известни места, където се предлага чип с дино за 300лв. Имат хиляди клиенти, а досега информация за "опарили" се няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста смело и безпочвено (дори чисто статистически) изказване-реклама.

Всеки сам си преценява. Фактите си остават факти. Няма по-надеждна мощност от заводската.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с Ауди А3 99 г. 90 коня с код на мотора ALH и от 4 год. карам с чип на колегата Brezel, навъртял съм вече около 50000 км и съм адски доволен от вървежа на колата.По колата освен масло и нафта друго не съм правил.Така че сам си прецени дали качествения софт разваля колата.

Поздрави дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста смело и безпочвено (дори чисто статистически) изказване-реклама.

 

Всеки сам си преценява. Фактите си остават факти. Няма по-надеждна мощност от заводската.

 

"Заводската" мощност далече не се определя от чисто технически показатели ...и така е още от началото на 90-те 

 

Често двигатели се настройват далече под оптималната мощност за хардуера поради:

- екологични норми

- данъчни и акцизни нива в определни държави

- маркетингови хватки и разпределение на модели за плътно покриване на определен сегмент

 

Ако полагаше достатъчно усилие да разбереш какви са техническите разлики и прилики в дадени двигатели, щеше да знаеш това... и нямаше да философстваш

 

Тук изобщо не говорим за лош или хубав чип тунинг - там темата е друга

 

Помисли защо съществуват "фирмени" тунингари на всички марки при които при подмяна с модифициран софтуер не се губи гаранцията

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста смело и безпочвено (дори чисто статистически) изказване-реклама.

 

Всеки сам си преценява. Фактите си остават факти. Няма по-надеждна мощност от заводската.

По първата точка пак ще те питам - имаш ли поне един чипнат автомобил, за да си позволиш да оценяваш дали нещо написано е истина или не.

 

По втората - понятието "по-надеждна мощност" не съществува. А и ти не говориш за това, а за глупости от типа на "плацебо ефект", "индивидуален тунинг" и "скъп и евтин тунинг".

 

Имайки претенции, че си изчел чуждите форуми, можеш ли да кажеш от какво се чупи една турбина и как това е свързано с чип тунинга.

 

 

ПП Ще ти подскажа, че ауди имат "фабрично чипнати" мотори (с абсолютно идентичен хардуер), които са по-здрави, като тази здравина идва от по-високата мощност.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Имай предвид, че качествен чип тунинг (индивидуален, вклюващ дино и т.н.) струва много пари. Евтините пък носят само плацебо ефект и сериозни рискове за двигателя.

Незвисимо какъв е обаче, чиптунинга ВИНАГИ значи повишена амортизация на автмобила.

 

 

От цитираните изречения горе е вярно, че качествен тунинг (демек посочените около 30% повишаване на мощността да са налице) излиза скъпо. Известните места с дино за 300лв които robobug спомена, на мен не са ми известни и не мога да говоря за тях. Факт е, че много чипнати коли всъщност са с подобрение на динамиката не повече от 10% след некачествен чип тунинг. За рисковете за двигателя е неуместно да се говори, защото има редица фактори от което зависи това дали ще дадения мотор се счупи след 1000км. Турбото със сигурност не се чупи заради чип ако е здраво!

Истина е и това, че на мотор конструиран с 500 000км пробег, след чип живота му намалява значително (например около 300 000км) и е абсолютно обяснимо. Отново твърдението на robobug за по- здрав фабрично чипиран мотор не мога да коментирам но допускам, че има някакъв шанс да е истина. В случая не говорим за евтин и скъп чип, ами за цялостната идея от него. Относно това дали фабричното е най- добро смятам, че тия инженери в да речем Инголщат мозъка им пише софтуери на такива нива, че очевидно на един и същ хардуер, слагат 90, 100 и 130 коня без особени разлики в живота на мотора.

 

само в Madness Motorsport  

 

Недей да казваш "само"! Всяка доказала се фирма за чип тунинг ще му свърши работа. Трябва да се разтърси и провери къде се предлага качество на прилична цена!

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога се чудя и се мая..не много разбира се, щото не ме брига особено... Но

понякога се чудя и се мая, откъде тая агресия, когато някой стъпи на криво =)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще напомня, че коментираният мотор се слага от 92-ра. 94-та мисля, че само се сменя типа дебитомер.

Какво значи "живот на мотора"?  Износване на вала, на лагерите, на цилиндрите, на сегментите или на клапаните. Защото те се износват от различни по тип натоварвания.....

И въпросът ми е как чипът влияе на всеки компонент?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От '91-ва до '00 по спомен се слага тоя мотор, само в периферията има промени и то не много големи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото :) Къде ще ме посъветвате да си занеса колата ? Чувал съм ,че във Варна били най-добри ? Попринцип съм от Русе ,но 200км не бъркат..важното е чипа да е качествен и всичко да си е както трябва



Колега аз съм с Ауди А3 99 г. 90 коня с код на мотора ALH и от 4 год. карам с чип на колегата Brezel, навъртял съм вече около 50000 км и съм адски доволен от вървежа на колата.По колата освен масло и нафта друго не съм правил.Така че сам си прецени дали качествения софт разваля колата.
Поздрави дано съм бил полезен.

А колега колко се покачи въртящият момент и конските сили ? И в кой град се намира въпросният Brezel

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е стъпал на криво?

ми този Моонланчо, дето се изцепи с изказването си

при Ифидик / ТСТ

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора: каква мощност очакваш или искаш да постигнеш по този начин и какво смяташ ще е пректическото и предимство и приложение?

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 30кс е повишението. Предимството при конкретния  мотор е, че тръгва мнго по-приятно от ниски обороти, което може да води и до икономия на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 90 коня мотор 30 коня от чип без смяна на каквото и да било!? :rolleyes:  :onceldoc:

 

Това спрямо рекламната брошура или спрямо дино? Много искам да го видя черно на бяло.

 

Интересно как "аматьорите" от MTM едва успяват макс. 23 коня отгоре (ЦЪК) и то за 500 евро, а българските им колеги за 200-300 лева правят чудеса  :eusa_clap:

И дори при MTM тунинг кярът е в макс. 1 секунда по-бързо 0-100 (12,4 вместо 13,5.... йееей), същият разход (което отчитайки рекламното изкривяване значи даже по-висок), и 10 км/ч по-висока скорост (неприложима така или иначе законово, а "дупково" в нашата страна).

 

И за това целия допълнителен риск и инвестиция?

 

Окей, разбрах смисъла...

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора: каква мощност очакваш или искаш да постигнеш по този начин и какво смяташ ще е пректическото и предимство и приложение?

Предимството според мен е ,че колата ще стана малко пъргава  примерно с 20кс и 30-40Nm повече а за приложение би трябвало изпреварванията да станат по-лесни ? :D А за разхода пределно ми е ясно ,че няма да падне поне да си остане такъв ,какъвто е в момента :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каза ОКОЛО и много зависи коя 90ка е, защото тази с променливата ще изкара повече от чип мой човек. От ALH се изкарват 25коня без да застрашава мотора. Хората по-принцип чипват колите си за малко по-ниския разход които идва по ред причини и по-бързото изпреварване което един от основните фактори за мен при чипване. 

 

И най-важното като какъв се проявяваш ти във всяка тема относно чипването? Все си мисля, че когато ти купиш на някой колата и ти дава пари за поддръжката/чипването имаш право да решаваш какво да прави еди кой си с колата до тогава вместо да се опитваш да взимаш на хората хляба които са инвестирали не малко пари за техника си замълчи. Във форум сме всеки има право да изрази мнението си, но вече прекаляваш с глупостите ти за чипа всеки има глава на раменете си и все си мисля, че теб не те касае дали на някой турбото ще се предаде след чипа или не.

 

И като го раздаваш такъв разбирач, защо не започнеш да чипваш коли ти? С удоволствие ще дойда и ще ти дам 1000лв за чип щом се имаш за такъв мапер дето само инжЕнерите в Германия го могат и ТИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Авторът пита за мнение  и аз изказвам моето, смятайки, че го интересуват както възможните позитиви, така и неизбежните негативи!

 

Очеивдно, че мнението ни относно смисъла, ползата и вредата от упражнението се различава, но това е и идеята на всеки форум - да се прочетат различни гледни точки. Ако всички бяхме на един акъл, нямаше да има нужда от много неща.

 

"да се опиташ да вземеш на хората хляба"?? Научи значението на даден израз, преди да го използваш. 

 

А какво значение има АЗ какво мога - аз просто коментирам какво е възможно и на каква цена и в името на какво. Повече от ясно е, че авторът има крайната дума, колата, парите в джоба и глава на раменете :) Сам ще си реши и това си е негово право.

 

@Viliyan94

Още един въпрос от мен, просто за да разбера идеята - колко време/км приблизителна планираш да караш колата още?

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...