Jump to content

Минало незабравимо


KOKO 100 C4

Recommended Posts

Минаването през т. нар. змия на полигона бе най-трудното изпитание за мераклиите за шофьорска книжка, разказват инструктори. Упражнението, кръстено на влечугото, представляваше път, ограден с колчета. Целта бе водачите да минат през него, без да съборят нито едно от тях. Много рядко имаше шофьори, които да го минат от първия път без грешка, твърдят учителите.

Паркирането на заден ход също влизало в топ 3 на премеждията из полигона. Според автоинструкторите упражнението се отдавало повече на момчетата. Много рядко имало случаи дама да паркира от раз. За да стимулират представителките на нежния пол, някои инструктори даже даваха като бонус безплатен час за упражнение на дама, която успее да паркира на заден, без да събори колче.

Първо да изразя благодарност с 25 годишна давност на Гецата Георгиев, Мишо Венев и Червеняков. Те ме обучиха и направиха добър шофьор и без да се засрамя. Последните двама често дават интервюта, а Гецата го няма. :D А той ме научи на всичко. :D

А сега как се става истинки шофьор:

№ 1: ЗИЛ 157 - истинка "Академия". Управлявате ли го наистина сте на "върха". :D

№ 2: ГАЗ 63 ("Молотовка" 4х4) - втората "Академия". Пак сте на върха. :bia::bia:

№ 3: Урал - лесно се кара, но е много трудноуправляем. Изисква добър опит. :D

№ 4:ГАЗ-66 (Виетнамка) - още по-лесно се кара, но е много капризен. B)

№ 5: ЗИЛ 131 - абсолютен боклук, но ако го управляваш добре е предимство. :D

№ 6: ЗИЛ 130 - "паркетно лъвче". "Лесно" се кара, но винаги подвежда. ;)

След като сте управлявали тези съветски динозаври с право се считайте за "The Best". :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал професионални курсове, но с едно такова нещо:

№ 4:ГАЗ-66 (Виетнамка) - още по-лесно се кара, но е много капризен. :bia:

имах неблагоразумието да се уча да паркирам още преди да подкарам лека кола...а на съседите оградата и без това си беше стара и леко увиснала - само леко ускорих подмяната :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даааа, полигона беше едно истинско обучение, как да се върти волана. Сега се качват и направо на улицата, всеки ги засича, всеки им подсвирка и какво се научават, да лъкатушат, да засичат, а да маневрират правилно...е това не сме го учили...

Моята жена взе книжка през "Демокрацията", но тя не знае как да паркира, какви маркери да гледа, въобще, как да се ориентира. "То и без това, паркирането в София е почти невъзможно, така че спираш където и както намериш...", така горе-долу и обяснил инструктора, какво е то паркиране. И не го обвинявам, има ли в София място за полигон? Не, всичко е паркинги, пазари, кафета, автокъщи, а ако все пак се намереше, "Голямата усмивка" го разпродаваше за кооперации/молове.

Та сега провеждаме курсове по въртене на геврека...където намерим...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал Бобкат, 300т кран - БК-300, 60метров кулов кран Либхер, Катерпилар булдозер и Самосвал Белаз преди няколко седмици в рудника над Златица.

Ставам ли ? :D:bia::D

Те го те те на как изглежда белазот ...

belaz2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно с Коко сме се учили по едно и също време и на едни и същи машини. Полигона ми беше до зала Фестивална, карахме по и около редута. Като слизах от Молотовката бях вир вода. После 153 си беше като лека кола. А в родната казарма имаше зилове - направо състезателен камион. На 130 като му резнеш регулаторите правеше чудеса. Няма да забравя как щях да бутна парка с един МАЗ. Не му работеше у-вото за гасене на мотора и се гасеше на скорост. Да де, ама никой не ми каза, че не се прави на 1ва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да е карал "КРАЗ"?

Чувал съм страховити разкази за него!

Голяма, тежка и супер мощна "машика", която тръгне ли веднъж мноооого трудно спира :D

и за се качих на руските машини преди да съм помирисал лека кола. подкрепям мненията за полигона - нужен е и това си е!

А какво мислите за листовките и тяхното съкращаване , по мое време изпита се държеше върху 30бр. листовки с по 30 въпроса?

сега доколкото знам са драстично намалени. А около мен има доста нови шофьорчета, дето ги хващам, че не знаят дори правилниказа движение. :bia:

Редактирано от diters
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно с Коко сме се учили по едно и също време и на едни и същи машини. Полигона ми беше до зала Фестивална, карахме по и около редута.

Богдане, понеже сме набори и със сигурност сме се учили горе в базата на Редута - аз си спомням, че Молотовките ги изписаха предната година и всички се учихме на ГАЗ-53. Или за малко някои са карали още Молотовка. Полигона ми беше на Гара Искър, но това зависеше от инструктора. :bia:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отностно полигоните (копирано от вестник Стандарт)

Връщат полигона за кандидат-шофьорите

Искат и КАТ да изпитва мераклиите за книжка

Увеличаване на часовете за кормуване и връщане на полигона. Това са само две от нещата, които трябва да се променят в наредбата за подготовка на шофьорите, категорични са от Пътна полиция. Според анализи на КАТ слабата квалификация на водачите и недостатъчната продължителност на шофьорските курсове е в челната тройка на причините за катастрофите.

Рядко може да се открие млад шофьор, който да може перфектно да паркира кола на заден ход. Причина за това е отпадането на полигона от подготовката. Това е мястото, където се придобива правилен усет за габаритите на автомобила, обясниха специалистите. В подготовката на шофьорите трябва да има още повече часове за обучение в извънградско движение. Кандидатите трябва да се научат да изпреварват и да бъдат изпреварвани, препоръчват пътни полицаи. Известно е, че именно неправилното изпреварване е една от най-честите причини за тежки произшествия. Задължително трябва да се увеличат и часовете за нощно шофиране.

Обществена тайна е, че качеството на подготовката е ниско, а книжка се взема по-лесно отвсякога, коментираха експерти. Сега документът се издава от КАТ срещу протокол за издържан изпит пред ДАИ. Имало и парадоксални случаи на издаване на книжка на човек, който е "издържал изпита", а по същото време е бил в чужбина. Шофьори, които преди години са минали през тримесечни курсове и изпит пред КАТ, са стабилни, смятат още пътните полицаи. За това ще е добре да се въведе старата практика в изпитната комисия да има експерти от КАТ. Едно от вече направените предложения за изменения в наредбата е основното образование да е задължително за кандидат-шофьорите, тъй като много неграмотни хора са се сдобили с шофьорски книжки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля, че не точно полигона ме е "учил" на маневриране. Часовете на полигон бяха малко, а и инструкторът обясняваше така "Въртиш волана в крайно дясно, като видиш в центъра на огледалцето за обратно виждане онова жалонче - започваш да въртиш наляво" - това при успоредното паркиране. И успоредното и останалите елементи (змията, обръщането в квадрат, перпендикулярното паркиране, тунела на заден и вишката за ръчна) на са ме затруднявали. Гледаш жалончетата и всичко става както трябва.

Ама на улицата е друго.

Лично аз се учех и продължавам да се уча от съветите на по-опитни шофьори, независимо дали се возя или карам. Считам, че моят опит+ценни съвети, трикове, напътствия и т.н. ме "направиха" шофьор (защото считам, че винаги имам още да уча).

Курсовете дали са 20 или 200 часа е май все едно. По-важното е после да мисилш, когато караш, да се съобразяваш и да бъдеш толерантен. Останалото е Божа работа.

Коко, а ти както си изброил тези Динозаври, които все пак рядко виждат магистрала, тясна уличка и светофари, се сетих за моето "бойно" кръщене.

Веднага след като изкарах изпитите карах една таратайка с изглед на трабантче. Гаснеше по светофарите, не включваше 4та скорост , вратите й се отваряха с чалъм, врътках редовно кранчето за бензина и ред такива други иширети. Хе-хе за учебната кола незнам, ама ей тази малка източногерманска гадинка ме научи от "на зелено" да натискам 3 педала едновременно, междинна газ и ред други такива :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...да натискам 3 педала едновременно, междинна газ и ред други такива

Мишел Мутоон ряпа да яде :bia:

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането на "динозаврите" развива много полезни рефлекси, страх от висока скорост, прави те внимателен и дори създава инстинкт за самосъхранение. След карането на иия добичета дори най-скапаният автомобил ти се струва, като карт от "Луна Парк". :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При първото си каране на бобкат си спомням, че си изсипах кофичката на покрива на машинката. Само, че вместо покрив там има едра мрежа от стоманени пръчки, а в кофата имаше пясък ... гадно... минало незабравимо :bia:

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста интересна тема и реших да кажа и моите впечатления от руските машини.Значи бях две години кадрови войник и мисе отдаде вазможност да изпитам авто парка на бг армията.Карал съм ЗИЛ-130/131 впечатленията ми от тях са че за времето си са бели много добри камиони.130ската добра товароносимос доста бръз камион в сравнение с останалите в парка,добра маневреност и не лоша возия.131ницата това е било нещо превазходно за времето си много здрав камион с една страхотна екстра-самонапомпващо на гумите,зимата голямо предимство.А като включиш и предния мост няма спирка,е когато чукниш спирачката става като шейна.Недостатаците са му че много друса и лоша маневренос а като вкл.и предния мост почети никва.Най-гадното беше пътен лист за 131цата с двуосно ремарке нее дума как се прави обратен завой с това.Е това е от мен колеги едни добри машини ама за времето си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм курсове на ГАЗ-53 и всеки път след полигон ръцете ме боляха все едно съм вдигал тежести един час. :D Иначе полигона си има своите преимущества и е хубаво да го върнат. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полигона е хубаво нещо, но не той ще те научи да паркираш и маневрираш, както каза и РЕД-АУДИ.Всичко е до опит, а и малко трябва да ти се отдава все пак........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А около мен има доста нови шофьорчета, дето ги хващам, че не знаят дори правилниказа движение. :bia:

Абе аз съм от 10 години шофьор и пак не знам някои неща в правилника.

Аз пък си мисля, че не точно полигона ме е "учил" на маневриране. Часовете на полигон бяха малко, а и инструкторът обясняваше така ............

Да, ама си научила техниката на паркиране, нали? Останалото е въпрос на практика. ЗНАЕШ кога да завиваш, от теб зависи да го направиш, никой няма да слезе от небето :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко,уби мА! :respekt: А освен изброените от теб "мили"МПС-та едно време ми се наложи да управлявам ПАЗ/21 местен/ и Жук/фургон/.Даа,реалния социализъм в действие!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

№ 6: ЗИЛ 130 - "паркетно лъвче". "Лесно" се кара, но винаги подвежда. :respekt:

аз на такова нещо съм се учил за С категория. но изпита ми беше по-лесен от този за В категория! на тез само им дай парите и вече имаш книжка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...