Jump to content

Минало незабравимо


KOKO 100 C4

Recommended Posts

Аз камиони не съм карал, но все си мисля, че жигулката е истинската учебна кола :hilezh: Карах си курса на жигулка и след това можех да управлявам всяка друга кола без проблем :respekt:

А полигона - да, трябва да го върнат, аз лично съм се научил на много от там :hilezh: А днешните шофьорчета им дай да натискат газта на прави отсечки и светофари , на по-остри завои, на изкачване на полусъединител, на маневри за влизане/излизане от паркинг не ги търси....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А днешните шофьорчета им дай да натискат газта на прави отсечки и светофари , на по-остри завои, на изкачване на полусъединител, на маневри за влизане/излизане от паркинг не ги търси....

Не съм много съгласна. ( :respekt: много)

Взимаш книжка и отиваш на подходящо местенце, нареждаш гуми и почваш да се учиш сам да паркираш. Можеш каквото си искаш да правиш с гумите, няма да нараниш нито колата си, нито чужда кола. И така можеш не 8 ( май толкова бяха), а 88 часа да си паркираш, обръщаш, завиваш, а ако щеш и 888 даже. Или хващаш опитен шофьор, намирате си спокойна уличка със свободни места за паркиране и почваш да се учиш под зоркото внимание на някой. И с опит постигаш това, от което имаш нужда - познанието и усещането за габарити на колата, за това, че когато завърташ волана в ръцете си около 1/3та оборот - колата отвън завива еди как си и т.н.

Проблемът е, че хората нямат съзнание да го направят. Малко са тези, които се усещат и правят нещо по този въпрос, на останалите просто не им пука.

С 8 или без 8 часа полигон - мисля, че е все тая. Така или иначе - курс от 25 часа (или 36) е смешна работа (особено за манталитета на българина, който не уважава непознатия, а се стреми да му се наложи или демонтстрира величие). Само се сещам на инструктора репликите, всичките бяха с цел да шофирам на изпита без брутални грешки. И никога не ме е учил да карам, така както после се учих от опитни шофьори.

... та това е моето виждане, което не изключва полигона, но пък и не вижда "безценността" му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или хващаш опитен шофьор, намирате си спокойна уличка със свободни места за паркиране и почваш да се учиш под зоркото внимание на някой. И с опит постигаш това, от което имаш нужда - познанието и усещането за габарити на колата, за това, че когато завърташ волана в ръцете си около 1/3та оборот - колата отвън завива еди как си и т.н.

Искаш да кажеш че системата "ето ви книжка, учете се да карате" е за предпочитане? Не, госпожо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз понеже съм любител камиони не съм карал, но започнах от Лада 2105 на това карах курса. После имахме Москвич 412, на него се научих да ремонтирам ходова част. През седмицата карахме а събота и неделя в гаража на село сменяхме аксиални лагери чат пат съединители и др. После минах на Жигулка и там не беше зле там се научих да ремонтирам двигател. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме учи инструктор с 36 години опит, още първия ден ме вкара на околовръсното :respekt: Не ме ограничаваше в скоростта, с учебния Голф 1.3 на газ 120-130 даже позволяваше, даже ме поддтикваше да ги вдигна, после казваше...момче, не се увличай в скоростта. После ме наблюдава един от президентските шофьори, изключителен карач, научи ме да тръгвам от голям наклон, без да мръдна дори сантиметър назад и други полезни неща в стойката при шофиране и т.н... През зимите сам тренирам да овладявам колата, спиране тръгване поднасяне, на полигон разбира се. Все още съм много неопитен има още доста да уча, но за 2 години разбрах, че наблюдавайки се можеш много да научиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз камиони не съм карал, но все си мисля, че жигулката е истинската учебна кола :hilezh: Карах си курса на жигулка и след това можех да управлявам всяка друга кола без проблем :respekt:

ех тез жигулки! и аз на такова съм се учил. но не искам пак да се качвам да карам такова нещо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш че системата "ето ви книжка, учете се да карате" е за предпочитане? Не, госпожо!

Ами то сега е точно така.

Но явно не си ме разбрал,че имам предвид същото като теб :respekt: , когато написах това: Така или иначе - курс от 25 часа (или 36) е смешна работа (особено за манталитета на българина, който не уважава непознатия, а се стреми да му се наложи или демонтстрира величие). Т.е. и аз смятам, че часовете трябва да са повече. Не повече, а МНОГО повече. И в крайна сметка целта е една - човек да се научи не само да управлява колата, а да шофира добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото моторно превозно средство, което подкарах имаше скромната абревиатура - Т55...после Т62...и Т72 покарах малко :respekt::hilezh: . После на тати 12-така ми се видя направо като лека кола :hilezh::box::stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12така е спортната модификация на T62. Слязъл си едно ниво надолу само... Дреме ти. :respekt:

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, така е.....ама още жаля за оная тръба, дет стърчеше отпреде. Липсва ми в много ситуации - и на пътя, и извън него :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но явно не си ме разбрал,че имам предвид същото като теб :respekt: , когато написах това

Е разбрахме се, като в сапунен сериал -- с уточняващи въпроси :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да е карал "КРАЗ"?

Чувал съм страховити разкази за него!

Истината е, че такова животно 1999-та съм го гонил със 140 по пътя Враца - Мездра. Успях да го видя, че спря на караванката преди КПП Ребърково и просто слязох. Поразпитах шофьора (както се разбра после механик-водач) който каза, че просто го е оставил на 1 мост с някакво преправяне по предавките. Мотора бил неотварян :hilezh: стигах до 160, а това животно нямаше стигане :respekt:

Иначе и аз съм ЗА връщането на полигон. 98-ма съм карал курсовете, тогава все още имаше. Бях един от последните. Е такъв кеф заклевам се няма. Умирал съм от щастие да карам между колчета, да връщам назаден на огледала, да се качвам и слизам на естекада, да правя осморки и какво ли не. Естествено любимото ми беше скоростната отсечка с реакция за спиране :box: Бранков до ден днешен кат ме види (Бранков някогашния изпитващ) по улиците се държи за челото :box::hilezh::bia:

Бат` КОКО браво за темата. Върна ме в детските години, когато коменданта на гарнизон Мездра (и мой баща) ме учеше на ГАЗ 53 B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че нормален и що-годе добър водач се става само по един начин... шофиране, шофиране и отново шофиране. Самото обучение е важно защото учи на принципите и правилата.. но без тренинг нищо не се получава.

Съдейки по себе си.... до 2000км - абсолютно нелеп водач... между 2 и 5К почваш да караш без да мислиш за колата. Около 30К придобиваш усещането че си добър... а то не е вярно. Около 60 се смяташ за Номер1 и пак е доста невярно. Между 60-90 К почваш да ОСЪЗНАВАШ това което правиш и над 100К ти остава време не само да караш, мислиш говориш и слушаш музика едновременно, но и ти остава време да предвидиш ситуацията на пътя (доколкото е възможно все пак )... и от там се връща една част от страха.. но не от страха да не объркаш нещо, а от страха да не предвидиш нещо.

Както и добрите музиканти не могат без практика.. и шофирането също, просто трябва да се практикува :D

За водачи с над 200К няма какво да говорим, - стари кучета :bia: .. мен ми остават още 20тина хиляди и ще се включа към тази бройка. За всички които вече са над тази цифра и нямат ПТП по тяхна вина :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да издадеш книга, както си тръгнал със заглавие "Кой, как и след колко километра е добър шУфЙор".

Редактирано от shavo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тия дето не сме броили километрите стаж, от нула ли да почваме?

'Щото да знам вече усещам ли поне колата, или съм станал #1 :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото моторно превозно средство, което подкарах имаше скромната абревиатура - Т55...после Т62...и Т72 покарах малко :D:D

Е,това не са превозни средства!ЕБМ/единица бойна машина/не влиза в раздела!Еле пък и с управление с патерици. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм се учил на Лада 1500.И мен първия ден в 15:00ч право в центъра.Добре, че бях минал селската школа на дядо(лека му пръст) и на бащата.Първата ми кола беше московец(дЕдовия),а после на тате на мерджана.Като се качих на ладюхата ми се е*а мамата,ама после немах никкви грижи с другите коли.

На мойто слънце пък инструктора(хем комшия) и каза за паркирането:Аа, те на изпита няма да те карата да паркираш.-Дееба простака дееба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...