Jump to content

Проблем с 1.8t AEB


Velislav Iliev

Recommended Posts

От известно време сутрин колата пали от втория или третия път. Ако запали от първия път притриса и работи на съвсем ниски обороти 1-2 секунди и след това гасне, въртя още 1-2 пъти пали и всичко е наред. След като запали върви без проблем и на газ и на бензин(газовия инжекцион е Блутроник и горе долу го бива), има мощност и т.н. От седмица насам ми се случва да не запали и през деня ако не съм я карал няколко часа, а след като запали при рязко подаване на газ за момент се замисля какво да направи и тогава се форсира.Не мога да кажа на газ как е като студена, защото докато превключи на газ колата е позагряла и проблема вече го няма. Като започна проблема с паленето сутрин реших да взема една добавка за почистване на инжекторите, да сипя 20-30 литра бензин и да я покарам на бензин, но още не съм сипвал.

Какво ще ме посъветвате да предприема? Имам VAG-COM, а тези дни ще имам и малко време за да видя има ли грешки, мога да погледна и някоя стойност от живите данни, само дайте идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 70
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ще следя темата с интерес, моят проблем е много близък до твоя 1.8Т АЕБ. Нека модераторите изтрият мнението ми ако преценят, че трябва да отворя нова тема.

При мен нещата стоят по следния начин. Ако навън е студено да кажем сутрин колата пали или от 1вия път с няколко секунди работа на много ниски обороти 200-300 и после се оправя и няма никакви проблеми или пали почти веднага гасне и от 2рия опит пали нормално. Ако колата е престояла през деня на външен паркинг за 9 часа пали гасне пак пали и пак гасне, като оборотите не се вдигат над 100 или 200 просто се чува гласа на мотора и гасне. На практика пали от 3ти или 4ти опит. Ако не е съвсем изтинала пали както трябва. Грешки с вагком не откривам, температурните датчици на входящия въздух и антифриза показват еднакви стойности преди първо палене сутрин и равни с температурата на околната среда. Сменени свещи, горивни тримове в рамките на 3%. Адаптирах дроселовата клапа а също пробвах и с малко газ да запаля, както и с повече ефект няма. Лятото сутрин палеше от 2ри 3ти опит а ако я паля следобед като е напечена яко си палеше както трябва, дори да не е карана няколко дни. Сменени са пластмасовата тръба на картерната вентилация както и гумения тройник и клапанчето.

Ще се радвам ако някой даде разумна идея какво може да се направи и какво не съм проверил.

Редактирано от ugeorge
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверил ли си за грешки? Някой път при прецакан температурен датчик гасне, когато е студено времето.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще следя темата с интерес, моят проблем е много близък до твоя 1.8Т АЕБ. Нека модераторите изтрият мнението ми ако преценят, че трябва да отворя нова тема.

При мен нещата стоят по следния начин. Ако навън е студено да кажем сутрин колата пали или от 1вия път с няколко секунди работа на много ниски обороти 200-300 и после се оправя и няма никакви проблеми или пали почти веднага гасне и от 2рия опит пали нормално. Ако колата е престояла през деня на външен паркинг за 9 часа пали гасне пак пали и пак гасне, като оборотите не се вдигат над 100 или 200 просто се чува гласа на мотора и гасне. На практика пали от 3ти или 4ти опит. Ако не е съвсем изтинала пали както трябва. Грешки с вагком не откривам, температурните датчици на входящия въздух и антифриза показват еднакви стойности преди първо палене сутрин и равни с температурата на околната среда. Сменени свещи, горивни тримове в рамките на 3%. Адаптирах дроселовата клапа а също пробвах и с малко газ да запаля, както и с повече ефект няма. Лятото сутрин палеше от 2ри 3ти опит а ако я паля следобед като е напечена яко си палеше както трябва, дори да не е карана няколко дни. Сменени са пластмасовата тръба на картерната вентилация както и гумения тройник и клапанчето.

Ще се радвам ако някой даде разумна идея какво може да се направи и какво не съм проверил.

Колега,имам АБСОЛЮТНО същия проблем,от около месец-два,сутрин врътвам ключа,почва едно претрисане на 2-300 оборота и гасне,завъртам втори път ключа и пали без забележки,оставя ли я 3-4 часа да поизстине,и пак гасне от първото завъртане на ключа.

Когато съм в движение и намаля скороста със спирачката докато почти спре и подам рязко газ се получава пак същото падане на оборотите до 2-300 за 2-3 секунди и аха да изгасне и се оправя ( прави го рядко,на 3-4 дена веднъж ).Грешки на ВагКом не показва да са записани.

Всички идеи и предложения свързани с проблема ще са ми от полза,стига да не съм ги тествал вече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

Това е единствената грешка която има записана, като показанието на дебитомера е около 2.7, при пълна газ се качва до 133. Дросела съм го чистил преди 2 години - 40 000км., ако има възможност да е от него ще го сваля пак. Днес след престой от 1 час колата отново направи проблем с паленето и я запалих директно на газ. На газ запали без проблем, но проблема при рязко подаване на газ си го имаше.

Нека колегата който има подобен проблем да каже дали и при него при рязко подаване на газ когато колата е студена двигателя се замисля, както при мен.

Иначе пробвах с една спринцовка клапана на рейката, дръпнах но не засмука бензин. След това запалих колата и ми направи впечатление, че инжекторите за бензин работят по-шумно от преди време.

Редактирано от Velislav Iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам абсолютно същия проблем и същата гадна грешка 00561, която не мога да разбера от какво се появи. Имам кабел и VCDS и като я изтрия тя пак се появява.

Като се поразрових из коша открих, че ми е спуката картерната вентилация - е пребарах я цялата и смених всички части и пак грешката остава. Явно е от друго нещо, следя темата с интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната грешка - 00561, мисля да е от газовата, но това си го имаше от самото начало и не ме притеснява.

Ако до някоя седмица не реша проблема, отивам при Вентомана, че колата ми трябва, ползвам я всеки ден, а така зимата ще стане по-лошо. За непаленето мисля да сипя малко бензин и добавка някаква, ама колко трябва да карам на бензин за да има ефект ако е от инжекторите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги явно вашите проблеми са малко по-различни от моя, при вас ИМА грешка, а при мен НЯМА. Все пак продължавам да следя с интерес :)

Грешките които имате са от неправилно настроена газова уредба, хубаво е да погледнете на 8ми канал с VAG-COM(VCDS) какви са ви стойностите в средните 2 полета и да ги споделите. При правилна настройка на газовата там трябва да са стойности под 5%. При мен няма замисляне дори веднага след запалване, проблема е единствено в самото палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Display group 08, lambda learned values

 

Indicated on display 

Display range 

Designation

 

Read measured

value block 8

1 2 3 4

 

1) 2.0...3.5 ms

2) 2.0...5.0 ms

3) 1.5...3.0 ms

 

1 = Injection period

 

1) -10...+10 %

2) -10...+10 %

3) -12...+12 %

 

2 = Lambda learned value at idling (additive)

 

1) -8...+8 %

2) -8...+8 %

3) -12...+12 %

 

3 = Lambda learned value at part throttle (multiplicative)

 

TB active

or

?-adaptation

 

4 = "TB active" means that ACF solenoid valve 1 is cycled

(6 min)

"?-adaptation" means thatACF solenoid valve 1 is constantly

closed (1 min)

 

 

1) Engine code ADP

2) Engine code ADR

3) Engine code AEB

 

Note on Display zones 2 and 3:

- Low values mean that the engine is running too rich, and the lambda control is compensating by leaning out the mixture.

- High learned values mean that the engine is running too lean, and therefore the lambda control is compensating by enriching the mixture.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната грешка - 00561, мисля да е от газовата, но това си го имаше от самото начало и не ме притеснява.

Ако до някоя седмица не реша проблема, отивам при Вентомана, че колата ми трябва, ползвам я всеки ден, а така зимата ще стане по-лошо. За непаленето мисля да сипя малко бензин и добавка някаква, ама колко трябва да карам на бензин за да има ефект ако е от инжекторите?

 

Колега газта по-скоро няма отношение към проблема защото при мен го имаше примерно 5 хиляди километра преди да сложа газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато слагах ГИ-то ми казаха, че тази грешка е нормално да се появява, щом карам на газ и най-вече когато свършва газта и минава на бензин, момента в който придръпне преди да превключи. След две семдици мисля, че ще имам възможност да покарам на бензин, като преди това ще изтрия грешката, ще разкача кабелите на газовата и все едно я няма. Като се върна у нас ще погледна дали отново се е появила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може просто да пада налягането в бензинопроводите след по-дълъг престой. Може да се закачи манометър на рейката и да се гледа какво се случва с налягането след няколко часа. Може клапана за регулиране на налягането да е заминал и да пропуска в обратна посока. Вижте дали има бензин във вакуумното му маркуче - ако има е за смяна. Сутрин преди палене чува ли се да подкачва помпата за около 1сек. при даване на "контакт"? Ако се чува дай 3-4 пъти на "контакт" преди да запалиш за да подкачи по-добре и виж дали ще запали по-лесно.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този двигател, помпата не върти на контакт, заработва само когато въртиш на стартер, така че този вариант не става. Този вакум съм го вадил няколко пъти и не потича бензин там. Маркучето съм го сменявал, но нещо не ми харесва - ще го сменя пак и ще го стегна с опашки. Иначе вера го пипах този вакум, стиснах малко скобичките и днес колата запали веднага заработи на малко над 1000 оборота за 1 секунда и угасна, втория път запали нормално.

Трябва да потърся къде да ми видят налягането на системата, на няколко места съм питал и нямат манометър.

Редактирано от Velislav Iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ! Аз също имам същия проблем, с тази разлика, че на мен не ми дава грешка и съм на бензин. Само да уточня, че от време на време ми правеше проблем имобилайзера, но предполам няма връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето предположение е, че проблема е комплексен, проблемите са от доста места по малко - инжектори, филтър, помпа, дебитомер, някой и друг вакум, клапана който не трябва да позволява да се връща горивото и крайния ефект е налице.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен вече нямам идея от какво може да бъде. Дебитомера ми е наред 2.7 g/s на празен ход и загрял двигател и до 129 на пълна газ. Температурен датчик наред мерен и с вагком и с мултицет. Свещи нови. Грешки няма. Адаптиран дросел, но пробвах и с малко газ да запаля пак не става, оборотите ми са бетон веднъж като запали. Няма придърпване и прекъсване. Върви нормално тримовете последно бяха 0.8% и 2.x%. Колата върви добре и на бензин така. че едва ли е бензинова помпа. А и куриоза е, че ако е малко по-топло (например след работа 9часа престой) не пали от 2рия път а от 4тия да кажем. Тази сутрин запали пак от 2рия, довечера очаквам да запали от 4тия. Сменени са ми тръбички и уплутнения по картерната вентилация и не смуче въздух (това и по тримовете се вижда).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за проба може преди запалване да се подаде +12В директно на бушона на помпата на инжекциона да завърти за 2-3 сек. След това пробвай да палиш. Така поне ще стане ясно дали има някакъв проблем с връщащото налягане на горивото. Естествено не е лошо да се замери с манометър и какво налягане прави бензиновата помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не лоша идея, ще го пробвам. Така поне ще съм напълно сигурен, че при помпата всичко е наред.

Редактирано от ugeorge
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дни изтрих грешката и при теста(със спринцовката) на клапана за налягане на бенз. рейката, стегнах малко повече скобите на вакумчето и днес направо го смених. Колата тази сутрин запали от първия път, може да е случайно. Ще пиша пак като минат още ден, два.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък направих теста с подаване на 12V директно на горивната помпа за 2-3 секунди и запали от първия път, като обикновенно е от четвърти-пети опит.

Та си мисля да сложа един бензинов клапан от газова уредба някъде на удобно място, и да му идва + като се подаде контакт (клема 15)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тествай няколко пъти(няколко сутрини), за да сме сигурни, че това е причината, ако се окаже, че това е проблема, може да се сложи също и клапан на бензиновия маркуч. Някой купувал ли е такъв, който да не позволява на бензина да се връща обратно, нека даде малко повече инфо - снимка, цена, от къде го е взел, как точно се казва, къде го монтирал и т.н.

Къде във vag com-a мога да погледна и сравня температурата на входящия въздух и водата. Тези показания сутрин трябва ли да са еднакви без да е палена колата?

Редактирано от Velislav Iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...