Jump to content

Audi 90 2.3 от предно на quattro.


Chichati

Recommended Posts

Здравейте почетох малко по темата и останах с впечатлението, че е мисия невъзможна.
Но все пак реших да се пробвам и "прежалих" колата. Реших, че имам нужните знания и условия, както и финансовата възможност за осъществяване на този проект и така се започна.
 
Купих малко чарколяци от различни донори, като цялата задница беше рециклирана в по- голямата си част.
 
След това си купих половинка ауди 90 куатро, което се оказа, че е бившото на RaDi _b4.

 

d6b2.jpg

 

е беше малко изгнило в багажника та малко кърпене трябваше

 

0qek.jpg

 

 

njxh.jpg

 

01nh.jpg

 

Тука е процеса по "обезкостяването" на "донора"

 

7ra3.jpg
 

Ето го дъното с гредите чака да бъде трансплантирано

 

43pb.jpg

 

Вече на "пациента" отрязано дъното

0t1m.jpg

 

fkfs.jpg

 

"Новото" дъно нагласено и точковано

kzse.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука се виждат стабилните шевове

l0j8.jpg

 

8qcq.jpg

 

Вече дъното е заварено отвсякъде

m8or.jpg

 

yin7.jpg

 

Ботушите на амортесьорите естествено се оказаха различни и ги смених

r2pk.jpg

 

Разликата между двата "ботуша"

yb3k.jpg

 

 

hx6i.jpg

 

r7qr.jpg

 

За защита от корозия

yi8e.jpg

 

7eor.jpg

 

qj7h.jpg

 

egy6.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Магарето рециклирано с нови тампончета

x8ko.jpg

 

soeb.jpg

 

В процес на реденето на окачването

a3wx.jpg

 

В крайна сметка колата премина успешно реглаж на задния мост и ето я чакаща слагането на скоростната кутия

eib9.jpg

 

Засега мога да кажа, че за 3-4 км на самоход от сервиза където извършихме реглажа до нас колата се движеше съвсем нормално без да дърпа на някъде, за шумове не знам  понеже няма гърнета :Д. Имам скоростната кутия ASZ, но нямам чашките където се ловят каретата на тях а тези от старата ку тия не става и това ме бави в момента, понеже не мога да намеря. ето ги двете кутии една до друга

 

14hk.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравос!Със същия двигател ли ще бъде куатрото?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега! В Мездра говорих с един човек със сребърна Алфа 156 и той ми каза че негов приятел от Ботевград си прави колата куатро  :) Тя колата се появи и във форума :)

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами време е тогава да видим някое купенце или кабрио да станат куатро.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За проблема с чашите за каретата ми хрумва нещо, но без изобщо да съм сигурен, че ще стане. Но поне си струва да опиташ. Идеята ми е да размениш слънчевите и планетни колела на двата дифа и да монтираш чашите от старата кутия на куатро кутията. Евентуално ако има разика в диаметрите на оста на чашите където лягат семерингите, може и тях да се наложи да смениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Мина ми през ума да разменя касетите с короната понеже и двете са с по 37 зъба. Като ги сложих едно до друго обаче и касетата и короната с по- малки като размер. На куатро кутията отворите в касетата са по малки и дори и да успея да вмъкна планетите и сателитите от другия диф, в което не съм сигурен, че ще стане, ще трябва касетата да се стругова и от двете страни. А тези чашки досега 3 различни вида видях, със различни диаметри и шлици на опашката им.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Короната или касетите в никакъв случай не разменяй! Мисълта ми беше само карантиите на дифовете да размениш ако е възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Дори и да станат карантиите, за да влязат чашките касетата трябва да се стругова. Ако не намеря чашки май ще мисля за цяла кутия...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала ! Не очаквах някой да се захване с подобно начинание,но ето го човека :)

В Ботевград е и моята кола вече,хванете са я куатровизирайте малко и нея :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да станат карантиите, за да влязат чашките касетата трябва да се стругова. Ако не намеря чашки май ще мисля за цяла кутия...

Нещо не мога съвсем да схвана! Касетите и на двете кутии си остават там където са си били, а само карантиите (4-те конусни колеленца) от едната отиват на другата. Къде трябва да се стругова?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Касетата на куатрото е с по малки отвори за осите на чашките(защото осите на куатрото са с по- малък диаметър от тези на предното) и чашките от кутията с предно не могат да преминат през отворите на касетата. За да минат трябва на касетата да се разширят отворите.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно евала и от мен колега.Ето че вече мита за превръщане на Б3-ка от предно на куатро е разбит(при Б4 Митака вече го доказа).

А относно това с чашките на кутиите мога да споделя нещо от опит.Преди време мой познат реши да направи куатрото си на предно(ей така просто да види как ще се държи мотора му с код НМ  на предно).Аз имах кутия от предно и решихме да пробваме ей така за спорта.Кутията куатро беше с код AKU,а кутията на предно беше с код АКМ.Разменихме ги и се оказа,че каретата са различни.Просто разменихме чашките на двети кутии и всичко заспа.Незнам при теб защо има такива разлики в чашките.

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Касетата на куатрото е с по малки отвори за осите на чашките(защото осите на куатрото са с по- малък диаметър от тези на предното) и чашките от кутията с предно не могат да преминат през отворите на касетата. За да минат трябва на касетата да се разширят отворите.

Сега ми се изЯсни! :)

Те тези отвори в касетата май, не са оговорнии, в смисъл, че осите на чащите не контактуват по тях. Пробвай да наредиш колелетата от другата кутия и ако стават ги разпробивай тези отвори. Но все пак си е най-добре да намериш подходящите чаши. Я дай размери, диаметър на карето, брой и диаметър на шлиците, че май имам едни чаши и да ги видя дали ще ти свършат работа.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Така поработих още малко по проекта. Взех цяла кутия за части и си сложих чашките. Монтирах и кутията на автомобила.

Обаче оригиналните полуоски не може да се ползват. Н моите полуоски каретата са 108мм а каре 100мм колкото ми трябва не може да се постави тъй като шлиците за други. Естествено закупих други полуоски. Смених отпред шарнирите с АС метал и амортесьорите с Каяба.

Смених и тампоните на носачите. Сглобих кардана, направих му планка на висящия лагер, който е от БМВ 525 и го монтирах. Масло за кутията 3 литра ИГАТ 75W90 полусинтетика. Общо взето напрдвам бавно но (уж) славно. :Д

 

ax0z.jpg

 

 

nm6f.jpg

Редактирано от Chichati
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да се похваля вчера след като монтирах цялостно окачването, изкарах аудито и минах около 5км. Изкефих се какъв старт прави в дъжда :Д. Не съм го тествал повече понеже в момента е по двуцевка и мога да заглуша циганска сватба. Имам дребни проблеми за решаване като скоростния лост седи твърде в ляво и съответно за 1 и 2 бутам много лоста, и постоянно свети отзад светлината за задна, както и мистериозен теч от някъде в багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Зравейте.

Колата се кара вече нормално като всекидневка, като единствено имам леки вибрации на кардана.

Предстои закупуването на 4 нови зимни гуми и свързването на блокажа на задния диф.

Та бая потърсих из форума и нета, но така и не открих схема на вакумите и ел. схема за кабелите, кое къде се свързва.

Ако някой има такава схема моля да я покаже тука. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не го направиш с някакво реле,но не забравяй да го изключваш,като завиваш,че някой ден ще чуеш ЧАТ и карето на кардана ще е за смяна.Иначе фабрично на В4-ката,като вдигнеш 25 км/ч и изключва

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

 То така и ще стане, но все пак ми трябват схемата на вакумите и оригинално как са кабелите.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...