Jump to content

Трудно палене след престой


firepower

Recommended Posts

Здравейте колеги! Тази пролет си смених дизеловата а4-ка за бензинова а6-ца AEB мотор и малко след това се почнаха проблемите. Колата е доста запазена, има доста екстри и ме грабна още от пръв поглед, та затова измених на себе си и не си взех пак дизел. Около седмица след покупката, колата след престой започна да пали странно. Завъртам ключа, запалва, вдига за момент около 1200об. и след това оборотите пропадат до около 700 за няколко секунди и след това се нормализират.Казах си "това ще го преживея" и така си я карах. Сложих и газова и си карах без да обръщам внимание на паленето. Иначе веднъж като запали цял ден няма проблеми. Проблема се появява след 7-8 часа престой. Но след няколко седмици проблема се задълбочи и оборотите започнаха да пропадат повече, че дори и започна да гасне. Веднъж се случи да запали от третия път( гасна два пъти). Е тогава реших че няма как и трябва да се търси проблема. Имам кабел за диагностика( купувах го за старото ауди), качил съм я не знам вече колко пъти но всичко е нормално. Няма грешки и всичко по мотора си е в норми. Тогава се тръгна по едни майстори, свят да ти се завие и всеки вдига рамене и никой не може да открие къде е проблема. Всеки дава акъли" смени дросела, смени дебитомера, смени бензиновата помпа" Абе като цяло да карам наслуки. Разбрах че така няма да стане и започнах да се ровя из форумите. С изумление разбрах че това е доста често срещан проблем и доколкото четох решение няма. За съжаление много хора са се вслушали в тези самоуки майстори и са наринали една камара пари за нови части без да има ефект. Дори на моменти мислех да я продам тази кола, но запретнах ръкави и започнах да търся сам проблема. В два сервиза ми замерваха налягането на бензиновата помпа и беше като на нова, но викам си аз" Чакай да я извадя да не е да има боклуци в резервоара и след престой да се утаяват и да задръстват смукателя. 3-пъти я вадих но всичко е 6. Свалих дюзите и ги дадох да ги чистят с ултразвук. Единствената разлика след това беше че започнаха да тракат по-тихо. Смених свещите, ефект нулев.Забелязах че една пластмаса на блока на двигателя, под смукателния колектор, която е за вентилацията на картера е счупена. Смених я и си викам това е, но уви. На сутринта положението с паленето същото. Продължих да се ровя и открих че на cut-off клапана му е спукана мембраната. Смених го с такъв от ТТ, но файда никаква. Все същото. реших че може би vag-com-а не ми показва коректни данни и започнах да замервам всеки един компонент с мултицет, като гледам какви стойности му дават в autodata. Мерих, мерих, мерих, всичко е ок. Смаях се какво вече да проверявам. То не бяха датчици на колянов вал, на разпределителен вал, температурни датчици и какво ли още не. Дори изкарах кабел с бутон свързан към релето на бензиновата помпа, за да я задействам ръчно преди палене, понеже се задейства само когато колата е на стартер. Помислих че може би клапана в помпата изтърва налягане и помпата не може толкова бързо да го вдигне. И пак същото. Няма решение на проблема. Както казват старите хора" ток да те убие, бензин да те удави и не ще да пали" Един ден докато се рових из интернет попаднах на тема в хонда форума и там един напатил се със същия проблем е установил че проблема е в дюзите. След това в youtube попаднах на този клип 

и въпреки че бях носил дюзите да ги чистят с ултразвук реших да ги сваля пак и да си поиграя по начина показан в клипа.Купих спрей за карбуратори от бош за 10лв. 5-кубикова спринцовка и едно адапторче от машинка за постригване 5.3 волта. Започнах описаната процедура и се оказа че едната дюза не пръска през двата отвора и също така не затваря хубаво. Прекарах я няколко пъти със спрея и дюзата се оправи. Сложих вече собственоръчно почистените дюзи на колата но реших че едва ли проблема от тях тъй като трите бяха добре и не вярвах от една препикаваща дюза да прави проблеми при паленето. Оставих колата и на другата сутрин като тръгнах да я паля "О чудо" запали от четвърт завъртане. Много се изкефих на паленето понеже откакто я имам никога не е палила така. След това си помислих че може би е просто съвпадение, но не е. Вече един месец след тази процедура колата си пали перфектно без да има и наченка от паленето което ми скъса нервите. От тогава си карам а6-цата с кеф и се наслаждавам на невероятния германски автомобил. Реших да пусна тази тема защото има много колеги които също като мен се лутат с такъв проблем и не знаят какво да правят. Надявам се да съм бил полезен поне на един колега. Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И идея си няма даже,колко е полезна. Поне две години карам така.Сега е толкова зле положението,че след 10 мин.престой не иска да пали.Един акомулатор замина и все си мислех че проблема е в газовото. Но пък бензина изчезва докато карам на газ,така че си мислех че проблема е в инжекторите. Това е много полезно нещо

 

Мерси 

Редактирано от Мирослав филчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти си златен бе, и аз като теб какви ли глупости не правих и не и не.

Значи свалил съм ги тия дюзи гадни.

Я кажи как се свалят, да не счупя нещо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти си златен бе, и аз като теб какви ли глупости не правих и не и не.

Значи свалил съм ги тия дюзи гадни.

Я кажи как се свалят, да не счупя нещо

Ако питаш как се свалят дюзите, то е много лесно. Изваждаш вакума от регулатора за налягането на бензина, откачаш буксите на дюзите, откачаш жилото на газта и развиваш двете болчета които държат рейката. Дърпаш рейката нагоре и тя излиза с дюзите, а те се държат за рйката с едни щипчици(нещо като зегерки). Махаш тези щипки(зегерки) и издърпваш дюзите от рейката. Желателно е после като се слагат дюзите обратно да им се сменят о-пръстените. Аз ги купих от един магазин за пневматични компоненти и бяха по 0.40лв. бройката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

евала ! е това е упоритост , която е възнаградена със успех . 

аз имам същия проблем и съм засичал много колеги тук да се оплакват от същото . 

писал съм , че най голяма вероятност има проблема да е в дюзите , 

но не съм очаквал че с такава процедура може да се реши проблема ..

по скоро съм си мислил, че решението е ултразвук или радикално .. смяна на дюзите . 

супер полезна тема . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много полезна тема колега, и аз съм на същия хал  :flehan:  :flehan:  :eusa_clap:  :eusa_clap:

И от други места съм чувал, че пикаещи или не добре работещи дюзи имат голямо значение при работа на студен мотор.

 

Искам да попитам, да речем след престой около една нощ с колко е нормално да падне налягането в бензиновата рейка ?

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Честно да ти кажа колега, не съм оставял колата с закачен манометър за цяла нощ за да видя какво ще е налягането след престой, но доколкото четох из форумите трябва да държи някъде около 1 бар, но не мога да гарантирам че е точно така. При работещ мотор трябва да е 3.5 бара с действащ регулатор за налягането и 4 бара с откачен, а дебита и трябва да е  0.24-0.38 литра/15 сек. за А6 (за А4 0.1-0.26 литра/15 сек.) Но си мисля че дори и да падне налягането на "0" пак няма да има проблем понеже съм откачал много пъти маркучите на помпата и регулатора за налягането, и естествено след това в системата не остава никакво налягане а колата пали. Ако мислиш че налягането ти пада и от там имаш проблеми сложи си бутон за задействане на помпата преди да запалиш за да може помпата да нагнети (поне аз така направих в процеса на търсене на проблема с паленето)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Има А4 1.8 АДР от 6 години.Проблема с паленето сутрин,ми скъса нервите.Сменявах дроселна клапа,дебитомер,температурен датчик,всички вакуми,ламбда сонда,свещи,запалителна бобина,датчик на коляновия вал,датчик на положението на разпределителния вал.И за тези 6 години установих,че сипя ли бензин от Лукойл,паленето е от втория, трети път.Като карам с бензин от Еко,нямам никакви проблеми.Вече никакъв Лукойл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера вадих рейката с дюзите и ги пробвах с четери буркана,всичките пръскаха добре.Сега се чудя дали все пак да направя това от клипа.Другото което видях е ,че съм с две по две различни дюзи,което ме води на мисълта да си взема 4 еднакви от една кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

.................. сложи си бутон за задействане на помпата преди да запалиш за да може помпата да нагнети (поне аз така направих в процеса на търсене на проблема с паленето)...........

 

това с помпата - директно на предпазител N:28 (в ляво третият от доло нагоре) ли подаде "+" ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Не. Закачих ботона на релето на помпата. В момента не съм си в къщи и нямам достъп до аутодата но ако не се лъжа бушона беше преди релето. Следователно на него си има постоянно "+" и да му подадеш допълнителен "+" няма да сработи помпата. Напиши коя година ти е аудито и ще проверя на кои крачета на релето да сложиш ботона.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Не че съм търсил точно такъв но това ми дадоха като поисках спрей за почистване на карбуратори

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не мога да разбера защо VBI постоянно ми редактира постовете. Нещо нередно ли пиша или какво. Колегата 

Marian_Georgiev

 

искаше да знае името на спрея който съм използвал и след 3 часа е изтрито. Защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото колегата VBI се е вманиачил, че цитирането на постове разширява заетото пространство на форума, като в крайна сметка се губи линията на диалог в темите от тази модерация, докато бълването на тоновете спам и теми като "малки питанки" и безбройните дублирани теми с никакви заглавия никой не поглежда... Що се отнася до спрея, явно е зачетено като реклама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по принцип как включвате манометър за измерване налягането на рейката ?

Предполагам се разкача маркуча на напорната тръба, и последователно се включва тройник с извод за манометър. Приготвил съм манометър с налягане 6 килограма и кл. 1,5.  

 

Друго което забелязвам при мен е че на студен мотор помпата върти само със стартера, а на топъл завърта и на контакт. Двигателят ми е APU с EPC. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Точно така се замерва налягането. А относно това кога тръгва помпата, не съм забелязвал при мен да е въртяла някога само на контакт, но аз съм с AEB мотор и може да има разлика. Нека колеги с APU мотор да споделят при тях как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с APU при мен почти винаги като дам на контакт ми върти помпата за 1 сек. на студен мотор,а на топъл не съм забелязъл.Но тея дни нещо не тръгва на контакт но проблеми с паленето пак нямам.

Но утре ще проверя пак как е може и да се бъркам за студен,топъл мотор кога се пуска.

Редактирано от petio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не мога да разбера защо VBI постоянно ми редактира постовете. ...

Пост се цитира САМО ако отговаряш на мнение, което не е над твоето. Глупаво е да четеш 2 пъти едно и също мнение - един в оригиналния пост и един път в цитирания от теб, не мислиш ли?

... докато бълването на тоновете спам и теми като "малки питанки" и безбройните дублирани теми с никакви заглавия никой не поглежда... Що се отнася до спрея, явно е зачетено като реклама.

Щом с намерил тонове спам, дублирани теми и заглавия просто можеш да натиснеш бутончето "Нередност" върху съответното мнение или тема за да ги оправи някой модератор, вместо да спамиш и да даваш оценки за работата на модераторския екип ;).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същият проблем. Разпечатил съм всичко написано за остраняването на проблема Колега FIREPOWER и утре отивам при майстора ми да го показа. За съжаление не съм много обнадежден, защото според мен ще ме изгледа странно и ще каже че не може да се занимава. Няма ли някакъв шанс в свободното ти време срещу заплащане да го направим заедно. Мерси предварително и ще очаквам отговор ....

Редактирано от vuroni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...