Jump to content

Няколко проблема при А4 Б5 1.8TQ


Recommended Posts

  • Отговори 180
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Моята е AG centrum досега беше с изпарител zavoli z сега е с shark .Друтата ц5 е с lpg tech и работи идеално.

Предполагам заради неправилните настройки на ГИ?!?

Не точно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

19:00, на паркинга пред заведението ( втория ).

Ще се постарая да дойда.

Не точно

Защо тогава?

Извинявам се на колегата becinko.че се включих в темата по този начин(с моя проблем)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги, помощ!
Преди малко чух едно странно виене и не мога да разбера от къде идва. Колата си има масло и хидравлична течност. От какво може да е?



Sent from my HTC One using Tapatalk Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всичките проблеми идват от бюджетни МАР сензори на газ, които не работят добре при бууст. Забелязвате ли, че на всички проблемите идват, когато бууста мине 0,8-9. МАР-отчита падане на налягането, ГИ-то обогатява, времената стават безбожно високи, сместа адски богата и колата дава грешка. Това с бавния компютър, който не може да управлява бързи рейки е доста странно изказване. Все пак се правят елементарни сметки от тези компютри. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм прочел много назад за което се извинявам, но имам впечатления от 1.8Т 180коня и Фобос с най-бавната рейка на Рейл, която е на 3 ома но с малко скъсен ход от Eurogas(което леко повишава бързодействието и). Преди колата имаше забиване като дойде бууста както е при повечето проблемни 1.8Т-та. Бензиновите времена при изтрити грешки са около 22мс. Решиме да настроим газовата по следния начин. Налягането и отвора на дюзите подбрахме така, че на празен ход колата да има газови времена от 4-4,5мс. След което пуснахме едно АУТО което не прави колата настроена, но все пак позволява карането и. Покарахме на бензин за да може фобоса да генерира бензинова графика(при настройка с графика). След което покарахме на газ да се генерира газова графика. Използвахме бутона авто-корекция за да може софтуера да промени коефициентите където е необходимо. След което се изтриват грешките с ВагКом основната цел на това е да се нулират ТРИМОВЕТЕ. Покарахме пак на газ със закачен лаптоп с пуснат вагком и софт на фобос и същевременно записвахме видео(причината за това е че колегата го прави по път за работа и после гледаме какво и как се случва). Оказа се че продължителния трим (MUL, 3тото поле на 8ми канал) при едни режими на работа е едно при други друго. Тоест при 6 8мс бензинови времена, МУЛ-а е 2% да кажем, а при 4мс е -2%, което не ми хареса много и за това променихме коефициентите в тези две места(за точните стойности не съм сигурен не ги помня). Отделно ръчно нагласихме и коефициентите в началото където е празния ход. След това се уверихме, че тримовете са под 5% и са почти постоянни в различните режими на работа. НО колата все още забиваше муцуна при газ до дупка, защото там не бяхме пипали нищо. Фобоса има извадено напрежението на ламбда сондата. При подаване на газ до дупка то показва богата смес, което е нормално(това е смес по-богата от 14.7:1) за 1.8Т е нормално да е около 12.5:1 при ускорение. Решихме, че на газ колата не би могла да направи детонация дори при бедна смес и започнахме лека полека да обедняваме гледайки напрежението на ламбда сондата. Така и не стигнахме до напрежение което да покаже бедна смес, но в един момент работата на мотора се оправи и колата вече върви нормално на 0.8бара холд дори с тези дюзи. Дори грешки не плюе. Важно е да се знае, че при времена над 12мс колата работи в така наречения OPEN LOOP. Тоест не прави корекция чрез ламбда сондата и тримовете не се променят при бензинови времена над 12мс. Другото важно нещо е колата да има стабилен МУЛ защото високите времена се влияят доста от него. на същото кола сме виждали и 26мс на бензин. А сега е малко под 22мс. Надявам се това което написах да е достатъчно ясно и от полза за всички. 

Редактирано от ugeorge
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да видим дали съм те разбрал. Нулираме тримовете на бензин, след което правим някаква настройка, в случая тази с построяването на графики на бензин и газ. След като софта си прави автокорекцията, правим логфайл (или видео на дисплея) с вързан вагком и гледаме при какви режими как е трима на 8ми канал 3тото поле. След това корекция в режимите спрямо трима MUL.

Явно проблема с настройките на 1.8Т, е че бензиновия компютър може да вкара достатъчно голяма корекция, че да се шашне газовото

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи видео е нужно, за да гледаш едновременно и 8ми канал и софта на газовата, за да видиш в кой точки как се изменя трима. Ако сте 2ма може да минеш и без видео, но е добре да го има за да можеш да върнеш назад и да видиш нещата. Всеки един бензинов автомобил след 90та година прави подобни корекции. Просто при 1.8Т времената могат да са доста големи от където ефекта на МУЛ-а е по-голям. А проблема с настройката идва от бюджетните газови. При моето Ланди (което не е най-скъпото на пазара) направих едно ауто и имам МУЛ между -0.8% и + 0.8%. Другия проблем е че при нагласянето на хода на дюзите им се променя характеристиката и аутото няма как да се справи. Ако караш с газова уредба на марка която си прави и дюзите и софта и се е постарала добре при алгоритъма за автоматична настройка няма да ти се налага да пипаш ръчно. По спомени коефициентите на празен ход бяха около 1.35 - 1.4 а на 25мс последната точка беше на 0.65 0.7
Само за ориентир го давам, може да послужи на някои с рейка РЕЙЛ или близка до РЕЙЛ като параметри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да потвърдя думите на Ugeorge.

 

Гореописаното Ауди е моето. Заедно го настроихме и смея да твърдя е близо до перфектно.

 

Така че, EUROGAS  е съвсем прав. Може да се кара с тези дюзи на RAIL и то съвсем прилично, без да има разлика спрямо бензина или ако има то е много малка и пренебрежима и е някви много особени и тежки случаи. Искам да кажа, че в момента съм един доволен собственик на Ауди и Фобос. Лошото е че нещата станаха близо две години след монтажа. Но ни отне доста време с Ugeorge да разучим много неща за самото 1,8Т и за Фобоса. Това са адски много изхабени часове и литри газ в настройки, тестове и после пак настройки и после пак тестове. За жалост това няма да го получи никой в никакъв сервиз. За жалост никъде не могат да отделят примерно цял ден да се занимават само с твойта, докато стане наистина добре. Но българите сме си такива. Какво да се прави, правим нещатата перфектни на 90 95%, но за жалост тея 5 10 % ни различават от западните народи и се оказват фатални. На тях им се получават нещата, а не са нито по умни от нас нито по красиви. :)

 

Та да резюмирам. Фобос със RAIL и си върши идеална работа на тоя мотор. Но настройката си изисква време, нерви и средства. Така, избирайте този вариант ако разчитате само на себствените си възможности. Ако нямате такива и разчитате само на сервизите, тогава инвестирайте в по хубав хардуер, като например по прецизни дюзи, те според мен биха обрали не дотам прецизните настройки, но никога не съм имал от скъпите и качествени дюзи за да съм 100% сигурен.

 

Така че умната момчета и хубаво преценявайте и се информирайте преди да купувате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние наистина отделихме доста време, ти най-вече. Но с наученото (резюмирано няколко поста по-нагоре) смея да твърдя, че всяко едно 1.8Т може да се нагласи сравнително бързо и с добър резултат. И за един професионалист не би следвало да е проблем да прилага тази процедура за да има доволни клиенти които да му докарват нови клиенти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жалост никъде не могат да отделят примерно цял ден да се занимават само с твойта, докато стане наистина добре.

Моята в сервиза на Ланди я правиха цял ден и то няколко човека почти нон стоп. Накрая настройка в движение във всички режими на каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"АУТО".-E няма как да стане.

 

Е айде на бас на 100лв.? :)

 

След АУТО-то, колата му беше готова за каране. И ако не си взискателен няма никакви ядове, дори грешка не правеше във ВАГ-КОМ-а.

 

Но понеже Жорката(Ugeorge) е перфекционист и искаше тримовете му да са колкото може по близо до нулата промени няколко стойности и според мене стана идеална. Лично аз не усещам кога му е на газ и кога на бензин.

 

Той сам може да потвърди, че след АУТО-то е карал колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,автоматичната настройка е изключително груба и повърхностна.Дори и колата да върви добре след такава настройка,нещата няма да са както трябва.За съжаление в почти всички сервизи се пуска само едно "ауто" и чао.Масово не се гледа какво се случва след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ангажирам никой с моето мнение, с Романо Антонио съм и настройките ми са на ауто, не долавям разлика във вървежа, обаче ми набива грешка за бедна смес, нямам кабел за да проследя в камъв режим и кога точно го дава, дали при превключване или като свърши газта и прехвърли на бензин.

Sent from my IdeaTab A3000-H using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Технически изправен автомобил почти не се нуждае от до настройка,на новите също.Задължително е обаче да се провери!

Много точно казано.

И аз като човек който за пръв път се сблъсква с газов инжекцион на отвърдена марка, се изненадах много от това колко добре се получиха нещата.

Но като започнах да разсъждавам си дадох сметка, че това е напълно постижимо. Ако инжекторите които слагаме са с еднакви характеристики то софтуера като нагласи една работна точка(празен ход) няма причина да не може да сметне останалите. В случая на Фобос с инжектори РАИЛ това няма да стане, защото от рейка до рейка има разлика, отделно при дупченето не съм видял някои газаджия да ползва бормашина на стойка и да се старае да направи отвора точно ХХмм и от там работата на дюзите е винаги различна и няма как автоматична настройка да сработи. 

И само нека да поясня, че преди да пусна АУТО-то нагласих налягането от изпарителя така, че газовите времена на празен ход да са оптимални. Един момент който много газаджии пропускат.

Редактирано от ugeorge
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 В случая на Фобос с инжектори РАИЛ това няма да стане, защото от рейка до рейка има разлика

Ще стане без никакъв проблем,но пак настройката ще е груба.След автоматичната настройка 99% от колите имат нужда от корекции по горивната карта(донастройка).

Редактирано от vaninio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти сам твърдеше, че Аутото не работи на нито една уредба. За фобос с инжектори РАИЛ лично съм видял, че не работи.

Но може в последните дни нещата да са се развили :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Никога не съм казвал,че не работи.Просто твърдя,че е груба настройка.Зависи при кой си видял че не работи,много е относително това.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за мен ако избива грешка за смесите, не работи.

Ако има неравномерно ускорение и забиване също не работи.

Ако Тримовете са над 5% също не е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...