Jump to content

Какво масло да сложа на AUDI A6 3.0 TDI Quattro (4F,C6)


Стойчо

Recommended Posts

Около капачката винаги ще е така, па ако искаш с коресилин си промивайте двигателя...Важното е лагерите и повдигачите да са чисти, а те са на дизелова кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 233
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Какво значи за нормални пари??? С маслото шега не бива, защото при некачествено масло, ще ти задере цилиндрите...Ще почне да гори масло.....

Цитиране на предходен пост![/b

значи за 70 лв. 5 л. от официален вносител

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефане, това е малолитражна бензинка.

Не мисля, че е редно да има такива отлагания.

Моята кочина също е бензинка но със значително по мижави отлагания от тази.

Ще опитам с хсенум-а какво ще се случи, 30 лева са нищо на фона на тази гняс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бензинка има лек, сипваш половин литър нафта, караш 30км и източваш. После си купи турбо дизел масло в него има добавка за почистване на нагар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е по добрата процедура?

Да се флъшне преди смяна на маслото или да се покара известно време с флъша в маслото и тогава да се смени?

Става дума за следната ситуация, кола нов внос от Италия, карана вероятно с минерално масло и неясно на какъв пробег сменяно (виждат се налепите).

Не гори масло и двигателя е в кондиция.

В момента е с първото масло в Бг (енеос сустина 5w40) на около 6000км.

Флъшовете не са за каране (въпреки, че става актуално по необясними причини). Използвай само "Detergent-based" флъш, и никога "Solvent-based", защото вторите са дори опасни за всевъзможни О-пръстени, гарнитури, гумички на клапани и т.н. 

Хубавия флъш ще го познаеш и по цената - обикновено е над 35 лв. 

С такъв флъш можеш да я оставиш и няколко часа да работи на място, като от време на време подаваш малко газ, да ускори циркулацията. 

 

Ако искаш да караш с добавка, тогава си вземи Archoil AR9100 заради моноестерите в него. След 10-15,000км с него моторът ще свети.

Не бих препоръчал на никой да слага нафта в маслото, но всеки си решава сам как да се грижи за колата си.

 

А пардон! :blush:

Сега се зачетох за това масло / RED LINE /....не, че нещо се заяждам, ама ми мяза малко, като  ,,вълшебните свойства" на универсалния модификатор".....

Нищо магическо или извънземно няма в него - просто е едно от много малкото неспекулативни масла, формулирано с най-висок клас естери (Polyolester) и малко РАО (за баланс и стабилност). От там му идва супер високата производителност и качества. Естерите са от 6 до 10 пъти (пъти, не %) по-скъпи на едровия пазар от хидрокрека (гр. 3), ползван масово в ширпотребата, и затова не е масов. Ползите от естерната синтетика са много, а минуси няма. Такива моторни масла има много малко на пазара.

Ако ти е интересно и искаш да знаеш повече за този тип синтетика, можеш да започнеш от тук:

http://www.machinerylubrication.com/Read/29703/synthetic-esters-perform

 

А ако ти е интересно нещо за конкретното масло - можеш да погледнеш какво казват след тестове братята руснаци (това е един от най-добрите маслени форуми, btw). 

Заповядай: http://www.oil-club.ru/forum/topic/11162-redline-5w-30-svezhee/

Не напразно го наричат  "самого лучшего масла в мире".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще оставя колата да поработи с ксенума поне два часа с переодично подаване на газ.

Какво ти е мнението за сустина-та?

Или да заложа на сигурно с нещо от сорта на HPS?

Колата се кара почти само градско и на година не върти повече от 5000km.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами виж, Сустината е едно от добрите масла, формулирани за спецификации, а не за перформънс. Тя е на базата на група 3+ (W-base на Nippon), което я прави автоматично някъде на нивото на М1, и други, ползващи собствена група 3+.

Важно е да се разбере, че когато се гони максимална производителност и защита, тогава трябва да се бяга от масла, формулирани за спецификации, и да се ползват такива, формулирани за перформънс (не визирам рейсингови). Маслата от тази категория често няма как да бъде сертифицирани по API/ACEA и т.н. просто защото дадени съставки ще бъдат доста над рестриктивните норми, заложени в тях, или ще покрият много ниски норми (примерно до API SL), заради много цинк, фосфор и сулфатна пепел. 

Обърни внимание, че API/ACEA не са някакъв бенчмарк, а рамкират базови спецификации, предимно насочени към покриване на еко-норми, към които производителите на автомобили се стремят постоянно. Колкото повече дадено масло е насочено към покриване на последните еко-норми, толкова повече му пада защитата. Това е най-общо казано, защото техническото обяснение е много дълго (има и други изисквания за резистивност към термален брейкдаун, формиране на депозити и т.н.). 

Когато производителите формулират за перформънс, обикновено се ползват най-устойчивите бази (гр. 4 и 5), добавят се брутални пакети с добавки и т.н., но тези масла след това дори не се пращат за сертификация по АПИ/АСЕА... и струват доста повече от конвенционалните, заради значително по-високата им себестойност. 

 

С горното предвид, Royal Purple HPS е много по-добро масло от Сустината, и са в 2 различни качествени клАса. НО, при теб е добре да се замислиш дали си заслужава, защото караш много малко (5к/год) и то само градско. За такъв режим можеш спокойно да минеш с някоя прилична и евтина група 3 масло + една качествена, естерна добавка (примерно LubeGard Bio-Tech Engine Oil Protectant, Arcoil AR9100, или Bardahl Fullerene), за да ти даде полярността на естерите + повишената устойчивост към термален брейкдаун + липсата на студен старт + модификатор на триенето. Повечето масла от ниския клас дори нямат никакви модификатори на триенето. Така ще ти е най-изгодно според мен.

 

От HPS имаш смисъл ако си я понапомпал доволно, качил си едни 30-40-50-100% екстра мощност, и даваш газ здраво, при разнообразни условия, което май не е твоя случай. 

Друго - не забравяй за смяната на 12 месеца, независимо от пробега. Дали си заслужава да изхвърляш много малко работил HPS?

 

Няма директен отговор на въпроса, сори :)

 

П.П. HPS отпада, ако караш на газ (не си спомням типа ти гориво). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в момента парадокса е че HPS-a е на цена по-ниска от Сустината.Ако приемем, че Сустината може да се намира за около 35-37лв на литър, то квартата от HPS-a e на 27лв. което мисля, че за коли без катализатори и DPF-и предрешава избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е изненада такава ниска цена за HPS. Последно помня, че Регалис продаваше XPR за 80+ лв/л, а HPS беше 60-на (по спомен). Разбира се, това може да се е променило. 35-37 лв е дори малко повече от реалната цена за група 3 масло. 

 

Що се касае до колите без DPF & катализатори, тогава вече ползването на качествени масла с много zddp си е абсолютен бонус и е грехота да не кара човек с такива :)

Ако наистина са такива цените, то от тези двете изборът е HPS, без съмнение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се касае до колите без DPF & катализатори, тогава вече ползването на качествени масла с много zddp си е абсолютен бонус и е грехота да не кара човек с такива :)

 

 Може ли малко конкретни примери за такива масла за ДПФ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз като по-неразбиращ да питам - сега съм с кастрол 507.00 и съм с DPF. Може ли да сложа някаква добавка за прочистване в маслото, преди да го сменя пак с кастрол най-вероятно, или не е много препоръчително? Каква не много скъпа добавка ще препоръчате за моя случай?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е само на бензин, ще сложа ксенума и ще сменя пак със сустина + 9100.

п.с

има работещ катализатор.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз като по-неразбиращ да питам - сега съм с кастрол 507.00 и съм с DPF. Може ли да сложа някаква добавка за прочистване в маслото, преди да го сменя пак с кастрол най-вероятно, или не е много препоръчително? Каква не много скъпа добавка ще препоръчате за моя случай?

Благодаря!

недей слагай никакви добавки, просто си смени маслото. можеш да караш до 15 000 км с него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Може ли малко конкретни примери за такива масла за ДПФ?

DPF-ът ограничава много откъм масла. Не бива да ползваш Full-saps продукти. Докато си с DPF, карай с подходящите за него масла - предимно mid-saps (и ако има предписание за такова - low saps). Имай предвид, че LL маслата, ориентирани към DPF са с по-нисък TBN (често наполовина по-нисък) и това е така, защото се предполага, че автомобилът се зарежда с нискосерни горива. Така, че ако не можеш (или не искаш) да го зареждаш с такива - сменяй маслото по-рано. Нискосерни Евро 5 горива в БГ имат Ромпетрол и Go Petroleum (но на вторите са им малко обектите).

 

А аз като по-неразбиращ да питам - сега съм с кастрол 507.00 и съм с DPF. Може ли да сложа някаква добавка за прочистване в маслото, преди да го сменя пак с кастрол най-вероятно, или не е много препоръчително? Каква не много скъпа добавка ще препоръчате за моя случай?

Благодаря!

Можеш спокойно да използваш качествен engine flush непосредствено преди смяната, както писахме по-горе. И от такъв има смисъл.

 

Колата е само на бензин, ще сложа ксенума и ще сменя пак със сустина + 9100.

п.с

има работещ катализатор.

Работещ вариант е, да.  

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редлайна 5w30 eurostandart HPS масло ли е?

HPS е модел масло на Royal Purple (абревиатурата идва от High Performance Street) и няма общо с Red Line. :)

 

Иначе, Red Line 5W-30 Euro series е MID-SAPS масло, подходящо за DPF & Long Life service, ако това питаш. 

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, ето каква процедура направихме с колегата T-MAX - бяхме навремили за смяна на двигателно масло и след като изчетох, както аз, така и той, цялата тема (благодарности за обясненията и търпението на Алекс) поръчахме по 9 тубички от това масло http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/european/european-car-formula-5w-30-synthetic-motor-oil/?code=AELQT-EA ,  както и по 2 тубички за флъшване на Про-тек. Какво се случи - изсипах съдържанието на тубичка и половина от флъша на Про-тек за около 15 мин, при равномерна работа на двигателя стационарно, след което майсторите източиха всичко от двигателя, веднага след като го изгасих, смениха филтъра и започнахме с наливане на новото масло. Първото впечатление което ми направи маслото, е че при първото палене не се чу изтракване на обтегачите на веригите, както до сега винаги се е случвало, след което проверихме нивото на мслото и не беше нужно да се влива повече (бяхме наляли 8 тубички, една остана резерва) - двигателя работеше повече от перфектно. Осезаемо по-тихо и без грам вибрации, които бяха типични за всички досегашни смени (три смени с ОЕМ масло и две смени с Castrol Professional), като при това вървенето е още по-мазно и приятно. За две седмици, до сега, съм изминал над 2к км с това мсло, като по-голяма част е извънградско (вкл и магистрала) и режим на шофиране 150-180 км/ч, където позволява, при което отзвуците са: маслото не е мръднало и милиметър от показанието на което го оставихме, двигателя работи невероятно тихо, не се чуват повдигачи и обтегачи при студения старт, вибрациите ги няма, като цяло доста добър пърформънс до сега. Ще пиша за следващите изминати километри, но като цяло бях доста скиптичен в самото начало, което сега е точно обратното. 

Това е от мен за сега. При Т-МАХ е същата историята горе-долу.

Редактирано от PAVKATA26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност това е напълно нормално - Евро серията и на Амс и на Ред Лайн са брутални и производителността им няма нищо общо с масовата конфекция. С тях хората по белите държави масово карат най-скъпите коли, да не говорим, че даже доста дилъри издават новите коли с такива (пример - Калифорнийските дилъри на БМВ издават всичките перформънс модели само с Red Line).

Единствено не е трябвало да наливаш Про-тек-а, защото има разтворители в него. Следващия път си вземи или LubeGard Engine Flush, Xenum M Flush, Archoil Engine Flush, или Amsoil Engine Flush.

 

Другия път си поръчайте и по един Fram Ultra Synthetic Nano Filter, или аналога от Амсойл (Еа серия филтри), защото така ще имате гарантирани минимум 30,000км (Ams Euro Series & Signature Series са разчетени за 25,000 мили). Отделно от това, филтрацията им е на 20 микрона, спрямо почти 50 на ОЕМските хартиени филтри.

 

И още една полезна идея за премиум обслужване - поръчайте си магнитните пробки на GoldPlug. Това е "оригиналът" и Ферарито на магнитните пробки, с нечовешка производителност. Магнитите им са в пъти по-силни от всичко останало на пазара, което ги копира и събират невероятни неща, които се пропускат дори от хубавите филтри.

П.С. Всичките тези неща ги има и в Субаруланд на Околовръстното и Симеоновско, ако не ви се занимава с поръчки от чужбина. Само не знам как са с наличностите на филтрите за Ауди (за Субару и Хонда ги имат). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, благодаря за корекцията, но си мисля дали при следващата смяна, при положение че ще сложа от същото масло, е необходимо да флъшвам двигателя отново? За пробката и филтъра ще взема от предложените.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, благодаря за корекцията, но си мисля дали при следващата смяна, при положение че ще сложа от същото масло, е необходимо да флъшвам двигателя отново? За пробката и филтъра ще взема от предложените.

Винаги има смисъл от хубавия флъш. Маслата колкото и да са корави, винаги ще оставят някакви, дори минимални депозити. В това число не включвам естерните, защото те поне си почистват след себе си  :hilezh:

 

Алекс, има ли откъде в България да се купи Амсойл ?

Субаруланд поддържат Амс на склад, но в момента доколкото разбрах нямат Euro & Signature сериите. Засичал съм и по разните му онлайн магазини за масла в БГ, но там са само доста стари опаковки (съдейки по доста старите им дизайни, които те не ползват отдавна). За мен безопасен избор е Субаруланд и Опи ойлс@Англия, които зареждат от Английския дистрибутор на Амс. Самите Амс пък са ужасно тежка гемия за дистрибуция и продажби.

 

Магнит от хард диск на пробката, разбира се от външната страна е по-добър вариант.

Не съм убеден дали ще е по-силен от този, в Gold Plug-a, а той е много силен, повярвай ми.

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета тая тема с особен интерес...Това масло Рейд Лайн, как би работило с ОЕМ-ски филтри?

Или са необходими / или поне препоръчителни / по-различни маслени филтри??

Питам, защото и аз се изкушавам, да сложа масло и да карам поне 20 000 км...

В момента с ОЕМ-ско масло, брандирано на МАГ - групата с 507.00,  максимум съм карал  колата до 11 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Baba, как се държи колата. Има ли харч. Аз още не съм стигнал до сервиза да сменя, но ми е любопитно за този Ред Лайн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

300км и няма все още харч.

Половината са в гада, а по време на останалите не съм имал възможност да е мачкам.

Ще проверя отново, след като е смачкам порядъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...