kpematop Публикувано 26 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2014 Около капачката винаги ще е така, па ако искаш с коресилин си промивайте двигателя...Важното е лагерите и повдигачите да са чисти, а те са на дизелова кола... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jim1 Публикувано 26 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2014 Какво значи за нормални пари??? С маслото шега не бива, защото при некачествено масло, ще ти задере цилиндрите...Ще почне да гори масло..... Цитиране на предходен пост![/bзначи за 70 лв. 5 л. от официален вносител Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SunShine Публикувано 26 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2014 Стефане, това е малолитражна бензинка.Не мисля, че е редно да има такива отлагания.Моята кочина също е бензинка но със значително по мижави отлагания от тази.Ще опитам с хсенум-а какво ще се случи, 30 лева са нищо на фона на тази гняс. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 26 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2014 За бензинка има лек, сипваш половин литър нафта, караш 30км и източваш. После си купи турбо дизел масло в него има добавка за почистване на нагар. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
=Alex= Публикувано 26 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2014 Каква е по добрата процедура?Да се флъшне преди смяна на маслото или да се покара известно време с флъша в маслото и тогава да се смени?Става дума за следната ситуация, кола нов внос от Италия, карана вероятно с минерално масло и неясно на какъв пробег сменяно (виждат се налепите).Не гори масло и двигателя е в кондиция.В момента е с първото масло в Бг (енеос сустина 5w40) на около 6000км.Флъшовете не са за каране (въпреки, че става актуално по необясними причини). Използвай само "Detergent-based" флъш, и никога "Solvent-based", защото вторите са дори опасни за всевъзможни О-пръстени, гарнитури, гумички на клапани и т.н. Хубавия флъш ще го познаеш и по цената - обикновено е над 35 лв. С такъв флъш можеш да я оставиш и няколко часа да работи на място, като от време на време подаваш малко газ, да ускори циркулацията. Ако искаш да караш с добавка, тогава си вземи Archoil AR9100 заради моноестерите в него. След 10-15,000км с него моторът ще свети.Не бих препоръчал на никой да слага нафта в маслото, но всеки си решава сам как да се грижи за колата си. А пардон! Сега се зачетох за това масло / RED LINE /....не, че нещо се заяждам, ама ми мяза малко, като ,,вълшебните свойства" на универсалния модификатор".....Нищо магическо или извънземно няма в него - просто е едно от много малкото неспекулативни масла, формулирано с най-висок клас естери (Polyolester) и малко РАО (за баланс и стабилност). От там му идва супер високата производителност и качества. Естерите са от 6 до 10 пъти (пъти, не %) по-скъпи на едровия пазар от хидрокрека (гр. 3), ползван масово в ширпотребата, и затова не е масов. Ползите от естерната синтетика са много, а минуси няма. Такива моторни масла има много малко на пазара.Ако ти е интересно и искаш да знаеш повече за този тип синтетика, можеш да започнеш от тук:http://www.machinerylubrication.com/Read/29703/synthetic-esters-perform А ако ти е интересно нещо за конкретното масло - можеш да погледнеш какво казват след тестове братята руснаци (това е един от най-добрите маслени форуми, btw). Заповядай: http://www.oil-club.ru/forum/topic/11162-redline-5w-30-svezhee/Не напразно го наричат "самого лучшего масла в мире". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SunShine Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 (Редактирано) Ще оставя колата да поработи с ксенума поне два часа с переодично подаване на газ.Какво ти е мнението за сустина-та?Или да заложа на сигурно с нещо от сорта на HPS?Колата се кара почти само градско и на година не върти повече от 5000km. Редактирано 27 Декември 2014 от SunShine Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
=Alex= Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 Ами виж, Сустината е едно от добрите масла, формулирани за спецификации, а не за перформънс. Тя е на базата на група 3+ (W-base на Nippon), което я прави автоматично някъде на нивото на М1, и други, ползващи собствена група 3+.Важно е да се разбере, че когато се гони максимална производителност и защита, тогава трябва да се бяга от масла, формулирани за спецификации, и да се ползват такива, формулирани за перформънс (не визирам рейсингови). Маслата от тази категория често няма как да бъде сертифицирани по API/ACEA и т.н. просто защото дадени съставки ще бъдат доста над рестриктивните норми, заложени в тях, или ще покрият много ниски норми (примерно до API SL), заради много цинк, фосфор и сулфатна пепел. Обърни внимание, че API/ACEA не са някакъв бенчмарк, а рамкират базови спецификации, предимно насочени към покриване на еко-норми, към които производителите на автомобили се стремят постоянно. Колкото повече дадено масло е насочено към покриване на последните еко-норми, толкова повече му пада защитата. Това е най-общо казано, защото техническото обяснение е много дълго (има и други изисквания за резистивност към термален брейкдаун, формиране на депозити и т.н.). Когато производителите формулират за перформънс, обикновено се ползват най-устойчивите бази (гр. 4 и 5), добавят се брутални пакети с добавки и т.н., но тези масла след това дори не се пращат за сертификация по АПИ/АСЕА... и струват доста повече от конвенционалните, заради значително по-високата им себестойност. С горното предвид, Royal Purple HPS е много по-добро масло от Сустината, и са в 2 различни качествени клАса. НО, при теб е добре да се замислиш дали си заслужава, защото караш много малко (5к/год) и то само градско. За такъв режим можеш спокойно да минеш с някоя прилична и евтина група 3 масло + една качествена, естерна добавка (примерно LubeGard Bio-Tech Engine Oil Protectant, Arcoil AR9100, или Bardahl Fullerene), за да ти даде полярността на естерите + повишената устойчивост към термален брейкдаун + липсата на студен старт + модификатор на триенето. Повечето масла от ниския клас дори нямат никакви модификатори на триенето. Така ще ти е най-изгодно според мен. От HPS имаш смисъл ако си я понапомпал доволно, качил си едни 30-40-50-100% екстра мощност, и даваш газ здраво, при разнообразни условия, което май не е твоя случай. Друго - не забравяй за смяната на 12 месеца, независимо от пробега. Дали си заслужава да изхвърляш много малко работил HPS? Няма директен отговор на въпроса, сори П.П. HPS отпада, ако караш на газ (не си спомням типа ти гориво). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bivolan Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 То в момента парадокса е че HPS-a е на цена по-ниска от Сустината.Ако приемем, че Сустината може да се намира за около 35-37лв на литър, то квартата от HPS-a e на 27лв. което мисля, че за коли без катализатори и DPF-и предрешава избора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
=Alex= Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 За мен е изненада такава ниска цена за HPS. Последно помня, че Регалис продаваше XPR за 80+ лв/л, а HPS беше 60-на (по спомен). Разбира се, това може да се е променило. 35-37 лв е дори малко повече от реалната цена за група 3 масло. Що се касае до колите без DPF & катализатори, тогава вече ползването на качествени масла с много zddp си е абсолютен бонус и е грехота да не кара човек с такива Ако наистина са такива цените, то от тези двете изборът е HPS, без съмнение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hysterics Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 Що се касае до колите без DPF & катализатори, тогава вече ползването на качествени масла с много zddp си е абсолютен бонус и е грехота да не кара човек с такива Може ли малко конкретни примери за такива масла за ДПФ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kazichene Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 А аз като по-неразбиращ да питам - сега съм с кастрол 507.00 и съм с DPF. Може ли да сложа някаква добавка за прочистване в маслото, преди да го сменя пак с кастрол най-вероятно, или не е много препоръчително? Каква не много скъпа добавка ще препоръчате за моя случай?Благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SunShine Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 (Редактирано) Колата е само на бензин, ще сложа ксенума и ще сменя пак със сустина + 9100.п.сима работещ катализатор. Редактирано 27 Декември 2014 от SunShine Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jim1 Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 А аз като по-неразбиращ да питам - сега съм с кастрол 507.00 и съм с DPF. Може ли да сложа някаква добавка за прочистване в маслото, преди да го сменя пак с кастрол най-вероятно, или не е много препоръчително? Каква не много скъпа добавка ще препоръчате за моя случай?Благодаря!недей слагай никакви добавки, просто си смени маслото. можеш да караш до 15 000 км с него Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
=Alex= Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 (Редактирано) Може ли малко конкретни примери за такива масла за ДПФ?DPF-ът ограничава много откъм масла. Не бива да ползваш Full-saps продукти. Докато си с DPF, карай с подходящите за него масла - предимно mid-saps (и ако има предписание за такова - low saps). Имай предвид, че LL маслата, ориентирани към DPF са с по-нисък TBN (често наполовина по-нисък) и това е така, защото се предполага, че автомобилът се зарежда с нискосерни горива. Така, че ако не можеш (или не искаш) да го зареждаш с такива - сменяй маслото по-рано. Нискосерни Евро 5 горива в БГ имат Ромпетрол и Go Petroleum (но на вторите са им малко обектите). А аз като по-неразбиращ да питам - сега съм с кастрол 507.00 и съм с DPF. Може ли да сложа някаква добавка за прочистване в маслото, преди да го сменя пак с кастрол най-вероятно, или не е много препоръчително? Каква не много скъпа добавка ще препоръчате за моя случай?Благодаря!Можеш спокойно да използваш качествен engine flush непосредствено преди смяната, както писахме по-горе. И от такъв има смисъл. Колата е само на бензин, ще сложа ксенума и ще сменя пак със сустина + 9100.п.сима работещ катализатор.Работещ вариант е, да. Редактирано 27 Декември 2014 от =Alex= Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 27 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2014 Редлайна 5w30 eurostandart HPS масло ли е? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
=Alex= Публикувано 28 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2014 (Редактирано) Редлайна 5w30 eurostandart HPS масло ли е?HPS е модел масло на Royal Purple (абревиатурата идва от High Performance Street) и няма общо с Red Line. Иначе, Red Line 5W-30 Euro series е MID-SAPS масло, подходящо за DPF & Long Life service, ако това питаш. Редактирано 28 Декември 2014 от =Alex= Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PAVKATA26 Публикувано 28 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2014 (Редактирано) Момчета, ето каква процедура направихме с колегата T-MAX - бяхме навремили за смяна на двигателно масло и след като изчетох, както аз, така и той, цялата тема (благодарности за обясненията и търпението на Алекс) поръчахме по 9 тубички от това масло http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/european/european-car-formula-5w-30-synthetic-motor-oil/?code=AELQT-EA , както и по 2 тубички за флъшване на Про-тек. Какво се случи - изсипах съдържанието на тубичка и половина от флъша на Про-тек за около 15 мин, при равномерна работа на двигателя стационарно, след което майсторите източиха всичко от двигателя, веднага след като го изгасих, смениха филтъра и започнахме с наливане на новото масло. Първото впечатление което ми направи маслото, е че при първото палене не се чу изтракване на обтегачите на веригите, както до сега винаги се е случвало, след което проверихме нивото на мслото и не беше нужно да се влива повече (бяхме наляли 8 тубички, една остана резерва) - двигателя работеше повече от перфектно. Осезаемо по-тихо и без грам вибрации, които бяха типични за всички досегашни смени (три смени с ОЕМ масло и две смени с Castrol Professional), като при това вървенето е още по-мазно и приятно. За две седмици, до сега, съм изминал над 2к км с това мсло, като по-голяма част е извънградско (вкл и магистрала) и режим на шофиране 150-180 км/ч, където позволява, при което отзвуците са: маслото не е мръднало и милиметър от показанието на което го оставихме, двигателя работи невероятно тихо, не се чуват повдигачи и обтегачи при студения старт, вибрациите ги няма, като цяло доста добър пърформънс до сега. Ще пиша за следващите изминати километри, но като цяло бях доста скиптичен в самото начало, което сега е точно обратното. Това е от мен за сега. При Т-МАХ е същата историята горе-долу. Редактирано 28 Декември 2014 от PAVKATA26 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
=Alex= Публикувано 28 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2014 Всъщност това е напълно нормално - Евро серията и на Амс и на Ред Лайн са брутални и производителността им няма нищо общо с масовата конфекция. С тях хората по белите държави масово карат най-скъпите коли, да не говорим, че даже доста дилъри издават новите коли с такива (пример - Калифорнийските дилъри на БМВ издават всичките перформънс модели само с Red Line).Единствено не е трябвало да наливаш Про-тек-а, защото има разтворители в него. Следващия път си вземи или LubeGard Engine Flush, Xenum M Flush, Archoil Engine Flush, или Amsoil Engine Flush. Другия път си поръчайте и по един Fram Ultra Synthetic Nano Filter, или аналога от Амсойл (Еа серия филтри), защото така ще имате гарантирани минимум 30,000км (Ams Euro Series & Signature Series са разчетени за 25,000 мили). Отделно от това, филтрацията им е на 20 микрона, спрямо почти 50 на ОЕМските хартиени филтри. И още една полезна идея за премиум обслужване - поръчайте си магнитните пробки на GoldPlug. Това е "оригиналът" и Ферарито на магнитните пробки, с нечовешка производителност. Магнитите им са в пъти по-силни от всичко останало на пазара, което ги копира и събират невероятни неща, които се пропускат дори от хубавите филтри.П.С. Всичките тези неща ги има и в Субаруланд на Околовръстното и Симеоновско, ако не ви се занимава с поръчки от чужбина. Само не знам как са с наличностите на филтрите за Ауди (за Субару и Хонда ги имат). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PAVKATA26 Публикувано 28 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2014 Добре, благодаря за корекцията, но си мисля дали при следващата смяна, при положение че ще сложа от същото масло, е необходимо да флъшвам двигателя отново? За пробката и филтъра ще взема от предложените. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krevator Публикувано 28 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2014 Алекс, има ли откъде в България да се купи Амсойл ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 28 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2014 Магнит от хард диск на пробката, разбира се от външната страна е по-добър вариант. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
=Alex= Публикувано 29 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Декември 2014 (Редактирано) Добре, благодаря за корекцията, но си мисля дали при следващата смяна, при положение че ще сложа от същото масло, е необходимо да флъшвам двигателя отново? За пробката и филтъра ще взема от предложените.Винаги има смисъл от хубавия флъш. Маслата колкото и да са корави, винаги ще оставят някакви, дори минимални депозити. В това число не включвам естерните, защото те поне си почистват след себе си Алекс, има ли откъде в България да се купи Амсойл ?Субаруланд поддържат Амс на склад, но в момента доколкото разбрах нямат Euro & Signature сериите. Засичал съм и по разните му онлайн магазини за масла в БГ, но там са само доста стари опаковки (съдейки по доста старите им дизайни, които те не ползват отдавна). За мен безопасен избор е Субаруланд и Опи ойлс@Англия, които зареждат от Английския дистрибутор на Амс. Самите Амс пък са ужасно тежка гемия за дистрибуция и продажби. Магнит от хард диск на пробката, разбира се от външната страна е по-добър вариант.Не съм убеден дали ще е по-силен от този, в Gold Plug-a, а той е много силен, повярвай ми. Редактирано 29 Декември 2014 от =Alex= Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andrei_S40 Публикувано 31 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 31 Декември 2014 Чета тая тема с особен интерес...Това масло Рейд Лайн, как би работило с ОЕМ-ски филтри?Или са необходими / или поне препоръчителни / по-различни маслени филтри??Питам, защото и аз се изкушавам, да сложа масло и да карам поне 20 000 км...В момента с ОЕМ-ско масло, брандирано на МАГ - групата с 507.00, максимум съм карал колата до 11 000 км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Preslito Публикувано 5 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2015 Baba, как се държи колата. Има ли харч. Аз още не съм стигнал до сервиза да сменя, но ми е любопитно за този Ред Лайн. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 5 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2015 300км и няма все още харч.Половината са в гада, а по време на останалите не съм имал възможност да е мачкам.Ще проверя отново, след като е смачкам порядъчно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts