Jump to content

Спортен волан на Б4 и елиминиране на airbag ?


esox hunter

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Приготвил съм от известно време един спортен класически волан - Убавец :) в комплект с фланец за моето кабрио, но имам нужда от съвет относно монтажа. Търсих и из форума, но нещо не успях да намеря инфо!?
Питането ми е следното, понеже сегашния стандартен волан има airbag след като го сваля, как да го елиминирам (airbag-а). Трябва обаче, ако се наложи отново да може да се върне пак волан с airbag.
Преди време бях питал Ради, но за жалост не помня точно, как беше :redface: , .....но по спомен (дано нещо не бъркам) ми беше казал, че в някаква букса се слагало подходящо съпротивление (или диод?!), но нямам представа точно какво. Ако може да ми обясните как и какво къде трябва да се монтира.
Другият вариант които ми каза колега е да разкача само свързващата букса и да сваля лампичката от таблото. При разкачане на буксата, ще работи ли клаксона или тя няма отношение към него.
Интересува ме кои е най-добрия вариант за колата и както споменах да може, ако се наложи пак да се сложи волан с airbag

 

И още едно питане трябва ли да разкачам акумулатора, когато се работи по волана откачане/закачане на буксите и пр. или не е нужно!?
За нещо друго трябва ли да внимавам?

Благодаря предварително!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не се занимавай с "класическия убавец",лишавайки се от толкова важна за сигурността ти система.Ако искаш красив волан/истински убавец/,потърси си 3 лъчев S-line волан от  Б4 кабрио,или от А4,при който се запазва и Airbag-a.Нещо такова/снимката не е моя/:

 

032676583.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с колегата,въпреки ,че системата за въздушните възглавници на В4 търпи доста критики.

Това е нещо което се ползва веднъж но спасява живот.Не харесвам АБС и тракшана,повече са ми пречели отколкото да помагат, но еър бега е друго нещо.Ползвал съм възглавница на А4 и ако не беше тя едвали щях да пиша сега - удър с 140 км/ч без колан.

Сложи си S-line волан, хем е по-красив ,хем си запазваш екстрата (която в наши дни е опция де).

А и Б4 купе и кабрио без възглавници са оборудвани със системата "Procon ten"-система от въжета които издърпват волана към двигателя и опъват колана към седалката при челен удър.Нещо което ти нямаш защото си с АБ.

Редактирано от drido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........................Нещо което ти нямаш защото си с АБ.

Има го и Pro-con-ten-a,или поне на моята кола ги има и двете системи/и въжетата и възглавницата/.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Имаме познал - Митко  :zustimm: ... точно за това иде реч ;) 
Иначе благодаря за съветите колеги и други също ми предлагаха S-вия волан и не е проблем да намеря и сложа такъв, но исках да придам един по ретро шик вид на колата и ще ми е полезно точно съвети за това което писах в началния постинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за тази система със стоманеното въже съм сигурен, че всички Б4-ки я има. Старото ми комби (1.6) на което сменях кутия се чудих за какво е това въже от волана до скоростната кутия, но после разбрах. И сегашното ми АБТ си го има.



А за спортен волан какво да кажа просто. Не и отива на тая кола. Сложи трилъчев. Става по-комфортно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://ipocars.com/imgs/a/a/j/c/v/audi__cabriolet_2_3_e__auto__leather__sitzheiz_1992_11_lgw.jpg

 

Ако воланът е такъв , заслужава си напълно. На мен ако ми изпадне хубаво Нарди също не бих се поколебал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, до тук само постинги за и против спортен волан :)  Моля ви давйте по същество и въпросите в първия ми постинг :redface:
Ради, радвам се че се включи и знам твоето мнение и че си против такъв волан, но аз искам да си го монтирам, така чеее...луд умора няма :hilezh:   Ще съм ти благодарен, ако напишеш (когато имаш време), как беше точно онзи начин, които ми предлагаше, че не си спомням точно за жалост (тогава си говорехме на улицата, а и за дрруги неща и много инфо и съответно каша в главата ) :redface:
Инфо по въпроса за монтаж, елиминация airbag и пр. на спортен волан вероятно би било полезно и на други колеги....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярваш ли, че , ако се наложи, бег-а ще сработи? 

Като нищо, щом на бмв от 93-та сработи защо не и тук? Не бих до махнал никога аз. Или поне бих карал (колата си го има де) волана от снимката на деснячката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярваш ли, че , ако се наложи, бег-а ще сработи?

Работи изненадващо точно, дано не ти се налага твоя да ти чупи носа.

Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този таван ако се наложи , едва ли носът да ми е основното притеснение...

зЕми си такъв шлемофонйь ,ше се връзва с визията на волана :lol:

 

c0ad37de21c1e36367.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое му е спортното на тоя волан модел 1947ма година? Това че ако се фраснеш някъде с 30км/ч ще се сгъне на фльонга с ръцете ти ли?

 

За еърбега някой резистор 4-6 ома би трябвало да симулира наличен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам до тук 2 стр. и нищо написано по същността на темата :nixweiss: .... само мнения за ползата от еърбега, за това колко не е хубав волана, спам и т.н.

С две думи сипахте достатъчно, но нищо по същество, като изключим част от мненито на :

 

 

....За еърбега някой резистор 4-6 ома би трябвало да симулира наличен.

 

Като изключим гореизброеното няма ли някой да каже по техническата част, как да се реши грамотно, а не по елементарния начин с изключване на букса и махане на лампичка ?
Воланът си е фабричен, даден си е по ЕТКА http://vin-online.ru/etka.php?vag=AU&rgn=RDW&mod=ACA&year=1997&kat=040&gr=41920 значи има начин.
Няма нужда повече да го обсъждаме хуабав ли е грозен ли е и т.н. На мен ми харесва точно този му ретро вид , на други виждам не, но това няма отношение към техническата част на темата.
Ако исках да питам "за и против воланите с еърбег", щях да пусна такава,....ами ако бях пуснал тема "как се сваля пепелника" сигурно щеше да бъде пълно с постинги за и против вредата от тютюнопушенето, за монопола на Лафка и пр. :hilezh:
Моля, дайте по същество т.е. техническата част на въпроса.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма той много точно ти го каза Жоро, на края на буксата се слага резистор, който да лъже компютъра, че възглавницата и е там. Проверка при контакт установява, че той уж е там, гасне си лампата и всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най после нещо по същността на темата :flehan:
Понеже не съм запознат с точното устройство, през тази букса само сигналите за бега ли минават ? ...сигнала за клаксона през друга букса ли минава, че той трябва да си работи.
Трябва ли да се разкача акумулатора, когато се бъзика по волана и буксите?
Нещо друго освен резистор в буксата трябва ли да се прави (настройки с ВАГ ком и пр.)?
И накрая, но не и по важност, ако някой е сигурен на 100% точно, колко ома резистор се слага нека напише, че grizzliy пише 4-6 ома, а  DLS 1-3 ома :gruebel:
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...