Jump to content

Ремонт глава 2.3 НГ


strakov_m

Recommended Posts

Днес след дълги ядове със загряване на колата реших да сваля главата ,за да видя евентуалната причина .Източих маслото и водата ,малко заигравка със старите болтове сваляне на стартера и буталата цъфнаха . След като махнах главата не мога да кажа ,че между цилиндрите е имало издухване . Нещото което ми направи впечатление беше ,че гарнитурата беше със затворени дупки там където би трябвало да минава водата ,защото видях че и на блока и на главата ги има тези дупки една срещу друга ,а на гарнитурата затворено дали това беше запушване или грешна гарнитура не мога да кажа очаквам мнения от вас .Един приятел който ми помагаше ми каза ,че според него сегментите били запекли и като разклатехме буталата в цилиндъра хлопаха леко ,но пък по цилиндрите се вижда ясно хонинга .Да отбележа ,че колата за 5-6000 км. е изгорила около 500 мл. масло 5в40 ,а я натискам . Мога ли да налея в цилиндрите газ за горене,нафта или не знам какво и според това колко бързо изтича да се установи дали е за сегменти . Преди да разглобя бях мерил с един стар уред и ми показа на 1-2-3 цилиндър 10-11 компресия , на 4-5 не можах защото беше неудобно . Колко я дават компресията на този двигател ?

post-51003-0-53226900-1395256578_thumb.j

post-51003-0-05899600-1395256580_thumb.j

post-51003-0-92705800-1395256580_thumb.j

post-51003-0-96274500-1395256581_thumb.j

post-51003-0-14583200-1395256584_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Компресията на NG я дават от 10 до 14bar. Само не знам защо преди да свалиш главата не си надул всеки цилиндър по отделно за да видиш все пак има ли някой, който въобще да изпуска, тоест има ли смисъл да се сваля главата.

За отворите на гарнитурата и на мен ще ми е интересно да разбера ... възможно е и да е умишлено това с малките отворчета на цилиндрите, които са по-близки до водната помпа. И като казах водна помпа, а имаш проблем с охлаждането, нея провери ли я? Превъртяла турбина примерно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм написал ,че преди това си решение бях направил може би всичко . Първо смяна на ангренажа и съответно помпата . Термостата - с новия зимата за 5 км. подминава 90 гр. радиатора почна да ми сълзи при по-дълго каране и леко натискане маркучите ставаха твърди така ,че почти да не мога да допра краищата на дебелия влизащ в радиатора .Добре викам ще пробвам без термостата пробвах същата работа просто малко по-бавно си достига 100+ градуса . Откачих всички маркучи и с сонда и пожарникарски кран с много голямо налягане продухах всичко възможно ,радиатори маркучи в блока абе всичко . Зимата като карах Пловдив-София държеше със стария термостат около 60 градуса сега вече като се постопли 80 ,а натисна ли я подминава леко 90 ,но като намаля пак си сваля а термостата си е за хвърляне от всякъде. Също последните дни няколко пъти свалях свещите и на студена кола като зяпам през дупките виждах на 4-5 цилиндър влажно на буталата докато другите си бяха сухи и просто вече си казах ,че няма какво друго да е и направо я смъкнах .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам снимките от темата към, която Веско пусна линк, явно отворите на гарнитурата са си така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

И аз това забелязах ,но защо са така при положение че точно там на главата и на блока си има дупки ?

 

 

П.П. Забравих да кажа също ,че сутрин при палене има няколко секунди прекъсване като че ли изчиства нещо.

Редактирано от strakov_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и така си смъкнал тиквата предполагам си мислиш и да разкопчаеш клапаните . според снимковия матриал всмукателните клапани на 4 и 5 цилиндър са запо обстоен преглед . а гарнитурата да не те притеснява тя си е така за по бърза цирколация на охладителната течност . прегледай обстойно водачите на клапаните в каво състояние са особено на 4 5 цилиндър . хубаво е в случая да и се направи и хидро тест

Редактирано от lubo1918
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз главата не я мисля хич , ще карам на майстор който се занимава с глави той ще я разглобява и сглобява , ама не знам какво да правя с този луфт на буталата ще пробвам да го замеря утре ,но и маслото ми е черно като на дизел но пък не съм имал голям разход на масло .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато моторно масло почернее значи че си върши добре задачата ,  едната е да отмива получаващият се нагар от работата на мотора . за луфта който питаш то тои си има допуски които са задължителни за нормалната работа . измерете цилиндрите и тогава мисли за луфта на буталата . атова масълце с което караш не е ли малко редичко за стилът на каране щом обичаш да и мачкаш гаста . и ми е интересно каво ще излезе след разглабянет на тиквата особено посочените по горе клапани

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закарах главата на майтора вземах гумички и чакам гарнитурата . Преди да занеса картуната сипах газ и не капна за 5 мин . Налях и в цилиндрите едвам прокапва проверих и лифта , но като ги поръчках като че ли всичко е в норми . Чистих нагар малко и забелязах точно отгоре където не ходи буталото между цилиндрите има събран малко нагар и видях ,че гарнитурата не е била точно по размера на цилиндъра а около половин милиметър повече незнам нормално ли е това . На снимките се вижда . Също ако може някой да ми каже как се натяга вала . 7usegu5y.jpguvyvu5uj.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен блок, бутала и сигменти са ти ОК, щом за тези километри си само 500 гр. масло и то 5-40...Вероятно заради тези запушвания от гарнитурата ти е греела колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не си играй ще нарушиш цирколацията на охлаждането .  това с отворите за цилиндрите и нагара който се е получил това си е в норми . долнището и гарнитурата не са ти проблемни . кажи с тиквата какво се случва . валовете какво искаш да им стягаш като там си имаш полезен луфт зададен от производителя който не може да пипаш

Редактирано от lubo1918
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автора да дефинира добре "дълги ядове със загряване" - кога, къде, колко градуса държи? Радиатора какъв е, ако е оригиналният 20-годишен е напълно възможно да е затлачен вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

Колега ядевете бяха 2-3 месеца както по горе бях написал съм правил всичко по водната система термостат помпа продухване на всички маркучи радиатори с голямо налягане и никъде нямаше запушено . Главата я смъкнах защото в града за нормален маршрут 7-8 км. залепвам 100 градуса и почва да се пържи всичко ,перката си включва но почти не смогва ,а сега като стана по-топло вече и ме е страх да я карам да не стана по-голяма беля . Също ако я натисна малко и капачката на водата е затворена някой път ми прави налягане по-високо от нормалното и ми просълзя радиатора .

Чакам днеска да ми звъннат за главата и да ми дойдат гарнитури за клапаните и главата

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен аче-то спря да вдига над 100С след като бутнаха аванса в почти заводски стойности.

Сега в града държи 97 макс, извън градско 85.

Преди това си удряше 104 градско и 88 извън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

Да с аванса също съм играл бях дал повечко и после го върнах нормално ,реших че се е пооправило ама след някои ден видях че не е .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не случайно те по питах за водния радиатор. Моята от начало и тя грееше над нормата и след смяна на радиатор се оправи. И да знаеш, ако майсторите ти казват "тези са така", "аудитата по принцип държат по-висока температура" - не им вярвай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо това ,че работели на 95-100 градуса не го слушам . Пак ще надувам радиатора и ще го гледам . Главата майстора каза ,че била перфектна не била прегрявана никога. Само има една счупена малка пружина , но незнам на кой клапан . Новата гарнитура се оказа също доста затворена . Главата ще стане сигурно тази вечер ,но в понеделник ще я качвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих и разглобих радиатора , пуснах ми яка струя вода и извода е перфектен радиатор . Сега го затварям и уплътнявам ,че и без това беше потръгнал . Качвам снимките да видите. u6yjyra6.jpg7a3uma4e.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И да знаеш, ако майсторите ти казват "тези са така", "аудитата по принцип държат по-висока температура" - не им вярвай :)

Аз не мога да се съглася след като и в ръководството на АУДИ пише работна температура 92-98 градуса...Имай в предвид (за автора на темата), че е много вероятно уреда на таблото да дава малко отклонение. При мен преди 3г. като смених радиатор и всичко по системата ми е 6 пак си държи около 92-98 лятото или изобщо при температура навън над 20 градуса....това в града. Извънградско 90 + - 2/3 градуса според това дали катеря баири, дали е 34 градуса жега или карам 2-3 км. по надолнище.

 

Така, че ако колата ти работи в тези диапазони нямаш място за притеснения. Това са моите впечатления за 3-те 80-ки , които съм карал през годините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...