Jump to content

Датчик на Хол за АБК-откъде?


jordanik

Recommended Posts

Та, направо на въпроса.Откъде да купя качествен нов датчик на Хол за АБК мотор на по-приемлива цена от тази на "Порше"?Колата ме остави насред едно кръстовище ей така от нищо/стартер върти,помпа работи,токове-няма/ и след 40 минутно суетене и теглене до вкъщи,взе че запали от раз.Нямах възможност да меря нищо по нея,но съм решил да сменям тая гад,ей така профилактично,защото вече не смея да я карам спокойно.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сигурен ли си, че е той? ..........................

Ми там е работата,че изобщо не съм сигурен/нямаше изобщо възможност да меря,а и нямах уред/,но все трябва да почна отнякъде,че така не смея да я карам из София.При мен бобината и комутатора са отделно и това уж е по-читавия и безпроблемен вариант,та затова се оглеждам у дачика на Хол.Преди,когато стана пак нещо подобно,се оказа,че са заминали транзистори в ЕКУ-то и няма захранване до датчика/смениха ми ги/.Но сега успях да пусна захранване направо от акумулатора и пак не запали.

Имам и едно леко съмнение в контактния ключ,че напоследък на моменти доста тегаво върти,но пък стартера мааше на вентилатор,а пък двигателя изобщо не искаше да припука.

Лошото е ,че докато не ме остави пак мога само да гадая,а да почвам да сменям наред си е скъпо занимание!

.......................делко втора употеба?

Мерси за предложението,колега,но втора ръка не е решение за мен,такова вече си имам на колата!

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лятото ми се наложи да търся датчик на хол за едно АСЕ, взех от КОКО. Намери ми го куплунга и датчика в един корпус, има и друг вариант, между датчика и куплунга вървят жици. Тоя вариант е по-лошия защото куплунга става слаб и се чупи лесно. Хубавия струваше 100 и няколко лева, но исках да е сигурна работата. Смятам, че това е най-добрия вариант. Датчика на АСЕ-то работеше, но куплунга беще счупен и висеше на жиците. Пазя си го за резерва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

.................................взех от КОКО.

Мерси,колега!Ще му звънна и на Ники да видим той какво ще предложи!

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако имаш вграден имобилайзер може да е от него. Колко ядове брах докато го разкрия,копелето....

Sent from my LT18i using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Скоро имах проблем и с имобилайзер, и с датчик. Когато е имобилайзерът, на таблото свети кола с ключенце. А иначе датчикът правеше други мизерии- като спра за малко някъде и изгася двигателя, после не ще да запали. Моментното решение беше да поръмжа с много газ, за да потегля. На студено не ми го правеше. Отлагах, докато един ден на светофар, на работеща кола, просто не можах да тръгна. Музиката обикновено гърми силно и така и не бях разбрала, че съм угаснала. Аварийки, ръмжене, ръмжене, та се прибрах някак.

Владо (vladi_di) смени това нещо и оттогава- никакъв проблем.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз хубаво си бях сложила и предходния коментар, но някой ми го омете. Така или иначе, пише цитиране на предходен пост. Не съм се объркала. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм случай заради този датчик да ми прави проблем и да гасне както върви после пак пали и така няколко дена докато накрая умря нацяло. Но и от бобина по време на дъжд може да е така и като я напече слънцето и изсъхне да се оправя.  От морга може да и вземеш цяло делко.  Моето е с голямата зъбчатка и става от пасат (не знам точно кой модел). Иначе ще трябва да разглобяваш делкото. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Скоро имах проблем и с имобилайзер..........

Моята кола заводски няма имобилайзер,но алармата ми  има,само че аз,когато се появи проблема,изключих алармата от сервизния бутон и ефекта беше никакъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старата кола имах такъв проблем - изгасваше ми точно на някой светофар и не запалваше въобще. Смених бобината и комутатора , които са комплект и всичко се оправи. На аудито също имах кофти прекъсване , смених бобината , която е с комутатор в един корпус , свещи  , кабели , палец , капачка и презапояване на релето на компютъра. Все пак се оказа , че е от алармата , която прекъсва захранването на релето на компютъра , но го разбрах след сваляне на таблото , за да си сменя радиатора на парното. Така че , изключването на алармата от аварийния бутон не помага с нищо , не се знае кои кабели са прекъсвали и дали въобще запалването ти е прекарано през реле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола заводски няма имобилайзер,но алармата ми  има,само че аз,когато се появи проблема,изключих алармата от сервизния бутон и ефекта беше никакъв.

 

Това, което исках да кажа, но явно не съм се изразила добре изпървом, беше, че имах проблем и с двете неща. На patzi, който загатна за имобилайзера, отговорих, че индикациите при мен за тая точно джаджа бяха други- светеше автомобилче с ключенце на таблото.

НО гасненето НЕ беше от имобилайзера, а от датчика. След смяната му всичко се оправи.

Ето затова бях сложила и поста, който цитирам, но го отнемА.

Надявам се сега да съм внесла яснота, макар и по женски.  ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което пишеш за 80/Б4 с АБК двигател ли се отнася или за А4 1.8Т защото автора на темата пише, че няма заводски имобилайзер?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не ми е ден. 

Забравяме за имобилайзера. Него го споменах заради поста на patzi.

 

Относно проблема на jordanik- сходен проблем, оказа се въпросният датчик; беше сменен, а проблемът-рашен.

Предавам се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зная, че има колкото щеш, но тук говорим за Б4-ка без имобилайзер ;).

@jordanik: сменял съм датчик на Хол на Б4-ката на баща ми заради подобни симптоми - гаснеше без причина и след известно време палеше и работеше седмици без проблем. Датчика го взех от Ауто+ и беше този с жичките - някъде под 40лв по спомен. Монтажа е малко по-труден. Има и вариант за монолитен датчик на Хол на Бош, но е над 80лв, а и ще се наложи да пререждаш на 180 градуса кабелите на дистрибуторната капачка.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно заради това на ACE-то го смених с монолитен от новия тип.
Трябваше доста разглабяне, но се получи повече от добре и проблема със оригиналния датчик (който дефектира и е с проводници тип... летящи) бе решен завинаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

И те така,дойде време да завърша темата.След повече от два месеца безпроблемна работа днес колата отново угасна и....тоя път изобщо не успя повече да запали.Добре,че беше на 50 метра от местоработата ми,та успяхме да я добутаме до "операционната маса".Оказа се,че импулси от датчика на Хол изобщо липсват,както и предполагах/вадеше едни постоянни 0,9V и дотам/.Малко трудно открих нов из магазините в събота,но все пак успях-взех монолитен датчик/той и стария беше такъв/ заедно с буксата/българско производство!!!!/ за 44 лева с отстъпката.Последва сваляне на делкото,избиване на щифта на зъбното колело,монтиране на новия датчик и колата запали само,като и показах ключа. :dance:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Фирмата е пловдивска SpectroMatic,а дали са им читави частите тепърва ще установя.Просто на това попаднах в събота,пишеше че е произведено в България,пък дали не е преопаковано китайче,никой не може да ти гарантира/на външен вид е едно към едно с бошовското и пасна идеално в делкото/.Монтажа и демонтажа,обаче го отработих и ако се наложи пак,ще мога да го направя за по-малко от половин час.Сега ще трябва и на центровка да мина,че уж всичко съм го докарал на белези,ама със стробоскопа е по-сигурно.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...