Jump to content

Какво да избера Ауди 80 (В4) или Ауди А4 (В5)


Recommended Posts

Слабичък си е мотора, а разхода е 11.5/100. На 150 коня е 12.2. Според мен се насочи към по-големите мотори. Мен много ме е яд, че си взех 1.8 125к.с, защото разхода ми е еднакъв с 1.8Т, а вървежа не ми харесва, особено при изпреварване. 

 

 

При тези коли не се гледа само разхода. Поддръжката на 1.8 турбо е в пъти голяма. Давам пример:

 

 

1. 1.8т има турбо, което на кола на 17-18 години ще се смени на 90% в първите 30 000км + 1 камара маркучи, магистрали и т.н. Докато 1.6 няма турбо. Ново турбо е 4 цифрена сума. Рециклирано или 2-ра ръка е около 400.

2. Маховика на 1.8т е с демпферен маховик който пак е около 1000 нов. 1.6 е с обикновен маховик и съединител.

3. 1.8т турбо е с 4 бобини по 150 лeва. 1.6 e със свещички по 5лв бройката на Бош.

4. Дисковете (предни) на 1.8 турбо са 288, а на 1.6  280мм.  Цена за АТЕ - 1.8т - 117лв.  За 1.6 - 66лв.  При накладките също има разлика.

5. Данъка за София за 1.8т е 170лв.  За 1.6 e 25лв.

6. 1.8т е с 2 вала и обслужването на мотора е по-скъпо (около 220 лева рълки и ремъци без обтегача). Има си и хидравличен обтегач на ремъка + верига между валовете. 1.6 е с 1 ремък и 1 ролка (по спомен бяха около 25 лева ремъка и 50 ролката). Обтегача на 1.6 е с пружина.

 

Има още работи но това е на първа ръка. Така, че разликата в разхода му е последната грижа. Ясно е на всички, че 1.8т e много по- пъргав и приятен за каране. Но всичко си има цена. И на мен ми харесма как върви 2.5 тди 180 коня на Б6, но взехме 1.9 :)

 

 

Ако ще караш повече градско и извънградско не обичаш да караш над 140. 1.6 ще ти стига. Ако караш предимно извънградско и обичаш високите скорости 1.8т е твоят избор. Или дизел 1.9

Редактирано от Hugsy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно ли мислиш, че 1.6 има само "свещички по 5лв. бройката" няма кабели и отделна бобина, или по някакъв имагинерен начин тока стига до свещите? Бобини за 1.8Т има в продавалника по 20 кинта, вземаш пробва бачка караш си като се преебе пак 20-ка и си ти, ако не прежалваш 100-тина лева за нова и си спокоен ....

 

И нещо изненадващо, 1.8Т също има свещички :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казах " според мен се насочи към по-големите мотори" то по твоята логика да се движи с градския транспорт и няма да дава пари. И аз за да избягам от грижи към турбина, маркучи, гейтове, куатрота си купих 1.8 125к.с и от тогава ме е яд, защото все едно си карам Вентото 1.8 75к.с При изпреварване трябва да връщам предавки да чакам да се развърти двигателя и т.н, а мой приятели с 1.8Т си се кефят на колите и т.н. Дори всеки ден се чудя дали наистина този двигател няма сила или просто моята кола не е вред нещо. Както казвам все едно си карам 1.8 75-90 коня, защото съм карал и Опел Вектра Б 1.8 16в 115 и си пържеше гумите и на 2ра, а Аудито едвам ги триива и толкова.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Стига с тези митове,че механичния инжекцион не се прави,тук в форума има  хора които го правят,като се направи един път само каране,мойто АЦЕ го пипна Пепи-buzzi преди 4 години  и от тогава само каране,а имам и газ,хората си протриха клавиатурите да обясняват как да си направим колите да нямаме проблеми,но ние пак си знаем едно и също мех.инжекцион е гола вода и това е,като подръжка двигателя е много по ефтин от 1,8Т .

http://audibg.com/forum/index.php?app=forums&module=forums&section=findpost&pid=2270195

Колко му трябва на мех.инжекцион? :zustimm: 

Редактирано от krassi_110
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи което ти харесва на теб.Всеки си хвали неговото.Аз също скоро скочих от Б3 на Б5 и не съжалявам изобщо.

Съвсем различна кола е.И тоя разход 15 на 100 газ с газов инжекцион как се постига.С 200 ли карате постоянно?11 на сто ми дава на мен с нормално каране и 1-2 кикдауна до към 180.

Не била комфортна Б5 вие Ролс Ройсове ли карате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казах " според мен се насочи към по-големите мотори" то по твоята логика да се движи с градския транспорт и няма да дава пари. И аз за да избягам от грижи към турбина, маркучи, гейтове, куатрота си купих 1.8 125к.с и от тогава ме е яд, защото все едно си карам Вентото 1.8 75к.с При изпреварване трябва да връщам предавки да чакам да се развърти двигателя и т.н, а мой приятели с 1.8Т си се кефят на колите и т.н. Дори всеки ден се чудя дали наистина този двигател няма сила или просто моята кола не е вред нещо. Както казвам все едно си карам 1.8 75-90 коня, защото съм карал и Опел Вектра Б 1.8 16в 115 и си пържеше гумите и на 2ра, а Аудито едвам ги триива и толкова.   

 

Тук си прав. АЗ също му се кефя на 1.8 турбо мотора. Имам приятел с Пасат с него и чат пат ме вози. Въпроса е, че моята е по- евтина за поддръжка. Преди 3 години бяхме в Созопол на море. На отиване точно между Черноморец и Созопоз му гръмна турбото. Е нема ти казвам как си изкара морето. Цепеше стотинката на 2, въпреки, че му пратиха турбо с куриер. Не ме разбирай погрешно. Аз също се кефя повече на 1.8 турбото. Даже мисля след време да си взема А4 Б6 с 1.8 турбо 163 коня версията. Но още нямам възможност да го поддържам. АЗ ЛИЧНО СМЯТАМ, че имаш ли такъв мотор трябва да имаш готови в банката едни 800 - 900 лева.  Именно скъпите агрегати отлагат моята покупка на такъв мотор :) Иначе и аз съм навитак. :)  Гледай коя е по - запазената, защото моето наблюдение е, че 80 % от А4-ките, които се продават са със турбо което е със сериозни луфтове и окачване пред разпадане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ си купувайте 1.8Т еле па quattro

 

Турбините гърмят

Маховиците са леш

Окачването да не ти разправям ... един път София-Варна и тотал ново инак не става ...

Па и свещи - бобини - дебитомери дават фира като за световно ...

 

А пък в комбинация с (В5) да не ви разправям ... нищо не става ...

 

Ориентирайте се към 1.6 - 1.8 чисти мотори максимум ... ама на старата А6 С4 или пък 80-ка В4 ... иначе сте обречени на финансов банкрут :verweis::nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ си купувайте 1.8Т еле па quattro

 

Турбините гърмят

Маховиците са леш

Окачването да не ти разправям ... един път София-Варна и тотал ново инак не става ...

Па и свещи - бобини - дебитомери дават фира като за световно ...

 

А пък в комбинация с (В5) да не ви разправям ... нищо не става ...

 

Ориентирайте се към 1.6 - 1.8 чисти мотори максимум ... ама на старата А6 С4 или пък 80-ка В4 ... иначе сте обречени на финансов банкрут :verweis::nixweiss:

:):) Марто, какво световно.. ако е един път на 4 години може и да дава фира нещо по колата (биалетка примерно), но иначе само си я караш. Стига да си гледал все пак какво купуваш, и да не караш като каруцар. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Марто,какво световно ...

 

Честно казано ... моята я взех без да я гледам.

1 седмица я карах със суха пръчка на маслото ... преди да я обслужа все ...

За 5-тте години дето я търкалям по окачването не съм пипнал нищо - не е и имало повод.

Сменил съм:

Дебитомер (по моя-вина скапах здравия)

Четири лагера на главините,четири защото сменям по две.

Четири свещи.

Задни накладки.

Една ламбда сонда (въпреки че и старата ми е здрава)

Четири бобини (без пари при акцията в Порше)

Няколко захабени маркучи по вакуми и т.н.

Спирачна,Охладителна и Хидравлична течност на 3 години сменям задължително и ги смених.

Турбото съм на път да сменя ... щото това ме предава вече (откакто имам колата съм му минал към 100000км. само Аз)

 

Това се сещам и то за тия години на тая трошлива-скапана (В5)-ца.

Пътувам редовно с колата на работа и не само.

Дупки които мога и знам избягвам,които не ... кофти отнася го ...

 

п.п За същите 5 години ако сумирам парите дето съм дал за горните неща с работата по майстори е някъде към 1000лв. нека сега с турбото да станат 2000лв. разхвърляно по месеци 60 месеца. натам Вие смятайте ...

И още нещо е вярно,колкото повече гледаш,избираш и незнам си какво толко повече ще се насадиш ...

 

Основното е мотор и агрегати към него - окачване,спирачна система и не на последно място интериор и екстериор ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята покупка също стана без да ходя в сервиз, само огледах и тествах колата. И то става дума за втората ми б5-ца с аjl, която взех от омразната на всички Дупница. За 3 години по колата се повредите са единствено - Н75, едни накладки, борда започна да губи пиксели, 1-2 пъти стрелката на горивото се бъгна и..... май това е всичко. Тая кола не тропаше изобщо, не гореше грам масло, всяка екстра работеше.

За сравнение и двете б4-ки които съм имал, купето сега е 96-та без газ и без да е човъркано, но и двете са пълни морги в сравнение с всички б5-ци и Ц5, което имам сега. Първото Б4 направо ме разцепи от ремонти, а съм го карал много по-малко, уж здравата кола ама почне ли се няма б4 няма б5, парите си вървят, а нервите още повече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз моята я купих преди 2години без да ходя в сервиз и беше обслужена и то си личеше, но потропваше предницата, а и цената ме устройваше. 

На другия ден бам 270лв за 4 долни носача, ремонт и 2 маркуча на спирачките + добра и лоша новина за скорошно сменени задни амортисьори и теч от рейката. След 6-7 месеца бамм 500лв за рейка, ремонт, задни накладки и един горен носач. И така по сервизите клапа тук дискове там четки на алтернатор, акумулатор и накрая като сложа чертата 1300лв по сервизи. Сега 18 000 км по-късно цялата предница е за смяна и теч на охладителна течност грубо 700лв. Сега ако си купувам кола вече в 2 сервиза за двойно мнение, но няма да е Ауди със сигурност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз моята я купих преди 2години без да ходя в сервиз и беше обслужена и то си личеше, но потропваше предницата, а и цената ме устройваше. 

На другия ден бам 270лв за 4 долни носача, ремонт и 2 маркуча на спирачките + добра и лоша новина за скорошно сменени задни амортисьори и теч от рейката. След 6-7 месеца бамм 500лв за рейка, ремонт, задни накладки и един горен носач. И така по сервизите клапа тук дискове там четки на алтернатор, акумулатор и накрая като сложа чертата 1300лв по сервизи. Сега 18 000 км по-късно цялата предница е за смяна и теч на охладителна течност грубо 700лв. Сега ако си купувам кола вече в 2 сервиза за двойно мнение, но няма да е Ауди със сигурност.

Колега ходенето в сервиз е задължително при покупка,но и в 5 сервиза да отидеш, а и след тях на врачка, пак няма да могат да ти кажат, че след 18К км. ще имаш теч в охладителната система.Не знам защо всеки мисли, че в сервиза могат да ти кажат, тая кола ще изкара примерно 32 453км. без да смениш нищо.Ако е автомобил на 2 -3 години да, но на 10+ годишен курник е нормално да се цепят разни мъркучета, да има течове и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако бях отишъл на сервиз щях да спестя 800лв, ама ти от целия роман видя теча на антифриз. Щяха да ми кажат, че главата на двигателя е сменена (за добро или лошо) и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...