Jump to content

Избор между А4 и А6


Recommended Posts

Здравейте, поразгледах разни теми в този раздел, но тъй като имам една купчина конкретни въпроси, реших да направя отделна тема.

 

Ще започна с това, че бюджетът ми е около 14-15 000 лв. Гледам А4 и А6 в интервала 2003-2006 година. Не искам много голям двигател, разбирайте - 3.0, 3.2 ми се струват много като за мен. Идеята за 15-16 градско също не ми харесва. (Ясно, че трябва да върви колата и не може да харчи колкото някакво фиатче 1.1 например.)

Какво искам задължително (или какво в момента ми ограничава избора страшно много): черен цвят, седан, кожен салон, по възможност quattro. Гледам мотори предимно 2.0 TDI, 1.9 TDI, 2.0 бензин, 1.8 (и атмосферка и турбо), но не само. Замислям се и за 3.0 TDI. Също така смятам често да излизам извън София, по разни екскурзийки из страната, но ще има и доста градско каране.

 

А сега започвам с въпросите:

 

1. Голяма ли е разликата в поддръжката на двата вида Ауди? Въобще какви пари ми трябват средно годишно, за да мога да обслужвам А4/А6? Ясно, че никога не се знае какво може да се развали, може двигателят да е за основен ремонт или пък нищо да не пипам няколко години. Но все пак, какви парички трябва да имам заделени годишно, приблизително?

 

2. Не съм ходил още да се кача на А6, возил съм се само в А4 и А8. Работата е там, че съм дълъг (1.94 съм висок) и в малки коли ми е некомфортно. Но не си спомням колко "малка" е А4. Голяма ли е разликата в размера? Така или иначе ще направя тестово-каране преди да се хвърля да взимам нещо.

 

3. Въпрос към хората, които си поддържат колата в официалния сервиз, понеже и аз така смятам да правя. Проблемът е, че чувам разни истории като например, че ако ремонтът бил 500 лв., в Порше си казвали "А, тоя кара Ауди, значи има пари, дай да го ошушкаме." и правели ремонт за 1500 лв. Как ви се струва този слух? Измислица? Случвало ли ви се е нещо подобно? Вярно ли е, че дори в официалните сервизи има "тарикати"?

 

4. Четох из форума, че всички хранят мултитрониците, а типтрониците не били толкова зле, ама и те били трошляци. Това някакво правило ли е? Нещо фабрично не им е както трябва? Защото ми харесва идеята автоматик, ама ако ще ми се троши непрекъснато... мерси.

 

5. Самата покупка. Дали да е от България или не? Ясно, че няма да е от автокъща, където всичко е на по 150 хиляди и го карала само една баба събота и неделя, ахахахах :) Но дори и сервизирана както трябва кола, ако е карана по нашите дупки и с нашето гадно гориво, не би ли трябвало да е по-амортизирана от един добре поддържан неин еквивалент от Германия, да речем?

 

6. Тези истерии за дизела вярни ли са? Че бил ужасен тук, замръзвал при температури, при които не трябва, щото имал еди-какво-си. Имам един колега с А4 B7 2006-та, 2.0 TDI 140 коня. Той каза, че зарежда само от скъпия дизел на OMV и досега не е имал ядове.

 

Не знам вече на кого да вярвам. Сигурен съм само, че няма да си взема 2.5 TDI :D

 

Всякакви идеи са добре дошли. Мерси.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За твоята височина А4 ще ти е къса. По скоро ти ще си добре, но на задната седалка няма да може да сяда никой. Според мен трябва да отпишеш и 2,0 бензин и 2.0ТДИ. За А6 предполагам 4В С5 гледаш или 4F ? Возил съм се на С5 и е доста по-комфортна от моята. Ако не държиш на 100% да е автоматик си вземи ръчка, защото колкото и да е "безпроблемен" си иска своята поддръжка, като масло и филтър, а и не знаеш предишните собственици как са се отнасяли към него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....това за Порше е вярно, че режат глави на собственици с по-скъпи АУДИ-та....мой познат го ужилиха точно за обслужване на А6 от 2006 г....Често сменят здрави части, които могат просто да бъдат почистени примерно....Ама собствениците са си виновни щом се кълнат в професионализма на тези сервизи.

 

Иначе А6 е доста удобна кола за едри хора. Возих се в колата на  същия този човек, а аз съм 186 см. и 125 кг. и не се чувствах сгънат в купето. 

Редактирано от tanuco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай А6 4F,може и да се класираш със споменатия бюджет,по -голяма е ,аз съм 190 /110 кила и зад мен дори дъщеря ми /8г/ не може да седне.

За сервизите има доста в които могат да ти я обслужат на доста по ниска седмица сменах моа цена,като пример мога да дам ,че преднатите амортисъори на А4 б6,купих ги по 102 лева,за същите 1:1 във Фолксваген ми искаха 388 лева,смениха ми ги за 90 ,=Фолксваген искаха 212 лева за работа.

П.С аз лично сега се оглеждам за А6 4ф 3.0 дизел куатро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако искаш запазена кола, A6 4F го отпиши в този бюджет. За А4 B7 са на кантар нещата, може и да се получи. 


А6 С5 можеш да намериш от последните за 7-8000 запазена. Щом не искаш големи двигатели и 2,5 ТДИ също не е вариант, остават 1,9 ТДИ и 1,8 Т.


В Порше цените са дебели - защото работят по европейски цени. Хубавото е, че принципно имаш гаранция за всяка вложена част две години.


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях пред същата дилема и реших да се напъна с 3-4к отгоре като първоначална инвестиция и съм супер доволен. Колата ми е А6 2006 3.0 Quattro Tiptronic.Ще се постарая да ти отговоря на въпросите един по един.

1. Разликата идва по-скоро от двигателя, 3.0 ТДИ на А4 и на А6 ще са сходни като поддръжка (в поддръжката включвам данъци, гражданска, каско, гориво и обсужване), Вече може да ти дойде някаква по-голяма разлика от някоя специфична екстра, която в друг модел я няма (напр. въздушно окачване).

2. Определено А4 е малка кола. По-малка е от пасат. А пасата е по-малък от А6.

3. Не мисля, че е така, но като цяло Порше Запад са си кожодери. За 10 годишна кола има доста читави сервизи. Аз като цяло съм ходил 2-3 пъти там и не са ми 1ви избор. Имат програма 4+ където излизат оферти между другото.

4. С типтроник съм, няма ядове до сега. Мултитроника не го взимай. Имам приятел дето си взе и вече е -1200лв за ремонт на скорости.

5. По тази тема сигурно ще те шокирам, но аз си взех кола от джамбазин, внос от Италия (за 2ри път). Цената е доста добра в сравнение с коли втора ръка от Порше. Карана в българия няма да си взема поради простата причина, че или не е гледана, или ако е гледана, продавачът си е сложил разходите в цената и пак идва доста скъпо. Като цяло няма значение според мен, важното е да можеш да я покараш и да отидеш в Порше на диагностика. Аз ходих в Порше Изток (заради познат, който работи там) и съм доста доволен от прегледа (80-90лв).

6. ОМВ премиум дизел и няма ядове - не че е имало някакви фрапантни температури тази зима, но не съм имал проблем.

В заключение - цените на А4 и А6 на 8-10 години са доста близки и не си заслужава да се вземе А4 според мен. Аз гледах А4, Пасат и А6. Ами те са си доста сходни пари, ако се сравняват модели с подобни екстри. Ауди Ц5 също ми беше опция, но нямат голям дизел, какъвто е 3.0 ТДИ. 2.5 харчи повече, върви по-малко и се троши :)

За мен отговорът е А6 3.0 ТДИ 2005-2006. Вече ги има на цена 15-17к. Мойто го спазарих за 17 миналата година юни със следните екстри - 3.0 ТДИ, куатро, типтроник, черна кожа, подгряване на седалките отпред и отзад, навигация, блутуут, шибедах и нормалните неща за А6 като мулти кожен волан, музика с 10 тонколони, темпомат, 8 еърбега... и сигурно още доста неща, за които не се сещам в момента.

Дано съм помогнал :)

Поздрави!

Редактирано от Petkovm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах А4 3.0 ТДИ  2006-та година. Разхода си беше над 14 градско поне при мен. Не съм го карал като психопат, държа да отбележа.

 

Беше доста малко, 4-ма човека е доста некомфортно, на мен ми е добре, но на хората отзад - изобщо не им е добре :D  За мен A6 e правилния избор, като гледам не държиш на скоростта, а на разхода. Грабвай я с 2.0 TDi и айде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите.

 

@Bra1nSicK: Не искам да ми е свръх-икономична колата, разходът на гориво не е чак проблем.

 

По-интересно ми е какви ремонти сте плащали. Какви суми за ремонтиране мога да очаквам, кои неща са най-скъпи? Ако има сайт толкова подробна информация, може да дадете линк. :) Или пък ако има тема във форума...

 

Благодаря.

Редактирано от AntiBMW
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Ами като слушам колегите, най-плашещото е дюзи - към 5000 лв. е смяната (6 бр). Окачването също си е цифра - моята отпред е с 8 носача - 2500+ струват само те в Порше Запад. Аз досега да чукна на дърво, само 1 парктроник съм сменял. Датчика даде фира - към 200 лв. нов в Порше. Но пак ти казвам, има вариант да не ходиш в Порше и пак да си гледаш колата с хубави части и при по-читави майстори.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отлетях с дюзи+турбо+единия от цилиндрите, който даваше проблеми. След диагностика в Порше София Запад сметката, която ми беше представена за предстоящия ремонт беше около 23 000 лв. -> няма да ти казвам как се чувствах.

Тук ще вметна, че дюзите в Порше в Германия бяха около 2 пъти по-евтини от тази цена, която ми даваха в София - БЕЗ КОМЕНТАР
 

В крайна сметка оправих колата с чисто нови дюзи, турбо втора ръка за около 5-6000 лв. СЛед което я карах около 60 000 км без абсолютно никакви ядове, докато не я откраднаха :D

 

Именно за това в момента се чудя дали ниския разход на дизеловите двигателия не е прекалено неоправдан риск, не е ли по-добре да се вземе бензинов двигател, въпреки по-високия разход?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отлетях с дюзи+турбо+единия от цилиндрите, който даваше проблеми. След диагностика в Порше София Запад сметката, която ми беше представена за предстоящия ремонт беше около 23 000 лв. -> няма да ти казвам как се чувствах.

Тук ще вметна, че дюзите в Порше в Германия бяха около 2 пъти по-евтини от тази цена, която ми даваха в София - БЕЗ КОМЕНТАР

 

В крайна сметка оправих колата с чисто нови дюзи, турбо втора ръка за около 5-6000 лв. СЛед което я карах около 60 000 км без абсолютно никакви ядове, докато не я откраднаха :D

 

Именно за това в момента се чудя дали ниския разход на дизеловите двигателия не е прекалено неоправдан риск, не е ли по-добре да се вземе бензинов двигател, въпреки по-високия разход?

 

Ако вървежът и куатрото не са фактор, 2.4 и 2.0Т са добри варианти. 2.4 даже може да се газифицира.

 

От друга страна да си вземеш А6 с най-куция двигател и ръчни скорости и без никакви екстри (защото малолитражките доста рядко са натоварени с екстри) си е тъпа постъпка. 3.0 ТДИ за мен си остава най-балансираното решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bugssy много зависи от евентуален проблем,много често сметката накрая излиза горе долу една и съща,но има случаи,когато бензина е по-скъп.Също така и обратното,но е малко прибързано да се правят генерални изводи - има най-различни повреди,ремонти,и съответно скъпи и евтини ремонти,а обслужването и смяна на консумативи  дали е бензин или дизел все едно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така и обратното,но е малко прибързано да се правят генерални изводи ...

Всякакви генерализации са подвеждащи, ако не се сравняват конкретни два двигателя.

 

По темата - куатро при А6/Ц6 се предлага само при 6 цилиндровите мотори. От тях само бензиновия 2.4 е подходящ за газ. Останалите са ФСИ, което може да е предпоставка за скъпи ремонти (съизмерими със съответния дизел).

Ако ръчната кутия те устройва, при А4 има варианти за 4 цилиндрови мотори с куатро.

Консумативи, като гуми, спирачки, филтри, масла, разход, застраховки на практика са еднакви и са свързани основно с двигателя и скоростната кутия, което означава, че А4 и А6 са с идентична поддръжка. Разлика може да дойде от по-специални екстри, като въздушно окачване.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всякакви генерализации са подвеждащи, ако не се сравняват конкретни два двигателя.

 

По темата - куатро при А6/Ц6 се предлага само при 6 цилиндровите мотори.

В грешка си,предлагали са ми а6 авант 2.7 с табелка на таблото куатро,а като клекнах отзад нямаше дифф :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Само при 6 цилиндровите, но не е задължително при всички. 2.4 и 2.7 може да са, но може и да не са.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси пак за отговорите.

 

Не държа да е свръх-икономична, не държа на автоматик. Ръчката си ми харесва достатъчно, но нямам против автоматика. Откъм гориво ми е все тая дали дизел или бензин. Чувал съм, че бензиновите мотори уж били по-евтини за поддръжка, дизеловите пък били по-икономични и с по-хубав въртящ момент... Ама много относително ми звучат тези неща, не знам...

 

А някой има ли впечатления от 2.4 и 2.7 двигателите? Да не са като 2.5 TDI?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Един приятел има 2.4 на газ с мултитроник. Кутията му се скапа, иначе е ок. Вади звук и върви що годе добре. Проблемът е, че харчи доста в града. Той кара на газ. А да, и е с предно.

2.7 е дизел, там филмът е същият като 3.0 ТДИ.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

От 140км /ч нагоре, да, тромаво се движи. Този двигател е прекалено малък за кола от класа на А6. (това е мое мнение).    Ако не караш бързо и по-важно за теб е икономичността, тогава става.

Редактирано от Bra1nSicK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Аз май се насочих към А6, след като се качих в А4 и осъзнах колко е тясно. В някви малки хонди, голфове и фиатчета има повече място... Ужас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Nikieva Ако имаш предвид А4... Отвън изглежда голяма кола (като за класа си), като се качих вътре няма място да си завъртя главата, ужасно тясно е. Това, че съм висок 1.94 е друг въпрос...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...