Jump to content

Мнения за масло 5w40 vs 10w40 за турбо двигатели


Recommended Posts

 Бях тръгнал да слагам допълнително охлаждане чрез външен кулер, но за момента няма да го правя, тъй като не успях да открия преходник с термостат, който да отваря допълнителния кръг над определени градуси.

 

Колега ако си с колата от подписа ти "1.9 TDI AFN" да се опитам да дам малък жокер:

 

Audi 80 1.6 TD

stoika.png 

maslen-krug.png

 

Тук гледай само бележките за преработка на горното ухо защото при 1.6 TD го няма

 

garnitura.png

 

Запазих си и "водния" охладител-нагревател на маслото към целия сандвич:

- стойката на масления филтър с вграден маслен термостат 

- водния охладител

- маслен филтър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

купих тотал 5в40 , че нямаха в наличност мобил, а утре ми предстои дълъг път и нямаше как да изчакам. След час отивам да го сменим, за първи път ще слагам пълна синтетика уж да видим....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Благодаря на Robobug и Ngoro за техническата обосновка.

Предполагам и колегата Lazar666 вече знае, че след такъв тунинг и според стила на шофиране следва да търси сам правилното масло и период на смяна, за да разреши новите проблеми. 

 

Предположих, че може да караш с 5W40 X-cess, а то e много добро дизелово масло и може да прегрява и поради факта, че няма достатъчен приток на въздух за охлаждане при картера следователно температурата на маслото ще се покачва постъпателно при високи обороти и ниска скорост.

Можеш да ползваш 'Android' приложение + устройство 'ELM', за да визуализираш живи данни по време на движение, т.е. ще можеш да разбереш какви температури се случват в двигателя, какви горивни смеси и т н.т.
 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, ще се поинтересувам повече в тая посока :) Полезна дискусия!

Колега Ngoro, много благодаря за идеята за термостат, ще потърся по моргите!

Редактирано от Lazar666
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

//офф

Да питам за атмосферен двигател кое от трите масла е по удачно?

 

6da476f0a70895ef.png

 

 

846fab254876e083.png

 

Автомобила се кара "кротко" като понякога се правят и леки преходи с обороти около 5000+

 

Или това:

 

cf6d37ee5e12f6fd.png

 

Нарочно не слагам марка.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, този двигател е смятан за първото масло. С другите може да се получат неприятни ефекти но ако не ти пука за живота му и искаш да спестиш от гориво преди да го бракуваш смело слагай третото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според препоръката на производителя дават 5W30 (дори и 0W30).

Какво имаш в предвид "неприятни ефекти"?

 

38083f06b8fe2e16.png

 

Сменям масло на година или 10 000, което настъпи първо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че с "неприятни" ефекти е свързано числото 30...
Ако 40 се представя лошо при високи температури... то 30 се сещаме
Производителя го дава, но дава и другите варианти и срещу тях за какъв климат са подходящи.

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познат кара 2.0 16V с 5W30 от доста време.

Двигателя се чувства добре и не пипа маслото.

Сега съм с 5W50 и нямам забележки от към температури или шумове от двигателя.

Но пък 5W30 би следвало да е по не натоварващо мазителната система при загрял двигател?

В предвид факта, че индекса 30 е по "тънкия" и няма да товари маслената помпа при 90С?

Да се има в предвид, че става дума за стоков "мъртвец" без турбо което да грее.

Като се добавят и маслените пръскалки на цилиндрите мисля, че 5W30 няма да е смърт за аце?

Или бъркам в разсъжденията някъде?

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам колега, който кара пасат 3-ка 1.8 АБС мотор. Пича си взима оригинално масло от Форд (Мото Пфое), каквото му дадат- 0в30 , 0в20, 5в30 и т.н Последните 10г все с такива масла кара, разхода на масло му е до 0.500 на 12к км, поне на толкова ми е казал че го сменява. Едва ли през 90-та година са разработвали мотора за такива масла, но е факт че момчето си кара и си свирка.. Не казвам, че няма значение маслото, но дали не се вталясваме прекалено?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а до колко е нормално да се долее за 10000км на дизел 1.9 90/110 ? ориентировъчно долу горе аз макс съм доливал около 300мл веднъж само...  ( това е за 10в40 ) сега сложих 5в40 ще го следя ) 

Редактирано от stefan91
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко изглежда много хубаво в този тест, въпроса е дали тия от ROYAL Purple не дават луди пари за реклама или наистина маслото си го бива. Има ли хора каращи в България с такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея дали е пускано...

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Това ROYAL Purple 10W40 много добро представяне...

По-назад в темата стана дума за едноръкия бандит:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това Penrite 5W60 обаче пишат добри коментари в боб дъ ойл.

Гледам има дилър в Унгария, Италия и Англия, та мисля да пробвам 4х1л (да има и за доливане евентуално).

Ще сглупя ли с него, идеята е пробег от 15 000 с чести студени стартове и къси разстояния и от време на време трипове от 500+ км?

Маслото си покрива VW стандартите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колата от подписа ли става въпрос? Какъв тип шофьор си (по-скоро спортен или умерено шофиране) и двигателя в какво състояние е?

Това масло което си избрал на технически параметри изглежда наистина впечатляващо, но дали имаш нужда от него.
Може би и "Everyday full synthetic 10W40" да е на по-добра цена и да предлага същата защита според стила ти на каране. 
виж тук:http://www.penriteoil.com.au/pis_pdfs/EVERYDAY%20FULL%20SYNTHETIC%2010W-40%20JUNE%202014.pdf

повече инфо за вискозитетите на маслата на Penriteoil:
http://www.penriteoil.com.au/tech_pdfs/204 - Technical Bulletin - What is the Penrite Extra Ten.pdf
 
А според "едноръкия бандит", най-добре сe представя Head & Sholder's

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шофирам кротко към умерено, рядко минавам 5000 оборота.

Но, понякога се налага.

Двигателя предразполага да се кара над 3000 оборота почти винаги, като нормалните му обороти са около 3500 до 5500.

Цената в случая не е фактор защото карам 10 000 годишно а самия двигател събира само три литра.

Състоянието не ми е известно от към железа, купих кола седяла три години без да е карана.

Разхода на гориво газ/бензин е задоволителен към добър, повдигачи не тракат.

Ауспуха е чист, освен нормалните сажди (няма маслен пръстен) и не пуши синкави облаци... единствено конденз при по студено време.

Двигателя не тече и няма паразитни шумове, флуидите са си в норми всичките.

От скоро съм с уред за налягане на маслото:

При кротко каране няма начин да вдигна температурата на маслото над 90С (в случая спомага и серпентината на масления филтър).

Все още не съм тествал как ще е магистралното с поддържане на 140, но мисля, че и там няма да има голяма разлика от това което се очаква ~ 90/110С.

В момента съм 5W50 но идва време за смяна (сега е на 9000+ и по някое време преди зимата ще го сменя).

Нямам оплаквания към сегашното, но ако има по удачно и "suitable" бих го сложил (не робувам на марки).

Имам нужда да знам, че не слагам бъркоч с неясен произход на автомобила.... пък бил той и пълнолетен.

Факта, че това е кола от която се изисква пали и ме закарай е достатъчен да не ида и да купя наливен мобил или там каквото е за 6 лева литъра. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко изглежда много хубаво в този тест, въпроса е дали тия от ROYAL Purple не дават луди пари за реклама или наистина маслото си го бива. Има ли хора каращи в България с такова.

На Royal Purple това, което става (и е наистина пълна синтетика, в случая - рао и естери) са HPS & XPR сериите. Останалото (api гамата) им е група 3, минерален хидрокрек и просто не си заслужава парите за такава база.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Royal Purple® HPS™ 10W40 гледам даже е намалено от 34 на 27 лева.

Ще взема да го тествам, и без това има дистрибутор в България... това Penrite най-близкото е Унгария

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, SunShine,

така както описваш стил на шофиране, както и това че ACE-то е EU2 двигател (а и е в добро здраве), бих ти предложил да ориентираш към маслo SAE 5-10W40 грейд и минимиум ACEA A3/B3, VW502.00, защото това ще е достатъчно тънко и добро за градско и извънградско шофиране за твоят двигател и стил на шофиране, както и за сезон зима-лято. Такива масла ще изкарат около 8к с нашите "хубави" горива и малкото масло в ДВГ, което е особенност за отчитане. Важно е да ползваш и хубав филтър (напр. AUDI long life, WIX и др,)

Какво би било предимството на такъв избор и в този грейд? 

Добавената стойност на такъв избор, е че ще имаш възможност да избираш между качествени масла с висока стойност на сулфатна пепел, както и добавени разни метали (цинк, фосфор, молибден и др.) за подобряване на anti-wear представянето, както и с високи TBN стойности, така че да не ти повлияват на нормалната работа на двигателя. Всички тези допълнителни екстри ще спомогнат да се опиташ да стигнеше до заветните 15К смяна на масло, защото ще има достатъчно смески да се борят със лошото качество на горивата в БГ. Може би тези масла няма да са нещо по-различно от полусинтетика или "пълна" синтетика, основани на минерална база група 3 или 4 (и други такива сложни думички), но пак казвам ще имат достaтъчно добавки, за да издържат на конденза и сярата, който се образуват в следствие на градското каране (т.нар. Stop&Go). Много добре е за живота на маслото, че имаш извънградско каране и то не с пълна газ а съвсем равномерно, защото тогава маслото е в най-добрият си режим, не я мисли температурата, тя ще е около 87-90 градуса, в града е проблема.

Ако си намериш масло 10W40 с TBN > 8 и HTHS >3.5 ще зарадваш двигателя най-много. 

Американските масла са хубави, може би една идея по-хубави заради по-добрата минерална база на маслото, но не са нещо, което да го няма и в европа или други места, необходимо е да се търсят определни показатели.

А 15к смяна масло за БГ е много, поне според мен, нищо че караш и с LPG.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

//ОФФ

В смисъл всички нови коли с 15к интервал на смяна са обречени още в гаранция ли?

Скапват ги докато си изкарат 150к или пет години и кой от къде....

Няма да коментирам, че в Нисана на Вапцаров наливат от варела валволин 10w40.

Сигурно правят изключение за GT-R само, знам ли...

//ОФФ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбира се, не казвам това, а това което съм написал се отнася само за твоят автомобил и твоят стил на каране.
 
Най-общо казано възможността за преминаване към удължен период на смяна на маслото е за двигатели от EU3 нагоре (EU4,5,6), съответно има и допълнителни условия, като това какъв е режимът на ползване на колата (стила на шофиране) както и качеството на горивото трябва да е контролирано (т.е, лошите горива съкращават живота на маслото).
 
Long Life Servicing за Audi започва от MY2000.
Има особенности в конструкцията на двигателя, както и в горивния процес, за да може да се премине към по чисто изгаряне и промяната на съставките в маслата не е само заради катализаторите.

 

Прикачвам един файл, където всеки може да се ориентира според стила си на шофиране на какъв интервал може да сменява масло, ако ползва гориво с контролирано качество. Инфото е валидно за цял свят. За България тези интервали не са напълно приложими, основно поради лошото качество на горивото.

 

И жестоката истина, е че горивата и маслата, които са ползвани през време на гаранцията оказват огоромно значение за живота на мотора. В Европа има много страни където тези интервали не са приложими, обаче от VAG са приели компромисно решение.

 

При двигатели от EU1 и EU2 може да се ползват масла които са наистина хубави, които са пълни с много съставки за подобряване на качеството на маслото. Периода на смяна сам си го определи, но е добре да знаеш, че газта (LPG) също скапва маслото (въпреки че обществено мнение е друго) и то не заради друго, а заради по-високата температура на изгаряне в горивната камера, както и това че отпадъчните продукти от горивния процес са малко по-различни спрямо бензина, т.е. маслото не може да си върши работата толкова качествено. 

Oil service interval.doc

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...