Jump to content

Дилема за избор на масло за ръчна скоростна кутия


Marian_Georgiev

Recommended Posts

Или са объркали маслото като при мен или вече незнам проблем в скоростната кутия ... макар че щом само на студено го прави за мен си е объркано масло при мен ситуацията беше 1 към 1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Маслото съм го взел от колегата "ACE" и е Кастрол такъв като за моята кутия. Не ми се вярва да му е нискоо качеството въпреки че пише че е произведено в EU.  При мен оригиналното масло го дават по ЕТКА G 052 911, като на тубата от кастрола пише че напълно съответства на него. Но знаеш ли..... няма нищо сигурно. Звънках и в Еуратек, там ми предлагат оригиналното масло на цена от 60лв. за литър, но не ми се рискува опит за 200лв.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех от същия колега масло за скоростите и нямам проблеми.

Не вярвам да е от него.

 

Ти доля ли го докъдето трябва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е същото положение с вкарването на първа(само когато свалям от 2ра на 1ва). Смених маслото, промяна няма. Може и някой синхронизатор да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да обясниш какво е двойно амбриране.  :hilezh: И аз казах ,че първа е за потегляне и в движение не е необходима ама ми казаха,че не разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключва се от скорост, подава се междинна газ на неутрална и тогава се включва следващата по-ниска предавка - двойно амбриране, заради двете натискания на амбреажа (долен ляв педал :hilezh: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като при подаването на междинна газ трябва да НЕ е натиснат и педала на съединителя.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама ако проблемът ви е, че не можете на 20 да включите 1-ва, то нямате проблем!

 

Не съм попадал на кола, на която в движение да се включва лесно първа. Мисля, че тя няма синхронизатор, както и задната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се включва без проблем с 10...15км. Първа е не само за потегляне, но и при движение в колона с ниска скорост (например по баир) трябва с лекота да се превключва между първа и втора и обратно без двоен амбриаж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се отнася до задната пък, там има друго старо правило - винаги първа, преди задна. Не знам до колко са валидни тия алгоритми за съвременните коли, ама мен така са ме учили и са ми станали рутинен навик и съм забелязал, че имат ефект на каквото и да се кача...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, равносметката до момента:

преди смяна на маслото, скоростите (1,2,3) влизаха трудно при студен мотор (под 10' С), след смяна на маслото положението е същтото. След затопляне на мотора нещата се нормализират.

Дали не направих грешка като избрах Кастрола пред оригиналното масло ? Почвам да се съмнявам в качеството му. Иначе на какво друго може да се дължи температурния фактор ?

Междо другото кастрола е светло жълтеникав на цвят, а маслото което източихме беше червено. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, скоростите сутрин продължават да си влизат трудно, имам чувство, че е по-зле от както беше.

 

Възможно ли е кастрола да не е добър, знам че колегата е сигурен, но все пак ..., на тубата пише  "made in EU",а ако е немски, не трябва ли да пише че е произведен в Германия ? Това EU ме притеснява  :nixweiss: 

 

Замислям се за оригинално масло, от Порше или Еуратек. Чесно казано незнам какво да правя ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То си е за чудене.

 

Аз взех от него и нямам проблем, което не значи нищо, но все пак.

 

Аз се съмнявам да е маслото причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Трябва да отговаря на съответните спецификации. Прегледай тази тема, тук се дискутират подробно нещата:

 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=168226

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Какъв е извода-Оригинално масло ли е по-добре да се сипва при смяна или може и Кастрол,Мотул или всякаква марка отговаряща на G052911A2  ???

Или третия вариант-няма смисъл изобщо да се сменя старото масло?

 

Чудя се дали да сменя маслото и към новото да сипя една добавка (за вкус :) ) или направо да си подправя с добавка старото масло и да не се занимавам със смяна?

Редактирано от tisho_psg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма еднозначен отговор на този въпрос.Аз два пъти сменях масло, вместо да сложа оригинално и за сега резултата ме устройва.Ако бях пробвал и трети път с оригинално, щях да имам база за сравнение и да споделя :).Надали някой тук е сменял 3,4 вида масла на една и съща кутия и може да изложи доводи, кое е по-добро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се позахлади ще пиша отново, но при затруднено превключване на студено мисля, че е по-добре да се мине на масло с по-нисък кинематичен вискозитет, напр. 75W80. Съответно при по-ниска температура маслото е по-рядко.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...