Jump to content

Тест на амортисьори


Иван Баев

Recommended Posts

Здравейте Колеги!

Днес ходих на тест на амортисьори. Съмняваше ме нещо от дясната страна на колата. Понякога има едно неприятно хлопане по неравности. Без да казвам в сервиза нищо за проблема си, човека сам ми каза че имам голямо отклонение в работата на десният амортисьор. Пускам снимка на разпечатката от теста за да си кажете и вие мнението. и ако има нещо интересно да споделите. Мисля че зимата ще я изкарам така и чак на пролет ще се ориентирам към смяна.

Другото което ме интересува. Според бележката отзад в багажника се твърди следното:

1GL = Front shock absorption, sports design 2
1JK = Rear shock absorption, sports design
 
Определено потвърждавам че има нещо такова понеже съм се возил в други кошнички като моята и определено има разлика във возията и поведението на пътя. Та въпроса ми е .... когато тръгна да сменям трябва ли да търся някакви "по-специални" амортисьори или всякакви ще свършат работа?
Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отстрани имаш легенда какво значат процентите... очевидно е тръгнал, но не е заминал още. Можеш да почакаш още малко, но не вечно, особено щом има и хлопане. Задължително сменяш и двата предни и най-добре търсиш или същите като фабричните или аналог. Няма нищо специално, но все пак трябва да са правилния размер, за това е най-добре да търсиш същите или аналог. На тях си има лепенка с марката и модела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е да не кажа 100% същото, по неравности и павета си потропва някъде отпред от дясно. Най-вече когато колата завива. :hilezh:

Мойта е само с кодове за окачването 1GL и J22, за отзад не пише нищо, но и там е по-ниска от друга А3 1.6 с обикновено окачване(ще погледна тия дни точния код) И определено вози по твърдо и повече подскача по неравностите, но за сметка на това се накланя по малко в завоите. Все пак май-основната разлика идва от пружините, с които е колата. Ако искаш да вози по меко, ще трябва да смениш и тях.

Иначе си бях извадил и малко информация от каталога с номерата, пиши ако ти трябват. Освен амортисьора с друг номер са само пружината и тампона отгоре, противоударен или както се водеше, където се слага под гумения маншон. 

Иначе според мен, докато не протече или вече тотално не изпусне или блокира, няма смисъл да го сменяш.

Иначе тези KYB ги дават като заместител и за нормалното и за спортното окачване.

Редактирано от lowforce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то и аз се чудих къде да отида на такъв тест така и не реших...на пипане и натискане ми казват добре са, обаче не вярвам заради една рейка (която имам да правя) , колата ми при големи скорости да е толкова нестабилна, леко като бутам волана и доста рязко се мърда и имам чувството, че тук там стъпва ...все си мисля, че натискането на калника отгоре не е надеждна проверка! 

Редактирано от stefan91
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са ала-бала освен ако конкретната тресачка при теб не е била побългарена. Това е най-надеждният начин за тест на амортисьори (без да се свалят), който се прилага в цял свят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как точно се побългарява тресачката?

Иначе за хлопането, което го има при колегата и при мен - много вероятно е и самия тампон отгоре на амортисьора да е заминал. Всички удари от неравностите отиват в него, типичен проблем за ВАГ колите е да го изяждат. Няма смисъл обаче да се сваля и разкача всичко само за да се погледнат/сменят тампоните, най-добре да се съберат повече пари и да се смени всичко накуп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Побългаряването" идва от неграмотен оператор на машинката.. Като при стендовете за реглаж. Много умни джаджи, но ако не умееш да работиш на тях - нищо не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм отишъл на тест ей така да видя какво ще ми кажат и дали ще ме излъжат. Отидох и попитах колко струва и дали ще ми го направят. Не ме попитаха дори и от какво се оплаквам и дали имам проблем. Веднага след теста човека ми каза, че отдясно работата не е съвсем наред. При положение, че знам че нещо отдясно не е наред и не съм споменавал и думичка съм склонен да вярвам на машината и на оператора и. Каза ми също така че при чисто нови нормални амортисьори обикновено показанията са около 65-70%. Чудя се само .... дали има възможност друг неизправен чаркулак в дясно да повлияе на теста? А иначе ЕТКА ми изкара че моите амортисьори са 1j0413031r, а гугъл ми каза че това е :

налягане на газ
макферсън
двутръбен
усилени амортисьори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам за думите на "exstasy" , че тия така наречени "тресачки на амортисьори" са в повечето случай ала-бала.
Казвам го от опит , неможе на напълно изтекъл амортисьор , който няма никой в него "тресачката" да каже ,че има 80% живот - пълен цирк.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

По булевард Христо Смирненски, ако караш посока Варна Мол. Ако не се лъжа беше преди бензиностанцията. Обаче ако се движиш в тая посока трудно се забелязва табелата. Ако караш обратно от другата страна посока околовръстния и гледаш наляво по лесно ще видиш къде се намира.http://www.speed-brakes.com/bg/ServiceStations.aspx

http://www.speed-brakes.com/bg/smirnenski.aspx

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И няма нищо ала-бала в него, стига да се направи както трябва.

И как се прави това "както трябва" ?

Нали машината го прави теста и тя вади разпечатката, защо тогава в повечето случаи уж го прави както трябва, изкарва някакви проценти които са уж в норма,  пък като смениш амортисьорите и току виж, колата се оправила .. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото трябва и малко компетентност освен да натиснеш копче и да чакаш. Машината има настройки спрямо автомобила, които ако са грешни съответно и резултатите са неточни. Освен това това не е тест, който открива всички болести по една кола, така както ако си направиш тест за хепатит и е отрицателен не значи, че нямаш бронхит! Тресачката тества затихването на трептенията, което е основната роля на един амортисьор! Не тества това, дали амортисьорът не е дефектирал като при работата си издава звуци например! Разбираш ли как лекар не се става само щото знаеш къде е копчето он/офф на машинката за кръвно...? Ама за това не е виновна нито тя, нито тресачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го разбирам много добре, :hilezh:   ти не щеш да разбереш, че тресачката е пунта- Мара или ала- бала, както казаха и колегите по горе в темата ..

Аз до сега, на всички коли които са ми дошли с проблем в стабилността и минали "успешно" тресачката, като им сменя амортисьорите и заспиват на пътя . :)

Само се замисли как се прави теста и ще се сетиш сам, че не са толкова универсални тези машини .. ;)

Например на пътя, при преминаване през дупка или по сериозна неравност, има момент когато гумата хлътва и пружината разтяга амортисьора до край, машината това няма как да го имитира, защото от тежестта на колата амовете са свити горе долу в средно положение, където наистина работят и машината казва ОК, обаче с течение на времето маслото се е поизпарило и загубило и като мине стержена над средното ниво, където няма достатъчно масло в цилиндъра, амортисьора рЕзко изтърва, но това може да се види и усети само при демонтиран амортисьор .

За това, показанията на тресачките, не са 100% верни, при диагностика на  амортисьори ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При подобен "нАучен" пост ми е много трудно да те образовам повече, без да ти дам да четеш няколко дебели книги... Очевидно е, че никога не си имал нищо общо с трептения, затихване на трептения, собствена честота на трептене, резонанс и едни ей такива неща, върху които има доста сериозни изпити в съответните институти :icon_exclaim: Щом ми заговори и за дупки.... (какво общо има амортисьора за дупката замисли ли се въобще? Това е тест за амортисьори, а не за пружини!)  :stumm:

Пак само ще кажа - тресачките стига да са технически изрядни и упправлявани от компетентен персонал са абсолютно показателни за състоянието на амортисьорите по отношение на главната им функция! От там нататък ти си остани с мнението и по-добре не го споделяй на никой с поне малко познания по темата, защото ще си извади съответните изводи :bia:

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При подобен...

 

Съгласен съм на 100%. По-точен метод от друсалката е дисекцията, лошото е че е не обратим най-често  :hilezh:

 

Резултатите се снемат при еди какво си натоварване, и тогава колегата има 15%. След увеличаване на натоварването е ясно че ще порасне и отклонението. Аз на машината не вярвам, но на средната стойност ДА. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При подобен "нАучен" пост ми е много трудно да те образовам повече, без да ти дам да четеш няколко дебели книги... Очевидно е, че никога не си имал нищо общо с трептения, затихване на трептения, собствена честота на трептене, резонанс и едни ей такива неща, върху които има доста сериозни изпити в съответните институти :icon_exclaim: Щом ми заговори и за дупки.... (какво общо има амортисьора за дупката замисли ли се въобще? Това е тест за амортисьори, а не за пружини!)  :stumm:

 

Амортисьора има много общо с дупките и неравностите, че даже и със спирачната система има общо, ;) точно той се грижи да не позволява  на колата, да покаже на тия хора как се мята, :hilezh:  след преминаване  по неравности, при спиране и т.н...

Обаче това не се учи в институтите по трептене, вибрации и земетресения   . ;)

А най лошото при професорите е, че им липсва практиката .. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам... Толкова от мен по темата, повече по всичко личи, че е излишно...

Иначе си прав, без практика трудно се става тираджия. Въпрос на амбиции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от доста време имам същия проблем, тропане по неравности и се усеща по-силно отпред в дясно.

Ходих по-различни майстори и всеки ми дава различна диагностики; заминали амортисъори, рейки , тампони и прочие.

Лошото в случая е,че всеки един от майсторите бе на 100 % сигурен,че точно тази част е за смяна . Преди около година смених предни амортисъори заедно с тампони на макферсон и не бях сигурен дали иаскам да сменям всичко наново.

След известно колебание и доста четене се реших да сменя отново макферсоните и воала,колата заспа.Вече нямаше тропане,минавах си през легнали полицаи и не се се чуваше нищо.

 

Но всичко хубаво за месец,стария проблем се обади наново.

Сега се чудя дали макферсоните са били кофти и бързо са заминали или амортицъорите са кофти и спомагат за бързото разбиване на тампоните.

 

П.С: когато съм паркирал пред нас в една полянка и тръгвам да излизам назад и трябва да прескоча едно малко бордюрче, гумата когато падне на асфалта дрънчи на желязо, все едно няма нищо което да я държи,все едно пускам кофа с цимент от един метър на пода.

Ако някой е мимал подобен проблем ( със сигурност) и го е решил или по- грамотен технически, ще се радвам да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах случай с нестабилност в задницата. Независимо окачване отзад. Тресачката казва Ок, но след смяна на амовете нестабилността се изпари. Естествено не ми се вярваше, но след като всички тампони, носачи, шарнири, стаб. щанга ... лагери, нямаха луфт, реших да си ги сменя и не сбърках.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...