Jump to content

Промивка на двигател преди смяна на масло?


baha

Recommended Posts

Какво смятате за промивката на двигателя преди смяна на масло. Във форумите има всякакви мнения и извода е, че всеки сам си решава. Вие правите ли промивка преди смяна. Как я правите- с промиващо масло или добавка към старото. И някой знае ли дали моторите ни търпят промивки, защото някои производители препоръчват промиване, други не? 

 

Аз се чудя дали да правя промивка предвид, че имам добавка QMI SX 6000. В някакъв блог пишат, че без промивка, около 20% от старото масло остава в мотора и влияе на качеството на новото. В момента съм в дилема, да сложа ли http://www.bardahl.b.../product/a/4293 и да поработи около 15 минути преди да го източа, както е описано.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм ползвал и за момента нямам намерение да ползвам. 

Никоя добавка не може да компенсира за щетитите/вредите от ненавременна смяна на масло и/или употреба на кофти масло и обратното - ако се ползва читаво масло и се сменя редовно, не би трябвало да има нужда и полза от добавки/промивки, а по-скоро само вреди.

Лично мнение. Някой ден може нещо да ме накара да размисля. За момента обаче гледам така на нещата.



П.с. Значително по-толерантен и отворен съм към добавките за гориво. Там нещата седят малко по-различно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прави експерименти.Има коли на по 1 000 000 км и едва ли някой е правил промивка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но сега ми се завъртя нещо в главата дали пък да не направя едно профилактично. Доста хора на всяка смяна промивали. Дали има нужда не е сигурно. 

 

Не било сигурно за турбото и можело да създаде теч, ако добавката е прекалено агресивна... 

 

Предвид, че карам със качествена синтетика, мисля че има нужните миещи добавки и не би трябвало да се налага промивка, при редовна смяна на маслото. Само ме дразни, че 10 минути след слагане на новото масло, вече е черно като катран  :hilezh:  Но дизела си казва думата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия доста хора дето на всяка смяна промивали не знам какви са. Аз карам кола от 12 години почти вече и нито 1 път не съм правил такава промивка. Нито някой от моите приятели съм чувал да е правил. Ако колата ти работи добре и нямаш никакви оплаквания не виждам защо искаш да се вкараш в някакви филми сам. Много е важно по колите да не се оправя нещо което не е счупено. Девиз който голям процент от "майсторите" в България не спазват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз никога не съм правил такова нещо и не съм имал проблем с която и да е кола. Но в няколко форума, вкл. и тук си има хора, които промиват на всяка смяна. И се чудя дали би имало някаква полза да се прави това упражнение или се прави при "негледан" мотор с нагари и маслени налепи. Мненията са много смесени. Аз съм на мнението, че не е нужно, но дали 1 профилактика би имала какъвто и да е ефект или е само даване на пари. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че ще дадеш пари за самата профилактика мен не ме притеснява. Въпроса е да няма други последствия след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако разхода ти е нормален и колата си върви не прави промивки. само ядове можеш да береш, по добре няма да стане. вместо промивка, просто си смени 2 пъти маслото. сложи, покарай 100, 200 км нон стоп и веднага смени с същото по възможност. старото ще отмие някакви боклуци ако е имало вътре. много по добър вариант е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За енджин флъшовете накратко - делят се на 2 вида:

1. Solvent based /базирани на разтворители/

2. Detergent based /базирани на детергенти/

 

Първата категория са тези, които трябва да избягвате всячески. Това са почти всички евтини енджин флъшове (примерно под 25-30 лв). От такъв енджин флъш може да има повече поражения, отколкото ползи. Преди всичко по гумички на клапани, силиконови и гумени съединения, гарнитури и прочее. Забравете тази категория.

 

Втората категория са полезните енджин флъшове, които вършат работа, а понякога може да направят и чудеса. Няма проблем тези флъшове да се ползват и за доста по-дълго време от посоченото. Дори цял ден да се остави мотора да работи с него, ще му е перфектно (при силно замърсен мотор). Важно е след като му е минал цикъла на работа на флъша, да не се допуска изстиване на мотора, защото тогава обикновено в картера се бетонират всички разтворени отлагания и вече няма махане. Хубав флъш, базиран на детергенти не е особено евтин (35-60 лв). 

 

Не забравяйте основното - и най-качествените масла ЩЕ образуват депозити. Едни масла - повече, други - по-малко, но депозити ще има. Депозити също така се получават и от горивата. Особено тези, с неособено високо качество (каквито са повечето в БГ). Също важно - въпрос само на време е да се получи - т.нар. "bore glazing" или казано с други думи - замазване на хонинга и буквалното му "лакиране". Енджин флъша лекува и това.

 

Ето някои от по-разпространените заблуди за енджин флъша:

  • Ако караш с хубаво масло, нямаш нужда от флъш - Единственото масло, което може леко да обезсмисли енджин флъша е естерната синтетика, заради изключителната (естествена) почистваща сила на естерите. Такива масла на пазара, обаче, са изключително малко и не са от евтините.
  • По-добре си сменяй маслото малко по-често, вместо да флъшваш. Не всички масла са еднакво склонни да образуват депозити в мотора. Евтините масла са направени от некачествена "база", предимно с минерален произход, която освен другите си минуси, е и много термо-нестабилна. За да влезе в определени мулти-грейд параметри (примерно 5W-40) трябва да й се добавят сериозно количество полимери (Viscosity Improvers), които са всъщност причината за образуване на депозити. Като "rule of thumb" може да се ползва това, че колкото е по-евтино маслото, толкова повече депозити ще направи в мотора.
  • Енджин флъша ще повреди двигателя - Не е правилно да се генерализира. Избягвайте флъшовете, базирани на разтворители и ползвайте редовно хубав флъш, базиран на детергенти - няма да си познаете мотора после, и ще останете приятно изненадани.
  • Аз нямам проблеми, няма нужда да ползвам флъш - Флъшът не е лекарство, а превантивно средство. Не е задължително да имаш проблеми, за да си поддържаш двигателя чист. С качествен флъш си гарантираш, че няма да имаш проблеми още дълго. 
  • От енджин флъша ще ти протекат всички О-пръстени и гумени гарнитури - Ако ползвате първата категория (Solvent based), това е твърде възможно, но ако ползвате качествен флъш, базиран на детергенти - това не само, че няма как да се случи, а дори напротив - силиконови и гумени компоненти ще са в много по-добро състояние след него. В повечето такива флъшове има специални кондиционери за възвръщане на мекотата на гума/силикон. Тези компоненти се втвърдяват и протичат от разтворители.

Как да познаем дали даден енджин флъш е от тип 1 или от тип 2:

  • Detergent-based флъшовете винаги си имат надпис, който указва, че са именно "Detergent-based" или "Solvent-free", или нещо подобно. Всеки производител звучи по един от тези два начина.
  • Не миришат на разтворител, а по-скоро на двигателно масло.
  • Цената - Detergent-based са много по-скъпи спрямо базираните на разтворители.

Може много да се пише по темата, но не зная дали има кой да чете чак толкова... Като начало, за да се разберат флъшовете, трябва да се обяснят и разберат основните 2 вида депозити в мотора - маслени и горивни. Като, че ли хората очакват по-скоро отговор от типа "Да/Не"... :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че ползват някакво масло Prista за тая цел. Карат малко и го изхвърлят. Ако е прекалено силен разтворителя обаче, може да стане нещо неочаквано. Някой знае ли Ауди дали имат мнение по въпроса, по Manual- ите?

 

Аз така или иначе се отказах и вече го смених. Четох, че пълната синтетика си е с напълно достатъчни миещи качества. Стария въздушен беше приятно потъмнял  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне, не излиза нищо. Ако за качеството на едно масло можеше да се съди само по резултата от нагряването му в колба, то нямаше специалисти и лаборатории по цял свят да водят цяла една индустрия. Това е интересен експеримент без особено практическо значение. Има на немски език много по-подробен лабораторен експеримент сравняващ проби от масла след реален пробег, анализирайки химическия им състав, почистващите им свойства и остатъчните им качества след ХХ000км употреба. Много по-меродавен тест от това да нагрееш масло на колбогрейка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип нагряването не е достатъчен показател за това дали маслото става или не, но определено показва какви отлагания излизат и лошите съставки, които ги формират. Сега като видях 5w30 и 5w40 ми се иска да си бях остарал на 5w30 :D

Иначе статиите са добри, ще се прочетат по- задълбочено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледайте само тази глава от сайта който пратих,погледнете и другите глави.

в допълнение може да се проверят и резултати в bobistheoilguy.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами имам 2 смени с 5w30 и нямам никакви оплаквания от него. Не го гореше, не цапаше, мотора работеше тихо. Ще чакам зимата да видим на -10- 15 дали ще дотегавява много при студения старт, ма се съмнявам след още изгледани сравнения на масла.

Относно флъша, стигам до извода, че е най- добре да се сложи някакво масло, дори и да не е скъпото но близко до това, което е планирано, да се покара колата дори и 1 ден извънградско и след това идва основното масло. И това за профилактика и при поддържани мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купувам добавка на Вюрт. Сипрва се в старото масло, работи 15 минути и се източва. Ползвам на ладата вече 2 смени и на полото. На ладата гърбиците светната, а полото почна да работи по-тихичко. На аудито направих същото пролетта и сега мисля да повторя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...