Jump to content

Подбор и комплектовка на компоненти на ГИ за 1.8T AEB


Recommended Posts

Така..... вече изгОрих една бутилка с чесънче. Не съм засичал разход, понеже с газта от бутилката съм ровичкал и настройвал ГИ-то до като почна да карам. От сега вече ще засичам как ще върви разхода. Иначе съм доволен, колата върви супер, джиткам си по 30-35км всеки ден до работа, никакви ядове, освен... Освен, като свърши газта не премина автоматично на бензин, но това се оказа, че е абсолютно по моя вина. Понеже карам на диф.налягане около 1500mbar (за сега), а стойноста за автоматично преминаване на бензин по подразбиране в софта си беше зададена 850mbar и не съм я променял, a явно на мотора започва да не му стига газта много над 850mbar.

Та имам следния въпрос, каква трябва да е разликата между диференциалното налягане и стойноста при, която да премине автоматично на бензин, преди да почне да придръпва колата и един вид преминаването да стане максимално неусетно? Сега по интуция го настроих на 1250mbar, но пък да не е прекалено висока тази стойност и да остава много газ в бутилката?! То като се замисля какво пък го бърка ако остава някаква газ?! Май, май нищо. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 276
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Първо засичане пълно-пълно даде 12л/100км разход на газ + 1л/100км разход за бензин. Това е при смесено каране (градско/извънградско) с 5 човека и каране между нормално и агресивно. Само има нещо, което за сега малко не ми харесва. Става дума за програмируемия изход на Фобоса, който използвам за спиране на бензиновата помпа. При използване на тази опция забелязвам, че при спадане на налягането на газта (независимо дали заради свършване на газта или прекомерно натоварване), тоест при настъпване на условия за преминаване от газ на бензин газовия контролер все едно "забравя", че помпата е спряна и спирайки газовите инжектори преминаването на бензин не се случва заради спряната помпа. Дали това е пропуск в самия Фобос или пропуск от моя страна и може да се настрои от софта?!! Въпросната опция, оградена в червено: 034706143-big.jpg?r=0

Един вид сега, като ми свърши газта, аз ще разбера чак след като ми придърпа и трябва ръчно да цъкна, че да мина на бензин. И всички екстри на софта за съвместно впръскване при натоварени режими и подобни са неизползваеми при използване на програмируемия изход за спиране на бенз. помпа. Дано аз да пропускам нещо...

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали има смисъл да се спира помпата е друга тема. Аз съм на мнение, че няма смисъл да работи бензиновата помпа, до като се кара на газ.

Въпроса е дали може да се разберем с Фобоса, при включена опция за спиране на помпата да може да се използва пълната фунционалност на останалите екстри??!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво се случва, когато изпреварваш и газта свърши, а помпата не върти?Сериозно питам, понеже и аз мисля по този вариант, но има случаи, когато налягането в бутилката е ниско и като настъпя обръща на бензин.Ако помпата е спряна, ще забия муцуна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С така включена опция за спиране на помпата при мен се получава забиване(вместо да мине на бензин). Аз и за това питам, който е по-запознат с Фобоса да каже има ли решение на въпроса или двете неща са взаимно изключващи се?! :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дали има газова която, да предвиди пада на налягане в бутилката и да развърти бензиновата помпа, точно преди да падне налягането за да подкачи бензин на време.Въпреки това някои хора си ги спират и не съм чул, някой да се пребие заради такова нещо.Не знам всъщност, ще ми се да чуем експертите по темата, може и да се заблуждавам, просто мисля логично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има куп настройки за превключване от газ на бензин и обратно. За мен е логично, при настъпване на събитие, което причинява преминаване на бензин, след като помпата е спряна от същия този газов компютър, то той да се досети, че трябва да я включи заедно с настъпване на въпросното събитие (ниско налягане, или високи обороти или др.) Тук не става изобщо въпрос за налягане на газта в бутилката. Става дума за диференциалното налягане. Освен това бензиновата помпа няма какво да се развърта, непосредствено след като й се подаде напрежение тя тръгва и вече има налягане в рейката (времезакъснението е пренебрежимо малко според мен). Но както и ти каза, нека да чуем мнения на хора, които са на ТИ с Фобос.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе проверявал ли си как се държи модифицирания редуктор, като стабилност на налягането и пад на температурата, при при ускорение ?

 

PS. Ако налягането в бензиновата рейка се запазва за дълго време постоянно след изключване на помпата, не виждам защо да имаш проблем при свършване на газта и минаване на бензин. Стига да няма пикаещи дюзи и пропускащ обратен клапан.

Другия вариант е да оставиш помпата да върти и да наблюдаваш тогава как ще се държи колата при свършване на газта. Може би трябва да мръднеш малко нагоре минималния праг на газовото налягане за преминаване от газ на бензин. При мен прехода е неусетен, но бензиновата рейка е винаги под необходимото налягане. 

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ускорение със смачкана газ до доло налягането пада с около 300мбара. За температурата не съм обръщал особено внимание, но май не пада под 50 градуса. При скорост 150-160км/ч малко трудно успявам сам да гледам всички параметри! :)

Проблема с преминаването на бензин не е в това, че не задържа налягане в рейката, а че ГИ изобщо не включва бензиновата помпа при настъпване на събитие поради, което трябва колата да мине на бензин. Когато изключа опцията за спиране на помпата (снимката от пост #203) няма проблеми с минаването на бензин.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Настройките за условията за превключване от газ на бензин в момента са ми така:

034721202-big.jpg?r=0

При пробите, когато установих проблема с неуспешното минаване на бензин, настройката за преминаване по налягане беше на 1250мбара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен трябва да е под 1бар, но може да пробваш да видиш какво ще стане ако дръпнеш кабела на евроклапана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над 1 бар е, понеже за сега карам все още с ф2.2 дюзи и диференциално налягане почти 1,5 бара. Стойноста ще я коригирам след като сменя дюзите на ф2.5 и сваля налягането. Но мисля, че проблема с невключването на бензиновата помпа няма връзка със стойностите на налягането или стойностите на другите настройки за превключване газ-бензин.

Това с дърпането на кабела задължително ще го направя и ще споделя резултата! :zustimm:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не гледам пак такава картинка:

034729628-big.jpg?r=0

Абсолютно ненужно е бензиновата помпа да работи, до като се кара на газ. Наличието на опция за спирането й не е случайно.

Между другото пратих едно запитване до Фобос относно проблема с непреминаването на бензин. В понеделник ми се обадиха, обясних и по телефона подробно за какво иде реч. Човека ми каза, че ще тестват поведението на един такъв компютър и ще ми каже какво се случва. Днес отново се чух с него по телефона, оказва се, че има пропуск в софта на самия компютър. Съобщено е за пропуска, очаква се в следваща софт версия да бъде отстранен.

Сега вече поне съм спокоен, че проблема не е в допусната грешка от свързване или в допусната грешка при настройка, както и че компа ми си е съвсем наред.

Временно решение за сега е да се махне опцията за повторен опит за връщане на газ (3-та отметка от снимката от по-горния ми пост), при което контролера задейства помпата при преминаване на бензин. Просто след преминаването си остава на бензин, без да направи опит системата да мине отново на газ, независимо дали има нужните за това условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих разпробих на 2.7 и чудо и за 180 е пак малко трябва да е 2.8-2.9 .Има параметър на рейките които определя дебита и различните рейки дават различна мощност при еднакви като големина дюзи и също с напредването на възраста на реиката също има изменение.

И аз съм с AJL с чип но на газ настъпвам до 1 бар. Дюзите ми са разпробити на 2.6, на напролет се замислям за 2.8. Налягането на редуктора е 1.5 бара, рейката валтек на 1,5 ома. Разхода ме е 10 извън и 16 градско. Аудито е В4 quattro

Според мен няма смисъл от спиране на бензиновата помпа ....

Имам си бутон за бензиновата помпа и я включвам/изключвам когато пожелая. Не е нужно да работи когато съм на газ, особено като карам извън града Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега незнам с кой модел точно си на валтек ,но аз имах предвид за рейка баракуда.Според мен обикновена рейка от типа на реил блек боди с ще има проблеми с празният ход.Когато разпробиваш с такива диаметри газовите времена се доближават до бензиновите а те с чип са около 2мс евтините рейки почват да правят проблеми на около 3мс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Диференциалото е това което дава изпарителя - (минус) това, което е в колектора. Примерно 1.3 на изпарителя и колата на ПХ = 1.3-(-0,7 бара на ПХ) = 2.0 бара диферекциално на ПХ. А когато турбото направи 1 бар следва 1,3-1.0 = 0,3 бара диференциално, което не стига. Как успява изпарител чийто възможности са до 1,7 да направи 2+, че да има необходимото налягане за да сработят дюзите. Или просто разсъждавам съвсем грешно и затова не ми излизат сметките.

 

Струва ми се, че тези сметки нещо не са верни. Деференциалното налягане е разлика от абсолютните стойности на газовото наляга не и вакуума. Турбината като вземе да надува налягането и се сумира с налягането на газта, т.е. бууста натиска мембраната така че редуктора да пуска повече газ (силата е в една и съща посока с тази на пружината към мембраната).

 

Моята газова работи с dP=0,5бар-а, но при мен няма МАП датчик. Незнам как, но така е настроена, и си работи. Някой ден сигурно ще я дооправям, но сега още не ми се занимава.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Не ми се иска да пускам тема, за това пиша в тази (извинявам се на автора за това).

Въпроса е следния:

1.8Т AGU с чип. Фобос 1 с меджик за 250 кс. (няма проблеми с пропадане на налягането)

8мм. тръба, рейка Rail black body 3 ома разпробита на 2.5мм. с налягане 1400 делтаПИ.

Колата се настрои добре, върви си добре, само при обороти 1500 - 2500 на втора предавка например има едно прехапване, колата захлъцва и после продължава нормално във високите.

Като купих колата беше с 2.3 мм. отвори и 1250 делтаПи и във високите на 4-та и 5-та набиваше грешка че турбото не достига налягане, сега такъв проблем няма но се появи описания по-горе.

Можете ли да препоръчате размер и налягане и размер на отворите за 1.8Т с чип ? Рейката не е ли малко бавна, макар че нямам проблем на празен ход ?

Благодаря предварително за отговорите и отново се извинявам на автора че му цапам темата.

Поздрави.

Велин Петров.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започнал съм ;) Нови свещи NGK PFR6Q, проверени бобини и лули, проверен комутатор.

Проблема се появи веднага след разпробиването на 2.5 и пренастройката.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...