sunshai

Проблем с налягане на маслото наА4 B6 3.0 V6 бензин

Recommended Posts

Колеги прерових набързо форума и интернет пространството за моя проблем но не открих нищо.

Накратко ,преди 15 дни купих Ауди А4 B6 3.0 V6 220 кс бензин- код на мотора  ASN.Минал съм около 200км откакто съм го взел ,в събота сутринта го паля всичко ОК,покарах го 25-30 мин и както си карах светна червена лейка OIL PRESSURE.Изгасих  запалих отново и няма проблем,тръгнах и докато включа 3та пак същото.Понеже щеката е супер скапана(нищо не се разбира) веднага го дръпнах до едни колеги да му сменят масло филтър всичко.Смениха го паля тръгвам  и е ОК,минаха 10 мин каране и пак същата работа.Опитах се да намеря манометър да премерим налягането но в събота малко трудно се случват нещата.Реших да купя нов датчик,смених го тръгвам минаха 5-6 мин и пак същата работя...Вече готов да си срежа вените решавам да сложа една крушка директно свързана с датчика и другия край на +.

Слагам крушката паля и установявам че над 2000 оборота спира да качва масло,пада под 2000 и пак си качва,подавам газ над 2000 спира...падат оборотите почва...УЖАС...Само че таблото малко бавно реагира на сигнала и затова неможах по рано да усетя номерата.В понеделник един колега свали картера и установи че вътре по дъното му има много гняз,изчисти го ,изми помпата и го сглоби.Наля ново масло  нов маслен филтър и всичко каза че е ОК.Прибирам се днес аз от път и си викам чакай да пробвам машината(пътувах с друга кола).Паля мотора мърррка :),покарах половин час всичко ОК,и в следващия момент ужассс пак светна лампата,лека полека под 2000 оборота закарах колата и човека пак я разглоби.Свали помпата и видимо нищо проблемно няма...

Забравих да кажа че  има стружки на дъното на картера,и при предишното масло(от събота) и от следващото пак стружки.На студен мотор никакви грижи,загрее ли (20-30 мин) и проблема е на лице.

Сблъсквал ли се е някой с подобна тъпотия,дадоха се предложения за лагери на вала,обаче мотора мърка буквално,топъл студен работи супер.Единственото което съм правил е че подмених няколко вакум маркуча че се бяха скапали и мотора тресеше на ниски обороти,смених ги и заспа...Утре чакам отговор от един познат за помпа 2ра употреба да пробваме...за друго не се сещам.

Дайте някакви идей... :wall: :wall: :wall:

 

 

ПС:Забравих да кажа че моя човек свали едно капаче на помпата и вътре има едно зъбно колело което се върти в един корпус,установихме че самото колело страничко търка в капачето което го крие и двете повърхности са леко наранени и си мислим че стружките може би са от там...ебати краткото обяснение което направих :))).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мисля,че е вала проблема по-скоро залагам на помпата е дала фира...

Имах такъв случай но с Мазда уж всичко ок накрая сменихме помпата и заспа!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз незнам дали ако толкова са свършили лагерите че да изпускат налягане дали не трябва да тропат...Преди години купих на жена ми едно Пежо 206 бензин.На 1вия месец се разтропаха лагерите на коляновия вал,джамбазите бяха сипали добавка на маслото и покарахме я малко и умря.Та мисълта ми е че бяха много износени и пак качваше масло,а мотора на Аудито направо мърка...чак ме е страх да се похваля...Утре ще търся помпа,само чакам един познат да дойде да и провери някакъв клапан за налягането,там има съмнения за проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

здравейте колеги, аз имам Ауди А4 със същия мотор -2002 г. само че е Авант куатро - 185000км.Много често ми светва лампата на таблото - за маслото - жълто.Покарам гасне...след време пак.Установих ,че за 8000 км ми е изгорила 2,5 л масло -Кастрол  Магнетек 10W/40 - нормално ли е - сега е на сервиз 2 -ра седмица - съединител, теч антифриз...сега и гумички на клапаните, дали да ги сменям?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега смени помпата. Има един шестостен в нея, който се износва и не подкачва достатъчно масло. Това е проблем и при други коли. Сменяй помпата или майстора, ако разбира да смени този шестостен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема ще се окаже в помпата,самата помпа е доста износена ,днес чакам друга помпа и се надявам до довечера да има резултат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега казвай какво стана че на мен тука от 1 седмица ми писна да доливам масло... за 150 км 1л то не е истина тва танк ли е или кола

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен имаш сериозен теч или трябва да пушиш като трабант.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега казвай какво стана че на мен тука от 1 седмица ми писна да доливам масло... за 150 км 1л то не е истина тва танк ли е или кола

Е колега на мен проблема ми е че е ниско налягането на маслото а не че го гори!

Share this post


Link to post
Share on other sites

колега, какво се оказа, като смени помпата оправи ли се ? колко пари е оригинална ? Стискам палци !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оказа се най неприятното...износени разпределителни валове ,от там надрани легла на главите и резултата е налице...или две  оборудвани глави или цял двигател...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега преди да смениш главите се увери че всичко по маслената система е ОК . Най-вероятно си имаш проблем в следствие на който са заминали валовете и леглата .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте от няколко дена и моето ауди 3.0 куатро АСН мотор ми прави проблеми свети ми жълта лампа за маслото закачих на VAGCOM дава ми oil presure sensor поръчах нов на HELLA и преди да сваля стария ми направи впечатление че буксата е стопена.Смених буксата сложих датчика закачам да чистя грешката и греда не става.Замерих кабелите на буксата има си ток както трябва по схема днес свалях таблото за студена спойка и пак греда за него няма схема  някой имал ли е подобен проблем 

Edited by Shark_stz

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен има същия проблем, сега разглобява и мисля и маслената помпа да проверя.Горна главата е суха,но не ми е светва ла лампата за масло може ли да е от друго?някой ако е намерил решение да сподели.Благодаря

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как може да се разбере дали датчиците за ниво на масло и налягане работят коректно ? С ВАГКОМ може ли ? Един път бях оставил колата на по-малко масло от първата чертичка и въобще не светна никакъв датчик ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, vlado написа:

Колега недей да подлагаш на съмнение

 

Благодаря за доверието, но съм далече от безгрешните.

Често се случва сложни на първо четене проблеми да се решават лесно.

Edited by buzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен излезе доста сложна процедура,ако се случи на някой да ми пише да му разкажа какво да направи.Това е доста чест проблем за 3.0 ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нормално ли е 3.0 ASN

Да гори литър масло на 1000 км ? 

Edited by face4uk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, нормално е до 1л на 10-12000км

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на мен така ми се струва . Как се решава този проблем, изобщо можели да се направи нещо?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Напълно нормално е, с оглед на това какъв процент от тези двигатели, придобиват тази характеристика, след определен пробег. Както и да я караш, както и да я поддържаш, в даден момент се стига до този разход, като не само ASN ами и останалите бензинови мотори харчат масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, face4uk said:

Нормално ли е 3.0 ASN

Да гори литър масло на 1000 км ? 

 

То, че не е нормално не е, но какво масло?

Щото на мен с един Мотул 5w40 ми изгори 400 мл за 3000 км.

Edited by royce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.