Jump to content

1.9 TDI 105 черно облаче - дим при палене


go0ogo0o

Recommended Posts

Здравейте колеги, възникна следния спор между мен и един друг технически запознат колега до колко е нормално следното:

1.9 TDI 105 к.с. При палене на съответния мотор при температури 5-10 градуса вади малък черен облак - дим от ауспуха. Колегата смята че има нещо неизправно в горивната система. Моля за мнението за някой технически запознат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ако колата върви нормално ,значи нямаш никакъв проблем ! Все пак е дизел , нормално е да изпуши а и като се има впредвид с каква нафта караме не виждам защо се чудите ,че изпушва . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е  вярно е че форума е да си помагаме,ама при нормално работещи коли  за годините си , да пишете глупости......................излагате се,кой дизел не изпушва като го запалиш..........чисто новия ли  ??????????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен изобщо не е нормално! Колата не трябва да пуши дори и да е нафта.

 

 

СЯ...искаш да ми кажеш,че и твоя кош на 10-13 години ама грам не изпушва а?  Или ние не караме същите коли и тия вафли не сме ги яли....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е  вярно е че форума е да си помагаме,ама при нормално работещи коли  за годините си , да пишете глупости......................излагате се,кой дизел не изпушва като го запалиш..........чисто новия ли  ????

Не пуши поддържания Дизел , ама няма как да Ви нарека Колега , след това изказване !!! 

И чисто стария но поддържан от технически грамотни кадри - и той не пуши ! 

 

Та за колегата с въпроса - 

Старта на Дизеловия ДВГ е с увеличена циклова порция гориво -  qcinj  и тя е зададена при проектирането да стартира , без да пуши ! 

Защото пушекът се наказва много сериозно и солено в Нормалния Свят ! 

 

Та пушекът е признак на непълно/димно горене , 

което значи че имаме нарушено отношение на пропорцията гориво / свеж заряд ( масата О2 - във въздуха на пълнене ) 

 

А това значи - увеличено гориво или намален въздух 

 

А. Увеличено гориво - проблеми по настройката на ГПВН , за класиката може да е дори увеличена нулева/стартова настройка , за Common-rail -  се гледа настройки на старт 

 

Б. Намален Свеж Заряд - тъй като е старт - за никакво ТКА и дума не обелваме , остава увеличено Аеродинамично Съпротивление в Смукателния Тракт - 

- за класиката - замърсен Въздушен Филтър , замърсени Смукателни Пътища 

- за Common-rail  и ДВГ с променливо Газо-разпределение - може да са нарушени настройките на Смукателните Клапани и Актуаторите на Променливото Газо-разпределение 

 

Те от тук се изхожда ! 

 

А за твоя случай най-вероятно е само Въздушен Филтър , ако до сега не е пипана от " Форумните Разбирачи " 

 

 Щом като след това го няма проблема - значи другото е ОК 

Редактирано от katzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

go0ogo0o

 

  Имаш ли разход на масло ? Клапа за меко гасене  да задържа ?

Редактирано от samo_pechka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Нов въздушен филтър - същия резултат.
Забелязал съм доста А3-ки с такъв двигател без ДПФ продимяват при палене.

 

Какъв е шанса 3 изгорели свещи да играят роля за това облаче дим, дори и при топъл двигател / топло време (+12 ...  +16 градуса навън)? Ако старта е на студено време ми се струва логично, но при топло време подгревните свещи не се включват изобщо. Друга възможност е когато компютъра вижда че има изгорели свещи да влиза в някакъв режим да подава малко повече гориво за да гарантира запалването. Така или иначе ще ги сменя, но ми се струва малко вероятно от свещите да е проблема.

Ако проблема идва от намалено количество въздух, за една кола на около 200 000, с никога не чистен всмукателен колектор след ЕГР клапана - би ли могъл това да е проблема? И това малко ме съмнява защото на празен ход MAF spedified = MAF actual 240 даже +10-15 mg /str на моменти. След минута - две MAF actual се вдига на 400 +10-15mg/str - ЕГР клапана се затваря и спира да вкарва изгорели газове.

 

При логване с педала на гаста до долу от 1500 оборота до червения сектор, над 3500 оборота обаче MAF actual намалява значително спрямо MAF specified - очевидно недостиг на въздух в тези обороти. Обяснявам си го, че в този момент вече замърсения всмукателен колектор и ограничения въздушен поток оказва влияние. Турбо boost-a в същото това време е добре. Ето графики:
 

Turbo:

turbo_full_throttle.png

 

MAF / EGR:

egr_full_throttle.png

 

Injection timing and injection duration

injection_full_throttle.png

Редактирано от go0ogo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

go0ogo0o, по ме притеснява IQ-то ти. Какви са тези стойности от 46 mg/str. при 1500 rpm.

Какъв кикдаун си набил, не е истина.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.............................

При логване с педала на гаста до долу от 1500 оборота до червения сектор, над 3500 оборота обаче MAF actual намалява значително спрямо MAF specified - ...........................egr_full_throttle.png

 

Injection timing and injection duration

injection_full_throttle.png

 

Замисли се при IQ-то което си му набил (46 mg/str.) с кикдауна, какво очакваш. Тази нафта се нуждае от въздух за да изгори. Загледай си smoke картата.

 

Погледни графиките и виж, че Mass Air Flow ти следва Injected Quantity. Цялата тази нафта иска въздух за да изгори.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мерси за отговора. Ако имаш предвид под "набил" - задавал / променял параметри и количества в компютъра - не съм.

Ако имаш предвид газта до долу - ползвам данните от теста на турбото и мафа.
Кое се води smoke карта?

 

Ето и при постепенно настъпване:
injection_postepenno.png

Редактирано от go0ogo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добава - досега докато съм карал - при кикдаун не съм виждал в огледалото черен дим. Единствено при палене и при рязко форсиране на място (при постепенно не вади никакъв дим).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не това имах предвид.  ^_^

 

Когато натиснеш педала на газта до долу, ти задаваш на компа Torque request, че искаш едни примерно 350 NM. Но за да ги постигне, компа се обръща към conversion картата Torgue to Injected Quantity. Съответно вижда, че за да изпълни желанието ти, трябва да впръска 46 mg/str. нафта. Но тази нафта за да изгори и трябва и въздух. Тук вече турбината трябва да нагнети, за да го осигури. Ама при 1500 оборота тепърва развърта. 


Да добава - досега докато съм карал - при кикдаун не съм виждал в огледалото черен дим. Единствено при палене и при рязко форсиране на място (при постепенно не вади никакъв дим).

 

И това е естествено. Без натоварване, двигателя преминава в различните режими твърде бързо. Докато при път, всичко се случва доста по-плавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сега те разбрах :zustimm:  На графиката 46 mg / str. са при ~1900 оборота. При 1500 са 13 mg/str. Така или иначе рядко ще ми се случи такъв кикдаун в ежедневното каране... даже никога, но нали не трябвало да се казва никога :)


Ето и инжекторите на място: 

 

Idle deviation:
-0.21,-0.31,0.14,0.38

 

Idle consumption - 0.60 l/h

 

Cam timing-a е на нула и то не out of range ами точно на нула... при по-високи обороти се колебае между 0,5 и 0 KW:

Torsion Value: 0 KW

Редактирано от go0ogo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Възможно ли е причината да е ЕГР-а и нагара който се образува по всмукателния колектор и ограничава сечението? Ако да - защо дима се появява само при палене, рязко изфорсиране на място?

Редактирано от go0ogo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Може да имаш дупчица в смукателя, може някой да ти е лекувал старт картата или ремъка да не е зацепен правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Софтуера е оригиналния - проверено и картите не са пипани, ремъка е ок също ако имаш предвид центровката на разпределителния вал - 0 KW ~ +0.5 KW

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
На 25.01.2015 г. at 10:50, katzo написа:

Не пуши поддържания Дизел , ама няма как да Ви нарека Колега , след това изказване !!! 

И чисто стария но поддържан от технически грамотни кадри - и той не пуши ! 

 

Та за колегата с въпроса - 

Старта на Дизеловия ДВГ е с увеличена циклова порция гориво -  qcinj  и тя е зададена при проектирането да стартира , без да пуши ! 

Защото пушекът се наказва много сериозно и солено в Нормалния Свят ! 

 

Та пушекът е признак на непълно/димно горене , 

което значи че имаме нарушено отношение на пропорцията гориво / свеж заряд ( масата О2 - във въздуха на пълнене ) 

 

А това значи - увеличено гориво или намален въздух 

 

А. Увеличено гориво - проблеми по настройката на ГПВН , за класиката може да е дори увеличена нулева/стартова настройка , за Common-rail -  се гледа настройки на старт 

 

Б. Намален Свеж Заряд - тъй като е старт - за никакво ТКА и дума не обелваме , остава увеличено Аеродинамично Съпротивление в Смукателния Тракт - 

- за класиката - замърсен Въздушен Филтър , замърсени Смукателни Пътища 

- за Common-rail  и ДВГ с променливо Газо-разпределение - може да са нарушени настройките на Смукателните Клапани и Актуаторите на Променливото Газо-разпределение 

 

Те от тук се изхожда ! 

 

А за твоя случай най-вероятно е само Въздушен Филтър , ако до сега не е пипана от " Форумните Разбирачи " 

 

 Щом като след това го няма проблема - значи другото е ОК 

Точно така не е нормално да изпушва, колега е прав пушат само тези който не се обслужват грамотно и от грамотни механици не майстори нали правите разлика ;) 

ЕГР затапват няма такива филми взимаш нов, Катализатори режат няма такива филми ....

Чипове слагат, ама вие любители шофьори ли сте или състезатели професионални. Тая БГ простащина ще свърши ли някога.

Като нямаш пари да я поддържаш няма да караш никой не е длъжен да ти диша разтракания локомотив който в квартално барче го провъзглася като АПОЛО 13.

Сега по темата на колега намери добри механици във твоя регион или във съседен не пести пари, направи си колата и се наслаждавай на дълги километри без димни завеси.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...