go0ogo0o Публикувано 3 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2015 Здравейте колеги, възникна следния спор между мен и един друг технически запознат колега до колко е нормално следното:1.9 TDI 105 к.с. При палене на съответния мотор при температури 5-10 градуса вади малък черен облак - дим от ауспуха. Колегата смята че има нещо неизправно в горивната система. Моля за мнението за някой технически запознат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Misho 82 Публикувано 3 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2015 Има неизправност в главата...Нормално е да го прави на студен старт сутрин най-вече Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go0ogo0o Публикувано 3 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 3 Януари 2015 Благодаря за отговора, колега. Прави го и на топъл и на студен двигател. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
black_audi Публикувано 24 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2015 Ако колата върви нормално ,значи нямаш никакъв проблем ! Все пак е дизел , нормално е да изпуши а и като се има впредвид с каква нафта караме не виждам защо се чудите ,че изпушва . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alkoxol Публикувано 24 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2015 (Редактирано) Според мен изобщо не е нормално! Колата не трябва да пуши дори и да е нафта. Редактирано 24 Януари 2015 от alkoxol Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
parconi Публикувано 24 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2015 Е вярно е че форума е да си помагаме,ама при нормално работещи коли за годините си , да пишете глупости......................излагате се,кой дизел не изпушва като го запалиш..........чисто новия ли ?????????? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Misho 82 Публикувано 25 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2015 Според мен изобщо не е нормално! Колата не трябва да пуши дори и да е нафта. СЯ...искаш да ми кажеш,че и твоя кош на 10-13 години ама грам не изпушва а? Или ние не караме същите коли и тия вафли не сме ги яли.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katzo Публикувано 25 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2015 (Редактирано) Е вярно е че форума е да си помагаме,ама при нормално работещи коли за годините си , да пишете глупости......................излагате се,кой дизел не изпушва като го запалиш..........чисто новия ли ????Не пуши поддържания Дизел , ама няма как да Ви нарека Колега , след това изказване !!! И чисто стария но поддържан от технически грамотни кадри - и той не пуши ! Та за колегата с въпроса - Старта на Дизеловия ДВГ е с увеличена циклова порция гориво - qcinj и тя е зададена при проектирането да стартира , без да пуши ! Защото пушекът се наказва много сериозно и солено в Нормалния Свят ! Та пушекът е признак на непълно/димно горене , което значи че имаме нарушено отношение на пропорцията гориво / свеж заряд ( масата О2 - във въздуха на пълнене ) А това значи - увеличено гориво или намален въздух А. Увеличено гориво - проблеми по настройката на ГПВН , за класиката може да е дори увеличена нулева/стартова настройка , за Common-rail - се гледа настройки на старт Б. Намален Свеж Заряд - тъй като е старт - за никакво ТКА и дума не обелваме , остава увеличено Аеродинамично Съпротивление в Смукателния Тракт - - за класиката - замърсен Въздушен Филтър , замърсени Смукателни Пътища - за Common-rail и ДВГ с променливо Газо-разпределение - може да са нарушени настройките на Смукателните Клапани и Актуаторите на Променливото Газо-разпределение Те от тук се изхожда ! А за твоя случай най-вероятно е само Въздушен Филтър , ако до сега не е пипана от " Форумните Разбирачи " Щом като след това го няма проблема - значи другото е ОК Редактирано 25 Януари 2015 от katzo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samo_pechka Публикувано 29 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2015 (Редактирано) go0ogo0o Имаш ли разход на масло ? Клапа за меко гасене да задържа ? Редактирано 29 Януари 2015 от samo_pechka Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go0ogo0o Публикувано 9 Април 2015 Автор Доклад Share Публикувано 9 Април 2015 Благодаря за отговорите, колеги!Нямам разход на масло, димът е от дизел (няма мирис на изгоряло масло). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go0ogo0o Публикувано 15 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Май 2015 (Редактирано) Нов въздушен филтър - същия резултат.Забелязал съм доста А3-ки с такъв двигател без ДПФ продимяват при палене. Какъв е шанса 3 изгорели свещи да играят роля за това облаче дим, дори и при топъл двигател / топло време (+12 ... +16 градуса навън)? Ако старта е на студено време ми се струва логично, но при топло време подгревните свещи не се включват изобщо. Друга възможност е когато компютъра вижда че има изгорели свещи да влиза в някакъв режим да подава малко повече гориво за да гарантира запалването. Така или иначе ще ги сменя, но ми се струва малко вероятно от свещите да е проблема.Ако проблема идва от намалено количество въздух, за една кола на около 200 000, с никога не чистен всмукателен колектор след ЕГР клапана - би ли могъл това да е проблема? И това малко ме съмнява защото на празен ход MAF spedified = MAF actual 240 даже +10-15 mg /str на моменти. След минута - две MAF actual се вдига на 400 +10-15mg/str - ЕГР клапана се затваря и спира да вкарва изгорели газове. При логване с педала на гаста до долу от 1500 оборота до червения сектор, над 3500 оборота обаче MAF actual намалява значително спрямо MAF specified - очевидно недостиг на въздух в тези обороти. Обяснявам си го, че в този момент вече замърсения всмукателен колектор и ограничения въздушен поток оказва влияние. Турбо boost-a в същото това време е добре. Ето графики: Turbo: MAF / EGR: Injection timing and injection duration Редактирано 15 Май 2015 от go0ogo0o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Май 2015 Доклад Share Публикувано 15 Май 2015 (Редактирано) go0ogo0o, по ме притеснява IQ-то ти. Какви са тези стойности от 46 mg/str. при 1500 rpm.Какъв кикдаун си набил, не е истина. Редактирано 15 Май 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Май 2015 Доклад Share Публикувано 15 Май 2015 (Редактирано) .............................При логване с педала на гаста до долу от 1500 оборота до червения сектор, над 3500 оборота обаче MAF actual намалява значително спрямо MAF specified - ........................... Injection timing and injection duration Замисли се при IQ-то което си му набил (46 mg/str.) с кикдауна, какво очакваш. Тази нафта се нуждае от въздух за да изгори. Загледай си smoke картата. Погледни графиките и виж, че Mass Air Flow ти следва Injected Quantity. Цялата тази нафта иска въздух за да изгори. Редактирано 15 Май 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go0ogo0o Публикувано 15 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Май 2015 (Редактирано) Мерси за отговора. Ако имаш предвид под "набил" - задавал / променял параметри и количества в компютъра - не съм.Ако имаш предвид газта до долу - ползвам данните от теста на турбото и мафа.Кое се води smoke карта? Ето и при постепенно настъпване: Редактирано 15 Май 2015 от go0ogo0o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go0ogo0o Публикувано 15 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Май 2015 Да добава - досега докато съм карал - при кикдаун не съм виждал в огледалото черен дим. Единствено при палене и при рязко форсиране на място (при постепенно не вади никакъв дим). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Май 2015 Доклад Share Публикувано 15 Май 2015 Не това имах предвид. Когато натиснеш педала на газта до долу, ти задаваш на компа Torque request, че искаш едни примерно 350 NM. Но за да ги постигне, компа се обръща към conversion картата Torgue to Injected Quantity. Съответно вижда, че за да изпълни желанието ти, трябва да впръска 46 mg/str. нафта. Но тази нафта за да изгори и трябва и въздух. Тук вече турбината трябва да нагнети, за да го осигури. Ама при 1500 оборота тепърва развърта. Да добава - досега докато съм карал - при кикдаун не съм виждал в огледалото черен дим. Единствено при палене и при рязко форсиране на място (при постепенно не вади никакъв дим). И това е естествено. Без натоварване, двигателя преминава в различните режими твърде бързо. Докато при път, всичко се случва доста по-плавно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go0ogo0o Публикувано 15 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Май 2015 (Редактирано) Сега те разбрах На графиката 46 mg / str. са при ~1900 оборота. При 1500 са 13 mg/str. Така или иначе рядко ще ми се случи такъв кикдаун в ежедневното каране... даже никога, но нали не трябвало да се казва никога Ето и инжекторите на място: Idle deviation:-0.21,-0.31,0.14,0.38 Idle consumption - 0.60 l/h Cam timing-a е на нула и то не out of range ами точно на нула... при по-високи обороти се колебае между 0,5 и 0 KW:Torsion Value: 0 KW Редактирано 15 Май 2015 от go0ogo0o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Май 2015 Доклад Share Публикувано 15 Май 2015 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go0ogo0o Публикувано 24 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 24 Май 2015 (Редактирано) Възможно ли е причината да е ЕГР-а и нагара който се образува по всмукателния колектор и ограничава сечението? Ако да - защо дима се появява само при палене, рязко изфорсиране на място? Редактирано 24 Май 2015 от go0ogo0o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 4 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2015 Може да имаш дупчица в смукателя, може някой да ти е лекувал старт картата или ремъка да не е зацепен правилно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go0ogo0o Публикувано 4 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юни 2015 (Редактирано) Софтуера е оригиналния - проверено и картите не са пипани, ремъка е ок също ако имаш предвид центровката на разпределителния вал - 0 KW ~ +0.5 KW Цитиране на предходно мнение! Редактирано 4 Юни 2015 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 4 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2015 Сложи го на 0 без да шава и регулирай дюзите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go0ogo0o Публикувано 4 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юни 2015 малко детайли за регулиране на дюзите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Йорданов Публикувано 5 Октомври 2018 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2018 На 25.01.2015 г. at 10:50, katzo написа: Не пуши поддържания Дизел , ама няма как да Ви нарека Колега , след това изказване !!! И чисто стария но поддържан от технически грамотни кадри - и той не пуши ! Та за колегата с въпроса - Старта на Дизеловия ДВГ е с увеличена циклова порция гориво - qcinj и тя е зададена при проектирането да стартира , без да пуши ! Защото пушекът се наказва много сериозно и солено в Нормалния Свят ! Та пушекът е признак на непълно/димно горене , което значи че имаме нарушено отношение на пропорцията гориво / свеж заряд ( масата О2 - във въздуха на пълнене ) А това значи - увеличено гориво или намален въздух А. Увеличено гориво - проблеми по настройката на ГПВН , за класиката може да е дори увеличена нулева/стартова настройка , за Common-rail - се гледа настройки на старт Б. Намален Свеж Заряд - тъй като е старт - за никакво ТКА и дума не обелваме , остава увеличено Аеродинамично Съпротивление в Смукателния Тракт - - за класиката - замърсен Въздушен Филтър , замърсени Смукателни Пътища - за Common-rail и ДВГ с променливо Газо-разпределение - може да са нарушени настройките на Смукателните Клапани и Актуаторите на Променливото Газо-разпределение Те от тук се изхожда ! А за твоя случай най-вероятно е само Въздушен Филтър , ако до сега не е пипана от " Форумните Разбирачи " Щом като след това го няма проблема - значи другото е ОК Точно така не е нормално да изпушва, колега е прав пушат само тези който не се обслужват грамотно и от грамотни механици не майстори нали правите разлика ЕГР затапват няма такива филми взимаш нов, Катализатори режат няма такива филми .... Чипове слагат, ама вие любители шофьори ли сте или състезатели професионални. Тая БГ простащина ще свърши ли някога. Като нямаш пари да я поддържаш няма да караш никой не е длъжен да ти диша разтракания локомотив който в квартално барче го провъзглася като АПОЛО 13. Сега по темата на колега намери добри механици във твоя регион или във съседен не пести пари, направи си колата и се наслаждавай на дълги километри без димни завеси. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване