Jump to content

Нов собственик на А6 Ц5 2.8 Quattro ръчка с няколко въпроса


strakov_m

Recommended Posts

Супер изглежда колата. Автоматика не е кой знае каква болка (в смисъл не му се носи слава на някакъв трошлив, иска си поддръжка но общо взето не е проблемен). Заслужава си да смениш А3-ката, но с такава А6-ца вече отиваш на по-скъпа поддръжка (най-малкото горивото не се пести при тоя автомат куатро :) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

тя ще се кара определено на газ, а и в град като Сливен нямаме задръствания , сметнал съм си спрямо месечния бюджет, че няма да ми е проблем да си я карам и поддържам иии почвам да се оглеждам за някоя такава. Въпросната кола в обявата е продадена днес викам чакай да звънна. Аз съм карал такова а6 само, че 1.8 турбо и за мен мотора е слаб за това купе ако се търси натискане иначе  върви си нормално, не съм от тези дето много гонят, но когато ми се прииска да знам, че има ресурс. Сегашното ми ауди определено ще е много по-бързо от към ускорение до 130-140 . Ама ми е минал мерака за малки бегачки  :hilezh:  Един въпрос имам пак, веднъж като се смени маслото на автомата след колко време се сменя пак ? 

Редактирано от stefan91
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ясно, благодаря. Събирам тези дни мнения за автомат на такова ауди ( типтроник ) един ми вика едно, друг друго все различни мнения. На такава кола с в6 си и ходи автомат, ама тея ремонти по тях си плашат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата го прави адски мудна кола до около 100-110км. ч.

Разликата с ръчката в динамиката е от земята до небето.

Въпрос на личен избор е дали искаш да си мързелуваш и да не те интересува 0-100км.ч.

или да си човек, който с удоволствие ръга нагоре-надолу и му е важно да се напва в града от

светофар до светофар.Разхода на автомата извън града пада много защото скоростите му са адски дълги и на 160км.ч е с 3000об.

Автомата се държи доста неадекватно при кик и при скорост на границата на две предавки, когато искаш да дадеш повече газ без кик.

Общо взето......най-много ме дразни автомата в мойта кола, която иначе с ръчка би ме радвала много повече.

Но си има и няклко плюса, като мързел и други подобни......

Аз не бих купил автомат, но много зависи и от екземпляра.Мойта я взех защото е адски запазена има почти всичко 

оборудване, което ми трябва и на малко км. от частник.

Гледай да е кола, която си заслужава а не дали е автомат или ръчка!

Успех, пиши какво си свършил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са ни стари колите и наистина си е муден автомата, няма как :) Новите вече нямат нищо общо като поведение, но в края на краищата винаги ще има известно забавяне при конвенционален автомат с хидротрансформатор (все пак нямате директно и моментално предаване на движението от мотора към кутията). Но пък кефа си е голям (е, за който му харесва де :D )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи на рали пилотите да им извадим автоматичните кутии и да им сложим ръчни щотоса по бързи и пъргави,имате ли напредстава колко програми се сменят през времето когато автомобила е примерно на 2-3скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай Валтер Рьол за днешните Рали автомобили и разликата с неговата, когато е ръчкал като гламав!!
Както и да е, нали не мислиш, че в Рали автомобилите днес карат с кутии еквивалентни като хардуеър и софтуеър с тези на ЦФ от лето 98-99?
И да наистина днешните автомати са дори и по-бързи от професионални пилоти с ръчка, но не става въпрос за такива модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами ако си бе направил труда колега да почетеш малко,би разбрал какво си написал.ZF дава информация за всики кутии произведени от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК. Разбира се, че не съм чел нищо.Би ли ни обяснил какво неточно съм написал за старите кутии на ЦФ и какво мислиш ти за тях!Бързи ли са според теб и не "изяждат" ли голям процент от мощността?!?Нито се заяждам нито имам претенции да знам повече или да съм чел повече, както от теб така и от, който и да е друг тук във форума!Това е мое наблюдение върху един такъв автомат с минати от мен 60к км. и един на мой познат, който го смени с ръчка и колата нямаше допирни точки във вървенето и то замерена с техника.Ако си имал нещо съвсем друго в предвид, то просто не съм разбрал какво точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избора между автомат и ръчка от страна на комфорт е ясен ,автомата наистина е по-удобен и като че ли повече ще ходи на тая кола . Ако ще се кара 90% градско автомата е супер . Аз лично избрах ръчка тъй като познавайки се ще му трепера на този автомат , а преди 2 години ми се наложи да правя ремонт на такава кутия и цените са 1500+ а това е 1/3 от колата . Ако имаш възможността при евентуален проблем да си платиш взимаш автомат и се возиш по-мазничко , нямаш или пък не мислиш че ти се отделят тези пари разговора е излишен . Колата от снимките на мен ми хареса , ходи я гледай карай сменяй ако всичко е ок взимай я смело .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз също карам автомата и да чукна на дърво още се държи прилично и няма признаци за проблеми!
Просто  твърдя, че този автомат спъва колите до към 100км.ч. осезаемо и разлика в ускорението ще е може би около 2-2,5сек.

Естествено ускорението в права посока не е единственият критерий за удоволствието от шофиране, но не може да не се вземе под внимание.

Аз бих избрал колата, която е на по-малко(доказано) киломтери, има по-хубави екстри и е по-запазена и подържана.

А познавам и много хора, които изобщо не се интересуват дали колата до 100км.ч. е бавна и искат само да се подпират на патерицата и никога

няма да се качат на ръчка защото не им доставя удоволствие карането на такъв тип кутия.

Надявам се да не съм разводинл темата и да се е получил градивен разговор, който да помогне на колегите при избора.

Аз мога последно да обобщя, че мойто мнение е следното:

Ако има хубав екземпляр с ръчна кутия, АЗ бих си взел нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги върти ми се из главата да махна катализаторите и да сложа едни резонатори . Нямам 2-ри сонди и не би трябвало да имам проблеми ,както бях споменал едната сонда биеше грешка а от скоро и другата сонда същата грешка . Може ли причина за грешките Malfunction да са позапушени катализатори ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То най-хубаво човек да покара и автомат и да сравни с ръчката как е...Возил съм се доста на по-новата а6 2007г автомат ми там просто е баси кефа....особено както беше с правена генерация звука е неповторим... :) Имам време, не бързам със смяната на моята кола, ако изкочи нещо добро и да си струва , тогава ще му мисля, вариант ми е отново да се метна на двувратка ( а3 8п) понеже пък е по-нова кола спрямо а6, което коментирахме :)

Редактирано от stefan91
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Местещият се в І-І-І подредба лост е класика. На стара кола за 5-6 бона гуми ли да й купуваш, носачи ли да сменяш, масла или ремонт на автоматика да правят. 

Може аз да съм сбъркан, но не виждам какво удоволствие може да направи такава кутия. Да беше с лостчета зад волана + автоматичен режим, окей. На мен пък ми прави удоволствие да работя със съединителя и да превключвам като типтроник, а на обратно с междинна газ ... ммм, супер. На 5 годинки карах една червена електрическа кола с два педала - един за "газ" и един за спиране, в един парк край морето. След това картове, мотокрос, 5-6 предавки, мръсна газ, дрифтове, скокове, ръгаш като ненормален ... екстра. То това е кефа.

Друго е когато отиваш на работа на 6 км от вкъщи и трябва да минеш през 15 светофара, 7 знака стоп, 5 булеварда, 4 улици и да избегнеш 2 шляещи се пешеходци и едно куче. Това разстояние трябва го караш и на връщане, а ти си изморен и пак си в задръстване. Да, тогава автомата идва на помощ и облекчава нещата.  Най-голямата и единствена за мен радост, която може да донесе такъв автомат, е фактът, че все още работи и 1500-те лева за ремонт и една седмица без кола се отлагат.... за някъде в близкото бъдеще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ама няма лопатки (лостчета) а копчета като за усилване на музиката. В ръчката е истината  :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее сега, претенции :D Перата са измислени в по-късни години (при "обикновените" марки, не Ферари и т.н.). В интерес на истината копчетата са доста удобни, поне за мен. Иначе спор няма - някои хора не искат и да чуят за автоматик, всеки си има предпочитания :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колеги според мен дали да е ръчка или автомат е вапрос на предпочитание,както едните така и другите си имат своите предимства и недостатаци.Някои казват че автомата е бил скъп за потдръжка,аръчката не,тука може да се поспори ремонта на един автомат е около 2000лв толкова е и на ръчната кутия по смяната на съединител това е за комплект.Колкото кара едното толкова и другото като пробег,това е мое мнение и го казвам от опит следващата ще ми е автомат защото си е глезотия и имаш един крак и една рака свободни :eusa_angel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към колегата Батстанчо знаеш ли че на лоста на автомата най отдолу има едно  "S" и ако си на тази позиция автомобила се държи и върви по корено различен начин от този който ти описваш,а ако се използва типтроника "ръчно включване на предавките" по нищо един автомат няма да отстъпи  при ускорение от 0-100 от ръчката .Ще добавя и още нещо за тези които не знаят  устройството и начина на работа на АСК  над определени обороти фрикционния диск на турбината се зацепва и предава въртящия момент 1:1 от двигателя към скоростната кутия. /не "изяждат" от мощността/                            P.S между другото автомобили след 2010 г. от високия клас каквито са и А6 е изключение и голяма рядкост да са с ръчни скорости,поправете ме ако греша.

Редактирано от audimen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, но докато включи lock-up-а си минава време, през което ръчната кутия е по-бърза (не случайно фабричните характеристики 0-100 на автоматите от тия години са с почти секунда повече от тези на ръчната кутия). Както и да го погледнеш, за определен период от време имаш предаване на движение, по-малко от 1:1, заради което и автомата по принцип е по-бавен и харчещ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audimen, случайно или не имам кола автомат и повярвай ми след 5 години, в които съм бил отговорен за възстановяването на около 5-6 хиляди автомобила съм имал допир с доста автоматици както за кратко така  и за по-дълго време.Имаш право, че след като заключи на 100% предава въртящия момент като ръчна кутия.Не забравяй обаче и осезаемо по-дългите предавки на автомата и това, че както колегата по-горе е описал до пълното заключване имаш огромни загуби на въртящ момент и всичко това се усеща и отразява на ускорението на автомобила и то доста.Дори съм склонен посочените 1сек. забавяне да ги опиша като 2 до около 100-120км.ч. Разхода естествено е по-завишен с около литър.Не искам да убеждавам никой да кара определен вид кутия, кола, предаване, задвижване и т.н. Изказах мнение от 1ва ръка, че ме дразни стар автомат от 2000г.Определено искам и да вмъкна, че същия ЦФ при БМВ се държи коренно различно и е доста по-приятен за каране и има по-добър респонс и общо взето няма нищо общо.Предполагам въпрос на избор на различните производители и техните таргет групи и технически замисъл за експлоатацията на самите автомобили.

2,8 куатро, автомат върви колкото  кола с около 30-40к.с. по-малко и не заради 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е добре на твоята да бъде , вие с ръчките сте по-бързи...

 

Автомат е моята, колега :D Стандартния 5-степенен типтроник от ония години :) Всичко, което казах, не е за да се заяждам или нещо подобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...