Jump to content

Малка питанка относно А6 4F - част 7


sky

Recommended Posts

  • Отговори 1,1k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И 50 коня отгоре даже се добавят като махнеш ЕГР-а, освен, че колата пали на 90 градуса вече и направо плюе нафта, а не харчи   :clown:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

N1995 прочети за какво е ЕГР, и ако нещо не ти е ясно ще ти го обясна.

 

Всичко за ЕГР-тата е ясно Стефчо, не е нова технология. Хубаво си правиш реклама в тоя форум с балъците дето ги хващаш да им махаш ЕГР-та и катове, лошо няма, доста хора го правят ама поне ги подковавай малко със знания, че като напише някой, че като махнал прекрасно работещ ЕГР (дето ако беше прекрасно работещ нямаше да знае, че го има) и почнала по-бързо да му загрява колата и някак си ме напушва смях :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо завис ли надушвам?

 

Енчо, ти положителни черти никакви ли нямаш?

 

По старите мембъри знаят кой е във форума за да прави реклама срещу бонус – смяна на решетката.

 

С токова рекламно лице като тебе не завиждам нито на човека, който ти поддържа колата, нито на шефа ти.

 

Голяма част от информацията, която съм дал тук си я изплагиатствал с две години закъснение. Не вярвам да си я прочел. По-скоро си я чул от някой, който я е оценил като полезна. Няма да навлизам в подробности за термостати, клапи, дюзи и т.н.

 

Питам се колко време трябва да мине за да чуеш това което съм написал по-горе, сдъвкано по подходящ за тебе начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да е най-добре да се постне една отделна тема за ЕГР-а и катализаторите, че така през 5 страници се повтаря един и същи спор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,


За да отговоря на онези, на които обещах по телефона и на тези, които, вероятно щяха да се обадят ще се опитам накратко да обясня работата на ЕГР-а. Между впрочем по темата има изписано доста не само в нашия форум.


Егр-а, най-общо казано, представлява клапан, който е отговорен за рециркулацията на изгорелите газове. Въведен е за да се покриват все по-стриктните  еко стандарти. Управлението му се осъществя от ЕКУ-то на база сигнали от няколко температурни датчика, дебитомер, МАП сензор, ламбда сонда и др. Изпълнителният механизъм, представлява соленоид, който регулира вакуума към самия клапан. ЕГР-а и дросел клапата, която се намира преди разклонението на всмукателните колектори, работят в синхрон. Колкото повече изгорели газове постъпват в мотора, толкова по-малко кислород пуска дросел клапата и обратно. Повече кислород – по-висока температура на горене, но повече вредни емисии.


Смущенията в работата на ЕГР-а могат да бъдат причинени от грешни данни на някой от горепосочените датчици – замърсен МАП, дебитомер, ламбда и т.н., както и от замърсен клапан или път на изгорелите газове или от неизправност в изпълнителния соленоид. Чека в нашите автомобили светва най-често когато се задръсти стеснението на алуминиевата тръба след дросела. Това е белия кахър – чисти се тръбата и газ. Понякога обаче автомобилът има други симптоми, при които някой диагностици веднага ви пращат за нови дюзи. Имена няма да цитирам.


Симптомите са нестабилни обороти на празен ход, синкав пушек /някой го бъркат с конденз/ при първия старт за деня в студено време и др. Всеки може сам да провери как ще се отрази спирането на ЕГР-а върху автомобила му като дръпне маркуча на вакуума, спре захранването на соленоида или постави ламаринка по пътя на изгорелите газове. Можете да експериментирате и по време на ГТП за да установите в кой случай, конкретно вашата кола /принципната постановка е ясна/, отделя по-малко вредни емисии. Компа записва грешка, но нищо повече. Ако установите, че работата на мотора ви допада повече без ЕГР, съветвам да потърсите начин да го спрете софтуерно, но кадърно, защото съм виждал и коли само със спрени чекове, но на практика соленоида продължава да работи и да отваря клапана.


Смущения в работата на ЕГР-а могат да внесат и запушените катализатори. Това обаче лесно /за разлика от смяната на МАП сензора особено, дебитомера или ламбдата/ можете да го изключите като вероятна причина като освободите генерацията от турбината – държи се на три болта на лесно място.


Извода за мен е, че при някой по стари коли като моята например, която вече удари кръгъл десетгодишен юбилей, мотора, особено когато е студен /а по-голяма част от времето през което го ползвам е такъв/ отделя по-малко вредни емисии без ЕГР.


Подчертавам, че преди да взема решение да го спра допринесох за развитието на консуматорското общество, част от което е и нашия герой г-н Енчев, като смених, клапана, соленоида, дебитомера, МАП-сензора, температурния датчик на антифриза, дросел клапата и вакуумните пътища.


Всеки сам да решава за себе си.


Редактирано от petarik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР-а се управлява по таблица, има зададени предварителни стойности, в зависимост от температурата на антифриза има фактор, който се добавя, затова на студено е около 300мг чистия въздух, на загряло 220. Стойностите не са точно такива каквито са в таблицата, понеже се използват фактори за всички стойности предадени по KWP протокола. Колата може да работи по два начина за смеси на гориво/въздух - lambda и по мап сензор таблица. Когато изключиш дебитомера ЕГР-а и дросела спират да работят, защото вече незнаят колко чист въздух влиза. Когато караш по МАП взима на предвид оборотите и налягането и има фиксирани зададени стойности. Някой, ако иска да задълбава преподавам и частни уроци за EDC15/16/17.

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В споровете Ви има много истина и факти, особено за дюзите.

Да се отклоня от темата - само моята ли обича да и давам газ, и да връща само усмивки, това е малко в стил Толев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой ще ми припомни ли как се казваше маслото за раздатката, че да видя дали няма да мога да го взема по-тънко тука от Англия. Евентуално ако някой иска да се включи, може да ми драсне ЛС, че ще го сменям като се върна Април месец, а както знам се продава само на литър при нужни по-малко от половин :) направо и маслото за дифовете може да ми метнете да го видя и него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е наскоро карах 4Ф само с тръби от край до край и доста вървеше, дори взе второ място на драг дей миналата седмица в Дупница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От половин год. немога да събера смелост да изхвърля последната пречка на газовете по моята кола. Притесненията са ми-децибелите и резонанса при високите обороти, пък и това че ще искам абсолютния макс на конете Стефане.....

По-шумна ли беше въпросната от на Цецо?

Но като гледам накрайниците как се напичат след магистралното, на единия още ми стои отпечатъка на пръста ще олекотя май още конструкцията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е наскоро карах 4Ф само с тръби от край до край и доста вървеше, дори взе второ място на драг дей миналата седмица в Дупница.

Потвърждавам.

Жоро се казва момчето и притежава най-бруталното 4F, до което съм се докосвал.

Жалко, че не влиза във форума да сподели кой му засили колата.

А Стефане?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам мерак да позасиля моята, но имам много други разходи. Ако някой може да помогне къде да получа информация за 2.7 TDi ще съм му много благодарен. Колата ми е само на предно и е с ръчни скорости 2.7TDi, доста търсиx докато я намеря, понеже исках да е и S-line.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

krematop-е твоя човек, на лично и ще ти я направи! Моята е също 2,7-163кс. 4х4 и сега яко дразня разни 530-ки.....

на мен лично кефа ми е по магистралата, след 2400об. се вижда резултата и на дино-то де.

за да стане всичко грамотно и безопастно за колата, трябва да се обърне внимание и на някои детайли, но той ще обясни.

По повод на А6-ците снощи в района на Младост и Студентски град са откраднати пет Аудита-6-ци и 8-ци. Справката е от МВР при регистриране на кражбата, ние бяхме петите по ред в 10ч.!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна не бе ставало нужда да се намесвам круто в някоя от темите в "баровския" раздел, а това е похвално... Но вчерашните ви изпълнения заслужават по-особено внимание. За да не ви губя времето, ще давам накратко.  Избягвайте излишната самореклама в личен и професионален план, защото води до селски простотии, а такива вече много се написаха във времето. Това, че някои индивиди имат склонност да си ги мерят, без да са много надарени е известно отдавна, но тук не е мястото! А мистър Енчо, ако продължи със по детски заядливите си подмятания, ще го застигне лятната ваканция по никое време. Това се отнася и за всички други! Приятно писане, и си ги дръжте в панталонките!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам неприятни впечатления. Много сняг, студено време и забелязах че парното ни духа супер слабо. Поддържа зададена температура, но духа слабо. Прозорците ми стоят запотени. Някой има ли идея от какво е това? Махнал съм ЕКОноми, и съм задал да духа нагоре, но резултат - слаб. Моля за мнение и коментар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...