Jump to content

Бие ток от шофьорската врата..?!?


М.Митев

Recommended Posts

Това е статично електричество! Зависи от дрехите, обувките, седалките, пластмасови детайли, които държим. При механично триене между диелектрици се получава натрупване на електрически заряд в тях. Напрежението достига 1-2 може и повече КИЛОВОЛТА. Тогава прескачат такива искри. Инсталацията на колата няма нищо общо, не ровете там. На изгасена кола повече от 12-13 волта няма да намерите никъде. Аз нямам ксенони, но си ме бие ток редовно, но понеже съм електричар и не ми прави впечатление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демект стигам до крайния извод да излизам като змя,пипам вратата като доктор в операционно и гледам да не бъда ударен от единственото нещо на което не мога да отвърна ... :flehan::hilezh:

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко, при "разни" баласти за ксенон може да се получава предаване

на високото им напрежение към части от корпуса/инсталацията на автомобила,

а от там да се натрупва в ползвателя през волана например, който със сигурност

не е изолиран с високоволтова изолация.

Такива разни мисли ми минават. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уеуеее, сега одете да четете за "Фарадеев кафез".

Та накратко - ако към купето на автомобил от метал бъдат закачени 10 000 000 000 000 000 волта, вътре в салона е безопасно и напрежение няма.

 

Колата се наелектризира и от търкането на гумите в асфалта. Пращенето на искри няма нищо общо с автомобилната инсталация. И с нито една част от нея. ОБЗАЛАГАМ СЕ че ако си махнете акумулатора ще ви пращи пак толкова при същата ситуация.

 

Времето е сухо и у нас ме пращи ток от всичко почти от една седмица.


Разбирам и знам че е така,разбирам също че това количество ток няма как да го усетя тъй като 12V е нищожно число на волтаж,но все пак статичното електричество удря веднъж,два пъти да кажеш и повече,но тук става на въпрос за системно нещо което всеки го усеща + това дори когато колата е в гаража,качвам се давам на контакт като съм седнал на страни с крак отвън връщам контакта и докосвам вратата и пак се получава искра с изтръпващо действие...

Сега го направи същото действие без да въртиш ключа да видиш че пак ще те друсне. Изимитирай все едно го правиш без да въртиш на контакт.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен откъде идва?

 

Сигур от тука:

 

... понеже съм електричар ...

 

кой знае къде се допираш от време на време ... electrocute.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених маратонките и всичко започна отначало. Със старите няма нищо , ама с новите електрошока направо ми  сгъва пръстите. Беше спряло за няколко месеца и сега пак. Не му стига , че на тъмно светва , ами  и пращи. Много кофти тръпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм придобил полезния навик, да затварям всяка автомобилна врата с ръкава на якето.

Щото не знам, кога и откъде ще ме изплющи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, любовта между теб и аудито ти е толкова силна, че вече буквално хвърчат искри. Спокойно, и мен ме тресе тока и при двете коли. Случвало се е и при други. Също между ключа и ключалката излиза двойна синя искра видима на тъмно. Чува се ПУК, прехвърча и ме разстриса. Веднъж слязох без да пипам с ръка колата да мина метър този път и отидох да затворя външната врата - тряяас - пак тази искра с пукане и безплатен масаж на сърцето.

Обяснявам го с изкуствени материи в дрехите, които се наелектризират от тръскането върху плюша.

 

п.п. когато хвана с цяла длан метал от колата не се получава. Трябва малко смелост да хванеш с рязко бързо движение с цяла длан метална част от колата. А когато подходиш плахо и с върха на пръстенцата пипнеш все пак някъде, тогава най-много ти се иска да му върнеш на тоя ток, ама няма как...

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди доста години с една лада ставаха подобни екшъни, нямам спомен какво се оказа, но беше нещо по електриките,.............

Обадих се на човека с ладата, още помни какъв му е бил проблема  и как го е решил - с калъфи на седалките :hilezh: !

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де, ако хванете акумулатора за + и - тогава би трябвало да ви убие тока? :hilezh:

Това към колегите дето предположиха, че може да е утечка и хлабави маси :D

 

Една случка имам по темата......

Едни мангали бутат една кола която не искаше да запали. Идва един от тях до мен и ме пита: бате ще ни дадеш ток да запалим. Казвам, ок кабели имате ли? Не бате. Хубаво аз имам ама без крокодили. Допирам аз кабелите към акумулатора ми и чакам оня да сложи кабелите и на неговия акумулатор. Оня седи и чака. Казвам му защо не слагаш кабелите? Бате да те не убие тока ми вика? :hilezh:  Физиономията ми беше :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...