Jump to content

Проблем с поведението на пътя ( нестабилна )


Omega_a

Recommended Posts

Здравейте Колеги. 

 

Отскоро се появи един доста странен проблем.  При скорост над 60км колата става нестабилна ( силно казано но...)  с две суми започва да клати ( захожда, люлее или и аз незнам как точно да го опиша ) наляво надясно. Във волана НЕ се усеща нещо да тресе просто колата захожда  ляво, дясно и се усеща някак по нестабилна.  

По окачването нищо не се усеща ( чува ) да тропа няма хлабини и във волана.  Гуми и джанти също не са, пробвах с други и проблема пак го има. 

 

От къде може да идва този проблем? 

 

Колата е Ауди а6 2.5тди авант куатро. 

Edited by Omega_a
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Хмм, колеха мина ми през акъла като вариант. Но ако са амортисьори няма ли колата по скоро да подскача ( надолу нагоре). Защото при мен по скоро захожда наляво, надясно? 

Link to comment
Share on other sites

Колега скоростната кутия си е добре ( засега :D ) преди около 5000км е обслужена ( масло филтър ) сменил съм и маслата в диференциалите. 

Все повече си мисля, че ще е от амортисьори. Днес сутринта ходих да я натискам отпред и ми се струва, че пасажерския е по- мек...  Ако са заминали какво ще е поведението на колата ( досега не съм карал кола с свършили амортисьори? )

Някой знае ли къде във Варна могат да ги тестават?

Link to comment
Share on other sites

Колега някъкво тъкова усещане имам, немога точно да преценя клати ли се, захожда ли, подскача ли но "плува" ми се струва най точното описание на поведението и.  

 

Като се прибера в града и ще я закарам в Юни Ауто за тест.  

Link to comment
Share on other sites

Не може да е от тях това поведение.

 

По-скоро се е появила хлабина и нещо мърда. Пробвай на ръчна и не на скорост да буташ напред назад предните колела с крак и виж дали имат ход.

Link to comment
Share on other sites

Като натиснеш колата в някой ъгъл, съответния амортисьор трябва да позволява 1 път връщане в нормално положение, а не неколкократно затихване. Да не би колата да е с въздушно отзад?

Link to comment
Share on other sites

Карах веднъж един пасат 5.5 за малко. Това нещо от 50 км/ч имаше собствено виждане за посока. Държиш волана направо и на съвсем леки гънки върху асфалта залита изневиделица нанякъде. Тогава питах защо е така и защо не ме предупреди и имам спомен за някакви тампони по ходовата част, но съм забравил. Не е проблем да попитам утре след работа.

Edited by Andy
Link to comment
Share on other sites

Като се прибера ще я огледам пак за хлабини ( въпреки че няколко пъти я гледахме)

Другото което ми прави впечатление е,че като минавам през неравност ( и съм сам ) колата доста отскача ( ако сме 4 човека по не мърда, но това е тъка откакто съм я взел и все го отдавах на това, че е със спортно окачване 1BE. Но дали е тъка...?

Колата нее с въздушно окачване.

Link to comment
Share on other sites

Колега съветвам те да отидеш на стенд , на бащата буса е същото дередже и днес след изкачване на 70 км големи баири забелязах, че скобата на задния ресор беше разхлабена и задна дясна гума почти се криеше в предната част на калника .При теб няма ресори но най-вероятно е крива(мисля че е "затворена") и от там вече ти бяга управлението .

Link to comment
Share on other sites

Колата е карана на реглаж преди 500км като слагах летните гуми. Момчето каза, че почти не се е налагала корекция.

Незнам до колко съм успял са обясня какво точно прави... Мисля, че "плува" най- добре описва поведението и. Тъй като от пасажерската страна проблема е по силно изразен и във завой имам това странно чувство,че колата "захожда" ляво дясно... Иначе на права отсечка колата си върви напред, без да се налага допълнителни корекции с волана. Чубството обаче нее съвсем същото... Поради това, чепасажерската страна отскача малко повече ( тъка ми се струва ) и имам чувството че колата постоянно "захожда" Дано сега да съм успял да обясня какво прави.

Наясно съм, че без да го усетите трудно бихте казали точно причината, но и мнения, идеи също са полезни за мен защото с такъв проблем се сблъсквам за пръв път.

Link to comment
Share on other sites

... Поради това, чепасажерската страна отскача малко повече ( тъка ми се струва ) и имам чувството че колата постоянно "захожда" Дано сега да съм успял да обясня какво прави.

 

Този път успя да обясниш. Преден десен амортисьор по това описание е за кофата. Сменяй и двата предни амортисьора.

Link to comment
Share on other sites

Това за пружините за първи път го чувам :) А ако се сненят само предните с пружините,предницата няма ли да се вдигне?Питам,защото и аз обмислям тази манипулация,макар моите да са здрави,а задните са ми на около 7к км. :)

Link to comment
Share on other sites

Какво чудно има? Амортисьорите си имат работна зона, с омекнали, или несъвместими пружини, мислиш ли че няма да се отрази на работата/живота им?

Link to comment
Share on other sites

Няма две мнения :) Мисълта ми беше,дали ако сменя моите два предни с пружините предницата ще стане по-висока,и дали ще трябва да сменям задните пружини,при положение,че са сменени задните амортесьори преди около 7к км.?

Link to comment
Share on other sites

Колата забдължително ще ще я закарам за тест на амортисьорите. Дано да е това и да се оправи след смяната им

Link to comment
Share on other sites

Няма две мнения :) Мисълта ми беше,дали ако сменя моите два предни с пружините предницата ще стане по-висока,и дали ще трябва да сменям задните пружини,при положение,че са сменени задните амортесьори преди около 7к км.?

С5 имат няколко вида пружини. Виж на табелката твоите какви са фабрично и вземи точно такива.

Бих сменил пружини ако:

- са омекнали, т.е. окачването се сгъва повече от нормалното (сравнено с друга кола същата модификация) при качване на 2, 3 или повече хора с еднакви килограми както в колата за сравнение

- провиснали - каросерията в покой има разлика във височината при 4-те колела спрямо арките на калниците преден към заден мост. Ако са провиснали задните пружини колата ще има осанка на немска овчарка

- счупена пружина

- искам да променя поведението (стабилност или комфорт) й - стабилност - от S line или други спортни за модела или с най-меките характеристики. Най-добре компромис от двете, но е добре преди това да се тества вече направена кола и тя да е със същите като размер и възраст гуми.

Link to comment
Share on other sites

На този въпрос незнам дали някой може да ти отговори на 100% в форум. Има вероятност и да се вдигне повече но докато не смениш няма да разбереш .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...