Jump to content

Проблем с поведението на пътя ( нестабилна )


Omega_a

Recommended Posts

Здравейте Колеги. 

 

Отскоро се появи един доста странен проблем.  При скорост над 60км колата става нестабилна ( силно казано но...)  с две суми започва да клати ( захожда, люлее или и аз незнам как точно да го опиша ) наляво надясно. Във волана НЕ се усеща нещо да тресе просто колата захожда  ляво, дясно и се усеща някак по нестабилна.  

По окачването нищо не се усеща ( чува ) да тропа няма хлабини и във волана.  Гуми и джанти също не са, пробвах с други и проблема пак го има. 

 

От къде може да идва този проблем? 

 

Колата е Ауди а6 2.5тди авант куатро. 

Редактирано от Omega_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Хмм, колеха мина ми през акъла като вариант. Но ако са амортисьори няма ли колата по скоро да подскача ( надолу нагоре). Защото при мен по скоро захожда наляво, надясно? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега скоростната кутия си е добре ( засега :D ) преди около 5000км е обслужена ( масло филтър ) сменил съм и маслата в диференциалите. 

Все повече си мисля, че ще е от амортисьори. Днес сутринта ходих да я натискам отпред и ми се струва, че пасажерския е по- мек...  Ако са заминали какво ще е поведението на колата ( досега не съм карал кола с свършили амортисьори? )

Някой знае ли къде във Варна могат да ги тестават?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега някъкво тъкова усещане имам, немога точно да преценя клати ли се, захожда ли, подскача ли но "плува" ми се струва най точното описание на поведението и.  

 

Като се прибера в града и ще я закарам в Юни Ауто за тест.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да е от тях това поведение.

 

По-скоро се е появила хлабина и нещо мърда. Пробвай на ръчна и не на скорост да буташ напред назад предните колела с крак и виж дали имат ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като натиснеш колата в някой ъгъл, съответния амортисьор трябва да позволява 1 път връщане в нормално положение, а не неколкократно затихване. Да не би колата да е с въздушно отзад?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах веднъж един пасат 5.5 за малко. Това нещо от 50 км/ч имаше собствено виждане за посока. Държиш волана направо и на съвсем леки гънки върху асфалта залита изневиделица нанякъде. Тогава питах защо е така и защо не ме предупреди и имам спомен за някакви тампони по ходовата част, но съм забравил. Не е проблем да попитам утре след работа.

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се прибера ще я огледам пак за хлабини ( въпреки че няколко пъти я гледахме)

Другото което ми прави впечатление е,че като минавам през неравност ( и съм сам ) колата доста отскача ( ако сме 4 човека по не мърда, но това е тъка откакто съм я взел и все го отдавах на това, че е със спортно окачване 1BE. Но дали е тъка...?

Колата нее с въздушно окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега съветвам те да отидеш на стенд , на бащата буса е същото дередже и днес след изкачване на 70 км големи баири забелязах, че скобата на задния ресор беше разхлабена и задна дясна гума почти се криеше в предната част на калника .При теб няма ресори но най-вероятно е крива(мисля че е "затворена") и от там вече ти бяга управлението .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е карана на реглаж преди 500км като слагах летните гуми. Момчето каза, че почти не се е налагала корекция.

Незнам до колко съм успял са обясня какво точно прави... Мисля, че "плува" най- добре описва поведението и. Тъй като от пасажерската страна проблема е по силно изразен и във завой имам това странно чувство,че колата "захожда" ляво дясно... Иначе на права отсечка колата си върви напред, без да се налага допълнителни корекции с волана. Чубството обаче нее съвсем същото... Поради това, чепасажерската страна отскача малко повече ( тъка ми се струва ) и имам чувството че колата постоянно "захожда" Дано сега да съм успял да обясня какво прави.

Наясно съм, че без да го усетите трудно бихте казали точно причината, но и мнения, идеи също са полезни за мен защото с такъв проблем се сблъсквам за пръв път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Поради това, чепасажерската страна отскача малко повече ( тъка ми се струва ) и имам чувството че колата постоянно "захожда" Дано сега да съм успял да обясня какво прави.

 

Този път успя да обясниш. Преден десен амортисьор по това описание е за кофата. Сменяй и двата предни амортисьора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за пружините за първи път го чувам :) А ако се сненят само предните с пружините,предницата няма ли да се вдигне?Питам,защото и аз обмислям тази манипулация,макар моите да са здрави,а задните са ми на около 7к км. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво чудно има? Амортисьорите си имат работна зона, с омекнали, или несъвместими пружини, мислиш ли че няма да се отрази на работата/живота им?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма две мнения :) Мисълта ми беше,дали ако сменя моите два предни с пружините предницата ще стане по-висока,и дали ще трябва да сменям задните пружини,при положение,че са сменени задните амортесьори преди около 7к км.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма две мнения :) Мисълта ми беше,дали ако сменя моите два предни с пружините предницата ще стане по-висока,и дали ще трябва да сменям задните пружини,при положение,че са сменени задните амортесьори преди около 7к км.?

С5 имат няколко вида пружини. Виж на табелката твоите какви са фабрично и вземи точно такива.

Бих сменил пружини ако:

- са омекнали, т.е. окачването се сгъва повече от нормалното (сравнено с друга кола същата модификация) при качване на 2, 3 или повече хора с еднакви килограми както в колата за сравнение

- провиснали - каросерията в покой има разлика във височината при 4-те колела спрямо арките на калниците преден към заден мост. Ако са провиснали задните пружини колата ще има осанка на немска овчарка

- счупена пружина

- искам да променя поведението (стабилност или комфорт) й - стабилност - от S line или други спортни за модела или с най-меките характеристики. Най-добре компромис от двете, но е добре преди това да се тества вече направена кола и тя да е със същите като размер и възраст гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този въпрос незнам дали някой може да ти отговори на 100% в форум. Има вероятност и да се вдигне повече но докато не смениш няма да разбереш .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...