pi4a Публикувано 3 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2015 Колеги, някои знае ли дали въпросният модел има електронен блокаж или т.нар. ЕДЛ ? Как да проверя дали го имам ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radi_nrj Публикувано 4 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2015 (Редактирано) Няма, 100-цата торсен 2 е с блокаж, А6 е с торсен 3 отворен диф, който работи със спирачките. Редактирано 4 Юни 2015 от radi_nrj Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radi_nrj Публикувано 4 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2015 (Редактирано) В смисъл няма блокаж на дифа, но има EDL или наричана още EDS функция от ABS модула. Не знам изобщо да има А6 С4 quattro без тази функция. Редактирано 4 Юни 2015 от radi_nrj Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 4 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2015 Леко уточнение - при А6 (С4) се използва quattro IV (4-то поколение). Останалото е точно както radi_nrj го е казал-няма бутон за включване на блокаж на дифа (както при 100 (С4)), а ролята на блокаж изпълнява ABS модула, който блокира "олекналото" колело. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pi4a Публикувано 4 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юни 2015 Е да де, но скоро ми се случи нещо много интересно - минах през една неравност и задна дясна гума остана във въздуха и за мое учудване колата спря - въртеше се само тази гума, а другите не помръдваха, нито на първа, нито на задна. Наложи се да дърпам колата с друга, за да стъпят всички колела на земята и да мога да потегля. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venciii Публикувано 4 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2015 Приритваш с левия крак спирачката, ако е задна гума може да ползваш и ръчната. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pi4a Публикувано 5 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юни 2015 Т.е. системата работи само ако сриташ спирачката, сама не сработва ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 5 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2015 Не трябва да я риташ спирачката, а натискаш леко и плавно. Няма нищо общо със системата. Този номер помага, без значение с какво задвижване си. Може би за да ти сработи системата, трябва да е по-голяма разликата в скоростите на въртене на колелата. Честно казано изгледах клипа по-горе и не останах очарован от куатрото на А6_цата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 5 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2015 Няма автомобил БЕЗ твърд блокаж на дифовете, който да е вдигнат на подемник и да се въртят и четирите гуми. Клипчето не е показателно за реалните способности на системата. Същото е като клипа на БМВ с ролките. Това не е тест за автомобил 4Х4, а за селскостопанска техника. В крайна сметка по-често караме по пътища, от колкото по подемници и ролки До сега,няма ситуация от която да не ме е изкарвало куатрото с лекота. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nedelcho_iliev Публикувано 5 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2015 Имах предвид, че колелото вдига доста високи обороти (може и на мен така да ми се струва) и чак тогава сработва системата. По описанието на колегата излиза, че и централния диф е отворен - в смисъл едното задно колело във въздуха и другите не се въртят и чакаме да сработи системата. Ясно, че при нормална ситуация на пътя положението е по-различно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radi_nrj Публикувано 5 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2015 Човек агоре на клипа е писал, че иска обороти да задейства системата и и колата на подемника е на 2-ра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venciii Публикувано 5 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2015 Прочетете за предимствата и недостатъците на торсен диференциал и ще разберете какво е quattro. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pi4a Публикувано 6 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 6 Юни 2015 Оказва се, че по кода на АБС-модула, който е с последна буква D, нямам ЕДС/ЕДЛ, т.е. куатрото без тази система е горе-долу едно нищо на лед или ако едната гума е с тотална липса на сцепление, върти се само тя и си дотук. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobsen Публикувано 6 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2015 Може да ти е сменян Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Златев Публикувано 7 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2015 Оказва се, че по кода на АБС-модула, който е с последна буква D, нямам ЕДС/ЕДЛ, т.е. куатрото без тази система е горе-долу едно нищо на лед или ако едната гума е с тотална липса на сцепление, върти се само тя и си дотук.Не може да нямаш фабрично. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pi4a Публикувано 8 Юни 2015 Автор Доклад Share Публикувано 8 Юни 2015 Ще проверя по кодовете в багажника с какво точно е оборудвана колата и ще пиша. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 8 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2015 А6 е с торсен 3 отворен диф, който работи със спирачките.А торсен 2 какъв е, затворен?! Торсените са си дифове с ограничено приплъзване, което освен от ъгъла на зъбите на червячната предавка, зависи и от моментното натоварване на диференциала. Е да де, но скоро ми се случи нещо много интересно - минах през една неравност и задна дясна гума остана във въздуха и за мое учудване колата спря - въртеше се само тази гума, а другите не помръдваха, нито на първа, нито на задна. ...Това е така, защото системата EDL или EDS или както там се води, е пълен та*ак! Експериментирал съм с А4 Б5, която също е с тази система - пълен провал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 9 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2015 Торсена иска поне малко сцепление от едната страна за да сработи, т.е. куатрото си е екстра стига да не е на абсолютен лед само една гума или във въздуха както сега. ЕДЛ-а наистина е пълен провал обаче, като ми се наложи точно с една гума във въздуха не се случваше абсолютно нищо, малко ръчна и се изтрелях. Това с оборотите може би помага заради центробежните сили, които имитират някакво сцепление като даваш рязко и много газ, но това си е измъчена работа и ще проработи според зависи колко е тежка ситуацията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Златев Публикувано 9 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2015 А торсен 2 какъв е, затворен?! Торсените са си дифове с ограничено приплъзване, което освен от ъгъла на зъбите на червячната предавка, зависи и от моментното натоварване на диференциала. Това е така, защото системата EDL или EDS или както там се води, е пълен та*ак! Експериментирал съм с А4 Б5, която също е с тази система - пълен провал.В тоя ред на мисли ще ми е любопитно коя е добрата система 4×4,защото моята практика показва,че там от където мине куатрото малко други минават.Дори и прехваленото субаро например. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 9 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2015 Най-добра за какво? За писта? За офроуд? За тестове на валяци?На мен най-много ми допада quattro 1-во поколение. Там макар и да няма торсен, има механични блокажи на средния и на задния диф, а механиката си е механика, проста и надеждна. Та аз за това си добавих на моето куатро 2-ро поколение един блокаж на торсена. Така си имам хем плюсовете на куатро 2, хем един голям плюс от куатро 1, макар все още в реални условия да не ми се е налагало да използвам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venciii Публикувано 9 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2015 Прехвалено друг път Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kapitango Публикувано 15 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2015 (Редактирано) ....... Та аз за това си добавих на моето куатро 2-ро поколение един блокаж на торсена. ..... Ще кажеш ли как си добавил блокаж на торсена?Аз съм се замислял да си сложа заден диф от 100-ца и да си инсталирам един бутон за блокажа. Но досега не съм закъсвал с куатрото. Може би ако ми се случи да закъсам в някой сняг веднага ще я направя тази интервенция. Редактирано 15 Юни 2015 от kapitango Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 15 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2015 Чудел съм се дали да не направя една тема за това, но като знам какви акъли ще се изръсят и се въздържам. С една дума, направил съм механизъм, който блокира двете слънчеви колела на торсена едно с друго. Механизма се задвижва с жило. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kapitango Публикувано 16 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2015 Ако имаш някоя снимка ще е много полезно. Понякога дребни и елементарни подобрения се оказват безценни.А що се отнася до акълите, винаги ще има кой да раздава безплатно. Да не ти пука много от това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 16 Юни 2015 Доклад Share Публикувано 16 Юни 2015 (Редактирано) Редактирано 16 Юни 2015 от Митака Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване