Jump to content

Блокаж на дифа при А6 С4 2.5 тди куатро 1996


pi4a

Recommended Posts

Няма, 100-цата торсен 2 е с блокаж, А6 е с торсен 3 отворен диф, който работи със спирачките.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В смисъл няма блокаж на дифа, но има EDL или наричана още EDS функция от ABS модула. Не знам изобщо да има А6 С4 quattro без тази функция.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко уточнение - при А6 (С4) се използва quattro IV (4-то поколение). Останалото е точно както radi_nrj го е казал-няма бутон за включване на блокаж на дифа (както при 100 (С4)), а ролята на блокаж изпълнява ABS модула, който блокира "олекналото" колело. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де, но скоро ми се случи нещо много интересно - минах през една неравност и задна дясна гума остана във въздуха и за мое учудване колата спря - въртеше се само тази гума, а другите не помръдваха, нито на първа, нито на задна. Наложи се да дърпам колата с друга, за да стъпят всички колела на земята и да мога да потегля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да я риташ спирачката, а натискаш леко и плавно. Няма нищо общо със системата. Този номер помага, без значение с какво задвижване си. Може би за да ти сработи системата, трябва да е по-голяма разликата в скоростите на въртене на колелата. Честно казано изгледах клипа по-горе и не останах очарован от куатрото на А6_цата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма автомобил БЕЗ твърд блокаж на дифовете, който да е вдигнат на подемник и да се въртят и четирите гуми. Клипчето не е показателно за реалните способности на системата. Същото е като клипа на БМВ с ролките. Това не е тест за автомобил 4Х4, а за селскостопанска техника. В крайна сметка по-често караме по пътища, от колкото по подемници и ролки :)

До сега,няма ситуация от която да не ме е изкарвало куатрото с лекота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид, че колелото вдига доста високи обороти (може и на мен така да ми се струва) и чак тогава сработва системата. По описанието на колегата излиза, че и централния диф е отворен - в смисъл едното задно колело във въздуха и другите не се въртят и чакаме да сработи системата. Ясно, че при нормална ситуация на пътя положението е по-различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се, че по кода на АБС-модула, който е с последна буква D, нямам ЕДС/ЕДЛ, т.е. куатрото без тази система е горе-долу едно нищо на лед или ако едната гума е с тотална липса на сцепление, върти се само тя и си дотук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се, че по кода на АБС-модула, който е с последна буква D, нямам ЕДС/ЕДЛ, т.е. куатрото без тази система е горе-долу едно нищо на лед или ако едната гума е с тотална липса на сцепление, върти се само тя и си дотук.

Не може да нямаш фабрично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А6 е с торсен 3 отворен диф, който работи със спирачките.

А торсен 2 какъв е, затворен?! Торсените са си дифове с ограничено приплъзване, което освен от ъгъла на зъбите на червячната предавка, зависи и от моментното натоварване на диференциала.

 

Е да де, но скоро ми се случи нещо много интересно - минах през една неравност и задна дясна гума остана във въздуха и за мое учудване колата спря - въртеше се само тази гума, а другите не помръдваха, нито на първа, нито на задна. ...

Това е така, защото системата EDL или EDS или както там се води, е пълен та*ак! Експериментирал съм с А4 Б5, която също е с тази система - пълен провал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Торсена иска поне малко сцепление от едната страна за да сработи, т.е. куатрото си е екстра стига да не е на абсолютен лед само една гума или във въздуха както сега. ЕДЛ-а наистина е пълен провал обаче, като ми се наложи точно с една гума във въздуха не се случваше абсолютно нищо, малко ръчна и се изтрелях. Това с оборотите може би помага заради центробежните сили, които имитират някакво сцепление като даваш рязко и много газ, но това си е измъчена работа и ще проработи според зависи колко е тежка ситуацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А торсен 2 какъв е, затворен?! Торсените са си дифове с ограничено приплъзване, което освен от ъгъла на зъбите на червячната предавка, зависи и от моментното натоварване на диференциала.

 

Това е така, защото системата EDL или EDS или както там се води, е пълен та*ак! Експериментирал съм с А4 Б5, която също е с тази система - пълен провал.

В тоя ред на мисли ще ми е любопитно коя е добрата система 4×4,защото моята практика показва,че там от където мине куатрото малко други минават.

Дори и прехваленото субаро например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добра за какво? За писта? За офроуд? За тестове на валяци?

На мен най-много ми допада quattro 1-во поколение. Там макар и да няма торсен, има механични блокажи на средния и на задния диф, а механиката си е механика, проста и надеждна. Та аз за това си добавих на моето куатро 2-ро поколение един блокаж на торсена. Така си имам хем плюсовете на куатро 2, хем един голям плюс от куатро 1, макар все още в реални условия да не ми се е налагало да използвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... Та аз за това си добавих на моето куатро 2-ро поколение един блокаж на торсена. .....

 

Ще кажеш ли как си добавил блокаж на торсена?

Аз съм се замислял да си сложа заден диф от 100-ца и да си инсталирам един бутон за блокажа. Но досега не съм закъсвал с куатрото. Може би ако ми се случи да закъсам в някой сняг веднага ще я направя тази интервенция.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудел съм се дали да не направя една тема за това, но като знам какви акъли ще се изръсят и се въздържам. С една дума, направил съм механизъм, който блокира двете слънчеви колела на торсена едно с друго. Механизма се задвижва с жило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш някоя снимка ще е много полезно. Понякога дребни и елементарни подобрения се оказват безценни.

А що се отнася до акълите, винаги ще има кой да раздава безплатно. Да не ти пука много от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...