Jump to content

Странно придърпване при подаване/отпускане на газ


victor4o4

Recommended Posts

Юнаци, имам една 80-ка АБК, Б4 на LPG и от известно време ми прави впечатление, че когато съм на скорост, при подаване съвсееееем леко на газ, колата не поема постепенно, а като че ли подскача. Същото се случва и когато реша да отнема газ от педала. 

 

Това на какво може да се дължи...колата го прави отскоро, а смених въздушен филтър, а-у... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от всичко - ламбда сонда, дебитомер, ТПС, свещи, кабели и прочие. Просто трябва да се пусне една диагностика с ВАГ КОМ и да се видят записаните грешки. Колкото да се прочетат грешките, има кабели за диагностика и за по 20 тина лева...

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти ст. мотор за всеки случай, но не е лошо да направиш една диагностика, както пише колегата по-горе. Аз също си мисля, че проблема е в ТПС или потенциометъра на дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах дали са сменени филтрите на газовата уредба. Ако са позадръстени може да се получи подобно нещо. При мен филтърът на течната газ беше направо пълен с графит и колата придърпваше след подаване на газ на ниски обороти. След смяната на филтрите проблема почти изчезна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених филтъра на газовата преди изпарителя, имаше графит, както казва колегата, но това не го оправи. Преди известно време (1 година) чистих и стъпковия мотор, щото пак придърпваше. Нямаше ефект. После се оправи от само себе си. Забравих да спомена, че държи високи обороти колата, освен придърпването, понякога стигат до 1800 на свободен ход.

 

Ламбда сондата играе ли някаква роля при работа на ГАЗ... Винаги съм мислел, че когато не работи на бензин, не работи и сондата ? 

 

ТПС какво е и къде е? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TPS - Throttle position sensor - датчик /сензор/, който следи позицията на дроселовата клапа. Намира се под нея /дроселовата клапа/, черен корпус с букса с три крачета. Измерваш с мултицет при затворена клапа и при отворена. При леко отваряне на дросела, трябва да се чува едно леко "цък".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам странно откритие. Отворих капака на колата и видях, че буксата се е извадила от дебитомера. Не знам как е станало, защото би трябвало да има метална щипка, която да придържа буксата, но както и да е. 

 

Когато включа буксата обратно към дебитомера, колата гасне и не иска да пали нито на газ, нито на бензин. Двигателят работи само при изключен дебитомер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диагностиката ще хване ли подобен проблем, ако го закача, или трябва да търся нов дебитомер? Какво да правя, така че да не се увътря много, че по тая кола бая пари съм похарчил.  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм убеден какво ще хване диагностиката. На мен грешката беше, че е достигнат лимита на опитите за стабилизиране на оборотите (нещо подобно) и грешката беше за стъпковия мотор. След смяна на дебитомера проблем с вдигането на оборотите нямам. При мен с откачен дебитомер колата пали (с подаване на газ) и работи много добре, но нямам празен ход. Ламбда сондата отдавна съм я откачил, но никога не е оказвала влияние на работата на газ. Придърпването и сега си го има. Придърпва само, ако се опитам да задържа ниски постоянни обороти (без значение предавката). Отвори ли се втората клапа на дросела само дърпа, не придърпва. На Ваг-кома има канал, на който показва колко е отворен дросела (ТПС_а). Имам пропадане точно, когато започва да отваря втора клапа. Гледам ваг кома и натискам педала на газта леко. Както расте процента на отваряне на дросела за един момент покзва, че дросела започва да се затваря, а педала слиза надолу, в смисъл дросела се отваря. На бензин това се проявява, като забива леко муцуната (спира да дърпа) точно преди да отвори втората клапа, но няма придърпване.

Мен ако питаш няма смисъл да наливаш повече пари. Още ме сърбят 150 лв., които дадох за дебитомера. Обиколих моргите в половин София. Хубавото е, че този мотор с обикновена газова работи много добре без почти цялата периферия от датчици. Работи без дебитомер, ламбда сонда, стъпков мотор и ТПС. Проблема е само празния ход, но и там може да се измисли решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

За празният ход на газ на АБК има тема. Его оригинала: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=31845

А пък на първият пост има линк към картинките:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=83217

Та да говорим по темата... Четейки по-горе и аз мога да кажа, че имам същият проблем. На газ... Гледайки предните постове ще направя малък анализ.

Възд. филтър е нов, а и така трябва да бъде. Проблемът с лекото придърпване го установявам и след година преди поредната замяна на възд. филтър. ТПС съм го мерил, показанията са плавни, няма прекъсване по пистите му. На бензин е ОК също. Ламбда сондата ми е работеща - с нея си настройвам газовата и бензина, щото имам модифициран дебитомер, който също не е проблем (вижте в подписа). ВАГ ком не дава грешки. Газта е обикновена (май в тази тема не се споменава какво е газовото на колегата). Свещите са ми нови, кабелите незнам как са, но не гърмя. Филтъра на газта е сменен скоро. Стъпковият мотор работи перфектно ("Цък" се чува от ТПС-а на АБТ, а доколкото виждам темата е за АБК@KM5). С разказанто дотук се оказва, че на газ трябва да работи само моторчето за празен ход, за да бръмчи мотора и да работи на пропан. Защото това моторче се влияе само от оборотите на двигателя (понякога и от климатика и ламбда сондата) и се управлява чрез ЕКУ-то. Според колегата над мен неговият ТПС е заминал, видимо от показанията на ТПС на ВАГком, оттам проблемите и на бензин.

Изводът при мен е, че изпарителят и неговите тръби не могат да реагират винаги адекватно на положението на дроселовата клапа и вакуумът, създаван от двигателя. Сложете си газов инжекцион...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Автомобилът не работи на бензин. Нямам идея защо. Работи идеално на газ, но с откачена букса на дебитомера. Ако включа дебитомера, колата работи постоянно на 2500-3000 оборота, независимо дали на празен ход или не. Когато е на скорост с включен дебитомер, колата ускорява сама до 60 :D 

 

Когато дебитомерът е изключен, колата работи на около 950-1000 оборота, от време на време вдига до 1400 на празен ход, но това не оказва влияние на работата ѝ, когато е на скорост. 

 

Благодаря на колегата dekzz за подсказката и на всички, които изказват мнения по темата. 

Все още проблемът е неразрешен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай реле номер 30, намира се под кората на волана, или го презапояваш, или най - добре го сменяш, струва 10+ лева.

http://www.1600i.de/1600i-elektronik/relais-steuergeraet/CheckingandrepairingtheECUrelay.htm

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Ходих при Ради, намерихме проблемите. Заминал ТПС и Дебитомер. Също така скъсани вакууми и сцепен маркуч на инжекциона. Направо ме заболя главътъ...

Sent from my D2303 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...