Jump to content

Съединител? А4 1.8 Т


Gecata

Recommended Posts

Колеги, още от както взех сегашното Ауди (А4 1.8Т Авант '97) ми направи впечатление, че съединителя отделя много високо. За да разберете за какво става въпрос ще кажа че ако примерно разделим условно хода на съединителя на 6 равни части, той зацепва чак на последната 1/6. И тръгвам малко нескопосано щот потеглям грубичко.

Питах насам-натам и ми казаха, че тва се регулира. Въпроса ми е следния:

Дали ми е "свършил" съединителя или найстина това е въпрос на регулировка?

И който и от двата вариянта да е, колко ще ми струва това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителят ти се саморегулира и ако всичко е наред не би следвало да зацепва толкова високо. Може да ти е за смяна съединителят, но не е сигурно. Моят го смених и пак си остана така, но вече намерих добър механик и ще ходя при него да го погледне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си сам. Карай и не бой се.И моя отделя горе обаче имам изминати доста км и все си е така. Не е задължително да ти е заминал съединителя, може и някоя от помпите да е .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ми е "свършил" съединителя или найстина това е въпрос на регулировка?

И който и от двата вариянта да е, колко ще ми струва това?

И моя отделя горе, но на мен ми харесва съединителя да е високо -- настикам по малко.

По правило се саморегулират, вероятно са доста износени и за това са горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят отделя горе. В началото е странно , после се свиква . Лично мен не ме дразни и не смятам да го пиппам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със съединителя шега не бива, така и така подмяната не е от евтините, поне не я оскъпявай още, че двойно ще стане ако го изпуснеш. Може да пробваш дали ти е изхабен, като сложиш на по висока предавка примерно 3-та, дръпнеш ръчната и почнеш да отпускаш педала на съединителя плавно без да подаваш газ, ако двигателя загасне знчи ти е ок съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как точно ще разбере? Плюс това този метод е достатъчно показателен независимо от марката :hilezh: А изпуснеш ли да приплъзне съединителя ремонта става доооста по-скъп....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как точно ще разбере? Плюс това този метод е достатъчно показателен независимо от марката :2gunsfiring_v1: А изпуснеш ли да приплъзне съединителя ремонта става доооста по-скъп....

Ами то ако не изгасне значи приплъзва и то здравата?!

Аз вече на няколко такива теми писах, че карам вече 230к и 5г. и все така отделя високо от началото.

Досегашната ми практика ме е научила, че като му дойде времето няма начин да не разбереш.

Понеже се регулира автоматично сам ще разбереш при някой по-рязък старт или като свалиш на по-ниска да изпревариш на баир например.

Няма да се плашиш :bia: !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нашите Аудита този момент с високото отделяне е нормален, всички са така. Карай си спокойно, изобщо не ти е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Проверка сцепления

Степень износа ведомого диска сцепления нельзя определить в смонтированном состоянии. Первый признак наличия дефекта, когда сцепление проскальзывает. Проскальзывание сцепления вы вначале заметите при движении на высшей передаче под нагрузкой. Двигатель работает на высоких оборотах, а скорость при этом не увеличивается. Определенное объяснение может дать следующий метод, который нужно использовать лишь изредка:

Скользит сцепление?

 ПОРЯДОК ВЫПОЛНЕНИЯ

Поставьте ручной тормоз, запустите двигатель.

Поставьте 3-ю передачу, медленно включите сцепление и дайте газ.

При безупречном ручном тормозе двигатель должен заглохнуть.

Если двигатель работает, сцепление неисправно.

Правильно выключается сцепление?

Если коробка передач при теплом двигателе плохо переключается или процесс переключения передач сопровождается скребущими или грохочущими звуками, то, вероятно, сцепление правильно не выключается. Очень редко этот эффект связан с неисправностью коробки передач. Чтобы быть уверенным, проведем проверку на 1-й передаче или на передаче заднего хода:

 ПОРЯДОК ВЫПОЛНЕНИЯ

Запустите двигатель на холостом ходу.

Полностью выжмите педаль сцепления, подождите примерно три секунды, затем попытайтесь включить 1-ю передачу или задний ход.

Если передача включается с трудом или слышится скрежет, то это значит, что сцепление выключается не чисто, т. е. ведомый диск вращается не совсем свободно.

Проверьте гидравлическую систему сцепления и прокачайте ее.

Еще раз проведите проверку.

Информацию о других причинах неисправностей вы найдете в разделе Помощь при неисправностях в конце главы А. Сцепление проскальзывает

1. Изношены накладки сцепления

2. Слишком незначительное прижимное давление сцепления

3. Замаслилась накладка

4. Сцепление перегрето

Замените ведомый диск

Замените нажимной диск сцепления

Замените ведомый диск и дефектную прокладку коробки передач или коленвала

Замените дефектные детали

В. Сцепление не отключается

1. Воздух в гидравлической системе сцепления

2. В ведомом диске вмятина

3. Ведомый диск деформирован или сломалась накладка

4. Ведомый диск заклинивает на вале коробки передач

5. Накладка после долгого стояния приржавела к маховику

6. Сломаны тангенциальные листовые пружины нажимного диска

Замените дефектную деталь, удалите воздух из системы

Выправите ведомый диск или замените

Замените ведомый диск

Тщательно почистите зубцы проволочной щеткой. Затем смажьте пастой Moly или спреем.

Поставьте 1-ю передачу и поверните стартер для того, чтобы завести двигатель. Все время держите нажатой педаль сцепления. Резко нажмите на педаль газа и отпустите ее для того, чтобы оторвать сцепление. В ином случае демонтируйте.

Замените нажимной диск

С. Сцепление не выключается и одновременно проскальзывает

Дефект в нажимном диске сцепления

Замените нажимной диск сцепления

D. Сцепление дергается

1. Дефект в двигателе или в подвеске коробки передач

2. Неровности в прилегающей поверхности маховика или нажимного диска

3. Неподходящие накладки

Замените подшипники двигателя или коробки передач

Замените дефектную деталь

Замените ведомый диск

Е. Шумы в сцеплении

1. Дисбаланс нажимного или ведомого диска сцепления

2. Дефектная торсионная демпфирующая пружина

3. Дефектный выжимной подшипник

4. Ослаблены заклепочные соединения в сцеплении

5. Дефектный игольчатый подшипник сзади в коленвале

Замените нажимной или ведомый диск сцепления

Замените ведомый диск

Замените выжимной подшипник

Замените нажимной диск сцепления

Замените игольчатый подшипник

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не си играйте със съединителя щото поразиите може да са големи а изваждането - болезнено. Същото беше с моята А4, всички ми викаха карай бе, то ще си покаже:) Докато един ден едва качих наклона на един подземен гараж. Карам я за смяна на следващия ден и кво се оказа - феродов диск, притискателен диск и маховика който на моя модел е демпферен, предполагам и на B5 е същия, само той е 1500 лв. Така че не си играйте на ,,карай бе, той ще си покаже,, ЩОТО НЯМА КАК ДА СИ ПОКАЖЕ, това да не е нивото на течностите, хем да видиш нивото, хем да имаш и лампа на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не си играйте със съединителя щото поразиите може да са големи а изваждането - болезнено. Същото беше с моята А4, всички ми викаха карай бе, то ще си покаже:) Докато един ден едва качих наклона на един подземен гараж. Карам я за смяна на следващия ден и кво се оказа - феродов диск, притискателен диск и маховика който на моя модел е демпферен, предполагам и на B5 е същия, само той е 1500 лв. Така че не си играйте на ,,карай бе, той ще си покаже,, ЩОТО НЯМА КАК ДА СИ ПОКАЖЕ, това да не е нивото на течностите, хем да видиш нивото, хем да имаш и лампа на таблото.

Деско, напълно те подкрепям. :):) На предишното ми Ауди се счупи една от демпферните пружини и блокира целия съединител (бях предупреден, но си викам "то шъ съ обади"). Добре, че се случи на Ботев, та с едно дърпане и един ден търсене на части и труд се отървах. Ами, ако беше станало в дълбоката провинция. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Счупването на пружината може да стане и без да ти е за смяна съединителя! Всичко е така измислено, че когато дебелината на феродовия диск достигне определен размер /преди да започне да трие нитовете/ не може повече да се обере луфта и постепенно започва да буксува. Първо на пета скорост при наклон или при опит за бързо набиране. Това е момента в който вече трябва да си събрал паричките. Освен това, лично мое мнение е, че трябва като сменяш съединителя, да смениш и притискателен диск и лагер, за да не ти се случват непредвидени неприятности!

Редактирано от Val
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Счупването на пружината може да стане и без да ти е за смяна съединителя! Всичко е така измислено, че когато дебелината на феродовия диск достигне определен размер /преди да започне да трие нитовете/ не може повече да се обере луфта и постепенно започва да буксува. Първо на пета скорост при наклон или при опит за бързо набиране. Това е момента в който вече трябва да си събрал паричките. Освен това, лично мое мнение е, че трябва като сменяш съединителя, да смениш и притискателен диск и лагер, за да не ти се случват непредвидени неприятности!

Не ти възразявам, но доуточнявам ТУК :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

превърти ли съединителя, така повечко време и хоп - маховик за смяна, а там парите са x5 на тези на съединител комплект :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...