Jump to content

Избор на акумулатор?


Recommended Posts

За сега се спрях на Hagen 70 или 74ah, странно ми е, че са точно с еднакъв размер. Утре ще питам ще имат ли възражения за гаранцията, ако сложа 70-74, вместо 60 (колкото е по каталог).

Реших да е тази марка заради приемливата цена, но голям капацитет, защото ще правя едни доработки с подгрев на антифриза за зимата.

 

Ще пиша какво взимам и ако не забравя след години - колко е изкарал. :)

А монбатът така странно се държи, че не съм и чувал за такова поведение, тази седмица към края ще пусна и снимки как се отваря.

 

Благодаря за мненията в темата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги, пропуснал съм да отбележа, взех Hagen 70ah на доста добра цена от тук: http://amavto.com/objects.php?cid=104

Ще пиша след време (надявам се след 5 години) колко и как е издържал. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

S5 на Бош - вероятно доста гаден акумулатор, с който 6та зима ще кара колата на жената . Държа да подчертая, че предната зима акумулатора живееше на разхлабени клеми и не се зареждаше особено, след няколко живи окабелявания установих проблема и отново заживя както обикновено :)  Инак другата бройка s5 закупенa преди 2г за б6-цата - ами какво да кажа за акумулатор на 2г - работи. И не немога да разбера как може да се пести от акумулатор :) И Молл са хубави.

Редактирано от Firo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 седмици си намерих гаранционната карта на акумулатора на реното. След 2 месеца навършва 9 години.

Обслужваем MEGAWATT 72Ah, зареждан с 60 А алтернатор на кола произведена 1985 година - Рено 5. Този месец навърши 30 години колата.

Доливам му веднъж годишно 0,3л дест. вода и това е. Колата се кара само на къси разстояния като и падне.

 

Преди това имах жигула на която и бях набил 72Ач ИСКРА. Изкара 7 години и половина. Алтернатора на жигулата е 45 А и не зарежда на празен ход.

 

Да дойдат сега господа теоретиците и да обяснят колко е вредна покупката на по-голям от предписания акумулатор. И как няма да се зарежда "оти така им се струва".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дойдат сега господа теоретиците и да обяснят колко е вредна покупката на по-голям от предписания акумулатор. И как няма да се зарежда "оти така им се струва".

На мен тази теория ми е неясна. Но пък от практиката - миналата седмица познат изхвърли 2 годишен огромен мол, сложен на малък алтернатор. Колата е 1.8т, кара се основно извънградско, и алтернатора е перфектен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теорията има един лесен начин да се изясни - слагаш клещите и мериш на какво е способен алтарнатора по принцип и след това мериш първоначалния заряден ток и този след 10-15мин, който ще няколко пъти по-малък.

Ако алтернатора държи задълителните 13,8, то значи че няма никакво проблеми с размера на акумулатора. Проблеми ще има ако постоянно ползваш всички консуматори на колата в моментите, когато знаеш че акумулатора е вероятно паднал, но тогава и с малкия пак ще пречиш на заряда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно пък при 1.8Т именно моя нещата са доста странни. Всеки ден когато запаля колата след много дълъг престой т.е. или цяла нощ пред вкъщи или цял ден докато съм на работа, алтернатора прави около 14.3V с без товари не пада под 14.1V след около 20 мин. каране вече напрежението на празен ход е около 13.7V и пада до 13.4V с консуматори. Тая гад (алтернатора) според мен има по някакъв начин обратна връзка спрямо акумулатора. Колата вмомента е с 80Ah акумулатор.


На мен тази теория ми е неясна. Но пък от практиката - миналата седмица познат изхвърли 2 годишен огромен мол, сложен на малък алтернатор. Колата е 1.8т, кара се основно извънградско, и алтернатора е перфектен.

 

Самия акумулатор е дал фира. Или е оронил твърде бързо активната маса - липса на капацитет да запали колата след повече от 1 ден престой. Или някоя клетка е дала фира. 

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 дни качвам се в колата, давам контакт, въртя и опаля - изкашля се 2 пъти и всичко приключи. Четох много коментари за какъв да си купя, но накрая се спрях на bosch silver s5 100Ah. От магазина ми предлагаха да сложа 90Ah, само че AGM. Много хвалби за тях, но и цената им беше сериозна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,8Т са са масово с бош, а там има големи драми с температурите, малко да го позагрееш и ако не е всичко идеално не иска да държи 13,8. А иначе си тръгват на 14,3 при студен старт, моите съм ги правил всичките и все не става. Но дори и така е еднакво зле и за голям и малък акумулатор.

Обратна всъзка между другото няма, просто на студено се иска повече напрежение за същия заряден ефект и съответно в регулатора е предвидена примитивна температурна компенсация, която работи точно толкова добре, колкото термостата на модерната ми тефлонова скара - пълна тяга за 5мин, после пълно мъртвило :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 дни качвам се в колата, давам контакт, въртя и опаля - изкашля се 2 пъти и всичко приключи. Четох много коментари за какъв да си купя, но накрая се спрях на bosch silver s5 100Ah. От магазина ми предлагаха да сложа 90Ah, само че AGM. Много хвалби за тях, но и цената им беше сериозна.

С такъв (S5 Silver) съм вече трета година(това ще му е трета зима) на S4-ката, но моят е 85ah. Върти като за нов на стартер, като се има предвид, че от нас до работи ми е 6-7км и колата се кара масово на много къси разстояния. Лично аз съм много доволен от акумулатора. Беше по-скъп от всичко друго когато го купувах, но си оправдава инвестицията за сега. Не знам дали е обслужваем или не. До сега под 13.8 волта съм го виждал само в големите жеги при пуснат климатик и загрял мотор, при мен е с виско и две ел. перки и музиката на МАХ.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен август месец ми замина Бош S5 silver-а....на над 7 години....ако съдя по "внезапната смърт" която го сполетя, вероятно е окъсила клетка. Взех си пак същия.......дано не са скапали производството междувременно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако и моят изкара 7 години ще си е струвало наистина сумата която платих ( 262 лв. ) а същия ( 100Ah ) на AGM ми искаха 100лв. отгоре.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...