Jump to content

Автоматична скоростна кутия тип ZF 5HP19 проблеми и недостатъци


Recommended Posts

Абе стига си хулил кутията:) Няма нищо по-добро за времето си. 

Провери колко км е изкарал при теб кутията при турбо мотор с чип. Ще излезе, че 300+к км без обслужване. Ееее, че то някои ръчни кутии не издържат толкова, а за съединители да не говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колеги, искам да си сменя маслото на кутията и за да не ровя в темата - някой може ли да каже колко точно събира? В нета има различни информации - 9л; 9,2л; 9,36л, 9,44л и т.н. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ще я разгабяш си имай едни 10 литра. Ако само ще точиш от пробката и ще сменяш филтъра си вземи 5 литра.

Ще ти остане нещо но както са казали хората "за да стигне трябва да остане".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да разглабям, ще я закарам в сервиз да го сменят с машина. Имам 10 бутилки, но въпроса е колко точно да се налее, така че да няма нужда от допълнителни проверки после (дали ще стане изобщо така?)  :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при смяна с машина не съм сигурен дали не трябва повече. С поне едно 2 литра отгоре за да има елемент на презастраховане.

 

Отделно на това когато се сменя с такава машина маслото е заредено вече в нея (от големи разфасовки примерно варел) и някак си не ми се вижда смислено да приемат масло на клиента. 

 

Нещо цялата схема ми се вижда странна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз гледам по каталозите дето пише нещо от типа на fresh fill или inital fill, т.е. предполагам 9-9 и нещо литра трябва да събира напълно празна кутия. Иначе за машината честно казано и аз се чудех как работи, гледал съм само клипчета в нета но не разбирам какво точно се случва. В сервиза където мисля да ходя са ми познати и като ги питах казаха, че труда е 80лв и ми предложиха масло някакво си Champion, т.е. предполагам не е предварително заредено във варел  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не си в час ама хич.

 

Първоначалното пълнене не го гледай ама хич то при машина не играе. То е както при мен когато кутията беше попиляна на части после колко се очкава да поеме. Машината се свързва някъде на кръга на маслото и каквото замуче такова пуска нататък. Затова няма как машинната смяна да се направи с точно количество, защото машината го подменя докато кутията работи. и има нужда от количетво в повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро познат направи пълна смяна масло на 5хп19 - мисля, че спомена 14-15 литра, докато излезе бистро масло.

Колата беше на 50к км след пълна смяна в Ауди сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,

Има ли сервиз на който човек може да се довери за ъпгрейд на автоматика си ?

http://www.levelten.com/тея пичове правят усилени чаркалъци за наще кутии и твърдят, както те самите, така и няколко човека отвъд океана, че това прави кутията неубиваме от към понесена сила.

Няколко човека които са правили тая кутия с levelten части коментират за коли над 500 коне.

Съответно обаче се чудя, дали ако си напазарувам части за 3-4 хил, някой няма да си ги запази за себе си, а да ми сложи китайците за 500 и да ми каже на края ремонт труд, само 1000+ а аз не знаейки да я пръсна тая кутия като понадуя малко колата пък после ходи прави рекламация, на кого точно?

Ясно ми е че ръчката влиза за по-малко пари и мога да разкарам и моя автомат за някой лев, ама ей така се чудя ...

Редактирано от HEPBAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ми спомена че само приказките им на левъл10 били големи и че и чеп за зейе не става. Т.е. не получаваш нещо "неубиваемо".

 

Чети повечко по форумите там мисля че ще намериш нещото на което се базира моята ЕЖК информация.

 

И казано иначе хич не се занимавай да го пипаш тоя отпадък, чипосвай и докъдето устиска. После на боклИка и ръчка или следващата такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не си в час ама хич.

 

Първоначалното пълнене не го гледай ама хич то при машина не играе. То е както при мен когато кутията беше попиляна на части после колко се очкава да поеме. Машината се свързва някъде на кръга на маслото и каквото замуче такова пуска нататък. Затова няма как машинната смяна да се направи с точно количество, защото машината го подменя докато кутията работи. и има нужда от количетво в повече.

 

Аз затова питам, защото не съм в час. Но доколкото гледах клипчета в нета, имаше на самите машини да се задава някакво количесто и там беше настроено точно 9.2L в единия от случаите. В сервиза ми казаха да си взема 10Л. Е, ако трябва ще взема още няколко бутилки, но просто искам да си изясня процедурата преди да отида, затова давайте съвети :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което си видял на клипчетата може да е било първоначално пълнене след капитален ремонт или просто се задава за да си знае машината. Но аз просто не си представям как точно ще дръпне цялото масло и ще нале новото без загуба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт тъй като си смених маслото вчера - в самата машина има две най-обикновени туби от по 20л с щуцер на капачката, една за старото и една за новото масло. Така че не е никакъв проблем да си занесете и ваше масло, естествено ако сервиза не иска да ви товари с излишно скъпо масло (в gemini 4 ми отказаха).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия са ти направили някаква приятелска услуга, всмисъл че са източили и доляли каквото си им занесъл. Обаче според мен лично тая процедура минава с повече масло ако искаш наистина да го смениш. В смисъл че и част от новото е отишло в тубата със старото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата беше с абсолютно същата машина, каквато има на клипчетата в сайта на gemini например (италианска е). Иначе както казахте- хубаво е да имате някой литър отгоре, това е абсолютно така. Аз минах с 10л, тоест ще остане някое кило и от старото масло, както и част от новото ще отиде в тубата със старото, това е неминуемо и си напълно прав. Идеята ми беше, че хората нямат проблем да си занесеш свое масло, просто тубата е най-обикновена 20-литрова и нищо не им пречи да я изпразнят и да сложат твоето масло, което да се напълни в кутията. На мен по точи начин всичко ми излезе 280лв (170лв за 10л Mobil LT 71141, 30лв за филтър и гарнитура и 80лв труд). Реално новото масло, което влезе в кутията беше към 7л мисля, но стана хубав рефреш така да се каже :) Сега кутията е коренно различна, превключва много плавно скоростите, а преди се усещаше по-твърда смяна и лек удар при някои предавки (2-3та например понякога). Съжалявам, че не снимах разликата между маслата :D новото беше много бистро зеленикаво на цвят и прозрачно, старото буквално беше черно като на парцали  :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Сега кутията е коренно различна, превключва много плавно скоростите, а преди се усещаше по-твърда смяна и лек удар при някои предавки (2-3та например понякога). ....

Да не те разочаровам, но ефекта ще е временен. :)... подготвяй се психически.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефектът ще трае 50-60к км. След толкова пак ще смени маслото.

Ако кутията има удари и след смяна пак ги има, тогава не е добре за психиката:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма в момента удари, просто преди смяната между някои предавки сменяше по-твърдо (понякога), не знам дали точно може да се нарече удар де :) Както и да е, каквото- такова. Като сдаде багажа- надин и това е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Не знам какво ги хулите толкова ама минах днес през Джемини... да му намазня душетроника....

 Ми тоз алкохолик, пое Едно кило без да повърне?!?!  И въпреки това си работеше безотказно.

При ремонта на дущегубата бях видял теч от О-пръстените на топло-обменика в радиатора и при монтаж/демонтаж  пак имаше малки загуби.

 Признаците за малкото масло (според мен) бяха: Придърпване на много студена кола с подаването на МНОГО газ.

Ефекта от доливането... Струва ми се , че има малко по директна работа. Направиха и тест на електрониката и lock-up, работели перфе... Нямало грешки..

 Даже навиваха ме за цялостна смяна на маслото, ама им отказах!

Било на 15 години и сигурно си било променило свойствата.

-Да ама и скоростите са си променили свойствата, като сменим маслото, ще се ли оправят(ремонтират)?...попитах.

-Да ама ще ги запазиш...

Та така ме убеждаваха, че на запад скоростите в комплект с маслото са консуматив на определени километри. И се практикува смяна направо на скорости. А тук сме по-добри и сменяваме маслото. За да им удължим живота.

 

Интересното беше за мен- Въпроса с замяната на 5HP19 c 5HP24?

....не ставало според Джемини! Няма как да комуникират  с електрониката?!?! Управлението било друго и външно били различни.

 Питам има ли човек навътре с материята да даде инфо кое и защо не може да стане?

Дали може с преправяне да се сложи 5HP24 на Душегуба?

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така нов ъпдейт на част от инфото което съм дал в първия пост. Ровейки днес из нета за да видя разликата между нормалните торк конвертори и лайното а.к.а скоростна кутия ZF 5HPxx попаднах на една информация която искам да споделя. А се ровех защото както обясних в първия пост на темата идиотите са монтирали lock up-а на конвертора посредством лепене на един специален капак така да се каже вътре. Да ама нормалните кутии вместо тази "уникална" идея за lock up ползват пакет съединители (по-малко на брой обикновенно) като тези на предавките. Та от инфото се оказва че ZF нямат общо с дървения торк конвертор защото същия е разработка на Сакс (с която те много се гордеят) от 94-то лето. Та лайняния режим който води до амортизация на lock up-а се оказа че служи за гасене на вибрациите пораждани от мотора и ходещи към скоростите. Т.е. търси се ефекта като при двумасов маховик. Като цяло шуротия до шия, с този режим били спестили някакъв демфер и били намалили теглото, уж се били погрижили за това циркулацията на маслото да охлажда въпросния фрикцион ама нада и както знаем всички му се случват едни хубави неща. Тази конструкция на торк конвертора е еднаква и за 19-ката и за 24-ката разлика има в размера само.

 

Данчо няма особен смисъл да заменяш едно дърво с друго такова дори и да беше относително лесно постижимо. Ако нещо роди кутията ти отваряш си я сам и си я правиш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демпфер имат и 6, и 8 степенните кутии. Вероятно и 9 степенните ще са с такъв.

Това не е проблем. 6-степенните издържат с лекота 1000+ нютона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам е същия. Ма това да не те плаши, рано или късно ще роди правиш или хвъргаш по твой избор. Общо взето малко зависи от теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...