Jump to content

B4-1.9TDI vs C4-2.5TDI


Recommended Posts

Предполагам че на по-малкия му е по евтина поддръжката,но ме интересува фрапираща ли е разликата,става въпрос за 90кс и 115кс двигатели,при смяна на ремъци и тнт.Помагаите с инфо B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре вземи 2.5ТДИ 140кс на С4. Изключителен автомобил! Ако все пак държиш на 115кс версията...скачай на нея, двигателя е общо взето същия като 140кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не мога да ти говоря за поддръжка на 1.9ТДИ, защото не съм го поддържал кой знае колко, освен ремъци, масла, филтри и термостат, но тоз 2.5 не беше ли ония, който бяха оплюли колегите по много теми ? Определено ще има разлика в поддръжката иначе, все пак става въпрос за 100-ца с/у 80-ка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не мога да ти говоря за поддръжка на 1.9ТДИ, защото не съм го поддържал кой знае колко, освен ремъци, масла, филтри и термостат, но тоз 2.5 не беше ли ония, който бяха оплюли колегите по много теми ? Определено ще има разлика в поддръжката иначе, все пак става въпрос за 100-ца с/у 80-ка....

Колега Galaboff не е този 2.5 тди който оплюваха колегите , това може би е един от най-здравите 2,5 5 цилиндров ТДИ двигател на wolksvagen group. B)

Оплютия и скъп за поддрържка двигател е V6 2.5TDI 150 к.с монтиран след края на 97 година B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де ,някой с 1,9 тди да сподели цена на смяна на ремъци,съответно и такъв с 2.5 тди(5 цилиндровия),та да направим сравнение :dance: ,ще ми е от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз имам слижебна шкода октавия 1.9 ТДИ, само че 110 коня. Съвсем нормални са косумативите, зависи кой майстор ще ти ги смени и колко ще вземе за труд. За пет цилиндровия разликата не трябва да е голяма, все пак и той май е редови.

Проблеми ще имаш с намирането на други части, бутала и сегменти да речем за 2,5 понеже ми се струва че не е толкова разпеостранен като 1,9 TDI, ама то стигне ли се до там вече може да се причисли към графа ремонт не към поддръжка. Обаче 5 цилиндровите мотори са по-здрави от 4 цилиндровите, така че ако намериш запазена 2,5 TDI май е по-добър вариант, да не говорим че е кола от по-висок клас..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За майстори не бера грижа,на бащами кумците имат сервиз за дизели и бош помпи,е с електрониката вече е по сложно, ама все ще ме пратят при някой-за петака мисле че този от 115кс го слагат до 94 година, а на б4 е до 95год.Та тези ме интересуват,за по новите нямам силици,пък и не мисля че след 95г аудитата вече са толкова здрави :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За майстори не бера грижа,на бащами кумците имат сервиз за дизели и бош помпи,е с електрониката вече е по сложно, ама все ще ме пратят при някой-за петака мисле че този от 115кс го слагат до 94 година, а на б4 е до 95год.Та тези ме интересуват,за по новите нямам силици,пък и не мисля че след 95г аудитата вече са толкова здрави :dance:

Колега аз съм със този 2.5ТДИ 115 к.с моята е 94 но се слага и на а6 мисля до края на '95-96 година.

Всички консумативи + ремъци ролки за климатика и т.н мисля около 600-700 лв излиза +труда

А относно смяна маслко за 3 път сменяма откакто съм я взел всичко +филтри и труд е около 100-120 лв.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де ,някой с 1,9 тди да сподели цена на смяна на ремъци,съответно и такъв с 2.5 тди(5 цилиндровия),та да направим сравнение :dance: ,ще ми е от полза.

1.9 ТДИ 90к.с. (1Z)

Ангр. ремък + ролки = 150лв + още толкова за монтаж (сваля се цялата предница)

другите 2 ремъка (климатик и помпа/алтернатор) са съответно по 20 и 40лв

горивен филтър - зависи какъв си вземеш, варират от 15 до 25лв

маслен филтър - пак подобни цени

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи разликата не е толкова голяма,мерси много за инфото колеги,а за окачването на 100така съм чувал че е бетон,за б4 нямам инфо....След нова година ще се метна на едно от двете,ама кое зависи от тиквите в МС какво ще измислят при внос на коли,най вероятно ще е холандка (познава се по забравения джойнт в жабката :bia: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти една извадка от поддръжката на Б4 ТДИ Авант за първите 2 месеца от покупката и:

ФАЗА 1.

Ангренажен ремък - 39 лв.

Ролка обтегач - 71 лв.

Паразитна ролка - 41 лв.

6РК 1163 !?!?!? това пак ще да е някакъв ремък - 21 лв.

Масло - 36 лв.

Маслен филтър - 16 лв.

Въздушен филтър - 11 лв.

Горивен филтър 20 лв.

Маншон каре - 18 лв.

Arbeit - 60

Тотал - 323 лв.

ФАЗА2

Тампони на носачите 4 бр.

Шарнири

Троник на охладителната система

Тройник маркуч - един крив такъв да го *** скъсан беше

Термостат

Arbeit - 40

Тука не ги знам по отделно как бяха цените но всичко с труда:

Тотал: 210

Тотал до момента: 530

Следва - тампони задно окачване 2 бр = 60 лв. труд 40 лв.

Километраж: 146349

Навъртяни км. 6300 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти една извадка от поддръжката на Б4 ТДИ Авант за първите 2 месеца от покупката и:

ФАЗА 1.

Ангренажен ремък - 39 лв.

Ролка обтегач - 71 лв.

Паразитна ролка - 41 лв.

6РК 1163 !?!?!? това пак ще да е някакъв ремък - 21 лв.

Масло - 36 лв.

Маслен филтър - 16 лв.

Въздушен филтър - 11 лв.

Горивен филтър 20 лв.

Маншон каре - 18 лв.

Arbeit - 60

Тотал - 323 лв.

ФАЗА2

Тампони на носачите 4 бр.

Шарнири

Троник на охладителната система

Тройник маркуч - един крив такъв да го *** скъсан беше

Термостат

Arbeit - 40

Тука не ги знам по отделно как бяха цените но всичко с труда:

Тотал: 210

Тотал до момента: 530

Следва - тампони задно окачване 2 бр = 60 лв. труд 40 лв.

Километраж: 146349

Навъртяни км. 6300 км

:dance::bia: Е на това му викам изчерпателен отговор,сега и някой със 100так ако направи същото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цените за частите могат да варират +-10% мисля, а за труда +-100 до 300 %. Да допълня само, че при мен ремъка и ролките ги смениха на канал без да демонтират цялата предница. Един човек отгоре и един отдолу. Става по-бързо и евтино :dance:

А и разхода за тези 6300 км досега е 6.1 л. Подробна статистика може да видиш като кликнеш на иконката с литрите в подписа ми срещу Б4-ката

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти една извадка от поддръжката на С4 2.4 Д (при 2.5 ТДИ цените са 1:1):

ФАЗА 1.

Ангренажен ремък - 21.70 лв.

Задвижващо колело на ангр. ремък - 35 лв

Ролка обтегач - 75 лв.

Водна помпа - 75-80 лв.

Паразитна ролка - 35 лв.

Пистов ремък - 18 лв.

Масло (5 л) - 36 лв.

Маслен филтър - 5.70 лв.

Въздушен филтър - 15 лв.

Горивен филтър 11 (26) лв.

Комплект каре Lobro с маншоните (най-доброто на пазара и с гарантирано качество) - 135-150 лв. 1(за 1бр.)

Arbeit - не знам

Тотал - сметни.

ФАЗА2

Тампони на макферсона с лагер(оригинален) 2 бр. х 41 лв

Маслени амортисьори Boge - 2 х 99 лв.

Всички тампони на стабилизиращата щанга - 4х9 лв и 2х10 лв = 56 лв

Вискосъединител - 150 лв (от Форд Транзит) :bia:

Почти всички цени са с голяма отстъпка издействана за приятели. Горивните филтри са също с максимална отстъпка - скъпият е точно предписаният, а евтиният е заместител, но се сменя по-често. :)

Маслото е Kroon OIl - холандско, 10W-40, напълно синтетично и сертифицирано по VW Norm 505.00=

Маслен филтър - 16 лв.
Брунко, къде е толкова скъп филтъра ти. Моят и твоят са еднакви, но трябва да го знаеш. Това е С 150 на Шампион, OC 51 на Mahle/Knecht или W 940/25 на MANN. :) Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко може и да са ме издялкали.

Аз обикновено колата е оставям сутринта на майстора, който поддържа Б3-ката, Б4-ката и Астрата на балдъзата и той купува каквото му кажа че е за смяна и каквото излезе по време на ремонта. Накрая на деня отивам да си е прибирам и получавам едно омаслено листче от халваджийки тефтер с надраскани части и цени, което не съм оспорвал досега.

Веднъж реших аз да си търся частите. Обикалях половин ден, загупих си много време и нерви и щастлив изпаднах при моя майстор като си мислих, че този път ще го шашна с цени, а той ме порица: "Олеле майк, какви са тея боклуци дето си взел и то толкова скъпи. Аз щях да ти ги намеря много по-евтино". Дали е вярно, дали не ... от тогава съм спрял да се вълнувам за частите. Едно ще намеря по-евтино, но с другото ще се набутам.

Привързал съм се вече към омасленото листче, на което досега по-голяма сума от 300 лв. не съм виждал :bia:

Друго си е обаче да ти дадат една мазна разпечатка на гланцова хартия, каквато получих онзи ден за смяна на гумите и инспекция на МЛ-а на шефа за близо 2000 лв :) (е верно че те само гумите бяха 1600, но ....)

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти една извадка от поддръжката на С4 2.4 Д (при 2.5 ТДИ цените са 1:1):

ФАЗА 1.

Ангренажен ремък - 21.70 лв.

Задвижващо колело на ангр. ремък - 35 лв

Ролка обтегач - 75 лв.

Водна помпа - 75-80 лв.

Паразитна ролка - 35 лв.

Пистов ремък - 18 лв.

Масло (5 л) - 36 лв.

Маслен филтър - 5.70 лв.

Въздушен филтър - 15 лв.

Горивен филтър 11 (26) лв.

Комплект каре Lobro с маншоните (най-доброто на пазара и с гарантирано качество) - 135-150 лв. 1(за 1бр.)

Arbeit - не знам

Тотал - сметни.

Коко,ти направо ме разби,че тези цени са почти като на голф2 1.6тд,даже за горивния филтър скоро дадох 18 кинта,ангренажния 18 и тнт.Пък и го карам с валволин 4л-30 лева.Че то ще излезе че 2.5 тди се подържа по евтино от 1.6 тд :stumm: Въй-въй,прао скачам на стотака :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко брат.. пропуснал си още 2 ролки и още един ангренажен ремък - тези на горивната помпа отзад.

има и още един скъп консуматив - горивния филтър ~55лв.

Като цяло ремъците и ролките са около 400лв (говоря за двата ангренажа и 4-те ролки по тях само).

Маслото.. не ви знам вас, но аз предпочитам да сипвам това което казват от Ауди и поради този факт за 5л дадох около 110лв, синтетично отговарящо си на 505 00/ 505 01 стандартите.

окачването на 100-така е бетон, ама като сдаде багажа шарнир се сменя цял носач (около 160лв по спомени), на В4 се сменя само шарнирчето.. но пък В4 има едни биалетки, които пък ги няма при 100-така.

Като цяло 100-така си е голяма кола, по-удобна е за дълги преходи, но е кофти да тарсиш място в центъра да паркираш 5м автомобил :tomato:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма база за сравнение

В4 vs 100\ a6

-относително нестабилна с\у 100 та

- кофти возия

-за високи е тясна особено за семеен автомобил

-в бг окачването си иска грижи а то е по-скапано от на 100 та и не излиза по-евтино

- мотора не ти дава кой-знае каква динамика при сходен разход с 5-ка който определено е друга бира

- цените които държът не съответстват на предлаганото от от този автомобил лично мнение

+ да верно по-лесно се намира място с нея ама колата е за каране не да си я гледаш пред вас пък и тези 31 сантиметри разлика са проблем само на жените:hilezh:

Успех в избора а между другото консумативи А6 95год

3 те ремъка +ролките 3 +5 л маслоr 3 филтъра около 320 лв с приятелска отстъпка

труд тука е по-разтегливо в перник 80 лъва много печен майстор в софия зимат около 150

при смяната колата изглежда покъртително без физиономия :hilezh: ама това е на 60 хил километра и се преживява

газови амортисьори боге с тампоните и прашниците 4бр 530 лв+ 60 труд информативно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...