Jump to content

Въпрос към колегите с чипнати 1,8t


Recommended Posts

Карам с такива когато бях само с чип и сега при 250 к.с. - свещите са иделани, но се сменят при всяка смяна на маслото. За газ не знам. С отстъпка ти идва на 4 лева/свеща - без пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 111
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Използвах BOSCH F6DTC ( номер по BOSCH 0241240609 ), три-електродни, на 0,7мм, както каза колегата над мен, се сменят с маслото на 10к до 15к км.

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причукваш ли ги тези свещи или ги монтираш директно? В чуждестранните форуми пише че трябва да се причукат?

 

Става въпрос за ngk bkr7e? 

 

И с какво става най-лесно тоя номер с причукването?

Редактирано от vladyp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, свиват се малко, щото ги продават готови на 0,8мм.

А и са малко трудни за откриване у българско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги карах с гап - 0,7 мм, така препоръчват навсякъде. Сега ги карам на стандартния им гап - 0,9 мм, защото сложих FSI бобини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с иридиеви свещи NGK вече 35 000 км,откакто подкарах мотора.Но имам познати,които карат на газ и си сложиха обикновени NGK на нечипнато 1.8Т.Нямат проблем с вървежа.Много се учудих дали е вярно,но се оказа истина.

Какви са тези свещи за 4,00 лв?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баааах го, аз давам 110лв. за коНплект свещи....вярно, карам ги 40 000км., ама ако тези от 20лв. комплекта изкрват поне 20 000км., то си заслужава да пробва човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, rbdt512 написа:

Рядко има нещо по-добро от обикновените медни свещи. Сменят се с маслото на 10 хил. км. обаче.

  И кои са тези обикновенни медни свещи, и това пробвано ли е чипнат тръц на газ ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ги купих от Евро 07 с 40% отстъка. Бяха 7 лв. и некви стотинки, с отстъпката 4 лева и некви стотинки. И да, сменят се на 10 х. км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Jawbreaker написа:

Моите ги купих от Евро 07 с 40% отстъка. Бяха 7 лв. и некви стотинки, с отстъпката 4 лева и некви стотинки. И да, сменят се на 10 х. км.

 А имаш ли газ колега и другият ми въпрос е причуквал ли си ги или така си ги поставял както са си ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иридиевите свещи на колко км се сменят.Чакаме да започне да се усеща по мотора или имат някакъв определен пробег

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, rbdt512 написа:

Не мога да повярвам какви въпроси пишете...

От Евро07 не бих си купил и свински опашки. Поръчвайте директно от Англия.

Що бе, поне свинските им опашки не са лоши!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, rbdt512 написа:

:eusa_eh: Не се "причукват", а се гап-ват!. И какво общо има газта за избора на свещи? :les:

 Ами например, че за фазта трябват еднополюсни, защото на предната ми кола (1.8Т АЕВ)сложих 4полюсни от един  каталог уж , и на бензин всичко 6, на газ присецваха.

П.с Как са гап-ват? И мога ли сам да го направя в гаража с подръчни материали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти луфтомер. Преди час си купих, гапнах ги на 0.75 и сега ще видим как е. Има клипчета в YouTube как се гапват. Пиши how to gap spark plugs...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си тема за свещите на 1.8Т.

Многополюсните свещи са за двуклапанни двигатели. Многоклапанните работят най-добре с еднополюсни свещи.

Медните свещи по 4 лева не предизвикват детонации, но това не ги прави оптимални, а просто евтин временен заместител.

Иридиевите НГК може да се карат до около 40к км. Може и след това, но просто вече имат видимо износване.

Перфектните свещи са Денсо vk20y, в момента са около 20лв/бр, но си заслужават всяка стотинка.

Бош свещи не стават - пробвано на всички видове 1.8Т....освен, ако не са f5dp0r, които пък не са за стокови коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BKR7E не се ползват, защото са евтини, а защото е една от основните свещи, която се препоръчва за позасилени 1.8т в западните форуми. Ето един цитат, в която са обобщени предимствата:

 

"Now many would ask "Why use Copper when they don't last over 5khuh.gif" Well first of all, before my explanation, simply switching from platinums to standard coppers will lower your EGT temps anywhere from 30-40C Degrees!...read on:
Well, here is my explanation:
Auto makers built their cars to be maintenence-free, and no prudent consumer in their right mind would buy a car with plugs that you have to change every 3000-5000 miles these days (unless it was a hand-me-down used car). Most modern day vehicles will use iridium, while most are using platinums.
Platinum plugs (and Iridiums) were introduced to provide longevity (60k-100k+) to vehicles compared to copper plugs which foul after 3000-5000 miles, but they do NOT dissapate heat fast enough (which leads to pre-ignition/detonation) and do NOT provide a "better spark" like they have claimed...with their "fine-wire electrode" (which only causes problems).
Copper is one of the best conductors of electricity and heat, but they just plain dont last. Using Platinum and Iridium plugs, the center electrode (fine-wire) thin, that under high boost, they get so hot, they will begin to "heat glow" and cause premature ignition in the combustion cycle (pre-ignition => detonation) unless they were properly designed to pull the heat. This is a problem for all of us turbo guys running high boost. Copper on the other hand, has a much thicker center electrode, on top of that, the copper material is able to dissapate heat from the combustion chamber fast enough to keep the combustion temperatures lower. Coppers use thicker electrodes simply based on the fact that they can easily jump the spark, whereas platinum and iridiums will require a fine wire to better direct the spark to prevent missfires.

Remember the TWO primary functions of a sparkplug:
1) To efficiently ignite the A/F mixture without missfires (gap..etc)
2) To pull heat from the combustion chamber into the head, where the cooling system should dissapate that heat. (Heat Range)

With those 2 in mind, coppers will work much better in these environments. For those thinking: "What If I just simple use a colder Platinum plug?" Well, for the kind of boost our A4's make w/ the Krispy-Kreme K03's, we will reach EGT's of over 900C Degrees (keeping in mind that Pre-ignition can start to occur at around 870C). Once those colder platinums reach preignition temperature, it will take them FOREVER to dissapate that amount of heat (with the details about the material/design I mentioned above). A platinum/Iridium plug in a colder heat range usually runs just as hot as a copper in the standard heat range when under high stress. So many people will use a Platinum/Iridum plug TWO steps colder to counter that. But using a plug that is 2 steps colder, will lead to two things:

1) More prone to carbon-fouling on "normal driving" where EGT's are kept low. (Plugs must stay above 550C Deg to burn off excess carbon deposits to "self-clean")
2) As a result, loss of horsepower from a less efficient/inhibited spark.

You need a plug that is actually "hot enough" to ignite the A/F mixture as hot as possible to get the most efficient combustion, as well as burn off carbon-deposits (~550C deg), and yet cold enough to prevent pre-ignition when compression is high (< 870C Deg).

*Note* These are merely just "recommendations" by AudiGeeks.com from their experiences with other members and their own cars. There is no such thing as a "magic" plug, and all cars (depending on tune, fuel, condition, climate, etc) will respond differently to different plugs. You may have better luck with a #7 plug, whereas someone who lives in sub-zero degree climates can get away with it with a #6. Below is a quick reference and application guide that will assist you in choosing the right plug."

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, robobug said:

Има си тема за свещите на 1.8Т.

Многополюсните свещи са за двуклапанни двигатели. Многоклапанните работят най-добре с еднополюсни свещи.

Медните свещи по 4 лева не предизвикват детонации, но това не ги прави оптимални, а просто евтин временен заместител.

Иридиевите НГК може да се карат до около 40к км. Може и след това, но просто вече имат видимо износване.

Перфектните свещи са Денсо vk20y, в момента са около 20лв/бр, но си заслужават всяка стотинка.

Бош свещи не стават - пробвано на всички видове 1.8Т....освен, ако не са f5dp0r, които пък не са за стокови коли.


Медните намаляват вероятността за детонации защото по ефективно отвеждат топлина от върха на свеща и така позволява повече аванс ерго по-високи ЕГТ-та (не че това е самоцел) без детонации и повече мощност като резултат.

 С какво посоченото Denso e по-добро от медна свещ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих заглавието на темата - става дума за "чипнати" 1.8т какви 2 бара....

 

Само от любопитство - с каква турбина и с каква газова уредба постигате тия 2 бара?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с Denso Iridium Power май се водеха IK20. Никви ядове. Брат ми ми ги донесе от USA и вече година и половина ги карам и никакви ядове не съм имал. Мисля, че са на около 30000. Наскоро ги гледах и са си екстра.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...