Jump to content

Практически съвети при смяна гарнитура капак клапани


Marian_Georgiev

Recommended Posts

Всички бензинови V6 мотори на VAG от тези години са така. Имаш гарнитура на капака на клапаните, гарнитура под обтегача за променливо газоразпределение, полумесец под гарнитурата на обтегача и тапа зад изпускателния вал, това важи за всяка глава.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карантията е при мен. Ако пак протече ще му таковам мамата и сериозно ще се замисля да я направя кола само за дълъг път  :hilezh:

 

sqkvvt.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Днеска я смених. Старата нямаше грам силикон(на другата глава имаше бая силикон амсалашки сложен. Сега махнах капака, попих маслото около валовете, избърсах със сух парцал, избърсах 3 пъти с спарцал с коресилин. Капака го залях с бензин(имаше лек налеп, нагар) изтрих го и го минах с коресилин. Гарнитурата я намазах с тънак слой силикон(в двете каналчета колкото да се заравни каналчето), а горния край го оставих без силикон. Намазах целия капак със силикон там където ляга гарнитурата. Гайките ги натегнах на три пъти по произволен ред(преинсталирах компа и нямам етка). Ейсега вече ако протече ще ме ядоса сериозно.

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти покажа колко е негативно сухо със стари капаци и гарнитури... добър си е "рейнца" лепи като на циганин шамар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за гарнитурата ли говориш или за силикона? Гарнитурата ми се стори малко ташак... леко "дълга" идва и се набръчква в единия край, гледах да я натъкмя както трябва отдолу. Ако беше 5-6мм по-къса май по-добре щеше да легне. Следващия път ще пробвам оринг, че вече четвърта гарнитура на реинц сменям за по-малко от година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера смених и сложих на Елринг препоръчаха ми ги преди Виктора и ги сложих без силикон....ще пиша отзиви как се държи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем не знам. Преди по-малко от година купих колата и казах да сложат реинц при обслужването. Едната протече 15 000 след монтажа, а другата след около 20-25000км след монтажа... Обаче не са ги затегнали с динамометричен и гайките се развиваха с различно усилие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според ремонтните мануали силикон се слага само в ъгълчетата, където гарнитурата се издига около валовете и на полумесеците, отгоре и отголу. При здрава гарнитура това наистина е достатъчно. 

 

Моя опит показва че и при стара /втвърдена/ гарнитура ако се обезмасли и се намаже тънко със силикон от двете страни, пак държи, даже следващия път трябва да се разлепя с чук капака :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой играл ли си е да проверява на равна повърхност, например чрез финен шлайф, капаците му дали са изметнати от предишни неправилни стягания?

На зафирата преди съм имал подобен проблем - изкривен капак. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капаците на душегуба май са магнезиева сплав, а не чугун, алуминий, или пластмаса - леки, нееластични и бият на желязо, не мисля че поддават на трайна деформация.  Не знам как са бензинките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако тия осем гайки не могат да го прилепят както трябва, то ще има баси и измятането и няма да ти трябват специални тестове за да разбереш дали е прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тогава защо си купи динамометричен ключ , сигурно се получават някакви остатъчни деформации които са достатъчни за да сълзи.

Моя капак е от някаква Al сплав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Zimber tools. Марката е с качеството на форс.

Едно е да не е натегната равномерно и от там да идва проблема, друго е капака да е крив и гайките да не могат да го "изправят" и прилепят добре за гарнитурата.

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капаците на душегуба май са магнезиева сплав, а не чугун, алуминий, или пластмаса - леки, нееластични и бият на желязо, не мисля че поддават на трайна деформация.  Не знам как са бензинките.

При душегуба няма тези проблеми, прав си, но при бензините са алуминиева сплав някаква, която се ебава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Колеги,какви тапи слагате на валовете?Аз имам големи драми с тапата на шофьорската глава.Сменям ги през 1-2 месеца и протичат,най-дълго задържа СВАГ,сега взех оригинална да видим колко ще изкара пък тя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почистваш хубаво капака и главата,минаваш с обесмаслител. Намазваш главата с силикон за масло и висока температура (аз го намазах с един червен не помня марката) слагаш внимателно гарнитурата,после мажиш и отгоре гарнитурата. Чакаш малко да стегне силикона (дестина минути) и слагаш капака. Стягаш болтовете от средата на вън и на кръст. И моята гарнитута спря да тече двигатела е 1.8т 150к. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...