Jump to content

Вярно ли е че: Скоростна кутия от Passat B5.5 1.9TDI 4MOTION пасва на А4 (В5) Facelift 1.8T quattro


Recommended Posts

...Засилените 1.8т-та са перфектни за кутия от 2.7т или 4.2 ....

Цената на 0A3 е зверска .... намирането също ... Най-добрият вариант е безспорно.

Вярно е че ск. кутии от типа 02х за сток кола съшо стават. Но не държат на никакво засилване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 108
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ето една табличка. Според мен кутията от Б7 BFB е най-подходяща, но и най-трудна(ако въобще е възможно) да се сложи на Б5. От S4 B5 кутията е една идея по-дълга от тази на BFB, но доста по лесна за монтаж - има доста такива проекти в нета... Ц5 2,5TDI 180к.с. е с Final Drive, като на Б5 - 3,889, което означава, че няма да се налага да се сменя задния диф, но кутията е прекалено дълга - 5-тата и е като 6-тата на Б7 BFB.

post-38008-0-01619000-1455990820_thumb.j

post-38008-0-01619000-1455990820_thumb.j

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и опция за 5 предавка на която да си с около 130км на 3000об .

За 130км при около 3000об (зависи с какви гуми си),при пет степенна кутия на 5 ти трябва крайно число ~2.8

Значи имаме 2.8 : 3.890 = 0.719 

Има 0.725 на кутий от  бензинови Б4-ки;  CCE 115кс  / CDY  90кс.  По моргите ще ги има на смешни пари.

така имаш 5 която отговаря на 6 на 2.7 за жълти стотинки и един ден работа. Взимаш си една ,слагаш си петата и си караш ( колелата са взаимозаменяеми № 012 311 159 )      

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали на всички кутии са взаимозаменями? Правил ли си го това упражнение?

На Б5 1,8TQ се монтират десетина различни кутии, които са с различни кодове, но с еднакви предавателни числа.

На всички еднакви ли са колелата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има дупка...ама може да се подбере нещо по-приемливо...

 

Ако е възможно въобще това

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично направо бих сменил цялата кутия с такава, каквато ме устройва, било то 5 или 6 степенна. Не виждам смисъл да се сменя само една предавка.

GLS от какво кутия точно си дал предавателните числа в таблицата, говоря за душегубовата. Знаеш ли точният код и от коя година е А6-цата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали на всички кутии са взаимозаменями? Правил ли си го това упражнение?

На Б5 1,8TQ се монтират десетина различни кутии, които са с различни кодове, но с еднакви предавателни числа.

На всички еднакви ли са колелата?

Кой е кода на неговата? Аз гледам за DJJ / DWR за тях няма проблем. 99% съм сигурен че стават и на другите

 

А разликата в оборотите между 4-та и 5-та?  

Да ще има ,но зависи за какво му трябва колата. Ако е предимно за извънградско и магистрали не виждам проблем.

Но ако е за ежедневка ще трябва и за 4-та да се подбере подходяща за да няма дупка.1,2 и 3 не се пипат

 

Аз лично направо бих сменил цялата кутия с такава, каквато ме устройва, било то 5 или 6 степенна. Не виждам смисъл да се сменя само една предавка.

GLS от какво кутия точно си дал предавателните числа в таблицата, говоря за душегубовата. Знаеш ли точният код и от коя година е А6-цата?

Напълно съгласен съм с теб, така съм и направил и аз,но съм само на предно и там е по лесно и избора е голям.

С тия шестачки и quattro, човек е ограничен от дифа. Ако вземе с различен ,айде и заден ,а фланците ако не са същите, кардана и той, по-тежка е шестачката , захващането... като сложиш и цената на всичко. И накрая като ги качиш всички неща, и ти завие я диф ,я лагери, я ти изключва някоя предавка...филма става пълен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах кутия, много ми е интересно да видя какво ще дойде.  :hilezh:

Ако някой си търси 6 степенна кутия от S4 B5 да пише.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си с 4,11 Final drive. На 2,5 ТДИ 150к.с. мисля е такъв Final drive. Те не са ли по-подходящи за теб. Не съм им гледал числата.

Пусни една оферта за кутията. Може да се разберем нещо... като редовен клиент ;).

 

П.П. Иначе бързо вземаш решения и действаш...

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го планирах от доста време. Бях взел дизелова 6-та за моята, а и нови синхрони и без това като отварям поне да я освежа, но ми изпадна дизелова кутия на добра цена. При мен задният диф има луфт, такаче дали ще слагам друг 4.11 или 3.889 е все едно. Предполагам, че кутията, която купих е 3.889, защото е от фейсков душегуб 2003 година 180коня.

Нека дойде и я монтирам, до тогава ще знам и колко вървят кутиите като моята. Ако имаш оферта, драсни едно лс, за да те имам предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и опция за 5 предавка на която да си с около 130км на 3000об .

За 130км при около 3000об (зависи с какви гуми си),при пет степенна кутия на 5 ти трябва крайно число ~2.8

Значи имаме 2.8 : 3.890 = 0.719 

Има 0.725 на кутий от  бензинови Б4-ки;  CCE 115кс  / CDY  90кс.  По моргите ще ги има на смешни пари.

 

 По-удачното крайно число според мен е около 3 - 3,1(за да стане , като на BEX), така почти няма да има дупка м/у 4-а и 5-а. Значи ни трябва 5-та с число 7,5 - 7,6. Дали има такива кутии? Тези кутии, които си цитирал куатро ли са или предно. От предно на куатро стават ли колелата?

 

... Аз гледам за DJJ / DWR за тях няма проблем. 99% съм сигурен че стават и на другите

 

 От къде гледаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 По-удачното крайно число според мен е около 3 - 3,1(за да стане , като на BEX), така почти няма да има дупка м/у 4-а и 5-а. Значи ни трябва 5-та с число 7,5 - 7,6. Дали има такива кутии? Тези кутии, които си цитирал куатро ли са или предно. От предно на куатро стават ли колелата?

 

 От къде гледаш?

От  ЕТКА има всичко поне за кутийте че съм се ровил доста там.

Кутийте дето съм казал са от предно ,но колелата са еднакви. За да няма чак такива дупки пипаме и 4-та

 

Както каза по-горе колегата - от 2.7 или 4.2 шестачките са много подходящи. 4.2 даже е по-къса от 2.7.

Та идеята е да се направи нещо между стоковата петачка и 2.7 шестачка. 

Такива има готови, за последно правени преди 25г. код АКМ / АХС  монтирани на Б3 1.6D 68кс и 1.8S 90kc ,но са само за предно, за това трябва куатровите да се пипнат 4-та и 5-та

 

Ето го "на хартия" както се казва : 

 

                    АКМ / АХС                                      №1      1.8TQ  + нови 4,5      №2                                  2.7                                                            

диф                4.111                                                       3.89                                                                   4.111  

 1                    3.55                                                         3,778                                                                 3.50

 2                    1.857       7.63                                         2,176    8.464                                                    1.889     7.763

 3                    1.156       4.75                                         1.429    5.55                                                      1.231     5.059

 4                    0.838       3.44                                         0.889    3.45              0.943    3.66                     0.987    4.056

 5                    0.683       2.80                                         0.725    2.82              0.769    2.99                     0.806    3.31

 6                                                                                                                                                               0.684    2.80

 

       225/45/17                  сток       3  -   3000  на  2175  за начало  4-та          5-та 3000об. 110км

При №1 имаш пад на обороти от 3  -  3000  на  1880     =========================     127км

При №2                                          3  -   3000  на  1995     =========================     120км

 

горе долу така ще се нещата, но за №2 донора ще е труден за намиране защото са Б4-ки куатро ,  ССН е 2.0L 113hp  или CBR 2.8L 171hp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CCH я слагат на Б4 АБК куатро. Аз съм с такава. Струва ми се с "дълги" предавки в сравнение с CCF на предно на същия двигател. В OLX съм намирал 2 такива кутии :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да се похваля. Вече съм с малко по-дълга 5-а. За донор ползвах кутия  CMS от Б4 1.6 ADA двигател. Купих я от OLX за 50лв.

5-тата е 0,789, а моята беше 0,838.

Сега на 110км/ч съм с 200об. по-малко, на 140км/ч с 300об., а на 170км/ч с 400об. по-малко.

 

"Дупка" м/у 4-а и 5-а не се усеща изобщо.

Намирам разлика единствено, ако карам с 1400-1500об на 5-а - преди с малко газ си поемаше, а сега са и необходими 1600об за да поеме. Ако я кара друг човек изобщо няма да разбере...

За токова пари - толкова :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
On 15.02.2016 г. at 0:08 PM, Ц Е Ц О said:

Сега,

На повечето кутии предавките от 1-2-3 за бензин и дизел нямат разлика.

Разликата идва от 4-5-6 ск

При мен на 600кс колата се тормозеше с дизеловата кутия,а за Сток не ми се мисли.4та ми беше от 160-280 с 2@бара надув,а на 5та колата правеше 307 по ГПС.Колата не ставаше за каране на 6та ,защото искаше обороти и трябваше да се поддържа над 160,за да съм ОК .

За каране със 140 на 6та забравяш просто.

Кутията ми беше DQT от 2.5 с диф 4.11.

Ей тука спокойно може да се види,че при А4 няма дизел,няма бензин,всичко от 1-2-3 е с еднакви числа

http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1/power_transmission/6-speed_manual_gearbox_01e_four-wheel_drive/technical_data/gearbox_identification/code_letters_assignment_of_mechanical_units_transmission_ratios_capacities/

Колега това дето си го написал е много странно,
моята кола е с DQT  около 400кс  с диф 4.11 и кутията и е перфектна с темпомат с 160 разхода падна с 3 литра на 100км.
както си написал разликата между DQT и CMG e  в 4,5,6 но аз сложих скоростите в камбаната на CMG-то за да се запази оригиналното охлаждане.

Не знам на какво я караш твоята кола но за път по добра кутия няма... ако има що годе  мощност.

 

Разлика като предавателно число няма но примерно първата на дизела беше по широко колелото...по здраво от на бензина конкретно за тези кутии говоря.

Редактирано от pa4ini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматите на стоковите 1.8т/150кс се движат с около 145-150км/ч при 3000 оборота.

Не разбирам защо Ауди слагат толкова къси ръчни кутии при едни и същи купета и мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко разбрах - само едно не разбрах.

Кое е най-подходящото нещо да се направи - че на 1.8Т quattro на (B5) Facelift със 150 к.с да се сложи 6-та предавка и това да не е проблем - като загуба на мощност или прочие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шест степенна кутия от S4 2.7ТТ е идеална. С нея обаче ти трябват и кардан, заден диф и механизма за превключване на предавките. Предните полуоски също не пасват на тая кутия. Трябва да се вземат "камбаните" от твоята кутия. Цялата работа отива към 1,8 - 2 бона..Дали си струва инвестицията в Б5 всеки сам си преценява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...