Jump to content

Съвет за АУДИ А6 / 2,5 тди или 1.8Т+ Газов инжекциоан


Recommended Posts

Здравейте колеги, пред следната дилема съм, в момента карам АУДИ А4 1.9тди 110коня но ми е тясна и мисля да минавам на А6. Проблемът е че се чудя кой мотор да е 1.8Т+ газ или 2.5 тди ПОМАГАЙТЕ ... Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/2/2016 at 20:36, Mountebank написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Някакво инфо за двигателя като разход , цена за пълно обслужване можеш ли да ми кажеш :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лош вариант 1.8Т с код на двигател AJL180 кс.Вземи си quattro.

Ето малко инфо за 1.8Т на газ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/2/2016 at 21:10, integrale45 написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Благодаря за инфото ще прочета :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обслужване от-до с качествени части+масло+труд 550-600лв. Може и на доло, в зависи.

Разход газ градско лятото 14/100, зимата 12/100. Навън все е около 10-11. Бензин около 70% от тези цифри горе на газта. Газификацията е специфична за този двигател и на приказки - Шъ я направим за 600-700лв. и ще видиш как върви. - не се хващай... Иска си хубав редуктор, хубава рейка, 8мм тръба, но за това има толкова изписано, че лесно ще разбереш. Здрав двигател, непретенциозен. Удобен и за дълъг път и за града. AJL е добър вариант. Избягвай BFB. По-старото е по-добро. А6 С5 е здрава кола, голямо купе и е изключителен семеен автомобил. Поддръжката не е никак скъпа.

Sent from my K920 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/2/2016 at 22:32, Mountebank написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Благодаря за изчерпателния отговор много ми помогна :) Поздрави

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обслужването на двигателя ти е към 700лв като всеки лев надолу е компромис(в цената си вървят парите за майсторлъка). Газифицира се добре, но както казаха колегите си иска качествени и добре подбрани компоненти особенно ако е чипнат, което си е 1000-1200лв. Колата е голяма, двигателя е лек и съответно предницата... Зимата е мъка и ако имаш възможност вземи куатро. Извънградско си около 9-12л газ което е много добре. Въобще не се зачудвай за 2.5тди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, TiL написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Благодаря, този проблем с леката предница го имах с Пасат Б3 който имах зимата беше зор голям ...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да влизам в спор - само за информация - предницата е с около 80-100кг. по-тежка от задницата само на предно. С добри гуми никога не съм имал и намек за проблем на сняг. То в последните години сняг виждам само по балканите...

Sent from my K920 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По случайност оня ден говорих с един колега. Та в разговора стана въпрос, че е имал 1.8Т(комби) на предно и за какво го е продал. Изтъкна същите причини като моите... Тая кола с тоя лек мотор отпред и тия пикливи "блокажи" си е гола вода. Всяко едно а3/голф ще го направи дроб зимата в снега. Та не знам какво си карал преди това, но определено по баир  със сняг е много зле работата. Първата зима пробвах 17" и нови зимни гуми... не вървеше, помислих си че е заради големите гуми, мръзнах като куче една нощ. На втората зима сложих чисто нови мишелинки с пресен дот... същата история, не можех да мина от места през които съм минавал с голф на предно само... Та определено купето си е тежко за един мост ако ще ти се налага да газиш сняг по нагорнище. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По случайност оня ден говорих с един колега. Та в разговора стана въпрос, че е имал 1.8Т(комби) на предно и за какво го е продал. Изтъкна същите причини като моите... Тая кола с тоя лек мотор отпред и тия пикливи "блокажи" си е гола вода. Всяко едно а3/голф ще го направи дроб зимата в снега. Та не знам какво си карал преди това, но определено по баир  със сняг е много зле работата. Първата зима пробвах 17" и нови зимни гуми... не вървеше, помислих си че е заради големите гуми, мръзнах като куче една нощ. На втората зима сложих чисто нови мишелинки с пресен дот... същата история, не можех да мина от места през които съм минавал с голф на предно само... Та определено купето си е тежко за един мост ако ще ти се налага да газиш сняг по нагорнище. 

За налагането ще ми се налага пт Габрово съм тук сиг е едно от местата с най много сняг ..... поне една седмица в годината хахахаха но майтапа на страна трябва ми да е сигурна зимата да

Sent from my iPhone using Tapatalk

Без да влизам в спор - само за информация - предницата е с около 80-100кг. по-тежка от задницата само на предно. С добри гуми никога не съм имал и намек за проблем на сняг. То в последните години сняг виждам само по балканите...

Sent from my K920 using Tapatalk

Може но за пасата незнам как е разположението обаче много е трудно.... най добрата кола която съм карал зимата само на предни беше Пежо 405 1.6 90 коня , супер лека за дница всичката тежест беше отпред и драпаше много.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кита с правилни отстъпки+водна помпа+3 пистови ремъка ми излезнаха 300 лева, като всичко е ина и гейтс. Труда беше от приятел не мога да кажа цена. Съединителя е 700 лева с демфера 265 без/аз смених само съединителя/.

Приятел имаше душегуб 2002г., не мога да си кривя душата - големия мотор си е голям мотор, особено на магистрала, но за една седмица прави повдигачи и скоростна кутия и олекна с 2к без труда. Като изключим разхода на гориво и поддръжката - дизела пасва по - добре на това купе от миксера. 

Редактирано от r.s.m.f.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, r.s.m.f. написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Разбирам а някакви впечетленоя или мнения за по големите бензинови мотори...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото поколение 1.8Т - АЕБ/AJL е по-добре да се избягват.

Оптимални са APU/ANB и AWT.

Малко цени:

пълен ангренажен комплект 250лв

Хидравличния обтегач не е необходимо да се сменя с всеки ремък, така че следващия ангренажен комплект може да е 150лв.

Пистов ремък 15лв

Масло 50лв

Филтри маслен+въздушен Mahle 25лв......

Водна помпа HEPU/GK 50-80лв (за AWT е по-скъпата) - пак не се сменя при всеки с всяка смяна на ремъка

Термостат от 7 до 50лв.

Газова уредба за чипнат мотор 1000-1300лв, за стоков е по-малко.

Разход с ръчна кутия на предно под 10 (освен, ако не е AEB/AJL)

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не те плашат ремонти -2.7 битурбо, ако искаш да караш като мен голяма кола по възможно най -тънкия начин - 1.8т+газ. И аз съм с AJL но си е миксер за това купе. Карал съм а3 с такъв - баш си е на място там. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LLalev777 , аз също съм от Габрово и карам А6 1.8Т AJL (180к.с.) quattro + ГИ.  В снега с хубави гуми си танк. Миналата зима едни мои приятели ми се хвалиха колко добре им "драпали" колите в снега (голф 3 и тойота селика). Отидохме да се пробваме на едно стръмно баирче и се оказа, че те не могат да го изкачат дори със засилка. Аз спирам по средата на баирчето и потеглям без проблем.Разход извън града 10-11, градско към 15.  Частите ти за обслужване на двигателя с отстъпката са ~320лв. (водна помпа, двете ролки, ремък и хидравличен обтегач) и труда вече е относителен, като на мен ми взеха 120лв за труд. Частите ги купих от търговец, тук във форума.

Редактирано от Kn0cK3r
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LLalev777 , аз също съм от Габрово и карам А6 1.8Т AJL (180к.с.) quattro + ГИ.  В снега с хубави гуми си танк. Миналата зима едни мои приятели ми се хвалиха колко добре им "драпали" колите в снега (голф 3 или тойота селика). Отидохме да се пробваме на едно стръмно баирче и се оказа, че те не могат да го изкачат дори със засилка. Аз спирам по средата на баирчето и потеглям без проблем.Разход извън града 10-11, градско към 15.  Частите ти за обслужване на двигателя с отстъпката са ~320лв. (водна помпа, двете ролки, ремък и хидравличен обтегач) и труда вече е относителен, като на мен ми взеха 120лв за труд. Частите ги купих от търговец, тук във форума.

Супер точно такава информация ми върши работа на човек от града, а за по големите бензинови мотори нещо знаете ли

Sent from my iPhone using Tapatalk

Супер точно такава информация ми върши работа на човек от града, а за по големите бензинови мотори нещо знаете ли

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk

Защото знам май че куатрото може и да направи проблем ако може да е по голям бензинов двигател само на предно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кой ти каза или откъде си чул че точно това поколение на куатрото е проблемно.Ако това че е препоръчително да караш с 4 еднакви гуми и разхода е малко по висок е проблем-здраве му кажи :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-големите мотори са V6 което си е ташак работа. По-трудни са за обслужване, повече пари гълтат при обслужване и горят повечко особено градско. Ако си късметлия можеш да си намериш 1.8Т куатро с ръчка. Другото което не ми харесва при 1.8Т са късите скорости, но ако не караш над 120 по магистралата ще си добре. Колегите ти дадоха много информация за 1.8Т.

 

П.С. 

Стояне тия цени дето ми ги вадиш... наближава смяната на ролки и ремъци на моя котур... дали да не се възползвам от ниските цени и уменията ти и да ги сменим заедно срещу някой лев и много бира :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както сам отбеляза не ми се занимава с V6. Но ако искаш да работиш, а аз да пия бира отстрани - ще помагам:hilezh:

 

Едит: Autodata казва, че ремък на 1.8Т се сменя на 120к км.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко разводняване ама и в моите документи на колата пише, че са го сменяли на 120к км но е било в Швейцария :) Праскам му 60-70 000км и идвам да пиеш бира отстрани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро правих обслужване на 2,5тди,на клиента му излезе към 1200лв по спомен,това крайни цени на частите с работата.За мен лично не си заслужава,с оглед на това,което предлага мотора като динамика и разход на гориво.1,8т е много по-добър избор и по никакъв начин не отстъпва като динамика на 2,5 освен може би на някое много дълго изкачване от сорта на витиня към София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, МИТАКА1654 написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Определено май се отказах от дизела ... благодаря за информацията :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако търсиш етино и непретенциозно... Избягвай всичко що е V6, V8...  Нито душегуб, нито душетръц. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...