Jump to content

Мение: за Audi A6 2.0TFSI


Recommended Posts

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Питай нещо по конкретно,така никой няма да ти отговори.То няма и какво да ти се каже при така зададения въпрос.Като цяло за двигателя има изписано много по форума.Ама така обобщено някак....... :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колебах се, но реших да взема A6 2.0 TFSI, само че 2013-та година. Специфично навсякъде чувам и чета за харч на маслото.

 

Понеже я карам от скоро нямам още конкретни данни, но маслото и е сменяно веднъж на 15,000 км. (Така е според изискванията от дилъра)

 

На диагностиката ми го показва на 60% но не знам това дали не е само на базата на километри/време или наистина измерва дали е време да се смени.

 

Както и да е, като имам по-конкретна информация, ще пиша тук.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютъра брои изминатите километри и времето от последната смяна, разделя ги на интервала и взема по-голямата стойност. Така изчислява в проценти колко още живот има маслото. Как разбира че маслото е сменено? Ти му казваш. Можеш разбира се да го лъжеш. Така че ако не си го сменял още, смени си го сега и на всеки 10 хил. км след това. Ако от тази до следващата смяна долееш по-малко от литър, нямаш проблем с горене на масло.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е!!!

10 000км за българските горива, климат и запрашеност на въздуха.

Заради калпава поддръжка също.

При ТФСИ се вижда след около 5000км.

Започне ли да го пипа го сменям .Сега на около 6000км почна да пипа и ще го сменям.

Ако едно масло се държи до тези 5000-6000км и после започне да пипа, значи вече качествата му не са ок.И това при пълна синтетика.За ментета не искам да коментирам какво се случва с моторите.Много малко хора гледат TBN на маслата, а от това основно се определя смяната, а не на някакви километри.Аз минавам на по-нисък TBN и ще сменям на 5-6000км, но пък маслото е с много добри мазителни качества.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добреее, имаме напреданили играчи... нисък TBN на маслото, то хуу де, ама с какво гориво ши го караме ДВГ-то?

Маслата с нисък TBN не се представят добре при употреба на горива с високо съдържание на сяра и био гориво.

ЦЕЦО, имай предвид, кое масло, колко струва, съответно и колко време може да очакваш ще бъде "живота" на маслото с ниска киселинна устойчивост и каква "защита" ще осигурява при употреба на гориво E10 (т.е. A-95H) в БГ

1.8/2.0TFSI EA888 е двигател с блок от сив чугун, съответно най-добро мазане може да му предоставят маслата с висок TBN и висок ZDDP, обаче катализатора му не би се чувствал добре с такива показатели. За това при избор на масла отговарящи на стандарт VW 504.00, показателя на TBN е добре да бъде  7, което е рядко срещано масло. 

 

Проблема със "скапаните" масла се вижда на всички бензнови мотори работещи на +100 °C, което е всичко с норма ЕВРО 4, та до днес.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Nikosaul написа:

Добреее, имаме напреданили играчи... нисък TBN на маслото, то хуу де, ама с какво гориво ши го караме ДВГ-то?

Маслата с нисък TBN не се представят добре при употреба на горива с високо съдържание на сяра и био гориво.

ЦЕЦО, имай предвид, кое масло, колко струва, съответно и колко време може да очакваш ще бъде "живота" на маслото с ниска киселинна устойчивост и каква "защита" ще осигурява при употреба на гориво E10 (т.е. A-95H) в БГ

1.8/2.0TFSI EA888 е двигател с блок от сив чугун, съответно най-добро мазане може да му предоставят маслата с висок TBN и висок ZDDP, обаче катализатора му не би се чувствал добре с такива показатели. За това при избор на масла отговарящи на стандарт VW 504.00, показателя на TBN е добре да бъде  7, което е рядко срещано масло. 

 

Проблема със "скапаните" масла се вижда на всички бензнови мотори работещи на +100 °C, което е всичко с норма ЕВРО 4, та до днес.

Не съм никакъв играч.

Чета много и питам много.Просто не обяснявам,уморих се, защото трудно проумява българинът какво и как.

И знам какво да сложа.Сегашното ми масло е 10.3 TBN.

Kарам само 100+ октана и сменям на 6000-7000.

Знам кое масло е най-добро, но трябва да изхвърля катализаторите, а не искам.

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

43 minutes ago, saab-aero said:

Ако сипвате каквото е препоръчал производителя и сменяте на 10 000 какво ще стане?? 

А какво всъщност е препоръчал производителят? ОЕМ-ско масло до изкарване на гаранцията от 100к км?

 

Моето ТФСИ е швейцарско. Сипвано е "неоригинално" масло Vapsoil....което не е Кастрол...и не е 5/30. Резултатът е, че колата вече е на 245к км и е далече от нормата на ВАГ за "нормално" харчене на масло.

 

И да, всички бензинови мотори след Евро4 са капризни на масло. Японски, ВАГ, БМВ.....(за Мерцедес не съм се интересувал).

 

Едно предложение за търсещите висок клас 5/30 масло - Ravenol REP.

А конкретно по темата - аз карам чипнато 2.0Т с Равенол 0/40.

 

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кастрол Едж 5/30 4.5литра за 10 000км

Амсойл 0/40. Около 2.5л

Амсойл 0/40 Екстрийм повер около литър за 5000км , но се сменя или на 6 месеца или на макс 8000км, не ми е оферта.

Сега ще сложа Равенол VMO 5/40, изключително стабилно представяне има маслото.

ТФСИ работят на по-висока температура от повечето мотори 108-113 градуса и е важно какви качества има след 100градуса, а при Равенол е доста добре.

С по-нисък ТБН е около 7.2, реално измерен около 8, но маже много добре.

Онзи ден Бургаската магистрала след Карнобат не съм падал под 240 и маслото държеше 117 градуса.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, martinich said:

На жИнъта ярето е 2010 бензиново и масло не пипа.

Колко литра моторът и колко литра картера?

Каква е литровата мощност? Колко пъти е колата е виждала 6000+ оборота и колко време може да държи скорост над 200?

Това са малко риторични въпроси....

 

TBN може да използва за сравнение на еднотипни масла. При съвременните скъпи масла базите са много по-важни.

 

@Ц Е Ц О Ти каза, че не правиш промивка, но може би е добре да се пуска една промивка за 1-2 минути с с няколко литра евтино масло. Така новото масло може да издържа повече километри. Аз бих проверил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ц Е Ц О  нема тфси дето да не гОри кат лудо на заварка,без значение от вида масло.Шефа ми има постоянно едно регистрирано С8  ,сменя ги на 2-3 месеца и когато го вземе за уикенда да пътува, почти винаги следващата седмица му липсва литър мАсло :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, robobug написа:

И да, всички бензинови мотори след Евро4 са капризни на масло. Японски, ВАГ, БМВ.....(за Мерцедес не съм се интересувал).

 

Поредните глупости.  Турбобензин Евро6, пред втора смяна на масло съм, не е мръднало с мм, последно го проверявах преди няколко хил, когато навъртях набързо 3хил по италиански магистрали. Даже и не знам какво ми наливат при смяната. Вече не мисля и да проверявам нивото, явно е достатъчно , че не е ВАГ :lol:

Забравих да спомена, че не го сменям на 10хил или по-малко, противно на всякакви гуру интернет писания  :lol: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

28 minutes ago, martinich said:

Може ли да видя някъде разписани правилата за каране на европеец, и кой европеец, румънец, естонец, норвежец, талянец?

Не може, но може да си сигурен, че производителите на автомобили имат такава статистика.

И може да си сигурен, че разходът на масло зависи от режима на експлоатация...това даже трябва да го пише в книжката на тойотата:)

Just now, Toledo said:

Забравих да спомена, че не го сменям на 10хил или по-малко, противно на всякакви гуру интернет писания  :lol: 

Забрави и да споменеш как точно караш колата. Едва ли има нещо общо с карането на цецо.

Ако караш като дизел с максимални 3000 (с толкова трябва да си на около 160км/ч) оборота какво точно казваш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, robobug написа:

 

 

@Ц Е Ц О Ти каза, че не правиш промивка, но може би е добре да се пуска една промивка за 1-2 минути с с няколко литра евтино масло. Така новото масло може да издържа повече километри. Аз бих проверил.

Стоян,

 

Точно това се чудя от няколко дни, дали да не прасна един флъш на мотора,че вече 5 смени не съм правил?Идеи?

преди 47 минути, moto_fan написа:

@Ц Е Ц О  нема тфси дето да не гОри кат лудо на заварка,без значение от вида масло.Шефа ми има постоянно едно регистрирано С8  ,сменя ги на 2-3 месеца и когато го вземе за уикенда да пътува, почти винаги следващата седмица му липсва литър мАсло :hilezh:

Тъй тъй......

Аз смених и картерната PCV с последната ревизия такава за S5 и се пооправиха нещата.

Ако почна и нормално да карам, което няма как да стане, нещата ще дойдат на литър на 10 000км, което си е ок

преди 14 минути, Toledo написа:

Поредните глупости.  Турбобензин Евро6, пред втора смяна на масло съм, не е мръднало с мм, последно го проверявах преди няколко хил, когато навъртях набързо 3хил по италиански магистрали. Даже и не знам какво ми наливат при смяната. Вече не мисля и да проверявам нивото, явно е достатъчно , че не е ВАГ :lol:

Забравих да спомена, че не го сменям на 10хил или по-малко, противно на всякакви гуру интернет писания  :lol: 

Караш нова кола, най-малкото.

Едва ли е над 300кс, което има значение.

Кола с нормално каране и нормални коне за всекидневно ползване трудно ще бутне масло.

Вземи да я пържиш граЦко и на къси разстояния и ще си говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ти нямаш нужда чак от такава промивка. Аз имах предвид чисто масло, което да изкара от валове, повдигачи, обтегачи старото масло. Вероятно остава не повече от 0.5л, но е силно замърсено и новото веднага му пада ТБН-а.

А промивки аз съм правил с любегард и ксенум. Любгард е по-ефективен..... Риск бензинов турбо мотор да е направил някъде нагар, който да падне, винаги има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, robobug написа:

 

Забрави и да споменеш как точно караш колата. Едва ли има нещо общо с карането на цецо.

 

Колата при мен се кара яко, все пак затова съм я направил.

Имам ежедневна, където си правя експерименти и съм карал 30 000км и две години с Арал и не го е близнала даже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Ц Е Ц О said:

ТФСИ работят на по-висока температура от повечето мотори 108-113 градуса и е важно какви качества има след 100градуса, а при Равенол е доста добре.

 

Онзи ден Бургаската магистрала след Карнобат не съм падал под 240 и маслото държеше 117 градуса.

 

Не каза ли в предишна тема, че твоя мотор работи на по-ниски градуси? А иначе маслото кофтито е че макар защитата обикновено е на 125 или нещо такова реално не знаеш на 120 примерно колко добре си върши работата. Колко градуса е при нормално каране между другото? 100? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, DLS написа:

Не каза ли в предишна тема, че твоя мотор работи на по-ниски градуси? А иначе маслото кофтито е че макар защитата обикновено е на 125 или нещо такова реално не знаеш на 120 примерно колко добре си върши работата. Колко градуса е при нормално каране между другото? 100? 

Нормално каране пада и на 96.

Маслата в момента, които ползвам са ок и при 150 градуса, така че няма грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, robobug написа:

Забрави и да споменеш как точно караш колата. Едва ли има нещо общо с карането на цецо.

Ако караш като дизел с максимални 3000 (с толкова трябва да си на около 160км/ч) оборота какво точно казваш?

Казвам, че в първия цитиран от мен твой пост написа глупости. Или само аз не видях, че някъде си коментирал каране на заварка ?  Или че по дифолт всички пиещи масло ТФСИ-та се карат като на Цецо колата ? Масово се карат както аз карам и масово гълтат в пъти повече масло от моята. И проблема не е в технологията, а в производителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, robobug написа:

Забрави и да споменеш как точно караш колата. Едва ли има нещо общо с карането на цецо.

С карането на Цецо всяка кола гори масло, въпроса е ако караш по ограниченията и сменяш консумативи по предписание на производителя защо гори масло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...