Jump to content

1.8 TFSI 2011Г- ГОРИ МАСЛО И СЛЕД РЕМОНТ


svetlozar_26

Recommended Posts

Здравейте, драмата продължава. Смених помпата за високо налягане. Ефект- незначителен. Това, което се очертава, че за 1300км- 1л масло. На извън градско(София-Бургас-София)- около 250g при 150км/ч. Останалото го е изгорила на студено в града. Каква би могла да е причината. Има ли вариант за евтина причина или колегата ще се окаже прав- недобър ремонт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Извинявам се че сигурно изглеждам като лаик, но при неревизирани бутала каква е логиката при високи обороти да не изгори 1л от София до Бургас. И друго компютъра отчита разход 13л/100, а като я засякох реален разход 9.5л/100 при скорост 140-150. Ето това не мога да разбера от къде идва грешна информация на борда. Защото втори ремонт ми е в повече. Искам да изключа вече всички други варианти преди второ отваряне. Ако знаете добър диагностицик моля дайте контакт. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де, смени ли pcv-то, dv клапана и evap клапана? Това са евтини части с лесна смяна. Имах леки вибрации на празен ход, смених pcv и evap, и сега работи доста по-добре. Не разбирам защо се хвърляш на скъпото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, svetlozar_26 said:

но при неревизирани бутала каква е логиката при високи обороти да не изгори 1л от София до Бургас.

А защо реши, че си със стари бутала? Откъде ги намери, като Порше твърдят, че не се произвеждат.

Ако си с неоригинални бутала, какви сегменти са сложили?

 

Смени ли маслените пръскалки за охлаждане на буталата? Руснаците твърдят, че те са един от потенциалните виновници за висок разход на масло - отваряли много рано и обливали буталото в масло на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам буталата четирите са заедно със сегментите комплект нови от VW - по думи на майстора. Но виж това за тези маслени пръскалки незнам дали са сменени. А как стои тяхната евентуална смяна(ценово и като работа)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Пръскалките" са по 30-на лева оригинални. Сменят се и през картера. Но може и да са си наред.

Не съм се интересувал за 1.8Т, но за 2.0 няма нови ВАГ бутала с 21мм бутален болт и затова Порше предлагат комплект с биели за 23мм.

Погледни във фактурата, трябва да има номер. После в някой каталог ще излезе, дали има по-нова ревизия.

 

Ти всъщност не знаеш кога е изгорила повече масло - при градското или при магистралното каране.

По свещите може да гадаеш (по-скоро някой майстор) дали на някой цилиндър имаш проблеми примерно с гумички на клапан.

Ревизирахте ли главата при ремонта? (под ревизия имам предвид пасване и почистване на клапани, смяна на гумички, проверка на водачи).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не имам предства- гори го при градско определено. Главата знам че е ревизирана.Проблемът е че в градско разрежда маслото с бензин и после го гори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Коментирахме си с познати какво се случва с ламбда сондата при голям разход на масло.

Възможно е ламбдата да е унищожена и да бърка смесите - това може да обясни и високия разход на бензин, а защо не и на масло - просто при безконтролно леене на бензин в цилиндъра маслото се разрежда.

На тези коли ламбдите са широколентови и са основен датчик за смесообразуването (не като при 1.8Т, където основния датчик е дебитомера).

@svetlozar_26 Бош сонда струва около 130лв, оригинална сонда е 370. Аз бих пробвал с Бош.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Колега, открихте ли проблема, аз съм с 2.0 tfsi и след ремонт имам подобен проблем. Всичко е сменено и пак гори масло на дълъг път. Ако някой даде идеи от какво може да е да пише, бутала, биели сегменти, вериги, ревизирана глава и клапани са оправени и пак гори, най-вероятно двигателя си не става, бутала са 21 такива ги дават от audi

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

С 10/50 я карам и на "дълго" само го  мирише. На "къси" си лапка доволно. Гледам да я държа от средно до макс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


С каква марка си защото при мен е обратно гратско почти никакъв извън гратско 1000 км. 500- 600 гр.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така. В града ми се случи да долея литър на 4500 км. Тази година ходих с нея до морето и на 1200 км долях около 600-700 грама. Взимам под внимание това,че не съм паднал под 150 км в час.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какви са тези разходи на масло , на мен за 10000км , не ми се е налагало да доливам , след пълен ремонт - бутала със сегменти и пълна ревизия на главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/18/2021 at 6:47 PM, johndaniels said:

, бутала са 21 такива ги дават от audi

Сега го прочетох това. Имаш предвид, че са с 21 мм бутален болт ли?

Дай да видим какви точно бутала са сложени.

Ауди имат период, в който предлагат 21мм бутала, които са пак с грешни сегменти.

"Верните" оригинални бутала са предлагани много малко време около 2015-та (примерно Порше отказваха да ги доставят) и се минава на бутала с 23мм. Остава опцията Колбеншмид с 21мм.

 

Писал съм и друг път - карането с висок разход на масло уврежда блока. Това важи за всеки един двигател....особено с алуминиеви блокове. Това става по няколко начина:

- блокиралият сегмент с нагар по него започва да дере в една точка (всъщност е ивица около сантиметър) и износва цилиндъра. В най-добрият случай е някаква елипса, но по-опасното са вертикални черти, буквално замазващи хонинга;

- навлизането на масло в горивната камера води до детонации (някои масла са по-склонни към детонации), които повишават температурата на камерата и .....

- високият разход води и до повече нагар по клапаните (особено с неизправна картерна вентилация), което води пак до бедни смеси и детонации;

- калпавото масло, което се долива ("защото нали го гори и няма нужда от по-хубаво") също затруднява ремонта.

 

Неизправни дюзи също могат да увредят бутало (дори чисто новото бутало).

Налягането на горивото при директно впръскване е близо 100 бара (за чипнати коли и над 120). За разлика от обикновените дюзи, които работят на 3-4 бара, тук всяка малка неизправност се заплаща скъпо.

 

Тези двигатели (с директно впръскване) не искат високо вискозни (гъсти) масла. Те обикновено са с повече добавки, сгъстители и са по-склонни да образуват нагар. Освен това хонинга конкретно на ВАГовия 2.0 е съвсем друг тип - много по-фин и с друг градус - примерно около 30 градуса, които е предвиден за масла тип 0/30 и 5/30.

Допуските в лагерите също са много малки и по-гъстите масла правят налягане без необходимия дебит, което води до повишаване на температурите в локални точки, което води до....нагар.

 

Конкретна информация за моя случай - при температура на въздуха над 30 градуса, претоварена кола, с кутия и велосипед на покрива и скорости около 120-130, температурата на маслото при мен е около 105 градуса. При падане на скоростта под 90км/ч температурата на маслото пада под 100 градуса. Разходът на масло на практика е 0 (нула). Това е за чипната кола, с оригинален катализатор, куатро със 17" гуми, бутала Колбеншмид 21мм и масло Ravenol VMP.

До покупката на колата от Швейцария колата е била гаранционна, обслужвана в швейцарския дилър с масло Вапсойл за ВАГ 0в30.

Ремонтът е направен при разход на масло около 300гр/1000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега го прочетох това. Имаш предвид, че са с 21 мм бутален болт ли?
Дай да видим какви точно бутала са сложени.
Ауди имат период, в който предлагат 21мм бутала, които са пак с грешни сегменти.
"Верните" оригинални бутала са предлагани много малко време около 2015-та (примерно Порше отказваха да ги доставят) и се минава на бутала с 23мм. Остава опцията Колбеншмид с 21мм.
 
Писал съм и друг път - карането с висок разход на масло уврежда блока. Това важи за всеки един двигател....особено с алуминиеви блокове. Това става по няколко начина:
- блокиралият сегмент с нагар по него започва да дере в една точка (всъщност е ивица около сантиметър) и износва цилиндъра. В най-добрият случай е някаква елипса, но по-опасното са вертикални черти, буквално замазващи хонинга;
- навлизането на масло в горивната камера води до детонации (някои масла са по-склонни към детонации), които повишават температурата на камерата и .....
- високият разход води и до повече нагар по клапаните (особено с неизправна картерна вентилация), което води пак до бедни смеси и детонации;
- калпавото масло, което се долива ("защото нали го гори и няма нужда от по-хубаво") също затруднява ремонта.
 
Неизправни дюзи също могат да увредят бутало (дори чисто новото бутало).
Налягането на горивото при директно впръскване е близо 100 бара (за чипнати коли и над 120). За разлика от обикновените дюзи, които работят на 3-4 бара, тук всяка малка неизправност се заплаща скъпо.
 
Тези двигатели (с директно впръскване) не искат високо вискозни (гъсти) масла. Те обикновено са с повече добавки, сгъстители и са по-склонни да образуват нагар. Освен това хонинга конкретно на ВАГовия 2.0 е съвсем друг тип - много по-фин и с друг градус - примерно около 30 градуса, които е предвиден за масла тип 0/30 и 5/30.
Допуските в лагерите също са много малки и по-гъстите масла правят налягане без необходимия дебит, което води до повишаване на температурите в локални точки, което води до....нагар.
 
Конкретна информация за моя случай - при температура на въздуха над 30 градуса, претоварена кола, с кутия и велосипед на покрива и скорости около 120-130, температурата на маслото при мен е около 105 градуса. При падане на скоростта под 90км/ч температурата на маслото пада под 100 градуса. Разходът на масло на практика е 0 (нула). Това е за чипната кола, с оригинален катализатор, куатро със 17" гуми, бутала Колбеншмид 21мм и масло Ravenol VMP.
До покупката на колата от Швейцария колата е била гаранционна, обслужвана в швейцарския дилър с масло Вапсойл за ВАГ 0в30.
Ремонтът е направен при разход на масло около 300гр/1000км.

Добре ОК но все пак някой пробвал ли е 5.50 или 5 w 60 и каква е разхода сравнение с 5.30 или 5. 40 бладоря предварително


Sent from my iPhone using Tapatalk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти и изобщо да не налееш масло пак няма да го гори, има ли нужда да се пробва? Защото ефекта няма да е кой-знае колко по-различен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи уточнявам, че моят миксер НЕ е ремонтиран. Вече гони 150К. С 5/30, 5/40, 0/40 за ~1000 км (да го наречем "дълго") доволно поемаше едно шишенце. Сега с 10/50 за същия пробег консумирВа около 1/10 от това шишенце. Карам си по един и същи начин, няма нужда да влизам в детайли... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...