NITRO1 Публикувано 11 Март 2017 Доклад Share Публикувано 11 Март 2017 Става въпрос за Castrol Magnatec 5w40 C3 и Castrol Edge FST Titanium 5W40 в момента съм с първия и за близо 7к. съм много доволен. Приятел ми нахвали въпросния Едж, като по-добрата алтернатива, но не можа да се обоснове защо. Разликата в цената е грубо около 15 лева в полза на Магнатека, но това разбира се не е пречка ако Едж-а се окаже по-добрата алтернатива за бензинов турбо мотор с код BFB. Kъде се позиционира Фукс 5В40 спрямо горните две масла и по-добро ли е от горните две? Бях се замислил и за Yacco с този вискозитет, но тук из форума прочетох леко негативни мнения. Като цяло кое масло с въпросния вискозитет 5в40 би паснало най добре на горепосочения мотор? Само за инфо, понеже ми е интересно - следя маслото редовно и не го гори и грам, а по магистрала не е като да съм карал бавно. Предстои ми скоро смяна и бих искал да избера най-доброто възможно за колата. Разбира се говорим за оригинални масла, доколкото е възможно да се гарантира това. Тотал, Елф, Мотул и Мобил не бих искал да слагам. Някъде гледах клип, че Ауди разработвали двигателите си съвместно с Кастрол, като масло незнам до колко е вярно това. Както например Мерцедес работят с Мобил, Рено с Елф и т.н. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 11 Март 2017 Доклад Share Публикувано 11 Март 2017 Edge е съвсем друг клас масло, от което нямаш нужда. Има други добавки, от които нямаш нужда и е с по-добра база, от което пак нямаш нужда. Фукс имат всякакви масла. Има си цяла тема за масла. Щом си доволен (каквото и да означава това) от Кастрол, карай с него. Масовите масла 5/40 имат един единствен плюс - евтини са. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 11 Март 2017 Доклад Share Публикувано 11 Март 2017 Какво препоръчва Castrol http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=audi&model=a4-s4-rs4-8e-(2001-2008)&modelType=a4-1-8-turbo-quattro-(120-kw)-(2002-2008) Аз на BFB карах с CASTROL EDGE 5W-30 LL и не съм имал проблем. Но засега мигрирах при Mobil .. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 11 Март 2017 Автор Доклад Share Публикувано 11 Март 2017 Мобил прочетох че се произвеждал в Турция, този който е за БГ, ако искаш може да споделиш на л.с. твоя Мобил откъде го взимаш ако не е турски разбира се. robobug - от написаното от теб разбирам че Едж-а превъзхожда магнатек-а, предвид това, че колата е с турбо, един вид по-капризна на масло, защо да нямам нужда от добавките които са вложени в Едж? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 11 Март 2017 Доклад Share Публикувано 11 Март 2017 Масло Mobil 1 ESP Formula 5W-30 вземам от тук http://www.omnicar.bg/?page=home Следващата смяна ще му сложа Shell за разнообразие .. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 11 Март 2017 Автор Доклад Share Публикувано 11 Март 2017 Ясно, мерси. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 11 Март 2017 Доклад Share Публикувано 11 Март 2017 49 minutes ago, NITRO1 said: Едж-а превъзхожда магнатек-а, предвид това, че колата е с турбо, един вид по-капризна на масло, защо да нямам нужда от добавките които са вложени в Едж? Защото добавките са за пазене на катализаторите на по-новите коли (разбирай с по-висок евростандарт). Твоята кола е с възможно най-ниското налягане на турбото, самият двигател е концепция от 80-те години, абсолютно нищо не налага използването на високотехнологични масла. Ако все пак искаш да караш с някакво супер-дупер масло, трябва да забравиш за Кастрол. Най-важното е да сменяш навреме маслото. Това "навреме" трябва да е съобразено с условията на каране и вида масло. Примерно аз карам 1.8т-то с мотул 8100. Основно градско и го сменям на 10к км. Реално маслото след 7-8к си е за смяна, но отлагам до 10 При същите условия с Мобил 0/40 карам и по 12к км без проблеми. В момента съм с Шел 5/40 и маслото си държи 10к км без намаляване на нивото, увеличаване на шума, претракване на повдигачи или каквито и да е признаци за "изхабяване". Картерът ми събира 3.5л, а турбината надува над 1 бар. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 11 Март 2017 Автор Доклад Share Публикувано 11 Март 2017 Вече ми стана ясно. Сменям си навреме маслата и на двете коли, мисля този Кастрол да го изкарам макс до 10к. и да го сменям. А като цяло Фукс 5в40 по-добро ли е от Магнатек 5в40? Говорим за истински масла. Гледам, че е по-скъпо от Магнатек-а за 5 литра туба, но май цената у нас няма много значение за качеството или бъркам? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 13 Март 2017 Доклад Share Публикувано 13 Март 2017 Аз а4-ката (BFB двигател) я карам с 5w40 на Shell, като маслото го купувам изключително и само от бензиностации на Шел за да избегна максимално ментетата. Дават го за пробег от 15 000км, но аз го сменям на 12 000км (така съм нагласил и сервизния интервал на компа), двигателя работи отлично с него. Вече 5 години и почти 80 000км се кара с това масло и нямам никакви забележки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
specialK Публикувано 10 Април 2017 Доклад Share Публикувано 10 Април 2017 На 3/11/2017 at 21:15, robobug написа: Защото добавките са за пазене на катализаторите на по-новите коли (разбирай с по-висок евростандарт). Твоята кола е с възможно най-ниското налягане на турбото, самият двигател е концепция от 80-те години, абсолютно нищо не налага използването на високотехнологични масла. Ако все пак искаш да караш с някакво супер-дупер масло, трябва да забравиш за Кастрол. Най-важното е да сменяш навреме маслото. Това "навреме" трябва да е съобразено с условията на каране и вида масло. Примерно аз карам 1.8т-то с мотул 8100. Основно градско и го сменям на 10к км. Реално маслото след 7-8к си е за смяна, но отлагам до 10 При същите условия с Мобил 0/40 карам и по 12к км без проблеми. В момента съм с Шел 5/40 и маслото си държи 10к км без намаляване на нивото, увеличаване на шума, претракване на повдигачи или каквито и да е признаци за "изхабяване". Картерът ми събира 3.5л, а турбината надува над 1 бар. От каране с Bardhal 5w30 (XTEC ,XTS ) имаш ли впечатления? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 10 Април 2017 Доклад Share Публикувано 10 Април 2017 Не, скъпо ми е. Но ако ми се наложи да купувам масло от около 25лв/л бих погледнал и разни други варианти - милърс, реванол, амсоил, фукс....всички имат някакви естерни предложения. Не казвам, че са по-добри от бардал, просто давам предложения в този ценови клас. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 6 Май 2017 Автор Доклад Share Публикувано 6 Май 2017 За да не пускам друга тема, има ли проблем ако смеся три вида масло 5в40. Събраха ми се по литър от Мобил, Кастрол и имам един литър от предния собственик оригинално ФВ масло, което става и за Ауди, Шкода,Сеат и т.н. И трите са с еднакъв вискозитет, но знам ли- да пробвам да ги смеся предварително в някаква прозрачна туба? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 6 Май 2017 Доклад Share Публикувано 6 Май 2017 Няма проблем да ги смесиш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 6 Май 2017 Автор Доклад Share Публикувано 6 Май 2017 Ясно, мерси. А един друг въпрос: Кой вариант е по - добър за двигателя 1. Взимам висок клас масло 5в40 например Bardahl, Royal Purple, Red Line, Amsoil и т.н. и го сменям на 15к или 2. Наливам Кастрол, Мобил или Тотал 5в40 (тоест средна хубост марки) и ги сменям на 10к? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 Хората направиха по 400к км с Мотул 8100, без да имат проблеми с повдигачи, турбини, нагар. Ако изборът ти по т.2 е само тези три масла, тогава търси друг вариант. Хубавия Кастрол е Едж, хубавия Мобил е "1", хубавия Тотал не знам кой е:). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 7 Май 2017 Автор Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 Ами колега, нали няколко поста по-нагоре ми обясняваше, че е Едж-а не е за мен, тоест имал добавки, които пазят катализаторите, покриват по-висок евро стандарт и аз затова не го слагам в сметките. От Мотул не съм доволен, за мен понижиха качеството и отдавна не ползвам Мотул. Мобил 1 нямат вискозитет 5в40 имат 5в30, а за да сложа 5в30 трябва да правя промивка на цялата система, защото за момента съм с 5в40. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DStealth Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 Сипи равни количества и ще стане 5в35 :)) Няма проблем да ги смесиш, ако са на една основа маслата... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 Реално тези 5W40 масла преди смяна са с вискозитет под xxW30 . Хубави масла на приемлива цена са Мобил 1 0W40, Shell Helix ultra 5W40. Може гарантирано да караш над 10к км....но колко над 10 С какво е по-добър един Бардал в същия ценови клас нямам никаква идея....а и силно се съмнявам, че е по-добър. Има със сигурност и други марки, но не съм се интересувал и пробвал. Примерно хвалят Валволин. Аз мисля да пробвам една синтетика на Ravenol....но нямам никакви лични наблюдения, за да коментирам сега. Като цяло личното ми мнение е, че масла над 15-16лв/л са абсолютно безмислени за стоково 1.8Т. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DStealth Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 Според руснаците този Ravenol SSl 0w40 е най-добрия мисс ПАО 0W-40 (либо ПАО + гидрокрекинг) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 разкри ме Само че, ще го поръчвам от Германия.....и няма да го сипя на 1.8т-то. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 Прекалено голямо внимание им обръщате на тези масла ми се струва. Важното е да има а не какво е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 ..... и колко често се сменя....Ако говорим за 1.8Т и за 1.9Д си абсолютно прав. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
birdman Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 Преди 1 час, Passi написа: Прекалено голямо внимание им обръщате на тези масла ми се струва. Важното е да има а не какво е Тва малко, като с гумите ! Все едно Льоб излиза по улиците да пилотира Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 За гуми да ти кажа давам пари защото това е връзката между тоя и другия свят ама за масло няма нужда да се ръся някакви страшни суми Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DStealth Публикувано 7 Май 2017 Доклад Share Публикувано 7 Май 2017 (Редактирано) Предполагам си наясно, че има разлика между мотори с 50кс на литър и такива със 150+ Да за 1.9тди наистина ползата от скъпи масла клони към нула... Edit: А и предполагам ще се съгласиш, че дали ще дадеш 100-150лв за среден клас масло и/или 200-250 за висок клас не е чак толкова фрапираща, най-малко може разликата в цената да се компенсира от интервалите за смяна дори....Ако едното е минерална вода на 7-8к другото може да кара с добри качества над 10к, примерно... Редактирано 7 Май 2017 от DStealth Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване