Jump to content

Дали вече имат смисъл всесезонните гуми?


Recommended Posts

Колеги скоро ще трябва да се сменят зимните с летни гуми.

В предвид на това каква беше тая зима, без сняг и доста често градусите над 7, дали има смисъл направо да си сложа всесезонни гуми и да забравя.

Ето тази година не съм минал и 1 метър в/у сняг или лед. Температурите през Януари надминаваха 15-20 градуса.

Мисля направо да си сложа едни всесезонни и да не се разправям повече.

Иначе всяка пролет и есен, демонтаж-монтаж-баланс - писна ми. Нямам 2 комплекта джанти и мисля, че това е добро решение за мен

Някакви сериозни доводи против?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих сложил всесезонни гуми ако: карам предимно градско(какъвто и сняг да падне ,все ще почистят основнитеулици. Ако пък е много сериозно все пак има и градски транспорт). Ако колата не е жизнено необходима за работата ми. Ако не бях любител но риболова и зимните спортове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 3 години карам с "несъществуващите" всесезонни гуми и досега не съм имал проблеми!

Дори и на сняг <_<

Марката е VREDESTEIN Quatrac 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече писах, по темата, но ще повторя - предвид климата в Бг. бих препоръчал да карате през зимата с всесезонни гуми, а лятото с летни. Е, ако има накои, които всяка седмица кръстосват из балканите за тях би имало смисъл чисто зимни гуми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма зима дето да не съм се качил в планината. Тази зима поне 3 пъти съм карал на сняг/заснежено/заледено. Затова си слагам на есен зимнити и на пролет летните и готово <_<

А иначе дори със всесезонни, пак ще трябва да си правиш баланс на гумите, така че по-скоро ще си спестиш само носенето на 4 гуми в колата когато сменяш летни със зимни или обратното

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма зима дето да не съм се качил в планината. Тази зима поне 3 пъти съм карал на сняг/заснежено/заледено. Затова си слагам на есен зимнити и на пролет летните и готово :bia:

А иначе дори със всесезонни, пак ще трябва да си правиш баланс на гумите, така че по-скоро ще си спестиш само носенето на 4 гуми в колата когато сменяш летни със зимни или обратното

Просто си направи сметка не, колко пъти си се качил на балкана, а колко км. си минал на сняг и колко на сух и ТОПЪЛ асфалт.... и си изчисли процнта. Така ще рабереш, има ли смисъл от зимни гуми.

Иначе въпрос с баланса нема! Летните гуми са на летите джанти :D:lol: , а зимните на железните. Само сменям колелата за нема и 5 минути и... :D:D:unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама веднъж сложени всесезонните гуми и балансирани, забравям за

2-3 години напред... Мене тва ми е идеята. Както казах-главно заради това, че нямам 2 комплекта джанти.

:D

А и още нещо, лятото като напече до 40 градуса ще може ли да карам с тия всесзеонни гуми?

Четох един тест на GoodYear Eagle Vector+ EV-2, много ги хвалят в АутоБилд. Направо само оценки 5, 5+ и 6 ама цената им е около 200 лв. Чудя се дали да не се метна на такива. Ама дали ще ми вършат работа и лятото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега при мен е -14 и има поне 12см сняг :hilezh: А4-ката е с Dunlop Sp Sport A2 (всесезонни) .Това и е 3-та зима (по фактура) при мен е 1-ва. Вярно карам повече градско,но не съм имал никакъв опир...дълбок ,отъпкан сняг,киша колата стои и не мърда. Даже и за суровия канадски климат гумата си върши екстра работа...при положение че зимата тук си е 6 месеца твърди :D

В Бг Б4-ката ми е прясно обута с VREDESTEIN Quatrac 2

За които му се не разправя с два чифта джанти всесезонната гума е решението :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, колеги аз от 06.01 януари откакто ми гръмна една стара зимна гума с 130 км.ч на магистралата за София (бях пуснал снимки) се наложи да купя екстремно в София 4 нови гуми. Бях в Дианата на околомръсното и след много чуденки в този слънчев ден +15 градуса беше се реших също на едни всезезонки. PIRELLI P400 Aquamile M+S. Водят се за кал и сняг, но по-скоро са летни за дъжд, защото имат много дълбоки канали, а нямат типичните за зимни гуми ламели. Цената им беше 103 лв. с ДДС за размер 195/65/15 91Т. Интересно, че после в нета не можах да открия информация за тях освен на руски сайтове - дори на сайта на пирели ги няма :D Произведени са в Испания и може би са само за източния пазар. ТУК ИМА ИНФО НА РУСКИ

Впечатленията ми:

1. На сухо - Много стабилно се държи колата на сухо и влажно - в завои не мърда. Тихи ... никакъв шум не констатирам извън нормите дори при 180 км. (успях да тествам за първи път печката). На спиране мисля също, че държат много добре като се има предвид, че 1-2 пъти ми се е включил АБС-а, а със старите зимни почти на всяко по силно натискане се активираше ... много приплъзваха явно.

2.На морко - не съм ги карал в дъжд, но ги дават, че това им е естествената среда Aquamile ... трябва да са добри

3. На сняг забележете - преди две седмици се качих до Хижа Здравец в Родопите където имаше около 5 см. отъпкан но непочистен сняг. Изкачване около 10 км. и колата се държеше перфектно. Няма буксуване ... държи си дирята и в завои влизах както при изкачването така и при спускането с 60-70 км. без да поднесе задницата. Спира също много уверено с помощта вече на АБС-а, но без поднасяне и шейни. А точно пред ЕКО Хотел Здравец, където ще е зимния събор има едно доста стръмно изкачване. Също не беше почистено, а само отъпкано и пред 2-3 коли отбиха след кратък опит да се изкатерят. Не знам с кви гуми бяха , но аз спокойно си се изкачих като посредата на най-стръмното спрях нарочно, за да тръгна от место - прибуксува леко, но с по-внимателно боравене на съединителя и зацепи и ме качи без проблем. Аз досега в по-лоши зимни условия не съм попадал, така че тази гума ми е достатъчна. Не знам другата зима дали ще си запази качествата, но засега съм доволен. И цената мисля, че е добра.

Така че аз съм за всезезонните гуми, ако не сте ескремни планинари!

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто си направи сметка не, колко пъти си се качил на балкана, а колко км. си минал на сняг и колко на сух и ТОПЪЛ асфалт

не, аз гледам по друг начин на нещата - предпочитам по-сигурното, за мене е по-важно зимата да съм със зимни ако ще и нито веднъж да не се кача нарочно на балкана, но може някъде да се случи да попадна на заснежен терен и според мене една зимна би трябвало да се справи по-добре от една всесезонна гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, колеги в гуми център Диана не предлагат Goodyear Eagle Vector + EV-2 и Vredestein Quatrac 2.

Аз се ориентирах към тях. Пак четох теста в АутоБилд и тея две гуми ги дават на първите места с отлично повдение както на сняг така и на слънце и дъжд. Съвсем малко отстъпват на зимните на сняг и на летните на сухо. :respekt: Някой ще ми каже ли:

1. Къде мога да ги намеря?

2. Горе-долу на каква цена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, аз гледам по друг начин на нещата - предпочитам по-сигурното, за мене е по-важно зимата да съм със зимни ако ще и нито веднъж да не се кача нарочно на балкана, но може някъде да се случи да попадна на заснежен терен и според мене една зимна би трябвало да се справи по-добре от една всесезонна гума.

Няма спор - също съм убеден, че чисто зимна гума ще се държи по-добре. Все пак когато веднъж дваж в годината ти се случи да попаднеш в такъв сняг - просто вместо с 80 ще караш с 60 и ще имаш същата сигурност, както и с чисто зимна гума....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VREDESTEIN Quatrac 2-Eдинствената всесезонна гума !!! Перфектни са !!!

Да де разбрах ама откъде? :eusa_clap:

На колегите дето не признават всесезонните ще кажа само:

Нима не виждате какво е времето навън. Някой ще ми каже ли какъв сезон сме сега!?

На думи Зима, ама в действителност непрекъснато се сменят. Сега вали дъжд, след обяд ще грейне слънце ще стане 15-20 градуса. За ква зима говориме. Лятото обилни дъждове пак слънце...

Да така е, за лятото-летни, за зимата-зимни. Обаче ние вече нямаме зима като зима нито лято като лято. Не сме Швеция нито южна Италия...

Затова мисля една всесзеонна гума би се справила добре.

Още повече, че дори специалистите от АутоБилд съветват: За едни променливи клиатични условия където времето се сменя често и е непостоянно всесезонната гума е решението. Това твърдят и специалистите от Гуудйър. Още повече го доказват и тестовете с цифри. Сравнение м/у летни всесезонни и зимни. Разликата винаги е в някви 0.8 км/ч по-малко примерно при аквапланинг, или 1.2 км/ч по-малко в звой и някви такива...

Няма смисъл да рекламирам всесезонните както казах, ако имах два комплекта джанти нямаше да се чудя и щях да слагам летни и зимни ама като имам само едни... :respekt:

Ако може някои да отговори къде в София да намеря VREDESTEIN Quatrac 2 и на каква цена?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От чисто практична гледна точка се замислям дали 2 комплекта сезонни гуми ползвани по предназначение(зиме и лете) няма да изкарат по-дълго време от 2комплекта всесезонни. Това а също и по-голямата сигурност давана от сезонните гуми за мен накланят везните в тяхна полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В доста страни излиза изискване да има лятни и зимни гуми.Говори се ,че ще го приемат и у нас.Така ,че ще се сбогуваме с всесезоните гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В доста страни излиза изискване да има лятни и зимни гуми.Говори се ,че ще го приемат и у нас.Така ,че ще се сбогуваме с всесезоните гуми.

Няма - според производителя тя е за ЗИМА, за лято .... така че няма как да я забранят.

П.П. Между впрочем във Финландия никой не забранява всесезонните....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VREDESTEIN Quatrac 2-Eдинствената всесезонна гума !!! Перфектни са !!!

Карах известно време с такива и не съм очарован ,честно казано!!!! Лятото са прекалено шумни ,и колата е нестабилна ,особенно на мокро !!!! Зимата долу-горе ставаха до момента ,в който един мерцедес 190 ме изтегли по-пътя за Троян :rolleyes:

Само лятна и само зимна карам вече ,дори и да няма сняг . . .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи кой, къде и колко кара. Също и как.

Аз не мога да износя 4 бр зимни гуми посмъртно за 4 години. Това значи да ги хвърля на пробег 7-8хил. км. което не ме устройва.

За целта минавам поне на задни всесезонки + вериги за кофти случки. Там където минават веригите зимните гуми плачат тъжно. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На въпроса къде - най-сполучливия отговор е www.drumnik.com

Там взех за Голф-а Вредещайнките (които между другото са перфектни) , имат и Гудиър :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

и аз силно се замислям да ли да нескоча във едни гуми за мъгла

преди карах сужебния партнер с дебица навигатор2

и съм ходил кадели не ..даже това и е втора зима на всесезонките и ощо деянат:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...