Jump to content

Слаби спирачки - проверете този преходник на маркуча за сервото


kx3m

Recommended Posts

Пускам тази тема да е по скоро като помощ за колегите със подобен проблем като моя.

На кратко:

Още от както имам колата, спирачките ми се струваха малко по-слаби, но

понеже не съм тествал на друга A4 B6 1.9 TDI агресивно спиране,

при мене по-тромавото спиране го отдавах на тежките 17-ки.  Зимата с заводски 15-ки беше по-добре,

поради което  не съм обърнал по-сериозно внимание.

Бях се навил да сменявам и серво, мислейки че е влезнала вода в него и е тръгнало,

докато не прочетох наскоро за въпросният гумен вакуум преходник на серво маркуча, между двигателния

отсек и преградата на акумулатора.

http://lcGWLpy.jpg

 

Оказа се че този преходник с годините е омекнал , като при силно натискане на спирачка се смачква вътре,

но е трудно да се види, или отвън изглежда че съвсем малко се свива, ако има втори човек да гледа.

Днес реших да го сменя с нов (15 лв от Елит кар без отстъпки, код стария- 8Е0611743D,  нов- 8E0611743F), като на стария преходник вакуум маркуча

от тандем помпата го свалих с два пръста,

а новия за да го вкарам трябваше да сваля акумулаторa за да мога да натискам по-силно, стария преходник беше тотално омекнал.

http://AILxV4j.jpg

Още на първото натискане на спирачката, спирането нищо общо с преди, да не кажа двойно повече спира сега.


 

Edited by kx3m
Link to comment
Share on other sites

Със стария преходник педала беше твърд когато си иска преди палене на двигателя, но имаше спирачка за 1-2 натискания, сега с новия има разлика и педала е доста мек преди палене. Просто още ми е чудно как един гумен преходник е спъвал толкова спирането, просто разликата с новия е голяма в спирането.

Link to comment
Share on other sites

On 22.08.2017 г. at 9:59 PM, kx3m said:

... код стария- 8Е0611743D,  нов- 8E0611743F ...

 

А защо са с два различни номера? Бидейки един и същ детайл не трябва ли да са с един и същ номер?

Link to comment
Share on other sites

 да различават се с една буква, момчето дето го поръча каза че го давали от 2001 до 2008,за B6-B7  като на вид са еднакви, но вътре новия е с около милиметър по тесен на поглед, но може стария да е бил много омекнал и разтегнат. Определено маркуча от едната страна на прехходника  влезна с малко зор, като преходника беше сложен в преградата на акумулатора. Маркуча от стария преходник от към двигателя се изваждаше без никакво усилие, при новия е невъзможно без стабилно дърпане.

Edited by kx3m
Link to comment
Share on other sites

да поне не е скъпо, но преди да купуваш си провери всички вакуум маркучи към EGR, N75, N239 и N18 клапаните, както и черно белия еднопосочен клапан, защото всяка загуба на вакуум оказва влияние. При мене имаше 2 мм цепка на входа на маркуча на N75 и колата не се изтрелваше мн рязко и гасенето на двигателя беше твърдо. След подмяна на маркуча колата набира по-бърже в ниските и двигателя се гаси много меко, като от това губене на вакуум с много ровене из нета стигнах и до въпросния преходник за маркуча на сервото, иначе нямаше и да се сетя.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Да ви попитам, на B6 вакуум маркучите с един и същи размер на вътрешния диаметър ли са? И ако да, знаете ли колко метра маркуч ми трябва, за да подменя всичките, защото повечето ми изглеждат остарели и напукани. Благодаря предварително! 

Link to comment
Share on other sites

вакум маркучите от тандем помпата към актуатора на турбото,N75,,N239, N18 са с вътрешен диаметър 3.5 мм , външен 7.5 мм , към EGR от N18 беше по голям към 4-5 мм вътрешния. На мене някъде към 2- 3 метра ми трябваха, но без EGR. В Елит кар имаше точно такъв с 3.5 мм вътрешен.

Edited by kx3m
Link to comment
Share on other sites

Не е само там проблема с вакуум маркуча от тандем помпата до сервото... Точно където влиза маркуча в сервото се получава същото нещо.. Омеква и изпуска въздух.. Аз малко ги побългарих нещата, защото не успях да извадя маркучите от въпросния преходник, който си постнал, но въпреки това изпускаше леко от там. Също и от сервото не успях да извадя маркуча, но реших и там да уплътня тръбата.. След като ги оправих нещата и преходника и до самото серво в момента имам страшни спирачки.. Въпреки, че оправих нещата, мисля да си закупя този преходник и да го сменя, също ще потърся и за самото серво, защото и там се получава същият проблем

Link to comment
Share on other sites

Тъй като и на мен ми се струват слаби спирачките, но не съм карал Б6 преди - твърд педал на спирачката на изгасен двигател за какво може да е симптом? Досега всичко, което съм карал има за 1-2 натискания преди да втвърди нацяло, но този имам чувството, че е напълно твърд, не поддава изобщо. Дали има някаква връзка това със по-слаби спирачки? Като запаля всичко си заспива и си е сравнително чувствителен педала.

Edited by tsvyatkoff
Link to comment
Share on other sites

Губи вакуум от някъде, като тръгнеш от разбит щуцер на тандем помпа, въпросния преходник по горе ако е омекнал се смачква от вакума при силно натискване спирачката, сцепени малките вакуум маркучлета , серво и стигнеш до вакуум резервоара или там както се казва това кръглото като топка до N75. Някои хора го махат като се спука този  резервоар, който мисля че помага за 2-3 натискания на спирачката при изгасен двигател и за по бърза реакция на турбото в движениие. А под слаби спирачкки, преди със стария преходник на сух и чист асфалт, колата само намаляше резко при силно натискане на спирачката, след смяната колелата болкирваха и ABS се включваше.

Edited by kx3m
Link to comment
Share on other sites

А някой да даде насоки за обратното....мек педал, с доста "празен" ход. 

Да кажем до половината ход няма никой, но при здраво натискане хващат, даже ABS-a се включва 

от спиране от 30 км/ч(да речем преди разни легнали полицаи, то като не ги знае човек.....) 

Link to comment
Share on other sites

За мен това си е перфектната спирачка - не ги понасям тия с 1см ход на педала... Сега чак половината ход да е празен е множко, но лично предпочитам да е мек педала и с повече ход...

Sent from my XT1585 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ако е губила спирачна течност и после е оправяна и необезвъдушена като хората може да се получи подобния мек педал. На една мазда примаси така не я обезвъздушиха като хората и до средата спираше много зле, но на дъното на педала ковеше. С две думи имаше въздух по спирачната система и не правеше вакуум като хората.

 

Иначе за моя казус, сега се сещам, че като я взимах механиците, които я преглеждаха казаха, че имала напукани спирачни маркучета отзад, но за мен спирачките работиха добре и след като искаха да ме засилят да сменям цяла здрава предница ги игнорирах. Явно наистина имам напукани вакуум маркучета отзад и затова е твърда спирачката..Ще я карам някъде да я гледат. Благодаря.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
На 24.09.2018 г. at 8:36, MoH7aH4o написа:

Не е само там проблема с вакуум маркуча от тандем помпата до сервото... Точно където влиза маркуча в сервото се получава същото нещо.. Омеква и изпуска въздух.. Аз малко ги побългарих нещата, защото не успях да извадя маркучите от въпросния преходник, който си постнал, но въпреки това изпускаше леко от там. Също и от сервото не успях да извадя маркуча, но реших и там да уплътня тръбата.

При мене маркучът към сервото доста свободно се върти в гуменото уплътнение, но лесно не ще да излезе. Имам нужното уплътнение за сервото, но ми се ще първо за проба да уплътня маркуча към гуменото уплътнение, за да видя ефекта. Но с какво? Силиконово уплътнение или нещо друго?

Link to comment
Share on other sites

До проби не стигнах, защото доста лесно успях да извадя вакуумния маркуч от уплътнението на сервото. Гуменото уплътнение не създаде трудности при сваляне, нито слагането на новото.  Мястото е сравнително достъпно.

 

Image320a_cr.thumb.jpg.528126e2b198c1e87c2e31a09c75b08f.jpg

Image321_cr.thumb.jpg.69a7579ea8a9043118e7b80309930b3e.jpg

 

Истинската трудност беше да се вкара вакуумният маркуч в новото гумено уплътнение на сервото. Иска се голяма сила на притискане и непрекъснато клатене на маркуча. С помощта на дървена летва като лост за натискане и малко "естествен лубрикант", за "някакви си тридесетина минути" успях да завърша процедурата. Разликата в спирането е подобна на това, което посочва авторът на темата.

Та, смяната показа, че и уплътнението към сервото се износва, не омеква, а губи еластичност и се протрива от вибрациите и острите ръбове на маркуча и започва да пропуска въздух.

Edited by aldygreen
Link to comment
Share on other sites

При мен има луфт в щуцера, който е към тандем помпата.

Има ли някаква процедура, която не включва нова тандем помпа?

Link to comment
Share on other sites

може да пробваш с некое двукомпонентно лепило като поксипол да стегнеш щуцера, но при мене не успяваше да натиска достатъчно добре щуцера към клапанчето зад него и вакума не се задържаше, като при бързо последователно натискане на спирачката педала ставаше твърд и бавно се възтановяваше. Решението беше втора ръка тандем помпа на Bosch от последните им ревизии за около 120 лв където проблема с този щуцер е решен с резба.

http://sp.scarchu.eu/snm/tandem_pump/IMG_20150614_185632.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

На жена ми на polo,замазах около щуцера със силикон и година вече няма проблем. Ако ползваш полиуретаново лепило от сорта на К+D,Ще стане и по- дълготрайно.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...