Jump to content

AUDI A4 B8 2008 3.0 TDI QUATTRO


Recommended Posts

Здравейте ,

Предстой ми да си купя тази модификация на Audi a4 и искам да ви попитам какво е задължително да се обслужи и какви са ориентировъчните цени за различните консумативи. Според вас модела на който съм се спрял как ви се вижда. Дали е надежден в дългосрочен план. Кой са основните му недостатъци ако има такива :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Разгледай темите в А6 раздела за този мотор. Скъпичко излиза.

Ако не ти е мечта по-добре си вземи с 2.0 мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да гледа там? В кой А6 раздел? 3.0 TDI в В8 от 2008 година няма нищо общо с 3.0 в В7 и 4F. Скоростната кутия също не е ZF, а S-tronic. 2.0 с мултитроник ли му препоръчваш на човека??????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което се монтира в А4 от 2008-ма се монтира и в А6 от същите години.

 

 

 

Извън темата - не е ясно дали мултитроник на Б8 не е по-здрав от първите 6 степенни типтроници в А6 3.0Д от 2004-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли съществена разлика в сумата за поддръжка между 2.0 и 3.0 tdi. Много четох за милтитроника при 2.0 tdi  и затова като намерих читава със s троник сметнах че е по надеждна. Колата е с уникално купе - интериор и ектериор. Проблема ми е че ще ми е първата малко по-скъпа кола и се замислих дали ще мога да я подържам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В А6 от 2008, което е преди фейс се монтира 3,0 TDI 232 коня със ZF кутия.

 

В А6 от 2009 до 2011 година, което е вече фейслифт се монтира 3,0 TDI 239 коня пак със ZF6 кутия.

 

В A4 B8 от 2008 година се вгражда 3,0 TDI 239 коня със S-tronic.

 

По какво не е ясно дали Multitronic-а е по-здрав или не? В В8 е по-ново поколение и малко по-усъвършенстван, но определено не бих определил тази кутия като надеждна особено като се има предвид, че се говори за коли втора ръка и около 95% от автомобилите на пазара са над 200 000км, а това са километри при които Multitronic и надеждност трудно попадат в едно изречение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, georgislavchev said:

Има ли съществена разлика в сумата за поддръжка между 2.0 и 3.0 tdi. Много четох за милтитроника при 2.0 tdi  и затова като намерих читава със s троник сметнах че е по надеждна. Колата е с уникално купе - интериор и ектериор. Проблема ми е че ще ми е първата малко по-скъпа кола и се замислих дали ще мога да я подържам :)

 

Просто трябва да четеш много и в един момент ще осъзнаеш, че всичко се чупи и всичко се прави на определена цена. Ако цените те устройват - скачаш. И мултито е скъпо и S-tronic-а е скъп за правене. Реално обаче едното ти е на кола с предно и малко коне, а другото ти е на кола 4х4 и 239 коня. Тук също сам трябва да си прецениш кое е за теб и кое не. В В8 мултитроника е усъвършенстван, както и DSG-то както си го знаем от едно време е усъвършенствано и по-надежно вече под името S-tronic.

 

3,0 TDI 239 има проблем с ГНП-то, като една алуминиева пластина вътре прави стружки, които бързо се набиват в дюзите и ремонта е равен на една А4 Б6 със средно ниво на екстрите. Качи линк към обявата, която си гледал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар че, s-tronic-a често разговорно е наричан DSG, това са кутии на различни производители.

Все едно да кажеш, че 6HP26 (примерно) е усъвършенствана версия на Aisin, само защото и двете ползват хидротрансформатор.

 

А ако мулитроника в Б8 е ненадежден, то 3.0Д с 6hp19 от 2004-та по-надеждна комбинация ли е?

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да сподели,S-tronic кутията при Б8 на какви километри пробег горе-долу започва да дава дефекти?

Като се има в предвид,че е обслужвана правилно,а Б8 е на пазара от доста години насам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Зависи от въртящия момент на мотора, теглото на колата и начина на каране.

Няма точна цифра. Ако чипнеш дизел и влачиш ремаркета, гаранция че ще умориш кутията съвсем скоро.

С някой безнинов асматик, леко купе и културно каране може да изкара и 300 000км.

Същото както със съединителите.

 

Иначе 2.0тди определено е много по-малка грижа и разход от 3.0тди...

Аз нещата ги виждам така - ако искаш икономия си взимаш 2.0тди, ако искаш нещо мощно да си правиш кефа си взимаш 3.0тфси.

Смисъл от 3.0тди няма, нито е икономичен, нито е бърз, само е сложен, скъп и тежък.

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно.S-tronic кутията я дават да държи до към 600 N.M.Което не е малко.

Първите 3.0TDI V6 при A4 Б8/CAPA/ са със 6 степенна автоматична кутия-типтроник.По-късно е заменена със 7 степенна S-tronic.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ги гледам, ама кое ще да е по - добре - 7 степенен с- троник, или 6 степенния типтроник, сигурно това е зф - 6хп, от коя година оправяха помпата на 3,0 тди да не пуска стружки, май месец 2011 ли беше, че не помня?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои от първите мотори с код CAPA при Б8 бяха със старата помпа,без стружките.

Райно със сигурност може да даде информация,защото беше споделял преди време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам до Вин номера на колата има една съкращение CCWA това някакъв код на мотора ли е ? И ако да какви са отзивите за него ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е 3.0 TDI.

Отзиви могат да споделят колегите, които карат такъв.

Трябва да се внимава с помпата и стружките при този мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове едно не ми стана ясно :) Може ли някой да напише основните цени на основните компоненти който подлежат на подръжка за да може  човек като мен който е нямал такава кола до сега да си преценя дали мога да си я позволя:) Напълно съм на ясно , че никой не може да се закълне за дадена кола или мотор че няма да се счупи :) Просто  според мен не е правилно , ако човек не може да я обслужва да я купува !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат кара Q5 3.0 тди 239 коня от ново,и за 350 000 км. не правил нищо по мотора.Как се разбира дали този мотор е с тази проблемна помпа?Кои са номерата на проблемните помпи и кои са на подобрените?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не е сменял дюзи, вериги или вихрови клапи или егр или турбо или поне управление. Не ми се вярва.

Чак пък нищо да не е пипал вече е фантастика.

Освен, ако не се броят за консумативи, за което има логика.

 

Този мотор е направен от 150к нагоре постепенно да смениш всичко. И не е евтино.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитирам се от друго мнение

 

Quote

Оказа се че не всички CCWA двигатели са със стругованата помпа, ако помпата е 059 130 755 BK, няма да имате никакъв проблем, излиза че са почнали да ги слагат дори на CCWA от 2010г. П.с. 059 130 755 BK е ревизираната помпа.

 

 

Иначе на фона на всички, които отписват мотора, бих казал че е много приятен и ако караш да речем извънградско предимно, ще виждаш между 6 и 8 разход при скорости около 140-160км/час. Преди 2 дена се върнах от пътешествие от 8 000 км из 'европата' и разхода ми беше около 7.6 средно за целия път. 

Колата набира повече от доволно за разхода си.

 

п.с. Тези дето се изказват за мотора, във всяка една тема, не са се доближавали до такъв и обикн. говорят наизуст.

Редактирано от Prophian
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...