Jump to content

Съвет за закупуване на Audi Q5 2008/2009 година


Recommended Posts

Здравейте, нов съм във форума. Съжалявам ако вече има подобна тема. 

 

Наскоро взех решение за закупуване на Audi Q5 2008/2009 година.

 

Това, към което съм се насочил е дизеловата версия 2.0TDI 170к.с. Читав ли е този двигател? Гледам, че има доста теми с проблеми като харчене на масло и т.н при този двигател?


Какво трябва да гледам при закупуването на автомобила, нещо по специално, на което да се обърне внимание? 

 

Ако има собственици на този автомобил, какви впечатления имате като здравина, комфорт, возене, разход и т.н.?

 

Благодаря за отделеното време и отговори!
 

 

Редактирано от VBI
Заглавие
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туарега като цяло беше добра кола. Добре возеше, беше доста проходим.

Но имаше и доста неща, които не ми харесваха. Като например: разход в града 15, разход извън 12. Скърцане в таблото (много мразя да ми скърца нещо в колата). Имайки предвид, че беше 2006 година, започнаха да се появяват скъпи неща за ремонт - вихрови клапи, трябваше вериги да сменя и т.н. Не ми се искаше да инвестирам още 3-4К в него, при положение, че имаше неща които не ми харесваха.

 

Като цяло сега се замислям за Q5, може и да не е 2.0TDI двигател. Относно 3.0TDI предполагам, че разхода е като на туарега, може би малко по-нисък заради килограмите на купето. Тези бензиновите двигатели нямам представа колко за споучливи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Tsvetelin написа:

Туарега като цяло беше добра кола. Добре возеше, беше доста проходим.

Но имаше и доста неща, които не ми харесваха. Като например: разход в града 15, разход извън 12.

 

Ако търсиш нисък разход, защо пак гледаш "джипове" ?

Ако искаш икономично си купи нормална А4-ка 2.0тди на предно, ще ти гори точно наполовината на туарега - 6 извънградско, 8 градско.

Ако е куатро вдигаш с половин литър. 

 

А и ще върви хубаво, щото е лека кола, а не гардероб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода е едно от нещата, но мисля, че 15 градско е твърде много. До 10 градско бива.

От това, което гледам Q5 2.0TDI е в тези граници. Освен, че предлага и по-хубав екстериор и интериор, по-млад е с няколко години...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 градско трудно, особено в задръствания. по околовръстното и периферията може и да го направи.

 

туарегът е 15 в задръствания или зимата или на къси разстояния. Ако караш много градско по-добре бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Tsvetelin написа:

От това, което гледам Q5 2.0TDI е в тези граници. Освен, че предлага и по-хубав екстериор и интериор, по-млад е с няколко години...

 

Ми на А4-ката интериора и екстрите са същите като на Q5. И тя е по-нова, също е и по-евтина.  По-икономична и по-динамична.

 

Единствения минус е, че няма да стоиш високо. Което не знам дали всъщност е минус.

Проходимостта е все тая. Нито Q5, нито А4 стават за офроуд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туарега - зима, лято около 13-15 си харчи. 13 ако карам главно по околовръстно, но нормалният му разход си беше 15 както и да го смятам в града. Извън града до 140км макс 160км в час си харчеше 12 като нищо. 70% от времето карам градски условия - 30% извън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, s4b8 написа:

 

Ми на А4-ката интериора и екстрите са същите като на Q5. И тя е по-нова, също е и по-евтина.  По-икономична и по-динамична.

 

Единствения минус е, че няма да стоиш високо. Което не знам дали всъщност е минус.

Проходимостта е все тая. Нито Q5, нито А4 стават за офроуд.

 

За тази кола говорим нали: https://www.mobile.bg/11504359286778462  като цяло не е лоша. Само ме притеснява, че е малко ниска, но е готина. Тези 3.0TDI със сигурност са по-икономични от джипа, предполагам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за този модел говоря.

Малко по-икономични са от джипа, но пак ще има да ги мислиш тея вериги дето смяната им е 3-4000 лв.

По-добре погледни 2.0тди мотора , особено 170 коня е достатъчен за купето на А4. Доста по-бърза е от туарег с 224 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от мненията се насочих към следните неща. 

 

Audi ми харесва доста, т.е. дори бих взел 3.0TDI въпреки смяната на веригите. Т.е. това дори няма да го мисля за момента.

 

Въпроса е колко разход ще ми прави Q5 3.0TDI в града - грубо? Ако кажем литър под това на A4 quatro или A4 allroad, то тогава не е кой знае колко.

 

Колите, към които се насочих са: 

Audi A4 2.0TDI 2011-2012 143к.с.;  ако е quatro или Allroad - 170к.с. или 3.0TDI 

  

Или по-скъпото Audi Q5 2.0TDI 2008-2009 170к.с. или 3.0TDI

 

От тези години след 2008  трябва ли да гледам някакви специфични букви на двигателя, от които трябва да бягам.

 

Също гледах различни Tiptronic, S tronic, Multitronic... някъде бях чел, че multitronic е бил голям боклук и се познава по 8-те скорости? Тук не съм много на ясно с нещата. Ще съм благодарен за малко разяснение за добрият избор :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 3.0 разходът няма да е много по-нисък от туарега. Направо няма смисъл.

Като чета на колегите с А6 им е като на туарега ми, че и отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между 2.0TDI 143к.с. и 177к.с. само в турбината ли е?

 

Дали 143к.с. са достатъчни за А4 2012 година(не е 4х4), и ако реша впоследствие да я чипосам на 170.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A6-цата е 1900кг, Туарега е 2300кг, джипа е с 0.40 коефициент, гаранция ще харчи отгоре.

143, 170 и 177 соленоид разликата е само турбината, на 170 и 177 само софтуер, ако решиш да гледаш Пасат да си знаеш :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам да не разбирам тия тънки сметки +\- 1 литър нафта, при положение че ще “загубиш” много повече пари от каско, данъци и обезценяване в следващите 3-4 години...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно така. Сметката гориво +/- 1 литър е заради избора на двигател(т.е. при верна сметка избора на по-голям двигател е ок), а реално данъци, обслужване и т.н. си казват думата.

 

Като цяло си харесах една Audi A4 2.0TDI 143к.с. 2012 година. Днес ще ходя да я видя.

 

Относно видовете скорости: Tiptronic, Stronic, Multitronic - коя от тези технологии е по-надеждната?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много разочарован от тези 143к.с. :( 

Продължавам да търся 170-177. Гледах също така и тези Allroad, но повечето са 3.0TDI, в крайна сметка и такъв ще бъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло до 90-100км/ч добре, после мудна работа. Тази, която тествах A4 2.0TDI 2012 година имаше и леко претрисане при тръгване, както и шум от скърцане от зад при преминаване през бабуни. Е съответно и целият преден капак имаше точки от камъчета, както и по самият прозорец..... ако колата беше "в перфектно" състояние, както и пишеше, може би щях да я взема....

Кутията мисля, че беше multitronic, за който съм чел, че е бая скъп ремонта и не бил хубав - сега не знам дали е точно така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 143 коня автоматичната кутия е само мултитроник,двойното е само при ръчната 6 степенна кутия.

170 к.с.е само преди фейса и е с ръчна кутия.177 к.с.е при фейса от 2011 г.-автоматите са мултитроник/предно/ и S-tronic/4х4/.Ръчната е 6 степенна.

Незнам какви пари си готов да дадеш и ако клониш към 2.0TDI,по-добре големия мотор 170/177 к.с.

Примерно-Audi A4 *S-line+*4x4*, 2014г. - Обява Продава Автомобил

Редактирано от tonko2.0T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателният отговор - това е доста полезна информация за мен.

Като цяло не ми се даваха повече от 22K за кола.

Да бягам ли от въздушното окачване? Като цяло при туарега това беше едно от нещата, за които тази екстра е в + да я няма:)

 

Някой с Audi Allroad около 2009г. с 3.0TDI да сподели разход на гориво. Това, което дават при него e 9л/100км градско?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 11/7/2017 at 9:16 PM, BECKO said:

Аз продължавам да не разбирам тия тънки сметки +\- 1 литър нафта, при положение че ще “загубиш” много повече пари от каско, данъци и обезценяване в следващите 3-4 години...

+1:zustimm:

Цветелине, за тия 20-на хилядарки що не си купиш нова кола?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...