Jump to content

Висок клас синтетика


Recommended Posts

Колеги, понеже наближава поредната смяна на маслото на аеропланЯ (след около месец макс, сега съм с Кастрол Едж ФСТ 5в30) - съм намислил да поглезя машинката с нещо много класно. Въпросите ми са два:

1. Кое от трите ще бъде най-добро , като качества - Амсойл, Ред Лайн или Роял Пърпъл? Има ли друго още по-добро от тях?

2. Мисля да сложа този път 0в40 (гледам, че заводски колата излиза с това, като вискозитет)

Има ли смисъл на кола на реални 195к. да слагам това скъпо масло или експеримента ще бъде безмислен?

Машината не гори масло, поне не и до 10к. сменям го винаги на 10к или по-малко, но никога повече. Да долея макс 20-50 или 100 грама и то за мое успокоение.

Понеже не ми се занимава с ибей и т.н. заслужава ли си да се поръча от представител в Бг това масло, чета в Субару и Хонда форума, че има хора продаващи ги там?

Трябва ли да се сваля картера и да се прави някаква промивка на двигателя, преди да налея новото масло, при условие, че вискозитета е коренно различен?

И в заключение - има ли смисъл това цялото упражнение от такова скъпо масло на 12 годишен автомобил или ще се разтече, като лейка.

Предния собственик, който е обслужвал колата от нова само в Ауди са му казали, след като минал 150к. че трябва да се кара не с 0в40 а с 5в40, незнам и аз поради какви причини, тъй, като не е горяла масло от 0в40?

И нещото, което може би има значение - не карам спортно, колата се кара 85:15 извънградско : градско, никога не подминавам 1700 оборота, преди колата да е достигнала 90 градуса на охл. течност и вниаги когато съм карал по-бързо разбирай 110-150, я изчаквам минимум 3 минути преди да я загася.

Демек отнасям се с колата внимателно, като с жена :)

 

 

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да не се запали по тези масла покрай темите за TFSI ...B) Там още търсят свещения граал.

Наблегни на сигурен доставчик, най-добре от вносителя за страната. Аз BFB го карах три смени с Mobil - 1 ESP FORMULA 5W30 и не го пипна при интервал за смяна 10 000км. Струва ми се безсмислено при стоков двигател да се слагат super-duper масла. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм с Бардал и Амс.
На трите коли съм сложил 0-40 и 5-40.

Нямам оплаквания, към момента

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото Castrol e достатъчно класно за твоята кола. Ако искаш да е на основа PAO, EDGE 0W-40 слагаш. 

Не че имам против другите марки, просто няма смисъл. Те са скъпи заради PAO, но в маслото има и други решения. В общия случай  ако маслото прави мотора по-шумен - значи е по-кофти от предходното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест няма смисъл да слагам толкова висок клас масло?

А дали мога да прецакам нещо ако влея 0в40? При условие, че в Ауди са казали че след 150 к. Трябва да е 5в40? Аз сега съм с 5в30 и моторчето работи супер. Дали няма да дойде тънко за предстоящия летен сезон?

Между другото на вечната здрава налях 5в40 кастрол и вече близо 750 километра и няма нищо, дори си мисля че и е по-добре с това масло. Повдигачите не се чуват и имам чувството че двигателя е осезаемо по тих.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W-40 иска хубав клапан на филтъра, иначе на сутринта ще чаткат повдигачи докато подкачи. Относно това препоръчвам BOSCH, щото съм с  такъв и няма проблеми. (ако си с филтърен елемент ще ти трябва ново маслено тяло, защото старото вече може и да ти прави проблеми) Съответно ако си нямал такъв проблем с 5W-30, може да караш пак с такъв филтър, с какъвто си сега.

 

Щом си доволен от 5W-30 може да караш с 0W-40, но това с повдигачите ще е по-явно с 0W-40.

 

При загрят мотор, 0W-40 е по-гъсто.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам смисъл да наливаш пари за редлайн, амс или роял на твоя мотор. Няма да усетиш никаква разлика, по- вероятно плацебо. Ако все пак държиш да смениш маслото, пробвай Бардал (ако набараш промо, идва на доста прилични цени). Аз съм с 10W40 полусинтетика на база 3 + PAO и естери на V8-мака и съм много доволен от маслото. Повдигачи не се чуват и на -20 в планината. Избор имаш много ако се спреш на него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-гъсто е при загрял мотор, по-рядко е при студен мотор. 

 

5W- и 0W-    вискозитетен индекс при 25 градуса по C

-40 и -30 - вискозитетен индекс при 100 градуса по С

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, капчица. Майсторягата я напълни на максимума на щеката, въпреки изричното ми предупреждение да не го прави. Той ми развива теории, че при завой колата можело да остане без масло :hilezh: ако го остави на средата на щеката. Та за близо 8 к да е мръднало 1- 2 милиметра на щеката.

Та нямам течове или харч на масло с този 5в30 на Едж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

23 hours ago, МММ1 said:

Да не се запали по тези масла покрай темите за TFSI ...B) Там още търсят свещения граал.

 

Наблегни на сигурен доставчик, най-добре от вносителя за страната. Аз BFB го карах...

TFSI държи температура на маслото около 110 градуса при каране с около 2000 оборота.

БФБ държи около 92 при такова каране със същото масло.

Можеш да направиш разлика между "горене" и "изпарение" на маслото и защо единия мотор иска по-специфично масло, а не масло с изпаряемост 11-12%....колкото е на някои суперсинтетики.

 

С този интервал на смяна и режим на каране всякакво масло върши работа.

С 5/30 даже може да се реализира някаква икономия на гориво, но по принцип 0/40  маслата имат повече миещи добавки, а за един турбо бензин не е лошо да е чист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да погледнеши тва, но не знам как е с предлагането в България. Едно време всички ВАГини са били с Aral  дори в сервиза на официалния търговец стои цялата система от тях с тръби и кранче до всеки подемник. 

Аз ще наливам такова, но LL 04 на дизелЯ ма той няма общо с ваг .

15a8ae.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Б4-та знам, че оригинално е била с Аджип, за аеропланя и по книжка го дават оригинално с Кастрол ов40 ( неговия случай е било на фау ве групата масло, но доколкото знам вътре си е чист кастрол).

Арал е наистина хубаво масло, но ако трябва да "слезна" на него по-скоро бих заложил на Кроон Ойл - невероятно масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.11.2017 г. at 12:13, baha написа:

 Аз съм с 10W40 полусинтетика на база 3 + PAO и естери.

Колега кое това масло,с което караш?10W40 с ПАО и естери има много рядко и е маса пари.Освен за Red Line за друго такова не се сещам.Ще съм благодарен да споделиш марката и цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bardahl XTC 10W40 е маслото. Състав на смесите:

 

Polyolefin polyamine succinimide, polyol (EО №) polymer, H413 Phosphorodithioic acid, O,O-di-C1-14-alkyl esters, zinc salts.

 

Това е малка част описана в информационния лист на маслото. До колкото знам, Polyolefin polyamine succinimide е част от PAO база/ състав. В линка http://bardahl.bg/bg/product/a/4532 има и технически спецификации на маслото. Повечето показатели са много над 10W40 масла на конкурентни марки. Пример, Кастрол на -25 градуса е с вискозитет 6900 mPa.s (cP), докато Бардала на -35 градуса е с 6170 mPa.s (cP). Разликата е огромна, съответно бардала е доста по- течлив при ниски температури. При 100 градуса Кастрола е на 14.2 mm²/s, Бардал на 13.5 mm²/s. Температурата на замръзване е -42, другите марки са до -30 дори при някои 5w40. Не са посочили стойността на HTHS, но предполагам отново ще е в добри граници.

 

Като впечатления мога да кажа, че разхода на масло намаля, двигателя е много тих за V8 на 22 години, маслото почернява нормално, което означава, че "мие" двигателя, няма изтропване на повдигачи (за разлика от Кастрола) и други показатели в полза на Бардала. Та ако си търсиш 10W40, може да пробваш Бардала.

 

 

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те естерите ги има навсякъде в добрите масла, както и другите синтетични базови масла. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, че във всички добри масла има естери, а и като цяло добри е относителен термин. Кастрол никога не са изкарвали MSDS информационен лист на маслата си и не се знае дори коя група бази използват, но те като бранд са сериозни, но има доста по- качествени масла от техните, макар и аз да сипвам EDGE на Аудито.

 

Иначе винаги чета MSDS и TDS на брандовете, които съм си харесал, за да се ориентирам във състава и характеристиките на маслата след изпитанията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, baha said:

Bardahl XTC 10W40 е маслото. Състав на смесите:

 

Polyolefin polyamine succinimide, polyol (EО №) polymer, H413 Phosphorodithioic acid, O,O-di-C1-14-alkyl esters, zinc salts.

 

Това е малка част описана в информационния лист на маслото. До колкото знам, Polyolefin polyamine succinimide е част от PAO база/ състав. В линка http://bardahl.bg/bg/product/a/4532 има и технически спецификации на маслото. Повечето показатели са много над 10W40 масла на конкурентни марки. Пример, Кастрол на -25 градуса е с вискозитет 6900 mPa.s (cP), докато Бардала на -35 градуса е с 6170 mPa.s (cP). Разликата е огромна, съответно бардала е доста по- течлив при ниски температури. При 100 градуса Кастрола е на 14.2 mm²/s, Бардал на 13.5 mm²/s. Температурата на замръзване е -42, другите марки са до -30 дори при някои 5w40. Не са посочили стойността на HTHS, но предполагам отново ще е в добри граници.

 

Като впечатления мога да кажа, че разхода на масло намаля, двигателя е много тих за V8 на 22 години, маслото почернява нормално, което означава, че "мие" двигателя, няма изтропване на повдигачи (за разлика от Кастрола) и други показатели в полза на Бардала. Та ако си търсиш 10W40, може да пробваш Бардала.

Колега, съединението, което цитираш, няма нищо общо с ПАО като база. Това е обикновен дисперсант и се използва и в най-обикновенните масла.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, baha написа:

Polyolefin polyamine succinimide

Това е добавка,която се съдържа в повечето масла.Има много добри миещи свойства и е от рода на сукцинимидите,които са различни разновидности.Има борирани,калциеви и всякакви други сукцинимиди.Няма нищо общо с поли алфа олефините.За да има ПАО в това масло в информационния лист трябва да пише,че съдържа 1-Decene homopolymer, hydrogenated,CAS No68037-01-4 или Pentadecane, 7-methylene-,1-tetradecene, dimers and trimers,
hydrogenated,CAS number 1000172-11-1.Не казвам,че маслото не е добро,съдържа естери,които му дават много добри миещи и смазващи качества,но си е основно 3-та група и висококачествен пакет с добавки.Ако беше на база ПАО щеше да струва над 100 лева за 5 литра и едва ли щеше да е с вискозитет 10w40.Такива масла,с база ПАО,са главно 0w40,0w30 и някои 5w30,5w40 заради добрите ниско температурни качества на полиолефините.

 

P.S.

Сега видях,че колегата Двигателист го е написал преди мен.

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, не отричам, но това са изброените съставки в SDS sheet- а. Рядко се описва пълния списък на елементите и базите в маслото и при други брандове. 

 

Относно наличието на 30% PAO база в 10w40 съм засичал в две масла на Равенол - TSI и DLO на цена 60лв за 5 литра.

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-tsi-sae-10w-40.html

 

Не съм химик, радвам се че сте наясно и изчистваме подобни чуденки. Но така или иначе, Бардалското 10w40 по показатели в TDS sheet- а бие масово доста други марки 10w40 и лично съм доволен от маслото, особено сравнено с Магнатек 10w40.

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е излиза, че измежду маслата в групата от 5в30 най-добро в масовия клас е Бардал след което Кастрол и Мобил, ако търся 0в40 подреждането, като марки пак е същото. Вече ако реша да съм гъзар взимам 0в40 на редлайн или другите топ ъв да топ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, NITRO1 написа:

най-добро в масовия клас е Бардал след което Кастрол и Мобил

Не е баш така.Мобил и Кастрол 0w40 имат спецификация по API-SN от 2010г.,а Бардал 0w40 има SM от 2004 г.,който е по-стария.Кастрол и Мобил имат одобрение от Mercedes MB 229.5,а Бардал няма такова одобрение,макар,че на тубата пише,че има,което се разминава със списъка на Мерцедес от 16,11,2017г.И на всичкото отгоре Кастрол и Мобил са по-евтини от Бардал.Не казвам,че маслото е лошо,просто е малко надценено спрямо останалите марки и не струва тези пари,които му искат,като се има предвид,че Мобил и Кастрол го превъзхождат по спецификации и допуски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...