Jump to content

Въпроси за Audi 80 b4 1.6Е ADA


head_up

Recommended Posts

Напиши номера на интеграла тук - ще я потърся, сигурен съм, че се намира в интернет и почти сигурен, че беше двойка чакащи мултивибратори. Транзисторите не съм ги търсил, но напиши и тяхните номера, ако ще и да са с по 2-3 букви/цифри - и за това си има справочници :)

Схема на това реле не съм срещал, не мисля, че я има някъде, освен, ако някой ентусиаст не я е свалял. Но надали. Тук по-скоро ще трябва да проявиш талант и да откриеш коя част от веригата куца.
Относно напреженията на клупунга - започни от схемите, които разглеждах в първата страница на тази тема - две части са - там можеш да се ориентираш кой номер на крак с какво е вързан.

Пак ти казвам - преди да правиш reverse engineering - хващаш уреда - мериш, поялника - спойките и ще доста вероятно да имаш някакъв напредък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Това е интегралата и двата транзистоа които подозирам. Разбрах идеята за куплунга ти но ако не идваше нищо нямаше да задейства а и както казвах аз не знам какво трябва да дойде че да знам какво трябва да измеря ( кое е нормално и кое не ).

27653048_1939258899448825_282043801_o.jpg

27650956_1939258916115490_2038439216_o.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На платката има доста диоди, измери ги да видиш дали са здрави. Измери бобинката на релето да не е прекъсната, както каза колегата по-горе. Премери транзисторите дали са здрави. Напиши какво си измерил и дали нещо те смущава. Не на последно място презапой всички спойки с хубав поялник и колофонов флюс, нищо че може да ти изглеждат добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобината на релето е здрава защото когато затворя принудително релето се активира оперативната верига и то остава затворено до загубване на захранване. Тея  малките транзистори няма как да ги меря закачени. Винаги ще ми показва грешни глупости. Диодите ще ги проверя ама ме съмнява да е от тях. Ще видим какво ще стане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Транзисторите можеш да ги мериш на място, няма да ти дава като откачен, но ще се ориентираш дали е изгорял. Пък ако някой те съмнява, можеш да го свалиш, платката е еднослойна и излизат лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти pdf с таблица с кодовете на транзистори (и не само!) - тези ми се виждат като 6B** но не се чете, виж какво пише тук. И е прав @koko60, че можеш да се ориентираш и на платката дали са умрели :) 

Интегралката обаче е премаркиран чип на ST. Това ще е по-трудно. Твоя модул да не завършва на C ? Не си писал как му е пълния номер. Изглежда по-сложен от моя, вероятно с комфорт функция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите при това реле са спукани спойки и лоши спойки,  на снимката се вижда една спукана и поне 3 некачествени. Проблема е в запояването на крачета на  релетата.Лупа и поялник.  На Б4 комфорт функцията е допълнително реле и не е оригинален монтаж,имах я на комбито , свалена заради проблеми.

Редактирано от jiko58
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих диаграми по окабеляване и т.н. и разбрах кои са краката на които се подава захранване и маса. Тази сутрин с помощта а едно старо адапторче му подадох 12 волта на краката които трябва да имат захранване и воала- релето което включвам принудително само включи. Излиза че всичко е ок по релето а някъде ми се губи захранване. На крак 30 се подава директно от акумулатор, а на крак 15 при подаване на контакт през реле и предпазител. Релето работи защото на него е закачен и вентилатора в колата а той е ок. Следователно може да е 1 тъп предпазител. Ще го видя скоро.

 П.П. Направих няколко опита и се оказа че има таймаут при изключването от контакт, но все още не мога да разбера дали таймаута се спира. Примерно докато не се отворят вратите или нещо от сорта.

Редактирано от emsa025
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така. Сложих модул-релето така да го нарека давам контакт-прозорците работят, изключвам контакта изчезват и почвам да се чеша. По схема цък има едно означение CB което мислех че е Control Button обаче се оказа слот за предпазител. Тъй като не знаех какъв да сложа му шляпнах едно тънко кабелче колкото да затворя веригата. И да всичко тръгна. Дадох си на контакт изключих от контакт и стъклата си работят. Седя и си чакам аз таймаута да изключи и почна да ми мирише на кабел. Въртях суках бързо разбрах че е започнало да пуши тънкото кабелче с което затворих веригата (явно там протече голям ток). Замервам го -11А :huh:. Е те тва от къде дойде сега.  Давам на контакт и ампеража изчезва. Гледам като затворя веригата без контакт и светва индикацията на подгрева на стъклата. Изключвам подгрева и онези 11А изчезнаха. Сега се чудя каква връзка има има модула за смъкването на стъклата със подгрева на задния прозорец и огледалата? Прегледах малко схемите кое от къде и как се захранва и стигам до извода че някъде е преправяна схемата, и поради тази причина и релето се включваше принудително само, тоест връща ми обратно напрежение от някъде. Тъй като от модул-релето излизат два кабела на крак 78 ако не се лъжа беше които са за стъклата и шибидаха а аз такъв нямам. Чудя се дали някои идиот не е взел напрежениет от ключа за подгрева и го е върнал през кабела към шибидаха в модула и от там към стъклата и така те да работят само на контакт. Това е единственото което в момента мога да се сетя. Тези дни е студено и нямам шанса да се ровя по-дълбоко. Дано скоро стопли че да го разгадая това най-накрая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, че имаш напредък, но ако е преправяна схемата както при мен - дето се вика - успех :) Намираш си подземен гараж, където е сухо, яка ЛЕД лампа, нещо с повечко кофеин и почваш с йога позите. Все някога се намира проблема... Но не  е приятно, когато някой е правил побългарявания на схемата, определено.

 

Имам следния въпрос: преди време ми изби масло от семеринг на двигателя - в момента не мога да се сетя кой от трите отпред беше, както и да е. И трите бяха сменени. После пак прокапа - някаква гарнитура, кой знае защо не сме я сменили тогава - не е имало проблем., Айде втори път предницата долу - и това го оправихме. При разговор с един майстор посочи с пръст, че има цедка за маслото, където е заграденото на снимката място. Тя се задръствала, налагането се качвало и избивало през семеринг. Казва да се почисти, да не стане пак това. Отивам си аз при човека, който ми поддържа колага, обяснявам какво ми е казано, той се чеше по главата и казва - такова нещо не знам да има там, никога не съм чистил цедка на това място. Сега въпросът е логичен - има ли цедка там, няма ли и може ли да води до избиване на масло от семеринг?

Да знам дали да си отварям работа да свалям капака и какво да очаквам да видя там.

 

audi_80b4_engine_1.6E.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно няма логика да има такова нещо там. Семеринга както знаем се слага на валове където има някакво налягане и трябва да уплатняват. Ти кой семеринг си сменял? Другото което си мисля-семеринг на който и да е вал (ако не греша) има обаче в ниската страна на маслото т.е. след като се оттече от лагерите а то се оттича в картера на самотек (гравитация). Ако има такъв филтър в нея зона то ще е филтър за оттичащо масло от главата. И защо му е филтър там като ти си имаш цедка на смукателя на маслената помпа? В крайна сметка аз бих отворил гоглето търся капак глава 1,6 ада и глава 1,6 ада сравнявам форми,размери и кое как пасва там и бих си направил сметката дали би могло да влезе нещо от типа на някакъв филтър там. Аз лично казвам- е па нема такова нещо там!

 

ОП! Загледах се малко по дълбоко и ми просветна! От там излизат картерните газове и маслени изпарения и ми светна точно обратното. Може и да има но погледнато не по масло а по въздух. Ако има филтър който се замазва с масла и т.н. налягането на газовете в главата се вдига и избива семеринг. Така че знам ли пък може и да има, но само по въздух и т.н. , но не и по масло.

Редактирано от emsa025
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там има метална не много ситна мрежа. При нормални условия сигурно няма да се задръсти, но някои народи като 'талянците сменят масло веднъж на 100 000 км или никога и тогава маслото коксува - образува сериозни саждоподобни налепи навсякъде из двигателя. Тогава тая мрежа (цедка) се облепва яко с нагар и се позапушва. Затова се вдига картерното налягане и избива от някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам целия двигател е чистен, и то точно защото е 'талянка, та тогава са изкарали нещо като... асвалт от вътре. Това преди 6 (++) години. От тогава уж редовно е сменяно маслото. Карано е само с Лико Моли, молибденовото (като графит има цвят), ако то може да задръства по-бързо случайно?

Значи да сваля капака. Добре. Има ли някаква гарнитура, която се сменя при свалянето на капака?

Че ако трябва - да я викна днес, утре няма кой да ми я продаде :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сменя се гарнитурата на капака, но ако е чистена цедката преди 6 години и е сменяно редовно маслото не би трябвало да се запуши пак. Друга цедка има отзад в металната тръба, която идва от самия картер провери и нея преди да сваляш капака на клапаните. Мушната е в самата тръба и на външен вид е нещо като готварска тел. Може направо да я махнеш (издърпва се) ако те съмнява. Огледай добре маркучите на картерната вентилация - много често омекват заради маслото и се прегъват, което също води до повишено налягане на картерната вентилация. Виж при запален двигател дали духа много от капачката за маслото или щеката. Да не се окаже, че самия семеринг е "менте" или с по-малък размер и затова излиза от само себе си. Случвало ми се е да ми излиза семеринга на разпределителния вал горе по същия начин и при внимателно натискане с отвертка да си влиза обратно на мястото, което е сигурен признак, че самия семеринг е с по-малък размер. За да го оправя без да го свалям, при едно от поредните му излизания го зачистих отвън добре със спирт, намазах го по външната част с червен силикон и го монтирах обратно. Не карах колата един ден за да изсъхне добре силикона за да може да се залепи добре семеринга и повече не ми е правил проблеми.

 

Така, че провери тези неща преди да сваляш залудо капака на клапаните за да му чистиш цедката. Иначе самата цедка се чисти най-лесно с кореселин. Аз на 100-цата навремето профилактично бях извел картерната вентилация в атмосферата за да не ми цапа двигателя вътре.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с колегата VBI. Преди две зими имах случай на излязла напред от леглото си семерина на междинния вал. Оказа се че от големите студове зимата беше се задръстила тръбата за картерните газове, повишило се налягането и изхвърлило семерината. Тази цедка като домакинска тел аз съм я изтърбушил отдавна да не помага за запушването. Зимата в тая тръба се получава една гъста каша като кисело мляко, когато се кара на малки разстояния градско, в големи студове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен не ми се сваляше тоя капак, но само това ми каза човека. Значи все пак има някаква цедка там :) Това ще е забавно, като се заобясняваме с майстора.

 

Ще огледам утре като се закарам при подемника, дано успея да я качам, че това е на приятелски начала вече. Само не съм сигурен - коя е тази метална тръба, която излиза от картера и има цедка вътре? В момента по спомени не ми идва визуално да се сетя... Тази цедка, ако все пак искам да е вътре (сигурно върши някаква работа?), чисти ли се с нещо или се сменя направо?

 

Колкото до семерингите - нито един не излизаше от леглото си, при предходното сваляне на предницата. Някой дори ядоха сериозен бой, направо на части си излезнаха. Но все пак тогава пускаше от там. Сменихме ги - няма проблем сега при второто сваляне, аз не можах да ги видя, но майстгорчето каза, че са били ок, на място, без течове. Сменил гарнитурата на плочката на коляновия вал и така и така свалил плочката - и семеринга на нея, въпреки, че е сменян преди 4-5 месеца. Та не мисля, че са хлабави. За да съм честен при първото сваляне открихме, че единия семеринг беше мазан със силикон точно както VBI казва. Решихме, че някой е имал проблем тук, и вероятно се е застраховал. Но все пак беше избило. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.02.2018 г. at 17:09, emsa025 написа:

И така. Сложих модул-релето така да го нарека давам контакт-прозорците работят, изключвам контакта изчезват и почвам да се чеша. По схема цък има едно означение CB което мислех че е Control Button обаче се оказа слот за предпазител. Тъй като не знаех какъв да сложа му шляпнах едно тънко кабелче колкото да затворя веригата

Това най-вероятно е термо-изключвателя, едно малко, зелено и се намира под волана, допълнителния блок релета. Прилича много на предпазител.

WP_20180211_002.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно на този крак 30 го дават това CB което в случая прилича на някакъв ключ. Какъв е този термо-изключвател? Каква му е идеята? Снимката която закачам е на куплунга който си мислех че е просто предпазител.

27989952_1952998171408231_38917899_o.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.02.2018 г. at 17:09, emsa025 написа:

И така. Сложих модул-релето така да го нарека давам контакт-прозорците работят, изключвам контакта изчезват и почвам да се чеша. По схема цък има едно означение CB което мислех че е Control Button обаче се оказа слот за предпазител.

Изключва в крайно положение на ел стъклата и шибидаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то ако изключи 1 път модула изключва, тъй като е основно захранване. Или се самовъзстановява? Можеш ли да ми дадеш линк към подобен изключвател?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самовъзстановява се. Води се термопредпазител - номер 11 на картинката.

30 ампера

20 ампера

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 1/27/2018 at 23:25, aldygreen написа:

Влязох в темата поради доброто описание на поведението на акумулатора от колегата head_up. Подобен проблем ме мъчи и мене и ми намирисва на акумулатор-пътник. Два дена си играх да правя замервания. Без консуматори напрежението върху клемите на АБ е 14.1V, под товар с включени дълги светлини е 13.88V. Нямам възможност да измеря зарядния ток, а беше добре да се знае и това, защото имам някои съмнения към алтернатора. Консумацията на ток в покой без аларма и с включена аларма е под 10mA. Пуснах колата да работи 15 минути и уж зареди нещо. На следващия ден меря 12.04V. Дигнах акумулатора вкъщи и го погнах с импулсно регулируемо зарядно, работещо като генератор на ток. Та с него акумулаторът стигна до 15.56V. От старите ми акумулатори знам, че това е много добър признак, но те бяха обслужваеми, а този е 50Ah и е необслужваем. И този специално много бързо достигна до тази стойност - за 5 часа със заряден ток 4A. Та ми прилича на загубен капацитет, а какъв е вътрешният саморазряд само дявол знае.Засега съм го свалил да го наблюдавам вкъщи, за да си направя някои заключения по въпроса.

 

След продължително наблюдение и чести замервания на напрежението на акумулатора, стигнах до заключението, че саморазрядът му е някъде 70 - 90mA, което ми се вижда доста. Това си е 2 Ah загуба на денонощие. При нормален капацитет акумулаторът е "тю-тю" за по-малко от месец. Но ако колата се кара редовно, не би имало проблем още доста време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...