MAPTO7007

Дилема / Избор на летни гуми 235/40/18 XL

Recommended Posts

DTM джантите 18" на Марто нямат нищо общо със съответните такива 17" за Б7.За цени да не говорим. Аз не бих ги сменил.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Са ще видиш Марто как ще тества или Дейтъна в тоя размер или Дебика-та дали държат на наще дуПки ... то друго притеснително за тия гуми (освен страничния борд ) от този клас няма ... на мокро класовете са високи,на икономия също,усилени са с предпазен борд за джантата ... какво друго може да ми поднесе изненада - незнам :bia: :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Адаш за мен ли говориш? :hilezh: Дайте отзиви нексен https://www.bggumi.com/eshop/productinfo/1/3007010220583658/, или https://www.bggumi.com/eshop/productinfo/1/3007010252026670/? Имам и опция за чисто нови нексени 245/45/18 дот 17 за 125 лв/бр, но на джанта 8J ги дават на предела.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, martinich said:

245/45/18 дот 17 за 125 лв/бр, но на джанта 8J ги дават на предела.

Точно в златната среда са.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дават ги максимално 245. Идеално 225/235, минимално 215. d1dbc0bbd93fdc78.jpgнякой с отзиви за тия менте бриджстони, деитън туринг 2 ХЛ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

225 е малко, но 235 е перфектното -  борда, трябва да работи (пази и джантата), а не да е неизползваем
Вариантите са или Дейтъна или Ханкука - едното в евтиния клас, а другото във високия

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 56 минути, martinich написа:

... кой с отзиви за тия менте бриджстони, деитън туринг 2 ХЛ?

Явно е настъпила повсеместна финансова криза ...Нешо което определя пряко безопасността, разхода на гориво и комфорта. Ще се експлоатира поне 3г. и да се правят сметки как ще спестиш дребни суми с Дебица и други подобни ... Аз не го разбирам. 

По въпроса - Дейтън не правят балони, здрави са и дотам ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък да съм сигурен,че съм се преебал с евтинджосите,съм склонен да тестваме две еднакви коли,по задвижване,тегло,марка и модел,с еднакви джанти но гуми от евтин и скъп клас в еднакви условия,да видим за каква безопасност става въпрос,това е най-реалното,другото са евро-стикери и моабети.

 

Защото никой не ми гарантира на смотания асфалт ако въобще е такъв,че с Мишелин-а ще спра 10-20 ... метра преди да спре Дайтона,Дебиката и производните им.

Както и че тъй наречения мек борд на Континентала няма да стане на жабки или да скъса тел и да се изкриви,така ли е или греша?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм късал веднъж борд на конти, в ръбче на бордюр, бързах, не събразих завоя и превзех бордюра. Не мисля, че има гума, която да удържи подобен удар. Карам само конти, като нови 6-7 комплекта съм сменил, и 2-3 заварено положение от 15-ки до 18-ки, зимни и летни.  Драма с "меки бордове" не съм имал. :nixweiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам как само в Бг  се оплакват от Конти, явно са свикнали да превземат бордюри и да карат офроуд
Аз съм доволен от зимните си Контита

Марто, я се "набутай" с приятните гуми на добра цена и си свиркай

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, MAPTO7007 написа:

Аз пък да съм сигурен,че съм се преебал с евтинджосите,съм склонен да тестваме две еднакви коли,по задвижване,тегло,марка и модел,с еднакви джанти но гуми от евтин и скъп клас в еднакви условия,да видим за каква безопасност става въпрос,това е най-реалното,другото са евро-стикери и моабети.

 

Защото никой не ми гарантира на смотания асфалт ако въобще е такъв,че с Мишелин-а ще спра 10-20 ... метра преди да спре Дайтона,Дебиката и производните им.

Както и че тъй наречения мек борд на Континентала няма да стане на жабки или да скъса тел и да се изкриви,така ли е или греша?

Да,всички търсещи да минат тънко с евтини гуми се самоуспокояват по този начин.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не се успокоявам ... чисто и просто обичам принципа - Око да види,ръка да пипне. :nixweiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, MAPTO7007 said:

10-20 ... метра преди да спре Дайтона,Дебиката и производните им.

Достатъчно е един метър по-рано да спреш....че втора такава кола няма да намериш...и ще трябва да вземеш Б8-ца :razz:

 

10 hours ago, martinich said:

Дават ги максимално 245. Идеално 225/235, минимално 215. 

Не знам защо се дъвче през няколко години - тази таблица без височината на гумата е безмислена.

Джанта 8" е точно по средата на нормата за 245/45....

A8 с оригинални джанти 8" е с гуми 255/55. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 34 минути, robobug написа:

Достатъчно е един метър по-рано да спреш ...

 

Врии от такива коли,само пари да има :hilezh:

 

С мойто пенсионерско каране и сегашните M.PS3 ще ме изкарат  но впредвид интензитета на пътуване при мен,не ми се рискува с гуми на ограничител пък били те и премиум марка,а наистина на сух асфалт се държат впечатляващо добре въпреки 4-те си милиметра грайфер,на мокро ги няма то е ясно.

 

Е ся карах едно В7 на предно с 4 чисто нови Дейтън-а на 16-ки в стандартен размер,колата имаше добро поведение на пътя,даже ни ми се сториха толкоз шумни за 72Дцб.

Но пипайки страницата ми се видя мека,да не са XL-ки,а са стандартни,грайфера е мек и свеж и мисля,че ще покрият нормата на евроетикета.

Произведени в Италия пишеше ... ако има значение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Усещам как ще мине лЕтото в избор на гуми, те така между другото. . Което ми напомня че вече 2ра седмица сменям на тръцко летните гуменки. :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди 3-4 години бях купувал 4 чисто нови и много пресни дайтонки. На второто лято ми се сториха доста вдървени. Зимата продадох колата и го подарих . Аз лично не съм доволен!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Такива Дайтони или друг модел,това е важно уточнение колега.

 

п.п Днес приемам и подаръци,може и колективни така да се каже :hilezh: :hilezh: :hilezh: :bia:

Edited by MAPTO7007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реших се да тествам и взех: Dayton Touring 2 - 235 40 18 XL FR DOT 0718 (Made in Italy) 7.1мм. измерен грайфер на гумата като нова.

Края на лятото ще пиша първи отзиви и така нататък ... 

 

32157963_1955773227829568_87315611815352

Edited by MAPTO7007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Те до края на сезона сигурно, ще издържат по интересно, ще е следващия сезон, че оплакванията са от втората година нататък.

Иначе честито и безаварино :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Една малка и незначителна подробност,която сподели гумаджията с учудване,че две една от тях не показа че има нужда от тежести,а другите са с по 10-15 грама ... изненадан беше и каза: Явно са вдигнали качеството на въорисните.

 

п.п Оплакванията не ги знам,щот май преди 4.5 години модела не е бил Touring 2 .... но колегата не уточни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карам фокуса с Dayton,първото лято ОК,второто към края на септември на мокър асвалт почнаха да се държат като гуми на 6 години.Сега ще им е трето лято,но ги сложих само защото колата не се кара в голям град и почти никога извънградско.

Шума е доста голям.

Не бих купил повече тази марка :steinigung:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, нека се уточняват малките подробности, като- размери, модел, дот и т.н. на коментираните гуми, защото е кат определението - малко бременна
То, няма прилика в тестовете на ADAC м/у два размера на един модел, а тук се обединяват коментарите до- и аз имах Дейтън

Марто, малкото баланс е показателен за качеството на изпълнението

Share this post


Link to post
Share on other sites

Общо взето има голяма прилика в тестовете на АДАК - обикновено премиум марките са на първите места. Независимо от модела, размера и годината на теста. "Обикновено", защото винаги има и изключения.

 

Това, че гумата няма нужда от баланса е много хубаво....но няма много общо с представянето й в пътни дисциплини като спирачен път, аквапланинг, шум, стареене.....

 

С любопитство ще очаквам отзиви при втория сезон.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.