Jump to content

Обективно мнение за а8 д2 2.5 4х4 180 АКЕ


Nykolayy

Recommended Posts

Здр колеги, хвърлил съм мерак на А8 Д2. Специално искам 2.5 мотор 180кс задължително Куатро. Не съм състезател ,така че, като вървеж и разход мисля че е добър вариянт. Понеже чета всякакви мнения за 2.5 за валове кубилици и т.н. Искам да питам колко често се сменят тея валове, да не би на смяна на масло :)). Толко ли чест консуматив са. И ако се сменят един път колко излизат като цена (само частите). Автомата как се държи, не съм пилот и няма да ръчкам. Просто ми харесва комфорта и лукса в колата.Две Аудита съм сменил.Сега Карам А6 С5 1.9 131кс. Знам че е по добър мотор и ше кажете да си го карам, но искам А8 и да е дизел. Искам обективни мнения от извора.Благодаря!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@loshdancho може да ти даде най-обстойно инфо. 
 

Колегата @radi_nrj наскоро написа синтезирано инфо за тези мотори, което ще си позволя да цитирам: 
 

Да си говорим по същество. 2.5 V6 TDI са 2 основни типа.
Мотори AKN, AFB, AKE, AYM и BFC са старата конструкция със триещи кобилици и са предразположени към износване на разпределителни валове.

Причината е, че се разбиват повдигачите на кобилиците и спират да качват масло до валовете. Обикновено това се случва на около 200-250 хиляди километра дори и при стриктна смяна на масло.

Проблема е толкова масов, че за него има пуснат сервизен бюлетин от VAG. Трябва на 150'000 да се подменят профилактично повдигачи и ремонта от 2000лв намаля на 500лв.

Всички други мотори с код започващ с B са със съвсем различно газоразпредление и тоя проблем при тях е почти решен. Повтарям - почти! Остава основния проблем, който важи за всички.

Нафтовата помпа Bosch VP44, която има навика да умира от веднъж без да даде никакви признаци преди това.

Там също има тънкости: Не трябва да се кара с малко нафта, добре е да се сипва 2Т масло да се маже помпата, a някои колеги даже слагат охладител за горивото, което и аз препоръчвам.

За всички мотори си остава скъпото обслужване ~1000лв са стандартните неща. Често срещани са течове от капаците на клапаните.

Филтъра на картерната вентилация е задължително да се смени с новия кух пластмасов ако колата се окаже, че е със стария модел.

Автоматите: Мултитроника дава нисък разход, но е ненадежен и не носи на въртящия момент на мотора. Т

иптроника е здрав, но е муден и дава висок разход на гориво и никаква динамика

 

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И новото 20 за моторите от В серия. Те са с станалите популярни кухи валове и на тях гърбиците са горещо набити. Наскоро почнаха все по-често да се появяват случаи на гърбица, която се е спукала в тънката част и е превъртяла спрямо вала. Другото е, че точно на Д2 мотори от В серия май няма.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо вечно няма...

След тия синтезирани мнения, кво повече да кажа .Ако някой си мисли, че ще мине между капките със скъпите ремонти....:flipoff: Не сте познали. Ако си мисли, че ще закърпи положението с наколко лева...:flipoff:

И Яз моем, И Тата мое, ама за да има млеко и догодина...си треа пръч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бе и аз да се включа, че душегуба и 3.3 тди (големия душегуП) са най-безсмислените двигатели за д2ката. Само мазохист може да си вземе такова наказание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя 3.3 TDI  - е АКF по спомен.  Хубавото на такава кола са само шенкелите, чугунени са, нищо, че колата е след фейса.

Иначе 2.5  TDI на А8 D2 слагат само АКN и AFB, до 2000 г., после е само АКЕ.

On 21.03.2018 г. at 8:02 PM, loshdancho said:

 

.Ако някой си мисли, че ще мине между капките със скъпите ремонти....:flipoff: Не сте познали. Ако си мисли, че ще закърпи положението с наколко лева...:flipoff:

 

Колко ориентировъчно е тотал сумата, която покрива всички грехове на този мотор, в това число помпа, електроника, мазането на валовете, кобилици и прочее карантии, тарелки, тръбички, валове, дюзи, евентуално турбо? Ориентировъчно, с ангренажния комплект?

Редактирано от autoasist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпа 2000-2200лв това  с всичко в нея. Може и по-малко ако има здрави неща вътре.

1000лв валове и карантии само части

Дюзи не за проблемнии, турбо ...не съм патил.

Ангренаж 1000лв части.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не виждам в профила ти от къде си ,ако си от Софийско или имаш идване насам ,може да се разберем да ти дам да покараш мойта. А8 2.5 АКЕ куатро да видиш дали ще ти е бавна. Моето мнение за 2.5 е по-различно от масовото ,имал съм два и съм супер доволен! Проблема тук е автомата ,той е почти неизбежен за ремонт на тия гадини ,ако не е правен ,а читавия ремонт е до 2500+ лева. Ако решиш нещо пиши на лично да се видим.

п.п. моята кола не се продава ,не ми е това целта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

2.5 tdi е милионник стига да е бил поддържан правилно. Ако си мислиш, че ще купиш 2.5 на 400 000км от БГ и няма да береш ядове, жестоко се лъжеш. Купуваш правиш основен ремонт и караш. Това е..! Моя съвет е да си вземеш Д2 префейслифт 4.2 с 32 клапана - само куатро, другото се нарича Пасат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно, бях заложил само максимална мощност.

Май няма такова произвеждано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение за душегуба е, че трябва да е автомат. Стоковите душегуби са адски лагави и мудни в ниските, и това ме дразни най-много в този мотор. Усещането при автомата, като че ли е малко по-добре (може би, хидротрансформатора компенсира донякъде? ...при потегляне от място)

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има мотори, които са за кеф. При този, кефът е пълен - ако те закара от точка А, до точка Б и после те върне пак до А...

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иии това е точно 2.5 TDI в А8, а не например 4.2?

Вероятно е така, но само ако си братовчед на Ханибал или поне далечен потомък на Ванда фон Захер-Мазох.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си разбрал какво имам предвид. Има мотори, които са за кеф. В тази тема, такъв мотор няма място. Авторът има други изисквания, а и кефът е субективно понятие.

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не отива на А8 да е с душегуб,   някакси....евтинее.  Както не не отива на А6 1.9 и 1.8. па ако ще по 500коня да са.

 А8 тябва да е само с  V8, па ако ще да е с 3.3тди, иначе не го приемам на сериозно. 

Също не приемам лимунзина от висок клас на предно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...